Esikoista yrittämään 2011

Onnea Jo! Lähdetään samaa matkaa odotuspuolelle. :)

Tänään luki testissä: Raskaana 1-2 :heart:

Laitan varmaan jonkun tulpan tonne alapäähän, ettei sieltä tulis mitään ulos ennen loppusyksyä. :LOL: Laskettu aika sekä menkoista että oviksesta 28.10.
 
Laretzki
Pitäisköhän sitä sittenkin pysyä hetken aikaa täältä vielä pois kun ei tuo aloittelu ole ihan just nyt ajankohtaista :D. Meinaa kummasti nostaa kuumepiikkiä lukea muitten plussista :D. Onnea siis heille.
 
ONNEA PLUSSANNEILLE!! :)

Mulla on kyllä mennyt yk1 ihan pakkomielteiseksi.. Nyt jo liuskojen kanssa testailemassa, vaikkei mitään toivoa plussasta vielä tässä vaiheessa ole! Olisi varmaan pitänyt jättää testipussi tilaamatta.. En osannut arvata että menen yksistä liuskoista näin sekaisen :D

Oireitakin kuvittelen jo suuresti olevan: nenän tukkoisuus (meillä on kylmä), tarkempi hajuaisti (ehkä tuo koira nyt vaan on haissut tosi pahalle ja miehen nenä ei toimi yhtä hyvin kuin minun) ja mahan nippailut (ne nyt voi olla mitä vaan).
Ei kai näin aikaisessa vaiheessa edes mitään oireita vielä olisi vaikka raskaana olisikin! Ja keskenmenneestä raskaudesta en kyllä ennen plussaa muista olleen mitään oireita, paitsi ehkä rinnat oli vähän kipeänä. Nyt ne rinnat taas voi niin hyvin kuin olla ja voi, taidan alkaa puristella jos ne siitä kipeytyisi :wave:
 
Onnea hirmeisesti LeenaT ja Jo :heart:

Minulle ei tänne kuulu ihmeempiä, kauhea stressi on koulusta. Huomenna vihdoinkin pääsen sinne lääkäriin hakemaan ne Champixit ja aloitan ne heti. Ensiviikolla tarkoitus sitten lopettaa tupakointi ja lääkkeitä syödä noin 2kk. Sitten alkaa yritys!

Galluppia: Onko jotain, mikä äitiydessä pelottaa tai mistä pelkäätte joutuvanne luopumaan?

Itseäni huolestuttaa koira. Olen itse tosi aktiivinen koiraharrastaja ja pakostikkin lapsen syntyessä alkuun ei kerkeä turren kanssa harrastamaan. Mietin myös, että miten saan sovitettua koiraharrastuksen ja lapsen. Toinen pelko liittyen koiraan, että jos lapsi olisikin koiralle allerginen. Se olisi aivan hirveää, koska koirat ovat elämäni ja tällä hetkellä miehen lisäksi toi koira on minulle maailman tärkein.

Että tällaista avautumista tänään. :D
 
Tryffe, meillä on kaksi koiraa ja molemmat melko vaativia enkä todellakaan aio niistä luopua. Sitä paitsi ei se lapsi allergisoidu niin pahasti kun on vasta-aineet saanu jo massussa + vauva-ajan altistus kun se siellä lattialla pölyjen kanssa pyörii. Olen kysellyt koiraporukoista että miten toitte vauvan kotiin ja kaikki on sanonu että hyvin se menee kunhan antaa koiran tutkia rauhassa eikä nosta lasta jalustalle jolloin koiraa voi pitää uhkana. Ja onhan sulla mies?? :D Anna vauva sille tunniksi pariksi kun meet koiran kanssa. Kyllä Musti sen ekat kolme kk kun vaavi on just tullu niin kestää vähemmälläkin treenillä :D Näin mulle on sanottu ja näin aion itsekin toimia. Jos nyt tästä mitään tulee....

Niin ja jos joku päivittää niin mulla on kp50 ja vasta yk 3 kun oli nää pitkät kierrot.
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Tryffeli89: Mä oon kanssa ymmärtänyt, että jos perheessä on eläimiä ja vauva altistuu eläinpölylle yms. niin nimenomaa yleensä kertyy enemmän vastustuskykyä, eikä niin helposti allergisoidu muillekaan jutuille. Näin muistan ainakin lukeneeni. Ja on asiasta sinänsäkin omakohtaistaista kokemusta pikkusiskojen ja heidän kavereidensa kohdalla. Eli pikkusiskoillani oli samanikäiset kaverit joiden kotona siivottiin joka toinen päivä kaikilla mahdollisilla myrkyillä, ja nämä tytöt olivat jatkuvasti sairaana kun taas pikkusiskoni eivät olleet juuri koskaan kipeinä, kun ei oltu niin fanaattisia siivoojia kotona (siis ei me kuitenkaan missään sotkussa asuttu :D)

Mua eniten tällä hetkellä pelottaa tulevassa äitiydessä ikätovereista erkaantuminen. Ikätovereillani kun pääasiallisena tavoitteena on tällä hetkellä opiskelu ja siihen liittyvä oheistoiminta, toisin kuin minulla, vaikka kyllä minäkin sitä vielä jossain määrin harrastan. Kun harmittaa ajatus kovastikin että menettäisi kaikki mahtavat ystävät mitä opiskelun ohella on saanut...
 
Onnea plussista!!!

Kiva kun plussanneetkin välillä käy vierailemassa.

Omanapailua: Mulla alko eilen päivällä tuleen pientä ruskeaa tuhrua, illalla ja yöllä ei mitään ja taas tänään iltapäivästä vähän. Kp on 21, joten ei nyt ihan vielä kai menkatkaan ala. On mulla joskus ennenkin tämmöstä tullu, mut yleensä niistä on alkanu menkat, jos oikein muistan. En ole kiinnittänyt asiaa mitään huomiota ennen kuin nyt kun kiinnittää jokaiseen tuntemukseen huomionsa. Tai sitten on taas vaan tosi lyhyt kierto... Lisäksi mua on ruvennu näitä keskusteluja seuratessani huolestuttaan noi mun vaihtelevat kierrot. Reilun vuoden oon ollu jo ilman hormonaalista ehkäisyä ja kierto ollut 25-35. Tiedän, että on normaaliakin että voi vaihdella paljonkin, mutta pitäisköhän sitä käydä gynellä. Syksyllä viimeksi kävin tarkastuksessa. Siinä oli kaikki hyvin, mut ei puhuttu kyllä mitään menkoista ja raskaushaaveesta. Äitiydessä mua ei pelota mikään yksittäinen asia. Tieteysti oon miettiny et miten oma elämä sitten ihan käytännössä muuttuu. Kunpa nyt pääsisi sinne asti... huoh.
 
Onnea Jo ja LeenaT:!! :flower:

ON: Hiljaiseloa.. Munasarjat nippailevat välillä, mutta en ole ovulaatiota havainnut. Taitaa tulla kierrolle pituutta tälläkin kertaa, mutta toisaalta meneehän tämä näinkin. ;) Vauva ei ole enää alituiseen mielessä, mutta silloin tällöin. Koulu ja työt pitävät ajatukset tehokkaasti muualla. Edelleen olen sitä mieltä että tämä yrittäminenkin on loppupeleissä tosi kivaa puuhaa.. :D
 
Onnea Jo ja LeenaT! :heart:

Koirista joku puhui, meilläkin onkoiria kaksin kappalein, isoja koiria. Ei sen kummemmin mitään harrastella, mutta rakkaita perheen jäseniä ovat, joten hartaasti toivon ja uskon ettei kersalle mitään allerigioita tuu. Vähän jännittää koirien suhtautuminen, niillä ei hirveenä oo lapsista kokemusta, mutta sen verran säyseitä elukoita ovat että uskon niiden sopeutuvan vauvaan. Lähinnä mietityttää kuinka hankalaksi lenkkeilytys menee, kun toinen noista kiskoo remmissä melko tavalla, joten esim. vaunut+koirat ei yhdeltä aikuiselta suju. Eiköhän se siitä järkkäänny :cool:

Mua vähän mietityttää kun mulla on sukurasitteena kaikenlaista, molemmilla pikkuveljillä sydän vikaa (toinen kuolikin siihen vain 52 tunnin ikäisenä) ja sen periytyvyys askarruttaa, toki se riski on vain otettava, eihän mistään ikinä varmaksi tiedä. Lisäksi tekisi mieli omalta äidiltä kysellä kun tiedän että mua on tehty aika hartaudella, jotain tuulimunaraskauksia ollut kuulemma ennen mua. Ja muutenkin haluaisin haastatella sen raskausoireista ja raskauksista noin yleensä, jos saisi jotain osviittaa siitä mitä tuleman pitää. Mutta kun en nyt voi kun sitten se arvaa meidän aikeet ja en halua vielä paljastaa! :cool:
Oon sen kaa viime kesänä jotain puhunut mutta aiheena lähinnä se että mulla on vauvakuume, ei tarkemmin, ja jos nyt olen kovin kiinnostunut aiheesta niin se arvaa. Ja sille en osaa valehdella kun se näkee niin mun salailujen läpi aina.

Mä niin tiedän että jos meinataan raskaus sit aikanaan salassa pitää esim 12. viikolle, niin ei voida kyläillä kummankaan porukoilla (asuvat 170km päässä toisessa kaupungissa), kun olen niin huono pitämään salaisuuksia ja varmasti sen uutisen haluaa kuuluttaa, ja anoppikin on niin terävä rouva ettei sitä niin vaan viilata linssiin :D

Voi kesä missä viivyt! Mä en jaksa odottaa, kaiken kukkuraksi menkkakivut nostaa taas päätään, ihanaa kun muutaman päivän etukäteen jo alkaa sattua, ja sattuu sit meinaan niin että buranat on mun aamumuroja seuraavat päivät.. Mä oisin niin valmis kestään vähän vatsanvenymis kipuja jos siitä saisi lapsen palkaksi, mutta menkkojen takia en jaksaisi kärvistellä. Oottakaa vaan kun päästään jonnekkin toukokuulle niin sit mä oon niin muurahaiset pöksyissä ja malttamattomana kun yritys alkaa olla niin lähellä :p
 
Onnea LeenaT ja Jo!! Hirmusesti tarrasukkia molemmille matkaan :)

Täällä vissiin kp30 eli odotellaan.. viime kierrot ollut 32 ja 33 päivää..muistaakseni. Mitään oireita ei oikeen oo suuntaan eikä toiseen, taaskaan.. Jos jotain hakee ni välillä vähän alavattassa/nivusissa tuntunu jotain kipua/juilintaa, ehkä. Sillai hankala tilanne, ku ei menkatkaan oo koskaan mitenkää ilmottanu tulostaan etukäteen ei siis mitään kipuja tms. Piinaavaa odottelua siis, jos vkl aikana ei mitään kuulu ni sitten ma aamulla varmaan testiä.
Mut nyt pitäis lähteä vielä töihin ja sitten vkl viettoon, jes!!
Mukavaa viikonloppua kaikille meille!! :D
 
moikka! kai mä voisin tulla tänne kirjotteleen :)
kaksosraskaudesta keskenmeno takana ja lääkkellisestä tyhjennyksestä aikaa kaksi viikkoa.
hirveä vauvakuume enkä malta odottaa että saan pienen lämpimän käärön syliini.
eli yrityskertoja takana ensimmäisestä raskaudesta 12 ja nyt aloitetaan alusta. hermo riekaleina jo valmiiksi kuumeisesta odottelusta kun vuoden yritys palkittiin kahdella ja matto vedettiin alta aika rajusti kun kummatkin päätti matkansa. :/
 
Tervetuloa syysmyrsky! Pahoitteluni keskenmenosta! Tsemppiä uuteen yritykseen!

Namppis88: Kiitos postiivisesta ajatuksesta. Toivottavasti olet oikeassa. En ole tikutellut ovista enkä ole varma olenko tulkinnut kroppaani oikein, kun vasta yk1 menossa, mutta ovis oli ehkä kp12 tienoilla. Helpompi ite ajatella, että menkat tekee tuloaan. Mutta jos/kun yk2 alkaa niin sitten taidan kyllä tikkuja ostaa.

Mä en kans kyllä tiedä miten voin raskaussalaisuutta kauaa pitää. Toisaalta molempien vanhemmille oon kyllä ajatellut ehkä kertoa aika alussa, että on joku tukemassa meitä, jos huonosti käy ja koska molempien vanhemmat kyllä huomaa, jos salaamme jotain tai jos jokin on huonosti.
 
LeenaT Miltä siellä näyttää?

syysmyrsky Pahoittelut keskenmenosta. Toivottavasti nyt tärppää nopsaan ja kaikki sujuu hyvin.

omanapa Täällä odotellaan vissiin menkkoja, outoa kun tissit ei oo kipeinä yhtään, muuten on aina näissä luomukierroissa ollut.. Valkovuotoakin on ihmeen paljon ollut oviksen jälkeen, ehdin jo vähän toivoa onnellista vahinkoa, mutta selkää kyllä särkee sen verran lupaavasti että turhaan taisin unelmoida. Hankalaa kun pelleillään ehkäisyn kanssa niin sitten joka kuukausi on aina vähän toivoa eläteltävänä.. Tuleepahan harjoitusta yritystä varten :D

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Heips leidit!

Täällä rullataa 30 asteen pakkasessa. Alkaa vähä jo tympiä tää sää...
Meillä o nyt hieno riita kesken ukon kanssa. Voi luoja, varmana nauratte. Yöllä se herää ku koira vinkuu, et ulos. Ni herra herättää minut, että käytä sie koiraa ulkona. Sitten kun sanoin, että josko itte käyttäisit ku oot itte siihe herännykki ni se vetää pultit. Kuulemma minun kanssa ei voi ees koiraa yhesä omistaa. Tuumasin sille tyynen rauhallisesti, että sepä onki sitten ollu melko siunaus, että tuli keskenmeno.

Sillä o joku ihmeen asennevamma välillä, aina jos tulee jotaki riitaa ni heti ekana ollaan kritisoimasa lapsentekohommia. Pitänee pitää joku keskustelu asiasta, että joko yritetään sitä lasta tai ei. Mutta en jaksa tommosta vouhotusta.

LeenaT Mie lähetän sulle pikaliimaa sinne, ni pysyy mukana.
 
Saako tulla mukaan? Täällä 24v vauvakuumeinen. Miehen kanssa kuudetta vuotta yhdessä, naimisiin ensi syksyllä, vaikka sitten jättimahan kanssa :)

Tuntuu, että koko tuttavapiiri poksahtelee. Joka viikko joku laittaa vauvan mitat fb-sivulleen. Kuitenkaan lähikavereista ei kukaan ole samassa tilanteessa, joten vertaistuki täytyy hakea internetistä... :)

Nyt menossa yrityskerta 2. Voisiko joku ystävällinen kertoa, että mitä ja missä muodossa pitäisi ilmoittaa tuohon listaukseen? En ole vielä ehtinyt lukea koko ketjua, innostuin niin teistä heti :)
 
Kiitos kaikille tuesta! Täällä edelleen vaan odotellaan. Ilmavaivat on sitä luokkaa, että pitäis vuotaa ku niagara. Vuotoa tulee kuitenkin edelleen vain pyyhkiessä ja tosi vähän. Ei oo mitään riekaileita eikä oikeastaan edes verta, sellaista epämääräistä tuhrua vaan. Ainakin vielä. Tissit on tosi kipeet. Tein tänään apteekin testin ja viiva oli paljon vahvempi kuin toissapäivänä, mutta eipä se vielä mitään kerro. Odotellaan. Mä en millään jaksais tätä taas.
 
Kristiina84
Ihan alkuun lämpimät onnittelut plussanneille! :) :) Nyt LeenaT:lle paljon paljon tsempiä ja jaksamista tilanteessa!
Toisekseen tervetuloa kaikille uusille, kyllä joukkoon mahtuu! :) Ja Manda86 laita viestiin(osa sulla taitaakin jo olla) yk:t, ikä, kierronpituus ja mikä kp menossa ja ilmeisesti myös jännäpäivän on aika moni laittanut :) Jos joku viisaampi voisi päivittää? :) Mun on vaikea esim. laittaa mitään kierron pituutta, kun mulla on niin sekaisin koko kierto.

millimolli me ollaan mun ukon kanssa ammattilaisia tyhmien riitojen kanssa, joten tuo kuulostaa hyvin tutulta, vaikkei meillä koiraa olekaan :D Se vaan taitaa olla niin, että riitojen yhteydessä yleensä(tai ainakin meillä) otetaan mukaan juuri ne asiat, jotka on niitä kipeimpiä. Sitä saattaa muuten hillitä ittensä hyvin, mutta kun muutenkin harmittaa niin sit mukaan tulee kaikki muutkin mieltäpainavat asiat.

syysmyrsky olen pahoillani keskenmenoistanne :hug: Toivotaan nyt paljon parempaa onnea piakkoin!

ON: Pah, menkat ei alkaneet teroista huolimatta, siis ainakaan vielä. Tällä viikolla tuli parina päivänä muutama tippa, siis jotain ihan käsittämätöntä mitä just ja just erottaa silmillä vessakäynnillä. Muuten tuntuu, kuin koko kroppa olisi täysin jumissa :( Ajattelin odottaa vlopun yli ja jos ei kunnon vuotoa ala, otan tavalla tai toisella lääkäriin ensi viikolla yhteyttä ja kysyn kuinka terojen kanssa jatketaan. Kyllä ottaa aivoon koko episodi näistä menkoista :headwall:

Olisko mahdollista, että joku ystävällisesti päivittäis minulle yk2, kp 4/? ja jännäpäiväkin on vielä toistaiseksi ?, ja poistaa siis sen tjot:in sieltä? :) Kiitos paljon, itse nimitäin saatan sotkea koko listan. Taidan siis ottaa "riskillä", että mun menkat oli 2 pvää kestäneet tositositosi niukat ja näillä mennään tällä hetkellä. Kuitenkin tuota yk 1 on kestänyt meillä vuoden alusta lähtien, joten jo senkin takia voisi siirtyä vihdoin yk2:een :)

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Eli tänään on Champixit haettu lekurista ja yhden olen kerennyt ottaa. Hieman vaan jänskättää noi haittavaikutukset, joita voi olla mm. masentuneisuus, itsetuhoisuus ja psykoottisuus. :eek:
Tosin juttelin niistä lääkärin kanssa, niin sanoi, että koska tiedän mitä ne voi pahimmillaan aiheuttaa, niin sitten vaan lopetan lääkkeet. Sanoin myös ukolle, että kiikuttaa mut lääkäriin, jos alan puhumaan pehmosia!:D

Mutta ihanaa, kun viimein toivottavasti pääsen röökistä eroon ja sitten alkaa vauvantekopuuhat. Ei millään viittis odottaa.

Onko kukaan käyttänyt tohtori.fi:n menkkakalenteria? Itse olen viime toukokuusta asti käyttänyt ja laskee kierron pituuden ja oviksen (joka tosin ei varmaan kaikilla pidä paikkaansa). Mutta toi on hyvä, kun näkee kierron pituuden ja sit millon on menkat ollu. Itse aloin käyttää tota, kun tulin raskaaksi ja ei ollut mitään hajua viime menkoista. Noh se meni kyllä kesken. :(
 
Perjantai 18.2.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim............ikä.................YK ................KP........ ..jännäpäivä

Tryffe..........29................1........... .....78/35-37...............6.-8.1.
Plumps!........24...............2...... .........66/28-29.............11.-12.1.
hanski1989...21....................... ..........57/?........................20.1.

Namppis88..22................3.................51/28-60...............26.1.-
sakara.........33................2...... ...... ...45/32-36................6.-9.2.
Ambrosia85..26...............3.......... ......40/29-32................7.2.
miraana..............22..............4..............42/?.............. ?

Juliane.........24................3..... ....... ...30/~32..............~21.-22.2.
Epa_88........22................4....... ..... ...25/30.......................23.2.
sindi^^........25................7............. ...24/28-32.............22.-26.2.
Leeniliini...............27...............1............... 24/?...............25.2

Kirskis..........25...............2............ ....23/26-28..............21.-23.2.
Mircea.........21................7............ ......23/28................24.-27.2.
milizza.........25................1............ .....22/25-34...........22.2.-3.3.
pikkumy.......25................5....... ...... ...20/27-28...... .....25.-26.2.

Jonesy.........29................3............ ......16/25-35..........25.2.-7.3.
Piilopirtti.......23...............2............... ...16/28.......................3.3.
Laku91.........19...............2............. ...15/?............................?
millimolli......25..........,.....6..... ...........?./26-30......................?
AnniMu........20................3....... ........14/32-87..................8.3.>

köppiäinen...24................4.................10/26-34..............6.-14.3.
Avocado.......29...............5................7/27-31...............10.-14.3.
Renesmee....29................4.................7/28......................11.3.
B]Kristiina84[/B]....26...............2..................4/?..........................?
Line.............29................5................3/28-34.............?

Syysmyrsky...............?...............1(KKM yk 12)...............?...............?
Manda86...............24...............2...............?...............?
Karoliina-87..23...............1................. .? ...........................?
SuVa............24..............1...... ...... .....?............................?
rabbid..........26...............1............ .......?............................?
white gold....24...............1 (KKM 01/11)...?.........................?
Mirwu..........24...............1............ .......?...........................?

Taustalla:
girl92
Hennu86
navi (tjot)

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Tindetar..................22............ ........ ............tammikuu 2011
Katharsis........................................ ............tammi-helmikuu 2011
Tupu_.....................25............ ..... ...............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25......... .... ...................alkuvuodesta 2011
sonic......................28................ ..................maalis-huhtikuu 2011
Tuanni....................25.......... .......................huhtikuu 2011
sansu86..................24............. ....... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...... ...............huhtikuu 2011
Syksy2010...............29....................... ...........keväällä 2011
Susimieli.................22............ ......... ...........kesällä 2011
Peepe.....................25............ ..... ...............kesä 2011
Candicen.................20..................... .............kesä 2011
bellabambini........................................ .........elokuu 2011
tryffeli89.................21........... .......... ............2011
Mesikämmen...........20........................... ........2012

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Jo........29........16.2................?........YK2
Leena T........25........17.2........28.10........YK3




Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1922771-esikoista-yrittamaan-2011-a/keskustelu/lapsen...a-2010-2011-a/--------------------------------------------------------------------

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.[/QUOTE]
 
Heips! Yritin taas tuota listaa päivittää parhaani mukaan. Voin yrittää taas viikonloppuna päivittää uunin lämmityksen lomassa. Ihmeen paljon jää aikaa täällä pyöriä kun isäntä on koko ajan töissä. Eipä tarvii peittoja heilutella eikä riidellä.

Paljon onnea Jo ja LeenaT :flower:
LeenaT toivon sydämestäni että saisit pitää kyytiläisen mukana, laitoin siut plussanneisiin ja toivottavasti saat myös siellä olla :heart:

Tervetuloa uusille mukaan lisäilin teidät listalle :) Syysmyrsky jaksamista sinulle ja toivotaan että visiittisi tällä palstalla olisi lyhyt. (niinkuin tietysti muillakin)

Line tiedän tunteen...

Hyvää viikonloppua :)
 

Yhteistyössä