~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

heippa tytöt :)

täällä on äitykkä ite ollu 5vrk klassisessa nuha-kuumeessa. päivällä hirvee lenssu ja yöksi nostanu kuumeen. pakko ol jättää neuvola ja kerho väliin ja koitetaan ens viikolla uudestaan.

pojan kans menee ihan mukavasti :heart: kasvaa vaan niin kovasti, et kokoajan saa siirtää suurempiin kokonumeroihin! huvittavaa kun tuttavat ostavat meillle "isoja" vaatteita, että menee sitten myöhemmin, ni kun laitan päälle -->on just sopiva! täl hetkel siis koko 68. kuivausrumpuhan tosin kutistaa mun mielest yhen vaatekoon verran jos on trikoota :D

mitään sen kummempia taitoja ei pikkumies vielä esittele, mutta juttelee tosi kovasti ja viuhtoo. oon kyl havainnu jo yritystä esineeseen tarttumiseen!

kestoista olitte jutskanneet..
mä olen nyt ite alkanu ompelemaan kestoja! oon tosi ylpee itestäni, kun sitkeel harjottelulla on tuloksia ja vaipat alkaa näyttämään näteiltä. tänää täytyiskin hakea lisää ompelutarvikkeita ja neulomiseen lankaa -joo-o, oon alkanu kutoo ite villavaippahousutkin ;)

 
sen verran kuulumisianne silmäilin, että toivotan Sannyalle tsemppiä hoitoihin :wave: ei sun tartte sitä jännittää, kun kerran saat ihan nukutuksenkin ni ei varmasti satu :hug:

Cham: kyl on varmast kurjaa kattella pienen pahaa oloa ja vaan venailla pääsyä tutkimuksiin :/ voimia sinne teille!

EM: onnea hyvistä OMISTA unista! vai hampaita teillä jo tehdään, sehän on hienoa.

Pirtsi: meil kans alkanu iltakarjunta ja luulen kans yliväsyn olevan syynä. tänää aion laittaa aikasemmin petiin jos helpottais. päiväunille nukahtaa melkein aina nätisti itsekseen tai sitten nukuttelen vaunuihin. nii ja päiväunetkin alkaneet pikkuhiljaa pitenemään!

Mukavaa viikonloppua!

Jossu ja Luukas tasan 3kk :heart:
 
Juu.. :headwall: :headwall: :headwall: Tuo varmasti kuvastaa meidän viime yötä. Kunnon nukahtaminen kesti lopulta sinne lähes 22 saakka eli siihen asti piti käydä useaan otteeseen laittamassa tuttia kun normaalisti nukahtaa kerralla eikä tartte uudelleen käydä nukuttamassa. Aamusta nukkui kyl kutakuinkin yhtä pitkään ku aiemminkin, joskin klo 4 saakka oli uni tosi pätkittäistä.. Ja sit lisäksi yöstä muodostui itselle tosi katkonainen kun kuvioon tulikin kaks yösyöttöä aiemman yhden sijaan.. Eli kyllä tuo 19.30 tienoilla nukkumaan meno on meillä liian aikaisin, jos kokeilis aikaistaa vain siihen 20.30 tienoille eli aluks puolella tunnilla aiemmasta - niin ja antais neidin vaan ihan suosiolla nukkua illallakin ne kunnon iltapäikkärit.

Johanna Kiva lukea teidänkin kuulumisia. Mun vinkin voinet tuosta em. jo arvatakin eli älä aikaista unille menoa liian paljoa kerralla :)

Sannyalle multakin tsemppiä tulevaan. Mä kans kyl vaatisin itselle nukutuksen vastaavassa tilanteessa, vaikka ei onneks kokemusta vastaavasta olekaan.

Cham Se on kyl pitkä aika odotella lokakuulle asti tutkimuksiin pääsyä. Toivottavasti pääsisitte sinne aiemmin. On niin kurjaa ja toivotonta katsella pienen oksentelua kun ei voi itse oikein mitenkään auttaa :hug:

Mä en sit mennykään sinne anoppilaan, kun jäi tuo yö niin huonoksi. Nyt mies tuli jo kotiin portin teosta ja alamma siivoilemaan tätä asuntoa ja verhotkin ois tarkoitus saada vaihdettua olohuoneeseen.

Hyvää viikonloppua kaikille :)

Pirtsi ja Ella 3kk 5vrk
 
Tyty Onnea nimestä. Kiva nimi tuo Saana :heart:

Pirtsi Voi vitsit, toivottavasti ensi yö menisi paremmin :hug:

Johannalle Onnea 3 kk:n saavuttamisesta :heart:


Tänne ei ihmeempää. Iltakitinää tällä hetkellä kuuluu olevan tuolla sängyllä ja suostutaan syömään vain oikeasta tissistä :p
 
Onnea tyty nimestä! :heart: :hug: :flower: Tuo Luna on tosi kaunis, erottuu kivasti :heart:

Mies tulee taas vast puolilta öin.. Onneks hällä on sentään nyt 3 vapaata :heart: :heart: Huomenna vauvauintiin, se on niin ihanaa perheen keskistä aikaa. Siel on tosi kiva käydä vaiks ollaanki käyty vaan kerran vast =)
 
:wave:

tyty onnea pienen nimestä. Kaunis nimi. :heart:

pirtsi voih. toivottavasti tämä yö on parempi! :hug: kokeilemalla se oikea rytmi selviää!

suukkis meinattiin mennä vauvauintin mut ois ollu lauantaiaamuisin kello 8!!! Ei todellakaan siihen aikaan mennä! :D Sais tyttöä olla repimässä sängystä kamalan aikaisin ja ei paljo innosta itekkään siihen aikaan mennä mihinkään... :D

johanna kiitos kiitos ja juu, hampaita. Saas nähä et kuinka kauan niitä väsätään vielä... huh. :eek: kiva kuulla että sujuu hyvin. :)

Meilläkin sujuu hienosti. Mitäpä tässä, tyttö kasvaa ja kehittyy sellaista vauhtia että! :heart: Se on niin mahtava persoonallisuus tuo meidän neiti!!! :D :heart: Aivan ehaaaaaana. :D vaikka itse sanonkin.... :p Seisoo tuettuna tosi jämäkästi, istuu sylissä ja punkeaa istumaan jos yhtään yrittää pitää makuuasennossa, punkeaa myös sitteristä et ei voi yhtään ilman vöitä pitää. KOhta vois koittaa sitä hyppykiikkua!! :D tyttö nauraa hekottelee joka päivä ja päristelee ja vaikka mitä. On se elo tuollaisen nelikuisen kanssa paljon antoisampaa kuin ihan vastasyntyneen, vaikka oma ihanuutensa siinäkin ajassa oli. Nyt vaan tytön kanssa on helpompaa olla vaikkakin enemmän se vie aikaa ja energiaa.... :)

Huomenna otetaan uusi aines ruokalistalle: parsakaali! :D

Nyt ei jaksa muuta! |O haukotus. Öitä! Pitäkää peukkuja että saisin nukuttua tänä yönä. :)

EM ja Myy 4 kk ja rapiat :heart:
 
EM toivottavasti saisit =)

Meil vauvauinti eka meinas olla ti iltana klo 19! No way!! Atte ain nukahtaa sillon. Mut ol se toinen ryhmä ni päästii onneks sit siihi :) Ja mies pääse kaikkiin mukaan vaiks onki niin epäsäännöllinen vuorotyö! :heart:

Mie toivoisin, et Atellakin pian hampaita tulis.. Ku kovasti tulossa ja ny yötki ollu niin risasia.. Et josko se sit vähä helpottais ku ekat tulis. Mut saa ny nähä. Nytkii heränny taas neljä tai viis kertaa. Onha tuo ees positiivista, et nukkumaan menee ain ennen puol kasia. Yleensä seiskan maissa.

Duupi duu.. jospa sitä tekis taas mustikkarahkapiirasta :xmas:
 
Pirtsi Meillä ainakin tuntuu olevan sattuman kauppaa tuo aikaisin/myöhään nukahtaminen. Eilenkin aloitettiin iltatoimet puol kasi ja viimein nukahti yöunille 22.15 :eek: Herää illasta tosin monta kertaa ja joko tissitellään tai sitten tuttia ainakin laitetaan. Mutta silti me aloitetaan nuo iltatoimet aikaisin vaikka tietäisi että ysin aikaan aloitettuna sitä nukuttamista kestäisi n. tunnin. Mutta toivossa on hyvä elää, että se ilta joskus aikaistuisi kun sitkeäsi yritetään :heart: Mieluummin mä iltaisin tissittelen ja nukutan pitempään ja nukun sitten n. 6 h putkeen.

Suukkis Mites teillä on nyt kiinteät mennyt vai oletteko yrittäneetkään? Mä ostin jo eilen sauvasekoittimen valmiiksi, että pääsee sitten jossain vaiheessa soseita tekemään :)

EM Musta on kanssa kiva, kun Nuppu on kasvanut ja oppinut asioita. Ihan erilaista vauvahoito, kun se ottaa kontaktia ja tekee kaikkea. Kun silloin vauvana oli niin yksipuolista tuo höpöttäminen ja kaikki kun ei vauva kommentoinut mitään tai osoittanut mistä tykkää ja mistä ei. Vaikea selittää, mutta toivottavasti ymmärsit.
 
Eilen illalla nukahtaminen onnistuikin sit huomattavasti helpommin kun aloiteltiin iltatoimet hiukan edellisiltaa myöhemmin eli tuossa hiukan ennen klo 20 ja unilla neiti oli n. 20.30 tietämillä. Heräs syömään 1.30 maissa ja sit jostain ihmeen syystä heräs joskus 2.30 maissa ja valvoi jonnekin 4 saakka. Ei huutanut tai mitään mut ähisteli sen verran että itsellä oli nukkuminen mahdotonta. Annettiin sit 4 maissa maitoa ja sit nukahti ja nukkui 7 saakka. En kyl ymmärrä tuota yövalvomista, ei nimittäin kertaakaan ennen oo moista tehny :eek:

EM ja Sompio Olen niin samaa mieltä teidän kans tuosta kuinka erilaista vauvanhoito on nykyään. On niin ihanaa kun neiti hymyilee ja juttelee omalla tavallaan :)

 
Nyt sain varattua hammaslääkärin minulle ja
pojalle. Ens viikon keskiviikkona ois sitten meidän
pojan ensimmäinen hammastarkastus...tai
paremminkin ien tarkastua :D :D

Perjantaina kääntyi ekaa kertaa mahalta selälleen. Mutta
oli meidän sängyllä. saattoi olla siinä helpompaa. Nyt
huomaa hyvin muutoksen pojassa mahalleenkin on alkanut
ottamaan leluja käteen ja kääntyilemään lelua kohti. Ennen
vaan makoili paikoillaan.Ja äidin ja muidenkin hiuksista on tullut maailman
kiinnostavimmat. Ennen kädet olivat ne kiinnostavimmat. mutta kyllä
kädetkin vielä kiinnostaa.

Nyt ollaan otettu ruoka valioon mukaan riisipuuro ja mango.
Ja hyvin näyttää maittavan. Ainakin päiväunia nukkuu paremmin.
Vielä toistaiseksi annan puuron meinaan aamulla. Mutta näköjään
ei siitä masuvauvoja tullut (ollaan syöty 3pv) niin huomenna sen
puuron vois siirtää iltaan niin jospa nukkuis yön paremmin???
 
Kävin tänään hakemassa kirpparitavarat pois ja voitolle jäätiin reilut 170 ?. Pöydän vuokra oli 23 ?/viikko, joten kokonaismyynti oli reilu 200 ?. Eteisessä on pakattuna 3 muovikassillista tavaraa UFF:n laatikkoon, koska en niitä vaatteita aio enään tänne sisälle mihinkään tunkea. Otin vain hintalaput pois.

Herätin Nupu kesken vaunupäikkäreiden sinne kirppisreissulle kun käytiin kylässä samalla. Eikä sitten jatkanut unia autossa tai kylässä. Nyt meillä on nukuttu n. 30 min, mutta ei nämä voi olla vielä yöunille unet :/ Eikä ole kyllä vaippaakaan vaihdettu tai yöppäriä. Mitähän tästäkin illasta vielä tulee :/

Tänään oli sellainen ihanan pitkä hekotustuokio sängyssä :heart: Nuppu alkoi vain kainalossa itsekseen hekottamaan ja minä aloin nauramaan ja sitten Nuppu nauroi ja nauroi. Ihanan kuuloista :heart:
 
Hieno saldo Sompio! :heart:

Zoe eikös teilläki Roni korviaan näpertäny? Oliks se, et voi liittyä hampaidenki tuloon? Ku Atte on ny alkanu kolmena pvänä näprään korviaan, mut vaan nukkumaan mennessä. Muutoin ei. Ja sillonkin saattaa näprätä myös päätään :p Nelisen pvää on sitä alahuulen maiskutusta ollu.. Et joskohan koht ekat hampaat puhkeis? Vai pitäsköhän varmistaa, ettei oo korvatulehusta? Ei kyl muutoin itke eikä sillonkaan, jos painan korvalehen takaa (ku jostai luin, et sillo tulis semmonen paine korvaan, et alkaa het huuto jos on tulehus)..
 
suukkis vauvathan monesti räplää korviaan ku nukuttaa. Ja luin et jos ois korvatulehdus niin olis itkuisempi ja et vauva ei osaa paikallistaa sitä korvkipua sinne korviin et osais niitä räplätä. Voithan sä varmistaa jos alkaa olemaan itkuinen. mut meillä se liittyy hampaisiin... pakosti!

nimittäin tänään on ollut sellainen päivä että HUH! :eek: Tyttö on kitissyt hampaitaan KOKO päivän, pureksii kaikkea mahdollista, räplää korviaan jo ties monettako päivää, itkee kipeitä ikeniään, ei viihdy hetkeäkään yksin, lutkuttaa alahuultaan.... tänään on myös ollut tunti unta - tunti hereillä -päivä. Kun on saanut nukkumaan on nukkunut noin tunnin, kun on hereillä on ollut vain tunnin. Pah. Mitennii hampaiden tulo haittaa unia. Meillä se näyttää lisäävän niitä. :LOL: Ja ikenet on turvoksissa. Et kyl tää on nyt PAKKO olla niitä hampaita!!! |O Tulis vaan nyt äkkiä, ei tuollaista pientä ärripurria jaksa... :headwall: Annoin pari kertaa panadolia pienelle. :( Voi toista. Mut tänää melkein käänty masulleen!! :D Jäi jumiin kylkiasentoon ja sit alkoi sellainen huuto ja komennus nii oli pakko mennä kääntämään. :D

puh. nyt on väsy. ei jaksa kommentoida.
:ashamed:
 
Huomenta kaikille!
Meidän pojalla 5kk 5päivää ompi ensimmäinen hammas!! :heart:
Huomasin eilen illalla 19.00, että valkoinen hammashan
se sieltä pilkottaapi :D eipä ihme että nyt on yöt olleet
todella risaisia.Viime yö olikin jo parempi herätti vaan
3kertaa sen aikana kun minä olin nukkumassa
ja jaksoin nousta jo 06.00 jee!

ja eilen illalla ensimmäistä kertaa poitsulla
löyty varpaat suuhun asti. kyllä se sitten
niitä imeskelikin... :LOL:
 
ElinaMaria toivottavasti teilläkin pian helpottaa
ja hampaat puhkeis. Meillä ainakin helpotti heti.
Eilen nukkui päikkäritkin tosi hyvin 3xn.2h
vaikka huomasin hampaan vasta 19.00
eilen aamulla siis ei vielä näkynyt hammasta.

keskiviikkona on pojan eka hammaslääkäri.
onpahan sitten hammas mitä esitellä. :D
 
Sompio wau! mitkä rahat sait kirpparilta.
Mä en saa koskaan ku max. 100 euroo ja siitä sitten
viel kirppari pöytä pois, joka on muistaakseni jonku 35e
mut mulla on pöytä aina kimppaan kaverin tai äidin kanssa
ni pöytä taksakin puolittuu.
 

Yhteistyössä