""*~Esikoishaaveista Plussanneet 7~*""

BabyBee ja IsiBeelle :hug: jättisuuret onnittelut.. :heart: :heart: tyttö oli ihanan pikkusen kokoinen..viehän paljon terkkuja mammalle :wave:

Olipahan taas vaihteeks paska yö :kieh: ja siis kauheen levoton olo enne nukkumaan menoo..sitte heräsin kahen aikaa maha kipuun, siis ilmeisesti meikää supisti :whistle: mutta pirustako otin selvää ku oli semmoi aaltomainen kipu..koskaa ollu aijemmi semmosta..tunnin melkee kesti ja sitte lopahti..sitte lapsi alotti hulinat mahassa ja aamulla ainakii kymmenen prkl kärpästä hankas itteesä vastenmiun ihoa :LOL: :kieh: joo ja nyt oon iha tillin tallin..pitäs lähtee kapungille shoppaa ku tuli tili :xmas:

Vitsi olin iha varma et viime yönä päässää synnärille :p mut kilinpallit!Jospa tää päivä otettas viel vauhtii Kitkun kaa ja ens yönä olis jo tohinat :saint:

Tyty ja Kitku 39+5..
 
Oih onnea BB:lle ja isiB:lle :heart: :flower: ja supparituulia niille jotka niitä kovasti toivoo :)
(.) huono olo palas takas,jopa 4 päivää sai siltä olla rauhas ja ajatuskin ruuasta ällöttää :x 10. päivä elokuuta on verikokeet ja sit 20. päivä on np- ultra :heart: sit saa nähä oman pienen pienen siellä :)

Murgu ja masukaveri 9+1
 
Onnea BB:n pienelle perhelle! Hienoa, että vaikeuksien kautta päästiin sielläkin voittoon ja haluttuun lopputulokseen!

murguu: ootko halukas pinon päivittäjäksi?? Myö täällä kipeästi sellainen tarvittas...

tyty käykin nyt osta muutama supistus sieltä kaupungilta ;)

Itse kävin eilen neuvolassa ja kotiin tulin hieman sekavin aatoksin. Muuten kaikki normaalisti, mutta vauvan sydämestä löydettiin lisälyönti. Th sanoi, että on normaalia viikoilla 20-30, mutta nyt kun ollaan jo niin lähellä tuota viikkoa 30 ja miulla itselläni on sydämessä poikkeama, niin th lähetti lisätutkimuksiin äitipolille. Maanantaina ois sitten sinne lääkärille aika ultraan (ymmärtääkseni) ja katotaan tarkemmin, ettei mitään todellista hätää ole. Huojentaa tieto siitä, että ei luultavasti siis johdu tuo muusta kuin hermoratojen kehittymättömyydestä, mutta huolestuttaahan se toki tietää, ettei pienellä kaikki ole välttämättä hyvin. Mutta nyt yritän turhia olla stressaamatta asiaa ennen kuin tiedän enemmän. Hyvä, että tuota tutkitaan...

DsariaL ja Möykky 29+1
 
DsariaL: Toivotaan, että lisälyönti on ohimenevä vaihe. Varmasti on sekavat aatokset tuollaisen jälkeen, vaikka tietäisikin etei se välttämättä ole mitään vaarallista.


Täällä ahdistaa... En tiedä johtuuko tuosta matalapaineesta vai onko Vilpertti jotenkin hassussa asennossa ja painaa keuhkoja, mutta hengittäminen on todella työlästä. Pitää oikein keskittyä että saa happea. Olen vielä yksin töissäkin, ettei voi lähteä ennen kuin kuljetusliike on käynyt hakemassa tavarat. Mutta sitten kyllä lähden, käännän vain puhelut itselleni. Pakko olisi päästä makuuasentoon. Nyt onkin pitkään ollut hyvä olo tän mahan kanssa, jaksanu käydä reippaillakin lenkeillä, niin pitäähän sen joskus taas tasoittua, ettei liian helppoa ole...
 
Dsarial :hug: iso hali! en oikeen osaa kommentoida asiaan kun ei mitään kokemusta tuommosesta.. :ashamed: siis voiko se olla vaan joku ohimenevä sivuääni ja kaikki kuitenki kunnossa? Toivotaan ainakin että ei olisi mitään vakavaa kuitenkaan :( Hyvä että tutkiivat, niin tietää sitten asiasta enemmän..koitahan jaksaa siellä!
Alley pikkunen saattaa hyvinki painaa keuhkoja..miulla ahisti sillo ain ku Kitku käänty poikittain mahassa..ja sit enneku se laskeutu ni tuntu et ilma ei kule..todella epämukavaa.. :/ siihen monesti auttaa kun pääsee kylelteen..eli kunhan vaan ehdit niin töistä vaan lepäämään.

Joo menihän tota rahaa :xmas: :whistle: mutta kaikki tuli tarpeeseen..löysin jopa kahet imetysliivit jotka istuu päälle ja on "maitovaraa" :D eli kun maito nousee vauvan synnyttyä mahtuu miukin tissit viel noihi liiveihi..pirun kallista vaan..melkei 40?/kpl :eek: ja lindexiltä ostin. Ja ei supparin supparii :LOL: taijan lähtee ampumaan taas miehen kaa iltapäiväks.. =)

Nibbe mites siellä voidaan :wave: ? LÄhetääkö yhes ens yön synnyttää ;) ? Tänää ois hyvä päivä lähtee synnärille :D
 
BB:lle ja koko perheelle isot onnittelut tytöstä! :heart:

Dsarial :hug: Mäkään en osaa asiasta paljoo sanoo, mut yhen tutun vauvalla löyty kans lisälyönti sydämestä raskausaikana (en muista millä viikoilla, mut aika loppupuolella raskautta) ja hävis sit ittellään joskus vähän ennen synnytystä.. Mut hyvä kun pääset pian lisätutkimuksiin, koska tietty tollanen jää aina ittee mietityttään.

Alley Mulla on kans välillä ollu vähän ton tyyppistä vaivaa, just et joutuu oikeen syvään hengitteleen, kun tuntuu et muuten ei saa tarpeeks happea..

Tytylle supparituulia! Toivotaan että pian pääset lähteen vauvaa hakemaan! :heart:
 
Mä kävin tänään neuvolassa, kaikki oli ok! :)

rv: 29+4
pissa: puhdas
RR: 124/75
paino: 58,2 kg (raskauden alusta on nyt tullu jo 8 kg)
sf-mitta: 24
syke: +140
liikkeet: ++

Mulle vois muuten vaihtaa tonne etusivulle lasketuks ajaks 12.10..sehän muuttu jo siellä np-ultrassa, mut oon unohtanu sen tänne korjata.. =)

Kia 29+4
 
äh..en mie voinukkaa lähtee ampumaa.. :ashamed: vuvan kuulo voi vaurioituu siitä..ja mie kävin jo alkuviikosta ampumassa :'( vähän tuli paha mieli..meninpä viel kysyy tota ammunta juttuu "mitäs nyt"palstalta ja tietäähän sen mitä sieltä saa niskaan :kieh: ..joo mutta löysin myös hyvän linkin http://www.ttl.fi/NR/rdonlyres/C8FB2949-41D6-40EE-AFB4-6B578A968764/0/TaskinenHelena051208.pdf jossa siis kerrotaan mitä ei saa raskaana ollessa tehdä työssä =)
 
BB:lle ja perheelle onnittelut! :heart:

Tyty Supparituulia. Mulla on lomaa reilu kolme viikkoa. Jään sen jälkeen mammalomalle. Vielä pitäisi kaks viikkoa jaksaa, mut nyt tuntuu siltä, että ehkä en ole tuota aikaa enää töissä. Vähitellen olen jo järjestänyt asioita niin, et voin jäädä pois, vaikka sijaista ei ole vielä valittu.

Dsarial :hug: Toivotaan, että sivuääni ole mikään vakava, vaan ohimenevä. Onneksi pääsette nopeasti tutkimuksiin.

Onneks on viikonloppu. Saa lepäillä. Pikainen siivous tuli tehtyä. Viikolla yöt on mennyt vaihtelevasti. Nyt jos saisi nukuttua paremmin. Alkaa työpäivät käydä raskaiksi, kun ei saa yöllä kunnolla nukuttua, kun selkää kolottaa ja liitoskivutkin vaivaa. Ensi viikolla neuvola.

 
tyty lähetään :wave: voi olla että mä joudun kohta soittaa sinne muutenkin. just huomasin että mä en oo ollenkaan varma onko poika liikkunu tänään yhtään :eek: koitin nyt juoda kylmää mehua ja kuunnellaan musiikkia että josko alkais potkii. selkä on ihan hirveen kipee ja kauhee paineen tuntu alapäässä. mut suppareita nolla :(

ne on ihan hirveen hintasia kaikki imetysvaatteet! mut pakko niitä on ostaa ku ei viitti alkaa ettii tissiä jostain bilegeelityynypush-upliiveistä :D mä tilasin hennesiltä imetyspaidan, mut niitä taitaa olla kaks yhessä pakkauksessa ja 25? oli hinta. ja aijemmin imetysliivit tais olla 15? samasta paikasta ja kaks per pakkaus :) näillä on pärjättävä.

nyt kissat on huutanu 24 tuntia putkeen. toinen kävi nopeesti nukkumassa selällään ketarat levällään ja esitti kuollutta. selvis kuitenki. :)

nyt tuntuu jotain hailakkaa möyryntää mahassa. jess!

kia neuvolakuulumiset bongattu :) vaihan sen lasketun ajan, niin saadaan oikein. onko kaikki menny muuten hyvin?

dsarial oi ei. no hyvä että löyty ja tutkitaan vaikka sanoivatki että ei välttämättä tarkota mitään. mut pelästyttäähän tommonen. toivottavasti ei oo pienellä mitään hätää :hug:
 
oi... babybutterfly ja isä, suuren suuret onnittelut pikkuisesta tytöstä :hug: :heart: hyvä että kaikki meni kuitenkin lopulta hyvin, vaikkakin sektiolla, mutta pääasia että äiti ja tytär voivat hyvin :D

ja muille odottajille... kovasti kärsivällisyyttä :hug: vaikka se tuntuukin loputtomalta tuo loppuaika.

meillä sujuu arki hyvin, poika kasvaa ihan hirveetä vauhtia, ei oo enää yhtään sellainen vastasyntynyt käärö, vaan iso poika jo :'( mutta aivan ihana :heart: ens viikolla menee meidän iskä töihin ja alkaa meillä pojan kanssa arjen harjoittelu, vähän jännittää :|

ihanaa viikonloppua kaikille :flower:

toivova ja nyytti ( nykyään hermanniksi kutsuttu, syntymäpäivän vuoksi:) ) 2viikkoa 5 päivää
 
Mie tahon synnyttämään :attn: huomenna olis LA neuvola kortin mukaan, mutta ite lasken et LA ois 2.8 eli sunnuntaina..koska tiiän tasan millon ovis oli ja kierto oli sen 29pv eikä 28 minkä neukku täti laski..voin vaa kuvitella kuinka moni miulle huomenna soittaa ja kysyy joko supistaa :kieh: prkl!
Dsarial toivotaan että kyseessä olis toi ohimenevä hermorata juttu sydämessä :hug: olis parempi pikkusenki kannalta..mutta jos näin ei ole niin nykyajan lääketiede on niin kehittyny et pikkusella tuskin on hätää..on paljon lääkkeitä ja leikkaukset on kans hyvällä mallilla.
Nasuli koitahan jaksaa, onneksi ei enää pitkin kun pääset lomalle B) se on tosi inhottavaa kun ei saa nukuttua selän takii..mie en oo monee kuukautee nukkunu ilman selkäsärkyä, joten tiiän miten hankalaa se osaa olla.
Nibbe joko poika on liikkunu?

Ärsyttävä tunne ku vauvan pää painaa häntäluuta ja perssuuta |O kolottaa takamukseen..saa nähä miten huonosti tulee taas ens yönä nukuttua..
 
teddy ja tyty lopulta. kyllä mä kerkesin säikähtää :'( koitin juoda kylmää, syödä makeaa ja maata vasemmalla kyljellä. mikään ei auttanu. vasta ku mies tuli kotiin ja alko selittää sille vessan kaapeista niin alko steppaaminen :D

tyty onnea lasketun ajan saavuttamisesta ! :flower: enää siis korkeintaan kaksi viikkoa niin sulla on rakas sylissäs :)
 
HUomenta..siis pitkästä aikaan nukuin hyvin =) tottakai heräsin vessaan, mutta selkää ei kolottanu ( otin kyl banadolin enne nukkumaan menoo ) eikä Kitku raivonnu mahassa..masentavaa tosin että ei mitään suppareita tai muutakaan :/ mutta joo onpaha nukuttu.
Nibbe meillä Kitku rupee möykkää jos laittaa bilemusiikkia :D jotai Bushmania tai muuta "jumps jumps"musaa..mikää hemppistely ei oo hyväks :LOL: ootko huomannu et auttasko pojan liikehdintään musiikki?

Joo tänään siis neuvolan mukaan täällä LA..mutta ite pidän edelleen huomista laskettuna aikana..mutta täällä ei siis ainakaan mitään oiretta että syntys laskettuna aikana :headwall: Tänää vois mennä ostaa pienemmän piirakka vuuan ja paistaa mansikka piirasta :xmas: nam..eilen tein kanttarelli kermakastiketta ja uusia pottuja :p !

Tyty ja Kippana Kitku 39+6 ( neukkulan mukaan 40+0 )

Ps: Elomammat tää on meijän kuukaus :whistle: tässä kuussa se vauva on sylissä ennemmin tai myöhemmin!
 
tyty onnea LA:n saavuttamisesta.. :) nyt se on sitten teidän elokuisten vuoro.. :heart:

nibbler no hyvä että alko liikkumaan.. :) mullakin on ollu sillai hiljasii päivii, niin heti sitä miettii et onko jokin vialla.. mut nyt on tasaiseen tahtiin jumpsutellu.. :heart:

Kelalta tuli päätös.. :) parin viikon sisään pitäs ä-pakkauksen tulla.. johan sitä on odotettukin.. :)

beibipyykkiä pesevä TB 25+5:heart:
 
Kiitoksia haleista! :heart: Täällä toivotaan kovasti, ettei pienellä ole mitään hätää... Ja onneks mies on niin rauhallinen ja luottavainen sen suhteen, että kaikki on hyvin, niin itselläkin pysyy huolestumiskäyrä aika matalalla. Turha on liikoja huolehtia, kun ei tosiaan vielä tiedä mistä tuo lisälyönti johtuu...

Tänään ollaan menossa serkkuni häihin, ihanaa! ? Eilen kävin uudet kengätkin ostamassa niitä vaten: piti saada korottomat, matalapohjaiset kengät, että jaksan kävellä, mutta sorruin kylläkin sitten sellaisiin matalakorkoisiin, joilla _toivon_ kuitenkin jaksavani kävellä... :D Eilen kaupungilta kotiutuessa oli kylläkin jalat ihan turbomerkkiset, vaikken nyt niin älyttömästi kävelly, mutta kaippa se lämpö sitten taas turvotti... Tänään ei onneks oo niin kuuma päivä, taitaa tuota vettäkin ripeksiä.

Tytylle onnea lasketun ajan saavuttamisesta (huomenna onnitellaan uudestaan :D )!

Mut nyt täytyy miun lähtee laittautumaan...
 
tyty musiikki auttaa kyllä, joskus niin että poika rauhottuu ja joskus niin että alkaa tanssii :D yleensä dawid bowien space oddity on ollu suosittu :) siitä pojan yks lempinimistäki, "major tom".

teddy joo niin täälläki. :) säikäytti van todella kun yleensä tuntee pitkin päivää että jonkun varvas yrittää vatsanpeitteiden läpi, mut eilen en muistanu tunteneeni koko päivänä. mies sano että aamulla oli poika potkinu sitä selkään :D jeij äitiyspakkaus! sulle tulee varmaan tän vuoden paketti :)
 
luin jostain että lapsi lopettaa liikkumisen vähä ennenkun synnytys käynnistyy :D mut ei pitäny vissiin paikkaansa. kuitenkin kätilöt sano että lapsi voi alkaa riehua hirveesti kun synnytys käynnistyy, mikä piti paikkaansa sillon ku käytiin. sillonhan poika oli riehunu neljä päivää putkeen, tuskin rauhottu missään välissä ainakaan pitkäks aikaa.

mitäs ootte koittaneet että saa synnytyksen käynnistymään? mä koitan istuu silleen "buddhasti" että lapsi pääsee laskeutumaan paremmin, miestä koitan saada sänkyyn mun kanssa huonolla menestyksellä seksikiellosta huolimatta. aattelin että edes orgasmin jos saisin vois auttaa. jos ois rappuja niin hölkkäisin niitä.

glandinia söisin jos uskaltaisin. siinä on kuulema jotain mitä synnyttäville annetaan että supistukset vahvistuis, mut en tiiä mitä se vauvalle tekee niin jätän ottamatta.
vinkkejä otetaan vastaan :D
 
NIbbe joo mie oon joka päivä imuroinu :LOL: ainakii on puhasta jos ei muuta..muuten en oikeestaa oo mitää poppas konsteja yrittäny..kerran mies paineli niitä akupisteitä ja saldona kihelmöintiä mahassa..ajatuksen voimalla oon jokapäivä koittanu saaha tota neitiä tulee ulos :D ja kuten huomataan..ei oikee oo tehonnu!
 
se akupainanta toimi mullaki, ainaki ku painelee isovarpaan sisäpuolelta, siis ninku isovarpaan ja seuraavan varpaan välistä, mut isovarpaasta :D hyvin taas selitetty. mut siinä on semmonen kohta johon pitää ottaa kipeetä ku painaa. 30 sek. molemmista varpaista ja tunti pitää pitää väliä. ei ne mitän oikeen vahvoja suppareita oo, mut ompaha jotaki. sit ku vaan muistas tehä niitä :D

mäki koitin poikaa tsempata että jos aikoo ulos niin saa yrittää kovemmin, kyllä mä kestän. mut ei auttanu :)

sit muka kylmä suihku auttas supistuksia mut phöh!
 

Yhteistyössä