¤Esikoishaaveista Plussanneet Vol 9¤

bambina http://www.finnexpo.fi/lapsi/
tuossa linkkiä noille messuille. Ei hirveästi ole vielä tietoa, mutta paikka ja aika ainakin. Nuohan on ne "kuuluisat" messut, joissa uusi äitiyspakkaus aina julkistetaan :).
 
Täällä odotellaan vauvahaaveiden ultrakuulumisia. Ja siilille paljon tsemppiä ultraan, tule kertomaan kuulumisia! :wave:

Bambina nää päivät tuntuu tosiaan ihan ikuisuuden kestäviltä. Vaikka viikot vierii kovaa kyytiä ja viikkoja kertyy lisää, ja tuntuukin siltä, että hitaiten aika meni joskus rv 24-30. Kai se johtuu siitä, ettei siinä välissä oikein tapahtunut mitään kovin erityistä. Noiden muutamian kipeämpien suppareiden jälkeen odotan synnytystä lähinnä mielenkiinnolla. Oikeasti kiinnostaa tietää, kuinka kauheita ne kivut voi olla ja miten kroppa sen synnytyksen hoitaa. Vauva kun on pakko saada pihalle tavalla tai toisella, tässä vaiheessa on liian myöhäistä perääntyä. :D

Miehellä on tänään synttärit, mutta taitaa jäädä synttärilahja vauvan muodossa saamatta. Mä tosin enemmän sitä syntymäpäivälahjaa miehelle toivoin, miehen mielestä on kuulemma ihan kiva, että saisi edelleen pitää edes oman juhlapäivänsä.

Puoliltapäivin pitää mennä neuvolaan mittauttamaan verenpaine, kun se alapaine torstaina huiteli ja nyt seuraillaan tiheästi paineita. Perjantaina ja lauantaina oli paineet ihan kohdillaan, joten rauhallisin mielin olen.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille odottelijoille!

Ikuisuus ja Kerttu 38+4
 
Marta Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista ja liikkeiden tuntumisesta myös! :hug: Messuja en ole ehtinyt vielä ajatella, mutta voishan siellä olla ihan hauska käydä. En oo kauheasti kuullut noista messuista mitään kommentteja - onko siellä paljon ihan vauvoille juttuja? Jos tuutte miehen kanssa Hyvinkäälle niin muista että mä olen Riihimäellä ja ikuisuus Järvenpäässä... ;)

Ikuisuus harmi ettet ole päässyt synnyttämään, mutta positiivista että vauva on laskeutunut asemiinsa. Synnytys lähenee siis! :heart:
Kiva että supistuksiakin on nyt tullut. Nyt vaan hengittelyä harjoittelemaan! :)
Ja pidän peukkuja että sä pääset piakkoin synnyttämään, ettei ihan mene herrrrrmot odotukseen. ;)

bambina :wave: Hääpäivän vuosipäivä meni erittäin hyvin ja ultrassa oli mahtavaa! Ostin Ruotsista ensimmäiset mammafarkkuni - aaaaaah! En muistanut enää että farkkujen pito voi olla myös kivutonta! :LOL:
Kirjoittelen viestini loppuun vähän enemmän ultrasta.

Vauvahaaveita kiva, että ultrassa kaikki hyvin! Ja onnea poksumisesta.

ON: Eli tänään oli siis np-ultra. Verikokeiden tuloksia ei ollut vielä "käytettävissä", vaikka niiden ottamisesta on jo 1,5 viikoa. :eek: Lupasivat soitella äitiyspolilta vielä tällä viikolla jos niissä verikokeissa löytyy jotakin erikoista. Ultrassa mitään hälyttävää ei ollut - np-turvotusta oli vain 0,7 mm ja viikotkin täsmäsi suunnilleen, joten LA pysyi samana. Ultraaja oli mahtava, kertoi kovasti asioita samalla kun ultrasi ja selitti esim. miten välillä joku mittaa niskaturvotuksen päin mäntyä. Kaiken kukkuraksi saatiin kolme kuvaa mukaan, odotin vain yhtä! :)
Vauva oli kovin liikkuvaista sorttia. :heart: Aluksi Känkkäränkkä pui nyrkkiä, mutta suostui sitten vähän vilkuttelemaankin meille. Lopuksi hällä jäi käsi silmien eteen ja unihan siinä sitten tuli. :) :heart:
Tuntuuhan tää odotus taas vähän todellisemmalta, nyt uskallan olla jo ihan kunnolla onnellinen kun kaikki näytti niin hyvältä. :heart:

Mukavaa viikkoa kaikille!

Siili & Känkkis 12+5
 
vauvahaaveille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tärkeän rajapyykin saavuttamisesta! Taidat huomenna kuulla sydänäänet ensimmäistä kertaa?

Siili kovasti onnea hyvistä ultrakuulumisista! Kiva, että Ruotsin reissukin oli onnistunut. Noista farkuista tuli mieleen, että eilen juuri miehelle sanoin, että mä varmaan unohdan synnytyksen jälkeen laittaa housujen vetoketjun aina kiinni, kun nyt ei ole tarvinnut puoleen vuoteen asiaa huolehtia. Että muistuttelee välillä, jos näyttää siltä, että kuljen ylpeänä vaunuja työnnellen housujen vetoketju toistuvasti auki. :LOL:

Kävin aamupäivällä neuvolassa ja alapaine oli 87, eli ei hätää nyt sen suhteen. Tein melko pitkän kävelylenkin kirjaston, neuvolan ja kaupan kautta ja raahasin ihan järkyttävän painavaa kauppakassia kaupasta kotiin. Kotiovella vielä keksin, että kipuanpa raput tänne neljänteen kerrokseen. Olo oli vähän kuollut sen jälkeen, ja nyt selässä tuntuu siltä, että taisin vähän turhan innokkaasti touhuilla. :D Tuli eilen illalla käytyä mäkkärissä ahtamassa ateria massuun, niin täytyy nyt yrittää liikkua ja saada nesteet liikkeelle, ettei torstain neuvolassa vaaka räjähdä.
 
Täällä valvottiin viime yönä 22.30-02.00 kipeiden supistusten parissa, mutta ne loppuivat kuin seinään. :kieh: Eivät kyllä voimistuneet tuon aikana juurikaan, joten ei ollut sellaista oloa, että nyt olisi tosi kyseessä. Rauhassa istuskelin sohvalla ja pakkailin sairaalakassia ja mietin, että jos jonnekin pitää lähteä niin tukka hapsottaa niin, että se täytynee ensin pestä. :LOL: Mietiskelin mielessäni, että jos nyt olisi h-hetki käsillä niin mua tuskin joku tukan hapsottaminen kiinnostaisi vähääkään.

Toivoa sopii, että supparit availee paikkoja ja valmistaa niitä tulevaan. Tänne supistuksia lisää pliis. :wave:
 
Siili ja Vauvahaaveita onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! :heart: :heart: :flower:

Ikuisuus jaksamista odotteluun ja toivotaan että vauva älyäis nyt lähteä tutkimaan ulkomaailmaa!! Ja tsemppiä lähellä olevaan synnytykseen! :hug:

Marta kiitos messulinkistä. Pitäisköhän sitä itsekin lähteä katselemaan pääkaupunkiin silloin, että mitä siellä olis tarjolla. Jos moni on menossa, niin voitaishan me tehdä messutreffit...? Tietty varmaan messuseurasta riippuen :)

Siili lisää Tukholma- ja ostoskuulumisia! :) :) Ostitko vauvalle jotain? Kiva, että oli kivaa! Ja mammavaatteet on NIIN ihania turvonneelle vatsalle!!!

Täällä on ollut viime aikoina ilmassa pientä alakuloa ja väsymys ja pahoinvointi (joka nyt on kyllä joinakin päivinä ollut melkein täysin poissa, eli on siinä edistystä tapahtunut) on vielä lisännyt sitä. Huomenna on ultra ja sunnuntaina poksuu 12 viikkoa, joten huomisen jälkeen saan toivottavasti kirjoitella iloisia kuulumisia ja vetäistä taas henkeä. Nyt oon taas ollut huolissaan, et mitä jos sydämen sykettä ei löydykään ja asiat onkin huonosti :( Mulle ilmeisesti noi lähestyvät ultra- ja lääkäriajat aina aiheuttaa turhia pelkoja. Mut tuun sit kertoilemaan miten meni..

Bubunen ja Diego 11+3
 
Heippa! Tulin kertoilemaan ultrakuulumisia... Niskapoimu-ultra siis ollut tänään, ja kaikki hyvin! Sikiö oli hyvin muodostunut, sydän jyskytti 160 kertaa minuutissa ja oli aktiivinen pikkuinen. Niskapoimuturvotus vain 1 mm, eli ei mitään huolta. Pituus oli 5.1 cm, ja vastasi 4 päivää vanhempaa sikiötä, mutta laskettu aika pysyi samana koska muutos ei ollut sitä viikkoa (mikä lasketun ajan muuttamiseen vaaditaan). Ultraaja kuuntelutti sydänäänet ja hyvin jyskytti, ja vilautti 4D kuvaakin! Nyt voi sitten vetää henkeä kunnolla!

Onnellinen bubunen ja Diego 11+3
 
Onnea bubunen hyvistä ultrakuulumisista! Nyt voit tosiaan vetää henkeä ja nauttia odotuksesta. :flower:

Täällä ei ihmeitä, eilen oli taas neuvola, eikä mikään ei ole juuri muuttunut. Vauva on ollut jo reilun viikon kiinnittyneenä lähtöasemiinsa ja mulla alkaa ensi viikon jälkeen olla vitsit vähissä, jos ei vauvaa kuulu. Alapaine edelleen hieman koholla ja sitä pitää säännöllisesti nyt mittailla. Neuvolatäti arvioi mahan päältä, että vauvalla olisi nyt kokoa noin 3000g. Pari päivää ollut yhtä tuskaa, häpyluu on kuin sitä olisi lyöty moukarilla, selkää särkee niin, että asennon vaihtaminen sängyssä on todella tuskallista. Lisäksi kävellessä supistaa heti kun liikkeelle lähtee, eli ei tässä kovin vetreäksi itseään tunne.

Ja kun tuntuu, ettei mitään tapahdu. :kieh: Eilen yksi kaveri soitti ja kyseli kuulumisia, ja tajusin siinä, että eihän mulle kuulu mitään muuta kuin odottamista, kun en ole tässä lähiaikoina mitään juurikaan touhunnut. No, kai se vauva joskus tajuaa syntyä...

Anteeksi tämä valitusviestini, mutta nää kaikki kivut ja säryt pistää ajoittain mielen aika matalaksi.

Löysin muuten ihanan nettikaupan, jossa myydään aivan ihania lasten- ja vauvanvaatteita. Sellainen kuin http://wilmis.com Melko kalliita vaatteita täysihintaisena, mutta löysin tuolta poistokorista pari bodya hyvässä tarjouksessa. Tein tilauksen maanantaina ja eilen tuli jo paketti postissa. Aivan ihania värejä ja kuoseja!

Eilen leivoin pellillisen omenapiirakkaa ja pakastin siitä suurimman osan, että on jotain vierasvaroja pakkasessa odottamassa. Jos ei viikonloppuna vauvaa ala kuulua, niin ensi viikolla ohjelmistossa on korvapuustit. Poltin muuten eilen napani uuniin ja muutenkin törmäilen kaikkialle napani kanssa, se kun on pullahtanut entisestä montustaan esille, enkä aina oikein hahmota uusia mittasuhteitani. :D

Rentouttavaa viikonloppua itse kullekin!

Ikuisuus ja tyty 39+1
 
Mun piti tänään tulla lukemaan ja kommentoimaan oikein urakalla, mutta ei nyt oikein huvita. Kävin äsken vessassa ja huomasin että vuodan ihan kirkasta verta. Erityisemmin ei ole kipuja, mutta sellaista perusjuilimista mitä on ollut koko raskauden ajan. Nyt vaan odotellaan loppuuko vuoto vai runsastuuko se, pelkään pahinta. Tuntuu vaan uskomattomalta, että olis keskenmeno kun just maanantaina kaikki oli ultassa niin hyvin.. :'( :'( :'( :'(
 
Siili voi että miten toivonkaan, että kyse on jostain harmittomasta vuotelusta ja kaikki on hyvin. Pidän täällä peukut ja varpaatkin pystyssä ja nyt sinulle ihan mielettömän hyviä hermoja ja toivotaan, että kaikki on hyvin! Näin viikonloppuna pääsee ainakin päivystykseen selvittämään tilannetta. :hug: :hug: :'(

En tiedä mitä sanoisin, paljon halauksia.
 
Ikuisuus :hug: kiitos. Säikähdyksellä selvittiin, vauvalla kaikki hyvin. :heart: Mun istukka on aivan kohdunsuulla ja se ärtyi aamuisesta pupuilusta. Nyt rakenneultraan asti seksikielto. :LOL:
Mutta toivottavasti (ja todennäköisesti) kohdun kasvaessa istukan paikka siirtyy, koska jos istukka on tuossa kohtaa synnytyksen lähestyessä, edessä on sektio kun alateitse synnyttäminen ei käy päinsä. :/ Mutta siis, on erittäin todennäköistä että istukka siirtyy pois siitä kun kohtu kasvaa.

Ikuisuudelle vielä supistelutuulia, jos vaikka pääsisit pian synnyttämään. :heart:
 
Loistavia uutisia Siili! Joo taitaa olla hyvin yleistä, että istukka jossain vaiheessa nousee kohdunsuulta ylöspäin. Hienoa, että selvisit säikähdyksellä. :)

vauvahaaveita voi ei, pomppasiko pahastikin tai edellyttääkö minkälaisia toimenpiteitä? :(

Täällä podetaan flunssaa, kurkku kipeä, ääni painuksissa ja olo tukkoinen. Supistusrintamalla ei mitään uutta. Laskettuunaikaan enää viisi päivää, mutta tuntuu siltä, että yli mennään ja kovaa.
 
Ikuisuus, voi sua. Koita nujertaa flunssa pian. :hug: Ja jaksamisia, et sä enää montaa viikkoa joudu odottelemaan vaikka lasketun ajan yli menisikin.

vauvahaaveita mä en ymmärrä tuosta sokerirasituksesta oikein mitään, mutta harmi juttu. :/ :hug:

Nyt päiväunille, taidan tuon eilisen säikähdyksen takia olla aika väsynyt.

Siili & Känkkäränkkä 13+4
 
krizze paljon jaksamista menetyksen keskelle! :hug: :hug:

Täälläpä on ollut hiljaista viime päivinä.

Vaan niin on ollut omassa olossakin. Mitään supistuksiin viittaavaakaan ei ole ollut muutamana päivänä ja olo alkaa olla todella väsynyt. Laskettuaika olisi huomenna, mutta musta tuntuu, että tää menee yli ja pahasti. Tuntuu siltä, että henkinen jaksaminen alkaa loppua ihan just, kun anoppi soittelee päivittäin ja kyselee, että eikö vieläkään ole mitään synnytykseen viittaavaa, ja muutenkin koko lähipiiri soittelee ja kyselee. Suljen kohta puhelimen ja avaan sen vasta, kun olen sairaalassa vauva sylissä. Hassua, että vielä muutama kuukausi taakse päin luin h-hetkeä odottavien kuukausipinoa ja mietin, että miten muka voi viimeiset viikot olla niin tukalia ja odottaminen niin hankalaa. Mutta kyllä se kuulkaa on. Eikä tilannetta helpota yhtään se, että jo kolme tuttavaani, joilla on ollut laskettuaika mun jälkeeni, on saaneet vauvan kuluneen viikon sisällä maailmaan. Mulla on jotenkin sellainen epäonnistunut olo, että jos ei mun keho osaakaan saada tätä vauvaa ulos. :ashamed:

Anteeksi negatiivinen kirjoitukseni, mutta alkaa olla vitsit vähissä ja joka päivää elää ajatellen jatkuvasti, että jospa se vauva tänään syntyisi.

Jaksamista kaikille odottajille! Toivottavasti minä palaan pian kertomaan vauvauutisia. :heart:

Ikuisuus ja mahassa liian hyvin viihtyvä tyttö 39+6
 
voi ei krizze!! niin jo odottelin tietoa, että montako asukasta siellä on... :'( :'( mutta ainakin tiedätte että raskautuminen voi olla mahdollista...mikäli se tässä tilanteessa yhtään helpottaa. :hug: :hug: JAKSAMISTA!!! :heart: :hug:

ikuisuus tsemppiä "viimeisiin" päiviin! eipä oo tainnu kenelläkään vielä käydä niin, että vauva on jääny masuun, joten usko pois, kyllä se sieltä tulee!!! :D vaikka siihen voi vielä parikin viikkoa mennä... mutta ainakin voit olla onnellinen että kaikki sujui hienosti loppuun saakka!! ...ihan kun se sun oloa helpottais... :p

juu musta tuntuu kanssa että joka pinossa on ollu melko hiljasta viime päivinä...johtuen varmaan siitä että itellä on tässä saikulla ollu liian paljon aikaa viihtyä täällä! :LOL:

ai niin, meijän vaavi sai uuden työnimen kun saatiin tietää että poika on tulossa... ;)

bambina & vilpertti 18+3 / 19+5? :heart: :heart: :heart:
 
bambina onnea poikalupauksesta ja kiitos tsempeistä!

Täällä laskettuaika koitti tänään ja se jotenkin muutti oloni rauhallisemmaksi. Enää ei ole mitään päivää, jota kohti mennä, nyt vaan odotellaan, että vauva saapuu maailmaan. Kävin aamulla kampaajalla ja kahden tunnin käsittely hiuksille taisi olla juuri se asia, mitä olen viime päivinä tarvinnut - vähän hemmottelua itselle. Mieli on pirteä kuin mikä, eikä vähiten sen takia, että kävellessäni ulkona huomasin, että tuo aurinko on aivan selvä kevätaurinko, joka lämmittää kasvoja paistaessaan.

Mulle on varmaan iskenyt kaksisuuntainen mielialahäiriö tai joku, kun mielialat näin vaihtelee, mutta mä päätin lopettaa stressaamisen ja antaa vauvan tulla kun tulee. Siihen asti aion nauttia raskaudesta ja vauvan viimeisistä potkuista mahan sisäpuolella ja keksiä miehen kanssa jotain kivaa viikonlopuksi. :)

Aurinkoista päivää kaikille!

Pirteä ikuisuus ja tyttö 40+0 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä