~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Sompio joo mies aina innostuu hypyttämään ja vaikka mitä pojasta niin hauskaa...mistä sitten lopulta puklua on tiedossa...vaikka olen sanonut miehelle siitä niin ei millään malta olla vaan paikoillaan. no eihän se nyt kai niin vaarallista...isin ja pojan laatuaikaa B) :heart: on nyt nähnyt poikaa niin harvoin ku päivät töissä ja illat joko autotallia rakentaessa tai harrastuksen parissa.
 
Nyt on pakattu ja kuhan tyttö herää ni syötän sen ja sitten lähen ajelee kotiseudulle.. :wave: otan kannettavan matkan mutta se on pirun hidas..eli oon sen 1,5vk sielä reissuilla..joten palaan viimostaa sitten palstalle!
 
http://irc-galleria.net/view.php?nick=OMGCARO&image_id=111229987 tuossa pientä videopätkää meiän ekast vauvauinnista. huomenna taas :heart:

mut voi että mikä tuskastus mulle tuli taas meiän sosehetkestä. :headwall: oon varmaan turhan kärsimätön tai jotain. ollaan nyt sunnuntaista asti maisteltu joka päivä bataattia eli kuutena päivänä. ku mä en kans tiedä koska sosetta tarjoaisin että sitä sais menee kans. menekki on ollu semmone puolikas jääpalallinen, josta enempi tai vähempi naamalla, sormissa, ruokalapulla :D Minja tuntuu aina olevan nälkäinen, vaikka etsisin hetken jollon ei pitäis olla kauhea nälkä et voi rauhassa opetella syömään. eli päädyin koittamaan sitten ihan suoraan ruoka-aikana sose+maito. no sillon se nälkä on niin kova et on pakko antaa eka maitoo ja sit sosetta. oon antanu pullosta sillon maidon, hiukan pienempänä määränä ku jos syötäis pelkkää maitoa, eli 110-120ml (normiannos 140ml). ei puhettakaan, että saisin keskeyttää pulloruokinnan ja annettua vaikka välissä sosetta. kauhee huuto. eli maito juodaan loppuun ja sit sosetta. no sit ei varmaan enää olekaan semmonen nälkä et sosetta menis :/ kyllä Minja sitä kielen kanssa pyörittelee, ja mä lusikan kanssa metsästän suusta valuvaa sosetta ja takas suuhun. nytkin meni tos sitteris kiemurteluks ja ruokalappua kiskottiin naamalle ja kaikki paikat oli bataatis. ehkä ois menny koko jääpalallinen, jos ois jaksanu sose suuhun-ulos-suuhun-ulos touhua kauemmin. meil meni 20min tähän syömiseen. eli kysymyksiä sosekonkareille:
- kuinka kauan meni siihen, että vauva oppi hallitsemaan suutaan eli syömään?
- kauanko teillä kestää ruokailut?
- mistä tietää, että vauva on kylläinen?
- veikkauksia, voisko tää johtua siitä et bataatti ei maistu niin hyvältä? (laitoin kyllä äidinmaidontippoja hiukan soseen päälle - ei eroa)


taidan olla vaan kärsimätön, mut harmittaa tämmönen pelleily, ku ei tyttö tunnu syövän paljon mitään, mut silti paskanhaju muuttu paskan hajuks. :D

Talvis ja Minja 3kk+
 
Sannya Jaksuja raha-asioiden kanssa :hug: Toivottavasti kyse ei ole suurista summista, että ne saisi kuitenkin pikapuoliin maksettua pois. Olisiko pankkilaina halvempi vaihtoehto vai ootko selvitellyt? Kun taitaa noissa Elloksen yms. jutuissa olla aika kova korko?

TA Meillä kanssa mies nosteli ja heitteli Nuppua niin että välillä minua hirvitti. Nyt hillitsee tuo Nupun paino sitä että miehen selkä ei kestä juurikaan enään sellaisia leikkejä :D

Tytylle vielä kerran hyvää reissua :wave: Haleja myös pikkusiskolle, kun tuntuu olevan kotiolot aika vaikeat :hug:

Talvis Ihana video :heart: Mä en soseissa osaa auttaa, mutta olikos teillä joku syy aloittaa soseet jo nyt? Jos ei, niin jätä soseet hetkeksi ja kokeilette hetken päästä uudelleen niin Minjakin olisi ehkä valmiimpi. Ja jos on pakko soseita jo saada alas, niin kokeile alkuun jotain makeampaa. Eikös päärynä ollut täällä aika monen suosikki?
 
Talvis meillä meni n.7-8 viikkoa kun opittii kunnolla syömään eli tällä viikolla taito opittu.(nyt poitsu 5kk1vko2pv) eli osaa avaa suutaan itse. toki vielä välillä se unohtuu ja joudun houkuttelemaan suun auki. Silloin lopetan ruuan antamisen ku poika kääntää päänsä sivulle ja suu ei enää aukea ollenkaan. Aluksi meillä syötiin tosiaan semmonen pikku lusikallinen ja maksimissaan ehkäpä neljä lusikallista. Nyt menee jo enemmänkin toki uusia makuja en anna aluksi kun sen lusikallisen.Mutta ei vieläkään syödä pikku bona purkkia kolmen päivän aikana. tosin annan aina sitten eri ruokaa päivällisellä ja lounaalla. lounaalla uutta makua ja päivällisellä jotain tuttua jota voi antaa sitten niin paljon ku jaksaa syödä.lopuksi annan vettä tilkan ja lisäksi juo maitoa pullosta 30-60ml tai sitten saa tissistä.

meillä kestää ruokailu noin 10-30min riippuu vähän onko kyseessä uusi maku vai semmoinen mitä tykkää/saa syödä niin paljon ku jaksaa.

meilläkin tykätään enemmän sekoitusruuista ku pelkästä yhdestä mausta. paitsi hedelmä soseet on hyviä aina. :)
 
Chamorphis
Talvis mä ihmettelin kans et miksi ootte jo nyt aloittanu soseet? Suosittelisin kans taukoa soseis, koska selvästi vaikuttaa ettei vielä oo valmis soseille. Ja ei noin pieni vielä varmasti paljoa syökkään. Kannattaa varmaan kokeilla aina muutama lusikallinen vaikka uusia makuja sillon tällöin et tottuu uusiin makuihin ja sit pikkuhiljaa suurentaa määriä. Ei kannata pitää kiirettä niiden kans. Mä olin kans ihan varma, ettei poika opi syömään kiinteitä ollenkaan ku alku oli yhtä takkuamista. :D Malttamaton luonne kun olen... :LOL: Kyllä se siitä ajan kans... Kärsivällisyyttä!

Cham ja poika kohta 8 kk
 
Talvis ihana video!! :heart:

soseista viel...ei meilläkään mennyt se jääpalallinen ku vasta joskus ku poika oli muistaakseni 4kk2vkon ikäinen eli semmosen 3-4viikon harjoittelun jälkeen. ja piti olla aika löysää.(aluks ku velliä )
 
Sannya Toi on kyl niin kurjaa kun laskuja vaan riittää ja riittää vaikka niitä kuinka makselis.. Mulle kans tuli mieleen, et voisitko ottaa pankista edullisemman lainan ja maksaa sillä pois ne kalliimmat lainat? Mut joka tapauksessa toivottavasti asiat järjestyis mahd. pian parhain päin :hug:

Talvikselle mä voisin sanoa vinkiksi, et kokeile aloittaa jollain makeammalla soseella ja anna opetella sen avulla sitä syömistä. Me aloiteltiin päärynällä ja sitä suostui syömään paremmin ku bataattia.. ja sit myöhemmin sekoitin päärynäsosetta bataatin sekaan. Eihän se meilläkään vielä hääppöistä toi syöminen oo, oltaisko me jotain 2-3 vk nyt sitä harjoiteltu. Suu aukeaa joskus ja joskus vaan tyrkätään lusikkaa sinne kun sopiva tilaisuus tulee :D Syömistekniikka kans on mitä on, mut pääasia on et jotain alaskin menee. Bataattikin kyllä menee jo nykyisin ihan hyvin alas, jääpalakuutiollinen menee ja lisäks samalla vielä jotain muutakin sosetta. Ja meillä on pakko aloittaa soseella ja maito annetaan sit jälkkäriksi.. yllättävänkin isoja annoksia jaksais jo syödä jos vaan antais, joten kärsivällisyyttä vain - ei sitä tahtonut mullakaan alkuun olla :D

Me ollaan nyt täällä mökillä ja on kyl nautittu täällä olosta.. niin paljon helpompi lähteä vaunuileen ulos ja nukuttaa vaunuihin kuin kotioloissa kaupungissa. Täällä on myös kokeeksi nukutettu Ellaa eri huoneessa kuin missä itse nukutaan ja on ainakin itse nukuttu paremmin ku ei joka älähdykseen olla herätty.. ja viime yönä Ellakin nukkui ennätyspitkät unet 20-7.15 yhdellä yösyötöllä :) tiiä sit mistä johtui, mut iloisia oltiin kaikki hyvien yöunien jäljiltä.. juu ja nautin näistä suht. hyvistä unista niin kauan ku niitä riittää ennen hammaskitinöiden alkua :(
 
Huii kun olitto paljon kirjotellu! Ja kyselly meidänki kuulumisia =) Kiva! Me käytii siis lääkäris ja sanoi vaan, et täytyyhän se tutkia. Kokeili pojan mahaa tai jostain siittä jottain, ja sit sanoi vaan, et ei ihan päivystysasia ole, mut et hän laittaa kiireellisenä lähetteen keskussairaalaan. Eli sielt ne sit soittaa jossai vaihees sitä aikaa.. Onneks tutkivat :) Ja kyselin vellistä, ni sanoi, et ny ei kannata sitä antaa jos kerran viimeks het sit oksens. Mie oon muute huomannu, et ain ku on puuroo saanu ja sit velliä ni sillo tuntuu yrjö lentävän. Ku bataatin kans ei oo tullu. Et voiskoha olla sit vilja-allergiaa.. Tosin se ei sit kyl selittäis sitä, et kerran mu mielest kyl oksens vaiks oli pelkästää maidolla (sillo ku oltii jo soseet aloteltu, mut pidin sitä taukoo oksentamisien ja painon tippumisen takia).. Noh, pittää tarkkailla..

Tänää oon antanu tissiä ja päärynää meni ihan ok:sti alle puol purkkia. Eli ei pahemmin ees itkeskelly kuin sit lopussa.

Tuun lukee teidän kuulumiset paremmal ajalla.. Ny Atte o aika kiukku ku on nii väsy (nukku kolmen aikaa 40min ni on ollu jo suht kauan hereil) ja ny kätisee usein :D Eli ny vaunuileen ja sit Atte unelle!
 
Pirtsi Onnea hyvistä yöunista :heart: Voi kun meilläkin olisi mökki B)

Suukkis Hyvä, että pääsette pian jatkotutkimuksiin :hug:
Jos se maidon oksentaminenkin oli sitä, että jos on vilja-allergiaa niin oli niin herkällä Aten massu kaikkien kanssa kun olitte niitä viljoja just alotellu.
Varmaan pääsette sitten jo ehkä ensi viikolla lääkäriin? :p
 
me aloiteltiin siks noita soseita, kun päivisin oli aika tiuhoin väliajoin syömistä. terveydenhoitaja myös sanoi, että voi kyllä pikkuhiljaa aloitella pieniä makuannoksia antamaan ja sitten uskaltauduin. ihan kiva (tai no kiva ja kiva, "kohtalotovereita" siis löytyy) että on muillakin mennyt aikaa että on syöminen "opittu".

mulla oli itellä vähän hölmö olo vaan, et meninkö sittenkin aloittamaan soseet liian aikasin, kun olin kattellu Minjaa että se ois jo kiinnostunu ruuasta ku seuraa muiden syömisiä ja just toi päivän tiheäsyönti. ei Minja mun mielestä ainakaan inhoa sitä että soseita annetaan, pari kertaa on suu auennut oikein kunnolla kun on nähnyt lusikassa ruokaa. eikä soseesta seuraa huutoa, itkua, paitsi jos on se maitonälkä =)

TA kiva kun osasit sanoa paljon teiän pojal meni alkuunsa sosetta, et 1tl. itse kun tein noita soseita ni huomasin että 1 jääpala on aika tarkkaan 2rkl, joten puolikas on jo 1rkl =) et onhan meiän tyttö syöny ihan kivasti.

Pirtsi joo se voi olla et päärynä ois herkumpaa ku bataatti ;) päätin että meillä tulee sunnuntaisin uusi maku listalle, että ehditään sitä viikko maistelemaan, näin alussa ainakin. eli sunnuntaina päärynää :) luin jo kesämasuista teiän ennätysyöstä, lisää sellasia sinnepäin!!

Suukkis tais olla aika helpottavaa, ettei ainakaan ollu mitään kiireellistä? :hug: hyvä ettei oksujakaan oo tullu tänään :heart: jaksamisia tutkimusrumbaan.

 
Sompio voipi muuten olla että se Nuppu pian kierähtää :heart: Minjakin harjoitteli vajaan viikon niin että ähelsi itteään kyljelleen ja yritti ärinän voimalla mennä mahalleen :LOL: lopulta onnistuikin..

noista hampaista ootte puhellu aika paljon... meil on näkyny muistaakseni 2kk ikäsestä alkaen alhaalla pari valkoista pistettä.. ei oo maitoa eikä kuolaa, ehkä pienenpienet hampaanalut.. saas nähdä. nyt oon viime päivinä huomannu että välillä taitaa järskäyttää ikenet kiinni nänniin sillon tällön, hiukan sattuu. rintakumin takia en kyl tunne kunnolla.

ja vielä jauhan meiän soseista. meiän päiväunet :heart: :heart: :heart: nyt on 2 pv menny sillai et likka on nukkunu kahdet pitkät päiväunet ja eilen oli viel pikapäikkärit illalla. tänään meni päivä näin
klo 6 tissiä
klo 9.20 tissiä ja ylös
klo 10.40 100ml maitoa 40ml maissivelliä
klo 11.15 tissiä
klo 11.30 vaunuihin nukkumaan
- 45min unta, heräs, vietiin koira 30min lenkille, unet jatkui sen jälkeen vielä klo 13.15 asti
klo 13.20 maitoa 110ml, bataattisosetta...
klo 14.45 tissiä
klo 15.00 vaunuihin nukkumaan
- klo 16.10 vaunuja heijaamaan, unet jatkuivat klo 17.00 asti
klo 17.00 80ml maitoa 50ml maissivelliä
klo 18.20 tissiä
klo 19.30 tissiä ja -> ZZzzZZZZzz

eli päiväunia nukuttiin n. 2h kahdesti!! pistetäänkö soseen piikkiin? maissivellihän on ollu kuviois jo jokusen viikon.
 
talvis hienoja päikkäreitä! voi juku! oo onnellinen! :D :D

suukkis hienoa että pääsette jatkotutkimuksiin ja noin pian! TAi toivottavasti jo ens viikolla.

sompio kiitos. Toivotaan että ne pian tulis... :D

TA joo meillä on tyttö järsiny ja kuolannu jo kuukauden, mut viimeiset viikko-kaks on ollut ihan selvää kitinää ja raivoisaa pureskelua... tänään ei meinannu saada illalla unta kun koko ajan kutitti ikeniä. voi pientä. :(

Meille ei kuulu taaskaan mitään uutta. :) Hyvin meni reissu kummisedän luo! :) Kiitos rikkonaisen yön sympatioista, ei ne nyt niin pahoja oo ollut. JA kun uskon et ne paranee taas pian. :D toivottavasti. :LOL:

muuten on ihanaa ku meijän tyttö nykyään viihtyy myös hereillä auton kaukalossa! On helppoo matkustaa kun ei koko aikaa kitise! Nukkuu ensin ja loppumatkan laulelee. Se on NIIN söpöä! :D :D Ja leikkii leluillaan.... ihana pieni!

EM ja Myy :heart:
 
Sompio Juu, isi hoitaa kotona kun äiti on töissä...en mä noin pientä ois mihinkää tarhaan raskinu viel viiä :ashamed:
Cham Mutta jos tekee toisen lapsen ennenku ensimmäinen täyttää 3 vuotta, saa toisesta lapsesta saman äippärahan automaattisesti ku ensimmäisestä :D
Toivottavasti alkaa helpottaan SS :hug: :hug:
 
Meillä on Nuppu ollut pari iltaa tosi hankala nukutettava ja molempina iltoina on rauhoittunut ja nukahtanut kun äiti laulaa Mörkö se lähti piiriin :heart: Mikään muu ei ole auttanut :D

Nuppu päätti tänään myös vähän "auttaa" äitiä. Sanoin päivällä, että tänään ei tullutkaan koneellista pyykkiä, että pestään huomenna. Sitten Nuppu väänsi kainalokakat ja tietenkin kaikki vaatteet pyykkiin ja sitten vielä pissasi kahteen kertaan hoitopöydällä, että meni alusta pyykkiin :LOL:

Vauvis Mä olen ihan surkeana ensi keväänä, jos Nuppu joutuu hoitoon heti 9 kk:n ikäisenä :ashamed:

EM Ihanaa varmaan tuo Myyn laulelu :heart:

Meilläkin nukuttiin taas vaunuissa tänään 4 h. Mutta näköjään liian pitkään kun jaksoi kukkua yhteentoista ennenkuin antoi unelle periksi. Saa nähdä monelta herää syömään kun mun mielestä söi tosi huonosti nyt illalla.
 
sompio en tiedä... eilen illalla joi taas normisti iltavellin... ja heräsi 11 kitisemään, 12 kitisi 1 söi 2 kitisi 3 söi 6 kitisi ja 7 kitisi 8 heräs...
joten tööt tööt tööt, on taas pää :D kiva kiva, ja isäntä hermostu kun en saanut muksua kahdelta syömään, vaan poika hermosti lisää kun isi ei antanut tuttia... sit isi laukko norsulauman tahdittamana makkariin... ja ylläri ylläri äidin piti nousta siinäkin kohden...
eli toisin sanoen, nousin koko yön.. .kun en enään yöllä jaksanut alkaa vääntää kättä ukon kanssa heräämisestä...
meidän isille on tullut joku, jos poika ei toimi kuin unelma, niin isi hermostuu... et kiva.

Olin eilen yksin ulkona pari tuntia, ja soitin sitten kun olin nurkantakana kotoota, että miten menee... vastaus tää vaan kitisee... tulin kotiin ja poika oli itse aurinko... nauroi ja jutteli minkä ehti, ja sätki kuin pieni sätkynukke... eli touhusi ja leikki...

sanya en nukkunut, meillä oli kuudelta herätys, kiitos Kimin...
toivottavasti saisit raha-asiat kuntoon... eikä niistä tarvitsisi nuin kovasti murehtia.

sompio joo niitä kyseisiä tossuja muuten saa myös prismasta ;) ja br.st saa samaa sarjaa olevan rannenauha helistimen :D meillä ei tossuista tykätä ne potkitaan vaan jaloista pois helisemästä.'
pitkääkin käydä cittaris kattoo onko siel tuttimukia :D

talvis
mä itse annoin ja annan soseet niin että sotken siihen itse soseeseen lämmityksen jälkeen maitoa...
musta tuntu että Kimi hokasi syömisen parin kerran jälkeen, ja nyt on päättänyt lakota... ei avaa suutaan ellei sinne laiteta omenasosetta :D heh heh...
syöminen meillä kestää vaihtelevasti, muutamasta hetkestä useempaan hetkeen... mut heittäisinkö ajallisesti 10-30 minuttia, riippuen ihan kuinka paljon pitää touhuta kaikkea ylimääräistä samalla...
pidän itse merkkinä Kimin kylläisyydestä, kun ruokaa valuu/syljetään suusta enemmän kuin sinne menee...
ja pyrin välttämään sen kohdan täysin kun hermot menee syömiseen ja alkaa huuto.
aina ei maistu, ja kaikki ei maistu... mutta yritän kaikin poppakonstein saada syömään höpöttämällä ja lelua heiluttamalla...
mutta silloin kuin poppiksetkaan ei auta, niin sit ei syödä :D

pirtsi mukavaa jatko mökkeilyä, ja hyvät unet Ella ottan :D
 
sompio pitää varoa mitä suustaan ulos päästää ;)

suukkis ihanaa ettei ollut mitään akuuttia...
ja onneks sait lähetteen, ja lääkärit tutkivat Aten kunnolla :D

mutta Kimi teki historiaa, nukahti viereen uudelleen ilman kitinää ja kätinää... joten äitikin käy takas nukkumaan...

kauniita unia ja hyviä päiviä kaikille
 
Huomenta päivää :)

Sompio ja Pirtsi Kiitos. Mie olenkin jo yrittänyt saada lainaa osuuspankista.Eivät myönnä,kun mulla ei ole vakituisia tuloja ja ei ole vakituista työpaikkaa. Niin ja en ole ees op:n asiakas. Nordeaan miun pitäis varata aika ja sielä jutustella ihan kasvotusten.Kun verkkohakemuksen laitoin,mutta eivät myöntäneet. Jos saisin juteltua kasvotusten ja kerrottua tilanteen ja ottaisin takaajan. Niin ehkä sitten saattaisin saada. Ja kun olen ollu Nordean asiakas ala-asteelta lähtien :)

Zoe Kiitos sulle kans haleista :) Eiköhän tää tästä.Viimeistään sitten kun töihin pääsen :) Niin ja toivotaan,että hauva ja tuttusi tulevat toimeen :)

Talvis Ihana video oli. Tyttö oli niin kiltisti sielä polskimassa :heart:

TA Luitko sen yhden mun kommentin siitä blogi jutusta?

Suukkis Ihanaa kuulla,että rupesivat tutkimaan asiaa :heart: Haleja.

Talvis Mukavaa kuulla,että siellä ollaan päikkäreitä nukuttu paremmin.Joskus ne soseet tekee temput ;)

EM Meillä kans yhessä vaiheessa viihty nukumatta kaukalossa.Mut nyt on ollu joka kerta yhtä kitinää.Kun neitin pitäis päästä liikkumaan. Onpa kiva itestäänkin ajaa autolla.Ja samalla sitten yhdellä kädellä heilutella kaukaloo :D Ku kaukalossa roikkuu sellanen lelu,nii sen saa sit heilumaan :D

HanTalle kans kiitos tsempeistä. Voiku nuo siun yö unet paranis vähäsen.Eikö sinnuu päivällä väsytä yhtään?

Ääh nyt pitää mennä.Tytt kiljuu ja kitisee sängyllä. Joka päivä ja melkein koko ajan kitisee,kun haluis liikkua.Sit rauhottuu jos esim laitan leikkimatolle.Mut sit kohta taas alkaa kitinä.Sit kans rauhottuu jos laitan sitteriin ja kahtomaan Junioria :D

Maria 5kk TASAN!! :heart:
 
HanTa Siinähän saisi ukko osansa yöherätyksistä, kun saisi töitä lähempänä kotoa :saint:
Meillä kanssa kun mies hoitaa, niin joka kitinään pitäisi tulla tissiä tarjoamaan. Jos on just syönyt niin aina vain ei ole nälkä vaan vauva tarvitsisi jotain viihdytystä :D
Ja eilen mulla meni siihen hermot, kun yritti nukuttaa Nuppua ja 15 min jälkeen sillä oli tosi tylsää :kieh: Mä sille annatin, että mulla menee usein se 15 min ennenkuin saan Nupun edes syömään ja siihen imetys päälle ja muu viihdytys, että ei pitäisi olla ukolla valittamista kun mä hoidan niin paljon enemmän kuitenkin.

Meillä ei niistä tossuista vielä ymmärretä että se helinä ja jalan potkiminen ovat yksyhteen. Ja noissa on tosi huonot resorit, että Nuppu nyt potkii ne hetkessä pois jalasta muutenkin. Pitäisi tehdä siihen joku systeemi.

Sannyalle ja Marialle onnea 5 kk:n saavuttamisesta :heart:

Mä inhoan olla yksin autolla liikkeellä, kun meillä on kaukalo takapenkillä niin pakko aina sitten pysähtyä laittamaan tuttia, kun alkaa oikein kunnon huuto. Eikä se muutenkaan turvallista ajaessa olisi samalla viihdyttää vauvaa. Sekin oli miehelle tässä yksi marmatuksen kohde, kun se haluaa vaan olla möllöttää kotona eikä käydä missään. Ja kun mä haluan kyläillä niin mun täytyy yksin lähteä Nupun kanssa autolla. Mutta mieluummin sitten kyläilen yksin kun jos mies tulee mukaan niin ollaan hetki ja sitten pitäisi jo lähteä. Yksin saan luuhata niin monta tuntia kuin haluan :) Ja miehellekin ehtii tulla Nuppua ikävä ja jaksaa taas hetken leikkiä sen kanssa enempi =)

Mulla muuten meni plussauksen vuosipäivä ohi :D Pitänyt monta päivää katsoa, että minä päivänä tehtiin plussatesti, ja viime syksynä 24.9. :heart:
 
Sompio Meillä sama homma.Tissiä tissiä :D Paitsi nyt on menny parina iltana silleen,että oon tissiä antanut,ku on alkanu nukkumaan. Jotenkin jääny se päälle :ashamed: Ei pitäis opettaa tissillä nukahtamaan.Mut koukkuun on jäänyt. :D Nii ja onnea plussauksen vuosipäivästä :heart: Aika se vaan rientää. Mie en oo myöskään kahtonu sitä päivää. Vois kattoo oikeestaan.Kuhan saan neuvolasta mun raskaus kortin :)

Jee.Tyttö on nukkunu 30min jo. Annoin tissiä soseiden päälle ja nukahti mun sänkyyn.Vein omaan sänkyynsä,ja sielä vetelee hirsiä.Eli taitaa toi omasänky olla se paras paikka nukkua joka unet.Ku yleensä on nukkunu päikkärit meijän sängys.Ja siin ei sit saa nukuttua 30min pitempään :p Eli tästä lähin joka kerta omaan sänkyyn.
Hmm,pitäis alkaa laittelee tytön huonetta paremman näköseks. :) Ku se on viel vähän kesken sisustukseltaan.
Sit miun tekis mieli kauheesti tapetoida tää makkari.Nimittäin siskon mies tos alakerras on just tapetoimas lastenhuonetta sellasella koho tapetilla jossa on kukkasia.Väriltään harmaa ja valkee. Vitja että oon kade :D Mäkin haluun. Pitää varmaan vuokranantajan kanssa vähän rupatella.Mut tuntuu olevan aika hidasta hommaa niillä.Ku pyysin jo yli viikko sitten maalia että saisin oven karmit maalattua ku ne on kauhees kunnos.Nii eipä oo maaleja kuulunu.sit käski viel viestiä laittaa,että muistais tuoda ne.No mä laitoin,ja laitto takas että muistaa.Mut eipä oo kuulunu.Sama homma ton pesukone jutun kanssa.Ku mulla ei siis pesukonepaikkaa täällä ja ala kerras joudun pesemään.Niin nyt oon yrittäny kysellä,että saako sen koneen laittaa tänne vai ei.Sillo ku muutin nii lupasivat että paikan koneelle saa tehdä putkimiehet,mut sit ne ei alkanu tekemään.Ja vuokranantaja nyt sit sano,että se juttelee jonkun kanssa.mut ei oo kuulunu. :kieh:
Jaahas,tyttö heräs. Hitto.
 
Voih, meidän pienelle on tulossa silmätulehdus :( Tai siis rähmii, mutta ei punoita. Ei vielä lääkekuuria, mutta saatiin silmätippoihin resepti jo valmiiksi, jos huomenna tarvii aloittaa. Käytiin siis nyt illalla päivystyksessä kun vaunu-unien aikaan oli silmä rähminyt tosi paljon.

Ja arvatkaa mitä :eek: Kirjoitin siitä ripsestä (tai siis niitä on useampia), mitkä on jäänyt tuonne silmänurkkaan ja ei lähde sieltä pois. Taipuu heti sinne uudestaan. Lääkäri sanoi, että ne pitäisi nyppäistä irti ja tilalle kasvaa sitten uudet. Mutta varmaan on kivuliasta :'( Haluan kyllä toiseltakin lääkäriltä mielipiteen. Juuri se silmä rähmii, mutta lääkäri arveli, että ei johtuisi niistä ripsistä.
 

Yhteistyössä