~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Moikka!

Kiva kun mut lisättiin listalle :)

Sompio: http://www.kestovaippakauppa.com/?tuotenaytto&tuote_id=176&avaa=10011 ja http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=393
Meillä on tuo kestovaippakaupan. Tänään just oli jo tutan 56 senttinen just nippanappa sopiva. niin ne vauvat vaan kasvaa.

Kuukautiset alkoi jo täällä. Tosi kiva. Ois saanut olla vähän aikaa poissa. Tosin mulla ei ole koskaan ollut mitään hormonimyrskyjä ym. Mä oon varmaan joku hormooniton yksilö kun ei täysimetys riitä pitämään niitä poissa :LOL:
Elikkä uutta putkeen vaan. Ei vaan, ollaan ajateltu et sitten kun tyttö on n. vuoden niin saa kakkonen tulla.

Työelämään palaamisesta. Voisin kuvitella palaavani töihin joskus aikaisintaa lokakuussa 2010. Sillon voisin olla jo uudestaan raskaana. Keikkaa aijon ainakin tehdä kahden lapsen välillä, et ei ihan elä miehen rahoilla ja sais sitten säästettyä sitä omakotitaloakin varten.
 
oottepas taas ehtiny kirjotella! :D

cham onnea ykkösvaihteen löytymisestä! :D wau!

meillä on yhteiset rahat mutta omat tilit. Eli se kenellä on rahaa hoitaa laskut ja kaupassa käynnit. :D Ei olla jaoteltu mitenkään et kumpi maksaa mitäkin vaan ihan yhdessä maksellaan kaikki menot. Oli sitten tytön vaatteita, sähkölaskua, bensoja, vuokra... :) Meil on niin pienet tulot että ei oo varaa jaotella mitenkään. KAikki mikä tulee myös menee.

HanTa no voi että!!! Kylläpäs teille nyt tulee kaikkea. :(

TA aika paljolta kuulostaa noi varusteet, jos saa sanoa.... :D mitä sä meinaat sille pukea kun on -15 astetta. ;) Ei vaan, ei kyl ainakaan palele!!! Meijän neiti ei nukkuis noin paljossa varusteissa. :) meillä tytöllä on sukkikset, body, ohut villapuku ja kypärämyssy ja lapaset ja sit on makuupussissa. Tuollain oli eilenkin ja oli ihan lämpöinen. Nenänpää ja posket vilpoiset. Mulla on paha tapa pukea liikaa joten oon nyt alkanu vähän tarkkailemaan noita vaatteita. :) Villa mun käsittääkseni on aika lämmintä vaikka ihan ohut puku oiskin.

mä alan epäilemään kohta että onko kyseessä nyt joku muu kuin hampaat... :( Kun niitä ei vaan näy, tai siis kuultaa läpi mut ei oo vielä puhjennu... eilinen kamalaa kitinää. Mut ei se kyl mitään muutkaan voi olla... jos itkee ja samantien sen jälkeen jynssää ikeniään, pureksii kaikkea koko ajan, kuolaa, haroo korviaan... ja nyt on tullut ettei enää meinaa pullo kelvata paitsi öisin. Eilen ei juonut juuri mitään maitoa. Onneksi soseet upposi... mut mä aloin miettimään et entä jos sillä onkin korvatulehdus?? Vai voiks toi imeminen tuntua silloinki oudolta kun hampaat tulee? huokaus....

Noh, kattellaan.

EM ja Myy 4,5kk :heart:
 
Suukkikselle mukavaa matkaa! :wave: Mekin varmaan lähdetään lauantaina tai sunnuntaina sinne päin, kun miehellä on lomautusviikko. Mitä sitä täällä kökkimään kun ei viihdytä muutenkaan ja kun mun vanhemmilla meitä mielellään pitävät :)

Pukemisesta
, meillä on tänään päällä, normaalit sisävaatteet ja huppari, paksut tumput ja sukat, välikausihaalari, kypärämyssy ja sen päällä neulehattu. Makuupussissa köllöttää.

Vaipoista, ei meinaa riittää meilläkään imuteho vaipassa yöllä. Vaihdan aina kerran vaipan yössä. Ihan jo siks kun musta se on niin täynnä et en itsekään haluis sellasessa nukkua :D

Kitinöistä, ennen unia Elma kitisee aina noin 15-30min, Joskus vaan nukahtaa, mut harvoin. Se on ihan loistava taistelemaan unta vastaan ;)

Hanta, hui :eek: Onko Kimpsu kipeä?
 
Hellou!

Tänäänkin herättiin ajoissa! :)

Suukkikselle Mukavaa reissua :) Ja ihanaa että syömiset nyt onnistuu :heart:

Hitsi mun pitääkin mennä.Tytön päivällis aika -->

Noni,nyt kerkeen istahtaa hetken.

Chamorphis Onnea 8kk johdosta :heart: ja neukut bongattu.Ja onnea kontauksesta :D

HanTa Voi ei :( Toivotaan ettei ole tyrä. :hug:

EM Mie en osaa tohon sanoo,muutakuin että kuulostaa hampaiden tulolta.Mut sit toi kun haroo korviaan.Hmm. Toivottavasti ei oo korvatulehdus :hug:

Hmm,olikohan muuta. :ashamed: parhaani mukaan yritin kommentoida. :)

Tänne ei kummosia.Tyttö rupes päikkäreille :) Tossa kahtelin tytön pieniä vaatteita valmiiks,kun kaveri tulee käymään mahansa kanssa,ja hälle sit kauppaan nää vaatteet..Eilen mennyt LA ohi.Ja sieltä onpi tulossa arvion mukaan 3,900kg ja 51cm pitkä tyttö! Ihanaa :heart:
Nyt jotain välipalaa.-->

Maria 5kk 5pvä :heart:
 
Pirtsi Teillä herätään sitten 1-2 tuntia aikaisemmin kuin meillä. Meillä meni juuri vaunuihin, nukahti 11.40. Ehti ottaa leikkimatolla ehkä sellaiset 15 min päikyt kun olin viimeksi koneella. Katsotaan nyt tällaista rytmitystä :D
Toi on just ärsyttävää, kun ei tiedä, että meinaako neiti ottaa lyhyet vai pitkät unet :kieh: Joskus laittanut sisälle unille ja sitten neiti veteleekin 2 h ja ulko-unille ei sitten kannata mennäkään :/
Meillä on muuten sama vaatetus ulkona kun teillä, mutta meillä on kahdet sisävaatteet. Eli alla body+sukkikset ja päällä college-puku. Meidän äippäpakkauksen college-puku jää kohta pieneksi ja olen ostanut niitä kirppariltakin kahdet edellisten vuosien. Luulin, että siinä meillä olisi collareita pitkälle syksyyn :ashamed:

HanTa Voi ei, kyllä teitä koetellaan :hug: Onko se kives kipeä?
 
EM Toi korvatulehdus tuli mullekin mieleen, kannattaisi ehkä tarkistuttaa :hug:

Sannyalle tsemppiä aamuheräämisiin. Hienoa, että jaksat pitää uudesta rytmistä kiinni :heart:

Kiitos Mansikkateelle linkistä. Joku tässä muukin jo linkitteli. En tiennyt tuollaisista ja yritän löytää niitä noista meidän lastentarvikeliikkeistä. Olisi meillekin käyttöä =)
 
ElinaMaria joo paljonhan sillä oli vaatetta mutta ei ollut poika liian kuuma ja nukkuikin tosi makoisasti 1,5h. viltti ja eka makuupussi oli tosi kylmäiset. makuupussi oli kyllä vaan kiedottu siihen päälle. alin makuupussikin tuntui kylmältä, mutta kun sen avasi niin lämpimältä tuntui. niska oli lämmin muttei kuuma. tälläkertaa kädetkin lämpöiset viimeksi ne oli vähän viileät.poskenpäät meidänkin pikku miehellä oli viileät. Toi vaatetus asia on kyllä niin lapsikohtainen. Poitsun serkkukin on semmonen hikityttö ettei voi kuvitellakkaan tollasta pukeutumista, mutta meidän laiheliini kyllä meinaa ennemmin aina paleltuu ei oo viel koskaa ollut liian kuuma. -15 asteella en kyllä laita ulos enää nukkumaan. uskoisin ettei tarkene. :D semmonen viluville ku onkin. meillä taitaa raja olla max.-10astetta ja silloin pitää kyllä varmaan pukee jo fleecepuku toppapuvun alle :D
 
vilma ei Kimpsukka ole kipeä, ei siis oo kuumetta, ei aristele paikkojaa... on muutenkin normaali virkeä itsensä... onneksi näin :D
sompio väitän kiven kovaan että pojan kives ei ole kipeä. kun ei sitä aristele, ja antaa tutkia...
äsken sitä tällistelin, kun vaippaa vaihdoin... paikoillaan on vieläkin... mut ehkä toi kives jonka pussi oli turvoksissa aamulla tekee nyt jotain seilaus liikettä... ihan kun se olis ollut vähän ylempänä kuin aijemmin. mut en oo varma... ja tehköön ammattilainen diagnoosin ;) onpahan sitten tarkin :D

em soitappa tervariin, ja koita saada aika... ihan varmuudeks vois olla hyvä ne korvat kurkata. toivotaan kuitenkin että kränäis pikkunen vain hampuleita.

suukkikselle oikein leppoisaa ja mukavaa reissua.

cam onnea pojan ykkösvaihteesta :D

poika nukkuu ulkona... vaatetta on body, sukkarit, sisähaalari... paksut pöppöset, ohkasemmat tumppuset (kädet haalarin sisällä) äippiksen kevyt haalari, kypärämyssy ja fleesmyssy... ja vaunuissa vielä fleespeiton alla...
lämpönen on poika, vain nenä ja posket korkeintaan vähän vilpoiset... ja jos vielä viilenee, niin sit käyn heittää toisen peiton vaunujen päälle...
Kimpsu on aikamoinen kuumakalle, ollut vaikea opetella pukemaan.. .kun itse oon oikea vilukissa... niin ei tuo vanhaviisaus päde, sama kuin itselle + yks kerros.
 
ElinaMaria kyllä meilläkin nyt hampaita tehdään, uskoisin...on kyllä inhottavaa ku ei oo varma. mutta meillä kans samoja oireita ku teillä. ja epäilen vahvasti et nyt on vuorossa ylähampaat. vielä ei näy mitään vaikka nyt ollaan n.viikko kiukuteltu ja hinkattu ikeniä semmoisen neljän päivä tauon jälkeen.(taukoa alahampaiden kiukuttelusta) Tosin kyllähän niitä alahampaitakin kiukuteltiin ainakin sen parisenviikkoa.
 
Meidän perhetutun tyttö oli ihan samanlainen kuin Elma, että ei suostunut muualla kuin vaunussa ulkona nukkumaan. Kyselin siltä vinkkejä talvee varten ja se sanoi, että 27 astetta oli kovin pakkanen millä piti tyttöä pihalla :D Oli ollut vaunussa lampaantaljaa ja peittoa vaunun päällä ymsyms. Ja vaunun sisään heitti lämpömittarin niin sai jotain viitettä lämpötilasta. Lämmin tyttö sieltä oli unilta herännyt, mut mä saattaisin jäättää noilla pakkasilla väliin vaunussa nukutuksen :LOL:
 
vaatteista meillä poitsu nyt toisillä päikkäreillä ulkona ja nyt ku oli jo lämpimämpää +6 ni jätin villavaatteet ja äp:n tumput+töppöset pois. Toivottavasti tarkenee nukkua. Onhan tuo äp:n toppahaalari kyllä ihanan lämpösen tuntuinen.
 
Näin me päätettiin miehen kanssa. Nuppu on nukkunut vaunuissa nyt 1,5 h eikä ole kertaakaan herännyt. Jos saataisiin ulkona yöunetkin paremmat :D

TA Totta, lapset on erilaisia ja jokainen tuntee oman kuumakallen tai viluvillen.

Vilma Kuulostaa hurjalta tuo -27 astetta :eek:

Mä tänään mietin, että oli ihanaa saada kesävauva :heart: Ei tarvinnut pukea montaa kerrosta ja kunhan heitti vaunuihin vain missä vaatteissa sitten sattui olemaankaan. Mulla oli ainakin pukeminenkin niin varovaista, että en tämmöistä vaatemäärää olisi varmaan saanut edes puettua ilman, että vauva tuskastuisi äitin tumpelointiin :LOL:

EM:n mies vai kuka oli sienessä? Tuliko saalista?

HanTa No onneksi se ei Kimiä haittaa ja on muutenkin jo parempi :heart:
Jokos teille ne hampaat puhkesi kun eikös teilläkin hampaita tehty?
 
sompio ei oo puhjennut, eikä varmaan ikinä puhkea... yhtä tuskaisena odotan sitä hammasta kuin lastakin, viime metreillä ;)
kovasti poika kuolaa edelleen ja hinkuttaa kaikkea suussa mitä vain sinne saa vietyä.
nyt uusin ja paras purulelu on kuorittu ja pesty porkkana :D ja minä menin tuhlaamaan vaikka kuinka paljon kun ostin jos jonkin näköistä purulelua, mut ykskään ei oo niin hyvä kuin porkkana.

sompio oikein mukavaa telttailua... mä jätän teltan väliin, vaikka poika on kanssa nyt nukkutut 1½ tuntia, äsken pyysi tutin suuhun ja jatkoi unia :D

ta ei auta kuin toivoa parasta, ja yrittää olla pelkäämättä sitä pahinta vaihtoehtoa...onneks mikään vaihtoehdoista ei ole niin vakava etteikö siitä poikaa kuntoon saataisi.
 
:heart: meidän pieni mies nukkui 3½ tuntia :D puolentoista tunnin kohdalla piti tutti laittaa suuhun.
Ja nyt tuo lukee mun kalenteria, siitäpä ei oo enään mitään jäljellä... kuin ryttyisiä lehtiä ja kuolaisia paperipaloja :D
 
hammasitkuista tein vähän googletutkimusta ja totesin et ei oo korvatulehdusta kyllä. Näin pienet ei osaa paikallistaa sitä korvakipua korviinsa että osais haroa niitä käsillään. Ja korvatulehdus ilman mitään nuhaa tms on näin pienillä vissiin aika harvinainen.... eikä tuo nyt kamalan kärttyinen ole, kuvittelisin et jos ois korvissa jotain niin ois vielä kipeempi. Nyt se itkee ja sit menee sormet suuhun. Ja sillä on kyl koko ajan noi sormet suussa, se koko ajan tunnustelee niitä ikeniään... no oon antanu panadolia, toivottavasti en turhan takia. :/ Onneks se nyt ei oo mikään voimakas lääke, et jos annosrajoissa pysyy niin on ihan turvallinen. :)

tyttö nukkui aamupäivällä 1 h ja 45 min!!!! :D Wau! Sit nukkui tunnin vaunuissa ku kävin pitkällä (2h) vaunulenkillä ja sit vielä äsken sellaset 45 min sisällä. jaa.... nyt tyttö kutsuu.

:wave:
 
HanTa ja EM Onnea hyvistä unista :heart:

Meillä neiti nukkui 3 h heräämättä kertaakaan ja sitten kuin heräsi niin olikin sellainen huuto, että siihen ei auttanut enään mitkään nukuttamiset :/
Äsken nukahti tissille, mutta ei nukkunut kuin ehkä 10 min. Olisi nyt voinut hieman pidemmät torkut ottaa, että ei olisi niin kiukkuinen ja väsynyt illalla.
 
Onnea kaikille hyvistä unista, meillä ei niistä tietoakaan :headwall:

mistä tuo lapsi tietää, että äiti on väsynyt ja aivan mielettömässä päänsäryssä kun se huutaa ihan kun kiusallaan :D oikeesti aika inhottavaa kun muutenkin tuntuu että pää halkeaa ja sitten toinen huutaa naama punaisena kun ei tajua nukkua :|

sompio ihana kuva, oikein iloinen tyttö :) mä en vieläkään ole onnistunut saamaan yhtään kunnon hymy kuvaa, vaikka poika normaalisti ei muuta teekkään.
miten tänne muuten saa noita kuvia ladattua, oon yrittäny monta kertaa mutta ei onnistu.

Hantan kimille :hug: toivottavasti ei häiritse poikaa ja paranisi pian.
 
miksköhän tuo lapsi ei syö? :( Alan olemaan huolissani. Eilinen oli kans mut tää päivä on ihan mahdoton ollu... vähän on kyllä onneks syöny et ei ihan ilman oo mut jotenki hirmu vähän. Puol kuudelta söi säälittävät 80 ml maitoa taistellen, ja sen jälkeen ei oo kelvannu puuro, ei velli.... ja nyt nukkuu. yleensä syö 100 ml maitoa, 1 desin puuroa ja ehkä vielä vähän maitoa ennen yöunia... nyt ei mitään. Noh, kunhan tuonne nukahtaa kunnolla niin jossain vaiheessa laitan sille maitoa ja syötän sen. Unisena onneks maito uppoaa. toivottavasti. :(

sompio oli tullut saalista. Monta ämpärillistä suppilovahveroita. :D

pukemisesta vielä: lapsethan on yksilöllisiä niinkuin aikuisetkin. :) Mä en vielä laittais toppapukua. Riittää villahaalari vaunuihin kun sinne ei yhtään tuule. Sit kun on kunnolla pakkasta niin sit voisin laittaa toppapuvun. Se äp:n kevyttoppis ei oikein mahu... :whistle: Ja luulen et ohut villa on lämpösempää ku se vanu. :)
 
em hienostihan sitä teilläkin nukuttiin.
Kimi teki meillä varmaan päiväunien nukkumis ennätyksen... nukkui vielä äsken 1½ tuntia...
heh kuinkahan saadaan yöllä nukutuksi.

toivis jostain ne vaan sen tietää... ja varmasti kääntää sekin ajatuksissaan nurin, että nyt pitää pitää äitille oikein paljon seuraa ja olla kiljuva, jotta äiti varmasti piristyisi ja ilostuisi.

sompio aivan ihana naurunassu :D
 
Sompio, ihana Saana :heart: Ja en mäkään 27 pakkasessa laittais pihalle :D Mut veikkaan et melko kovillakin pakkasilla nukutan ulkona jos vaan keksin hyvän vaateyhdistelmän.

EM, toivottavasti alkais teillä helpottaa pikkuhiljaa ja tulis ne hampaat jos on tullakseen.

Toivova, vauvoilla on kuudes aisti ;) Ne vaistoaa jos on väsynyt, jos meinaa syödä jnejne.

HantaOnpas hyviä unia ollut teillä! Meillä on tän päivän ollut taas vanha tuttu Elma tyttö :) Voihan se olla et muuten sitä vaan on nyt ketuttanut, mut silti epäilen sitä rotaa.

 
Toivova Tai sitten kiljutaan niin tuhottoman korkeelta, että pää halkeaa siihenkin :D
Osasit laittaa kuvan :D Mä kopioin sen alarivin, mutta mä en tiedä mikä olisi se oikea, että saisi tähän sivulle kuvan näkymään.
Ihana ilme, niin totinen, että mitä tuo kamera tuossa tekee.
Meillä kanssa hymyillään paljon, mutta ei kameralle. Ja suurin osa niistä parhaista naurukuvista on epätarkkoja.

EM Pitäskö teidän huomenna mennä varuiksi lääkäriin? Vaikka kai se huono ruokahalukin kai voi olla hampaiden teon merkkejä :/
Hyvä suppissaalis =)

Kiitos Hanta ja Vilma :heart: Enemmän pitäisi ottaa kuvia, mutta aina se jotenkin jää.
 

Yhteistyössä