~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Tavis niin meillä oli sompion kanssa juttua siitä että heidän tyttö painaa saman verran kuin meidän tyttö 8kuukautisena ja sompio kirjotti että menee varmaan kohta meijän pituudenkin yli(oli siis 8kk 72,8cm) 5-6kk iässä ja kyllähän siellä aika jätti on jos ennuste pitää paikkansa :LOL: kattelin just neuvolakortista että 4kk meillä oli pituutta 64cm ja 6585g painoa, joten meillä on tommonen pitkä hoikka typy, on kuin äitinsä ennen kuin ihana siunattu raskaus toi lihaa luiden ympärille :LOL:
 
Hantalle jaksuja :hug: :hug:
Mansikkatee Samat suunnitlemat täällä, sa nähä aletaanko jo tän vuoden puolella yrittään pikku kakkosta :heart:

Tileistä Meillä on omat tilit, mutta kaikki kulut maksellaan silleen miten kummalekkin sopii...Mies toki on nyt maksellu lainaa sun muuta enemmän, kun isommat tulot.
EM Kivuliain vaihe on juuri se kun ne hampaat on tulollaan...
Chamille onnea uudesta taidosta, kohta saa olla silmät selässäkin...nimimerkillä: kokemusta on! ;)
Sompio Täälläkin on haaveiltu kesävauvasta :heart:
EM Meillä Miia oli ainaki hunompi syömään kun hampaita oli tulossa :/
 
Ihania kuvia!!! :heart: :heart:

hih. ihanaa kun jotkut haaveilee kesävauvasta. Jos mä saisin päättää niin seuraava mukula syntyis joko alkukeväästä joskus maaliskuussa tai sitten vaikka elokuussa. :D Ei ollu mitään herkkua kannella kuumuudesta tuskaista vauvaa, sohlata imetysongelmien kanssa hiki valuen, ahdisti koko kuumuus! :D Eli ei mielellään vastasyntynyttä kesähelteillä kiitos. :D Mielummin vaikka keskellä talvea!!! Mut sitten kun pikkukakkonen saa alkunsa niin hän se itse päättää milloin syntyy.... :)

ja kiitos kaikille tsempeistä. :heart: Kyllä tää tästä. Vaikka mä alan kohta luopumaan toivosta sen suhteen et ne hampaat olis ikinä tulossa. :headwall: Kuitenkin tulee vasta kun tyttö on 8 kk. :LOL: Mut vakavasti, jos tämä syömälakko ja kiukuttelu jatkuu niin voisin ehkä mennä maanantaina tytön kanssa lääkäriin. Kun kuitenkin tämä syömälakkokin on ihan yleistä hampaiden tuloon liittyen.... kyllä kuukle tietää. Me mitään lääkäriä tarvita. :p :p :LOL: :LOL: :saint:

 
Sompio ja toivova ihania kuvia :heart:
Chamin pojalle onnea vaihteiston löytämisestä :flower:
Sannya piti jo eilen sanoa, et tosi hienosti ja nopeasti oot skarpannu ton aikasemman heräämisen kanssa! :flower:
Sompio meil taitaa muuten olla samanlaiset velourpöksyt kaapissa jos oikein näin =)

yhteisistä tileistä meillä on miehen kans omat tilit ja yhteinen lainanhoitotili. mut rahat on silti yhteiset, se maksaa kenellä on. muakin alkoi häiritsee toi et mitäs sit jos on yhteinen tili ja toinen kuukahtaa, ni jääkö toinen ilman rahaa kunnes perut on kirjoitettu. no kuolintapauksista en osaa sanoa, mut sillä vissiin on merkitys mitä niissä tilipapereissa lukee. että onko tilinomistajina "mies" JA "vaimo", vai "mies" TAI "vaimo". meilläkin asuntolainaa otettaessa vissiin kirjattiin lainatilipapereihin et mies JA vaimo, mutta Minjan tilipapereihin pankkitäti neuvoi laittamaan mies TAI vaimo. että jos mennään esim. nostamaan Minjan tililtä rahaa, niin siinä ei tarvitse molempien olla mukana, vaan kumpikin voi käyttää tytön tiliä yksin. selitin varmaan taas omaan tapaani erittäin selvästi :LOL:

 
Talvis Ihana naurukuva :heart:
Noi on lahjaksi saadut pökät, Ciraf-merkkiset.


Ihan sama näköjään, että miten nukutaan päikkärit. Ilta valvotaan ja huudetaan :headwall: :headwall: Nukuttaminen kestänyt taas kohta 3 h :(
 
Ihania vauvoja taas :heart: Eikä Saana nyt millekään jätille näytä!!

Kesävauvasta
, no joo.. Elma otti sen varaslähdön ja kun elokuu oli vielä hellettä niin kyllä täällä kerrostalo kaksiossa muutaman kerran revittiin tukkaa päästä. Oli niin kuuma että huh!!! Mä oon ihan syksyihminen ja voisin kuvitella miten ihana olis saada syksyvauva :heart: Vaikka ihan tyhmää on tollasia toiveita toisaalta esittää, tulee kun tulee :)

Tileistä, yhteinen tili, yhteiset rahat. Mulla on yksi tili jolle tulee lapsilisä ja äippäraha. Sieltä sit siirretään yhteiselle tilille jos tarvis tai maksetaan sieltä laskuja. Miehen palkka tulee yhteiselle tilille ja siellä on myös kaikki säästöt. Eletään tällä hetkellä tosi niukasti kun yritetään saada joka ikinen penni säästöön vastaisuuden varalle. Miehellä taas jouluna yt-neuvottelut tulossa eikä voi tietää mitä niistä tulee. Ja sit kun me suunnitellaan ihan kunnon irtiottoa täältä pohjanmaalta pois. Niin onpahan sitten turva olemassa.
 
Helou :wave: !
Täällä reissussa kaikki hyvin =) talvis jo kyselikin kuulumisia.
Ihanaa kun on ollu kummit ja mummi ja äidin siskot apuna hoidossa..oon saanu olla ihan relax B) oon nähny kamujakii. Vähän ollu mutsin kaa käden vääntöä sen parin pv juomis sessiosta mutta muuten menny hyvin. Oon siis täällä äitilläni nyt, olin aluks siel miun kummin luona pari yötä + tässä välissä yhen yön ku mutsi juopotteli. Muuten oon ollu täälä äitini luona ku se on ollu selvinpäin.
Tyttö on nukkunu tosi hyvin mummilassa :eek: :D 12h veti unta yks yö, ja heräs vaa kerra syömää. Viime yön nukuttii 8h ja heräs kerra syömää. Tosin on ollu huonojakii öitä, ekana yönä ei nukuttu olleskaa :ashamed: olinki iha zombi sillo. Tytöllä maha on välil hyvempi ja välil kipeempi..öisin edellee öhisee mahaasa :( . Salmiakki mm.käy Saanan mahaa, kauheet raivarit veti heti sen jälkee ku olin salmiakkii erehtyny syömää ( ku en tieny etten sais syyä ).

nyt pitää mennä..typy heräs!
 
Huomenta :)

Heräsin ennen kellon soittoa.Jee. :D

Sompio Aww,mikä ihana ilopilleri :heart:

toivova Sielä kans niin söpönä :heart:

Hyviä unia ollut HanTalla ja EM:llä :heart:

Ja toivottavasti EM:n neitillä syömiset paranee.Täällä ollu kans nyt kiukuttelua.Miltä muuten näyttää,kun ne hampaat kuultaa läpi? ku mie nään ainakin ikenistä,että siel on hampaiden rajat.

Talvis Kiitos miun unirytmi kommenteoinnista :) Ja voi että siel on ihana nauru :heart:

Vellistä Kukas sanoikaan,että kokeilee antaa illalla vähemmän velliä?Mie eilen lukasin sellasen kommentin,ja sit ite toteutin sen.Ja arvatkees mitä??!! Tyttö ei heränny kertaakaan yöllä.Nimittäin nyt on alkanu heräilee joskus 2,3 tai 4 aikaan. Välillä 5. Niin nyt sit nukkuikin ennenku miun kello kerkes soida. Vitsi miten kivaa :)

Mie sain hyvin unesta kiinni illalla BB:n jälkeen :) Ja yöllä en kertaakaan herännyt.Hmm.Tytölle en aamu puuroa antanut,ku miun tissit oli ihan täynnä,oli näköjään tiputellu maidot topille ja oli ihan mohkuroilla tissit. Pitää kohta puuro antaa,ku ei näköjään paljoo tissiä ottanu.Toinen tissi viel vähän mohkuroilla. :(

Mut nyt menen kahville ja tyttö taitaakin olla puuroa vailla :)

Maria 5kk 6pvä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Tässä tämä "jättiläinen" kokokuvassa. Mutta vaikea siitä on hahmottaa, kun ei ole mihin verrata.



Hei nyt mä osasin laittaa ton kuvan tähän :D
Ihana iloinen typy! Saanalla on melkolailla samanlainen ruumiinrakenne kuin siskon pojalla, sellanen "jytky", ei siis mitenkään lihavan näköinen =) meijän typy taas on ruumiinrakenteeltaan sellanen siro, joten sekin varmaan vaikuttaa tohon painoeroon, ja meillä myös on mennyt koko ajan paino alakäyrällä suhteessa pituuteen...
 
Aivan ihania kuvia olette kaikki laitelleet :heart: =) Mä itse en ole edes yrittäny laittaa kuvaa tänne, ku eikö pidä laittaa jonkin linkin kautta.. tai jotain.. en siis oo perehtyny asiaan :D

Sompio Onpa kurjaa, et nukuttaminen kestää noin kauan. :hug: Eikö aiemmin unille laittokaan auttais? Meillä ainakin nukuttaminen menee aina hankalammaksi mitä väsyneemmäksi ehtii. Ihan alkuaikoina meillä huudettiin tuntikausia ihan yliväsymyksen takia. Ja jännä ettei päikkärienkään pituus vaikuta, niidenkinhän sanotaan vaikuttavan yöuniin..

Sannya minä ainakin oon maininnu tuosta iltavellien pois jättämisestä :wave: Meillä sitä on nyt parina iltana testattu, eilen jo siten että annoin pelkän maidon illalla. Ei meillä noin pitkään nukuta siltikään ku teillä, edelleen herätään yöllä syömään, mut hiukan pidemmän pätkän ehkä nukkuu putkeen. Käytännössä siis velli ei meillä auta yöunien pidennyksessä lainkaan - tai ainakaan noi ns. ensivellit. Mikä velliä sinä olet antanut?

Meidän yörytmi on nykyään aikalailla sellainen et unille käy 20 tienoilla, syö klo 2 ja jatkaa unia 6-7 saakka. Sit jos syöttää heti tuolloin klo 6 niin jatkaa unia korkeintaan tunnin verran.. mut siis n. 10h yöunet kuitenkin yhteensä, ja hyvä niin :)

 
Pirtsi Meil on Peruna-Porkkana velli se ykkös velli :D Se on lempparia siis. Mut nyt ollaan alettu kans ottamaan kauravelliä.Ei meinaa oikein tykätä pelkästä kaura vellistä,nii mie oon jekuttanu,ja laittanu kaura vellin sekaan lemppari velliä :) Teillä on kyllä ihan hyvät nuo yö unet.Ja viel kiva kun nukahtaa uudelleen :heart:

Tyttö meni just päikkäreille tai ainakin yrittää.Ku ruoka ei maistu,tissiä yritin antaa ns.nukutus tissiks,mut ei kelvannu. Eli sänkyyn vaan. :) No nyt itköö--->
 
Ilman tisuahan sitä ei voi päikkäreitä ikinä nukkua :headwall: Tyhmä minä ku oon opettanu siihen :D Eilen ku meni yö unille nii joi sen 100ml velliä ja tissiäkään ei ottanut.Vähän aikaa kitis sängyssä ja sit nukahta.
 
vilma Mukavaa mummoilua!Hyvä että joku pääsee johonkin kotoaan.

Mä oon niin täynnä taas tätä!! Mulla palo äsken totaalisesti käämit.Olin lähössä tytön kanssa kävelylle ja ajattelin,että käydään samalla kirpiksellä.No eihän siitä perkele mitään tullu,ku tyttö alko pitämään sellasta meteliä,että korvissa soi!! Olin siis pukemassa tytölle päälle. No sit ku otin syliin ja rauhottelin ja höpöttelin nii alko nauramaan no sit kun laitoin sitteriin vähäks aikaa,nii kauhee huuto! Sit mul palo käämit ja otin ulko vetimet pois,ja vein ne tytön huoneeseen.Kirosin samalla,että no ei sit perkele lähetä yhtään mihinkään.Sit kissat oli päässy tytön huoneeseen.No niille huusin kurkusta minkä lähti,että helvettiin täältä! Ja potkasin lattiaan.Sisko varmaan onnessaan alakerras,ku töitä tekee! Voi jumankeuta että keittää kohta totaalisesti mulla! Nytki kädet tärisee,ku oon niin tuohtunut! Mieski lähti käyttämään kaveriasa yli 2h sitten soskussa,nii eipä oo kuulunu sit sanokin,että joo hän menee bingoon ja kirpparilla kämään!Että vitun kiva!

Sori purkautuminen :ashamed:
 
Sannya täällä vähän samoissa merkeissä. Yöt on niin risasia etten jaksa yhtään päivä kiukutteluita, joita niitäkin on nyt paljon. Hampaita vissiin itkee. Mutta mä pääsen parhaiten lähtee ku laulan pukiessa poikaa ja tutti suuhun jos nekään ei auta niin sit vaan nopeesti vaatteet niskaan vaunuihin ja ulos vaunuilemaan. meillä ainakin rauhoittuu vaunuihin. mutta niiden pitää tosiaankin liikkua kokoajan. mutta kuinka rentouttavaa oli tänään aamullakin käydä vähän kävelemässä, helpotti vähän väsymykseenkin. jaksuja sinnekkin :heart:
 
ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzz
viime yö oli sitten kamala. Sain pojan aika vaivattomasti nukkumaan yöunille, mutta heräs itkevänä 21.30 eikä rauhoittunut ku vasta lähemmäksi kahtatoista. herätti loppu yön 3h, 1h,1h,1h välein ja nyt oon kyllä tooosi väsynyt.Noustiin 7.00 ja vissiin miehenkin ku kuitenkin kuudelta meni töihin ja hänkin joutui olemaan yöllä hereillä ku poika vaan kitisi.tulis jo ne hampaat!!!!!!!
 
TA tiiän miltä tuntuu.

meillä kans ihan kamala yö! :headwall: ja päivä. kitinä kitinä kitinä kitinä itku itku itku...

Eka unipätkä oli noin 4 tuntia, mut sit herätti tyttö tunnin välein!!! |O |O JA kuudelta ylös. :kieh: :kieh: Mä oon NIIIIN väsy, hyvä et silmät pysyy auki! Onneks sain äsken (vasta!) keitettyä kupin kahvia. Tyttö on nukkunu tänään jo 4 x 30 min päikkärit. :headwall:

sompio ihana saana! Eikä yhtään mitenkään iso. Vauvojen KULUU olla hiukan pulleita! Meidänkin neiti on.... ;)

Oon ollu koko päivän yksin tytön kaa ku mies on työreissulla. Nyt lähetään tytön kans mun vanhemmille yökylään! Pääsen saunaan! Yksin! vain minä ja bisse. :D :D Ja huomenna olis sit luokkakokous!! :D :saint: Meikä lähtee baariin!

EM ja Myy
 

Yhteistyössä