Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Vuoto jatkuu, joten tän kierron piinailut oli tässä! Ens kierrosta on tulossa lääkityksen osalta taukokierto, koska folliultra menee nyt luultavasti aikaistuneen uuden kierron takia joulutauon kanssa päällekäin.

Harmittaa todella paljon ja jaksaminen alkaa olla taas koetuksella. Pillereiden lopetuksen vuosipäivä meni jo 4 kk sitten ja varsinaisen yrityksen aloituksen vuosipäivä on täällä ihan juuri.

Haluan nyt vähän selvitellä rauhassa omia ajatuksiani, joten siirryn taustalle.

Oikein mukavaa joulunodotusta ja paljon plussia teille kaikille!
 
Esikoista yrittämään 2012!



Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:


Nimimerkki________ikä_________yk/ya

Milya.....................21................yk 2
ralliruutu................23............ ...ya 10/2012
haaveuni................27............... ya 7/2012
Mary Ann................29...............yk 5
LilyAlice..................33...............yk 4
*Stiina...................24...............yk 8, ya 3/2012
miss_piggy..............31...............yk 8, ya 2/2012
Catida....................27................ya 3/2012

Taustalla:

Hydrangea



Plussanneet:

LittleOne..................1.10.2012................yk 6
kukkurukuu...............15.10.2012..............yk 3
eläväinen.................15.11.2012...............yk 3
Na-nu......................17.11.2012.............. yk 5
AnnuLiisa.................3.12.2012.................yk 5


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua

Listaa päivittää: ?
 
miss_piggy
Hydra: :hug:
Täällä ollu parina päivänä kuumetta, silti oon koulussa vaan ollu, eilen aamulla oli 38c... Nyt alkaa jo vähän helpottamaan. Flunssaa ei oo kyllä ollu, vaan pientä yskää..Taitaa olla nyt kp 7 ja menkat alkaa pikkuhiljaa loppumaan.

En meidän omalla koneella edelleenkään pääse tänne sivuille joten mulla on nyt menny aika paljon ohi mitä täälä on tapahtunu, nytki oon koulun koneella ja tulin pikasesti lueskelemaan kuulumisia.
 
Voimia täältäkin, Hydrangea :hug:

Meikä yrittää nyt kans siirtää ajatuksia muuhun... Eli täl hetkel tohon tenttiin, joka on ens viikolla tulossa. Joulua ei ehdi paljoo ajattelemaan ku on viimeisellä viikolla ennen lomaa toi iso tentti tulossa, mut jos sen jälkeen sit enemmän. Joulufiilis kateissa vain. :/
 
Huomasin eilen et ovis on käsillä ja toissa päivänä tuli pupuiltua pitkästä aikaa herran aloitteesta... Eilen ois ollu mul halut korkeimmillaan mut ei tää toinen ollut valmis. En voi sanoo tästä oviksesta sille, ettei se tuota paineita. Viime yönä näin unta et olin raskaana... :heart:
Oispa niin viisas, et tietäis miten pitkään tää mahdollinen tärppiaika kestää... viikon? Miten mä saan ton toisen innostumaan...
 
Testi oli negatiivinen, mutta vieläkään ei oo menkat alkanu. Nyt jo kp 38. Kai tästä täytyy kohta kysellä jotain lääkäriaikaa jollei jotain ala tapahtua :confused:

Voi Hydrangea :hug: Kurjaa kun noita vastoinkäymisiä tulee aina vaan :(

Mary Ann: Jos et tiedä tarkkaa ovulaatiopäivää niin mahdoton tietty miettiä ajotuksiakaan niin tarkkaan. Mut jospa eilen oli se oikea päivä :) Sitähän on tutkittu, että vaikka mies ei asiaa tiedosta niin alitajuisesti mies kokee naisen haluttavimpana juuri sillon hedelmälliseen aikaan. Jonkun feromonien vai minkä lie vuoksi ;)
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea: voi että, tuntuu että melkoista vuoristorataa tää yrittäminen on..kovasti voimia ja lämpöisiä ajatuksia sulle :hug:

Catida: onpas kummallista, aika pitkäksi jo kierto venähtänyt? Joskushan saattaa tulla myöhäinen plussa... :whistle:

ON: Täälläkin on ollut fiilikset hieman ristiriitaiset, kun en pysty yhtään päättelemään ovulaatiota omasta kropasta, kun luulen sen olevan niin testit näyttää negaa ja päinvastoin.. Nyt kp 14 ja negaa näytti ovistesti, viimeksi oli ovis kp17. Miehen kanssa juteltiin oikein tosissaan yrittämisestä, ja kyllä sekin haluaisi lapsen ihan oikeasti saada, ehkä noilla miehillä on vaan hieman erilainen suhtautuminen tohon tikutteluun ja testailuun :) vai miten teillä muilla? Keskusteletteko avoimesti ovulaatiosta ja testeistä?
 
miss_piggy
MaryAnn: Me on kokeiltu oviksen aikoihin joka toinen päivä-taktiikalla ja joka päivä-systeemillä mutta kumpikaan ei oo tuottanu tulosta :(

Flunssa tuli kuitenki..nyt jo vähän parempi olo mutta ruokahalua ei oo ja paino tippunu maanantaista 2kg. Huomenna pitäis mennä koululle näyttökokeeseen vaikka sitte pää kainalossa. Tämä päivä on onneks vapaa.

Niin ja tuosta oviksesta ja miehestä...kyllä mä yleensä sanon että alan tikuttelemaan taas ovista ja joskus näytän miehelle niitä testejä että oiskohan nyt, mitä mieltä oot :D Se on vaan niin pönttö että luulee niitä raskaustesteiks ja viimekski kysy että ootko raskaana ku oli kaks viivaa, sanoin että no en ku tää on ovistesti :LOL: Se on oikeasti välillä niin pihalla kaikesta.
Ja vaikkei ite myöskään myönnä, ni kyllä se sitä lasta haluaa. Miks muuten se ois niin aktiivinen sänkyhommiin aina just sillon ku mulla on ovis. Tai oletettu ovis. Varmuuttahan ei oo, mulla ei oo mitään ovistuntemuksia...ja tuo pco vielä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meillä ei voi yhtään puhua tärppipäivistä tai ovistesteistä, kun heti tulee kauhea ramppikuume. Oon vaan yrittäny kellistää miestä useammin oletetun oviksen aikoihin :D Mieskin kovasti vauvaa toivoo ja tämä odottaminen harmittaa, mutta jos "yrittämällä yritetään" menee maku hommaan ("kukko ei käskien laula :LOL:")

Mä päätin viettää tämän viimeisen terokierron aika matalalla profiililla eli en testaa ovista tai mittaa aamulämpöjä ja pupuillaan sillon kun mieli tekee. Katsoo taas tarkemmin ensi vuoden puolella miten oma kierto lähtee toimimaan ilman teroja.
 
Tein äsken uuden raskaustestin ja jonkunlaisen haalean haamun olen siinä näkevinäni :O Vai onko se vain viivanpaikka?! Yritin googletella kokemuksia tuosta testistä (David-liuskatesti) ja osa sanoi viivanpaikan näkyneen aina testatessa vaikka ei ollut raskaana, osa taas sanoi että ei tullut yhtään mitään näkyviin jos oli nega. Moni sanoi myös että Davidissa ei näkynyt vielä mitään vaikka toisen merkkisellä testillä oli jo selvä plussa. Nyt lähden apteekkiin ja ostan jonkun muun testin! Mutta jos se on nega niin tipun kyllä niin korkeelta... Pitäkää peukkuja :)
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
No nyt on taas uusi testi tehty, tällä kertaa aamulla. Testi oli nimeltään Predictor, ja tulos puhdas negatiivinen : /
En suostu kuitenkaan täysin luopumaan toivosta, koska toi David oli herkkyydeltään 10 mIU/ml ja äskeinen Predictor 25 mIU/ml. (En löytänyt apteekista herkempää, oli jotenkin köyhä valikoima.) Laskelmieni mukaan nyt pitäis olla noin dpo 16, joten kai testeissä pitäis jo alkaa tulos näkyä jos on näkyäkseen. Vaikka onhan sellaisia tapauksia ollut, että plussa näkynyt vasta todella myöhään, mutta aika harvinaista kai se on.
No, parin päivän päästä taas uusi testiyritys jos ei mitään tapahdu...
 
Viimeksi muokattu:
Catida voihan olla, että ovis on tosiaan ollut myöhemmin tai sit on ollut ovuloimaton kierto, joka myös myöhästyttää menkkoja.
Noista raskaustesteistä, niin näitä palstoja kolunneena olen lukenut, että ihmisillä on esim. apteekin oma (25mIU/ml) näyttänyt paljon tarkemmin kuin 10mIU/ml halppitestit.
Toivottavasti selvyyttä kiertoon tulisi, mielellään niitä plussaisia selvyyksiä :)
 
Kiitos Mary Ann ja Hydrangea :) 9kk meni yrityksen aloituksesta noihin kahteen viivaan. Toivottavasti tämä nyt sitten pysyy.

Neuvolan sivuilla sanotaan, että vasta 7.-9. viikolla kannattaa ottaa yhteyttä, joten en nyt ihan vielä sinne soittele. Asiaa tutkiessani tajusin myös, että neuvola on vain parin korttelin päässä meidän asunnolta. Kätevää.

Nyt kehtaan kertoa myös (mahdollisesti kuvitellusta) oireestani. Nimittäin minulla, ikuisella sokerihiirellä, ei viime päivinä ole ollenkaan karkkihammasta kolottanut. Sen sijaan tekee mieli lihaa ja erityisesti pekonia :eek: Että löytyyköhän tällaista mistään virallisten raskausoireiden listasta :confused:

Tsemppiä ja jaksamista kaikille ketjulaisille edelleen yrittämiseen. En mä ihan vielä osaa siirtyä mihinkään odottajapuolelle, joten seurailen kyllä tätä ketjua edelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Esikoista yrittämään 2012!



Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:


Nimimerkki________ikä_________yk/ya

Milya.....................21................yk 2
ralliruutu................23............ ...ya 10/2012
haaveuni................27............... ya 7/2012
Mary Ann................29...............yk 5
LilyAlice..................33...............yk 4
*Stiina...................24...............yk 8, ya 3/2012
miss_piggy..............31...............yk 8, ya 2/2012


Taustalla:

Hydrangea



Plussanneet:

LittleOne..................1.10.2012................yk 6
kukkurukuu...............15.10.2012..............yk 3
eläväinen.................15.11.2012...............yk 3
Na-nu......................17.11.2012.............. yk 5
AnnuLiisa.................3.12.2012.................yk 5
Catida....................16.12.2012................ya 3/2012


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua

Listaa päivittää: Stiina
 
Catidan uutisten innoittamina tuli tänään harrastettuu pupuilua ;) hih.. Toivotaan et siitä (tai siitä edellisestä kerrasta) jotain alkais tapahtua... Nyt nimittäin on jopa kaksi pupuilukertaa oletetun "tärppiviikon" sisällä...
Siellä neuvolassa juteltiin siitä, että kun yrityskertoja tulee niin kauhean vähän ni alkoi vähän masentamaan ku se sanoi et pahimmas tapaukses en tuu koskaan raskaaksi normaalilla tavalla... Mut niinhän se on varmaan... Tuntui muutenkin sen suhtautuminen meidän ongelmiin tylyltä. Ihan niinku tää seksi nyt ois se suhteen kaikki, mitä suhteessa on... Lisäks se lipsautti et oikeastaan hyvä ettei vielä tärpännyt. Miten kukaan voi sanoa edes näin? :(
 
Catida ihania uutisia! Eli plussaus saattaa tulla vaan myöhässä :):flower:
voi mikä joululahja teille, nyt kovasti tarrasukkia matkaan!

Itselle tuli plussaa ovistestissä eilen, joten joulun jälkeen sitten taas testit kehiin ja sormet (mutta ei kintut :) )ristiin! Yritetään kovasti tulla täältä perästä :)
 
Catida ite soitin silloin heti neuvolaan (malttamaton):whistle: Olihan tuo kiva sit päästä ekalle neuvolakäynnillekin jo viikolla 7. Koska siellä se asia vasta sit muuttu astetta konkreettisemmaks itelle ja varsinkin miehelle. Kun ulkopuolinen puhuttelee ekaa kertaa isäksi ja äidiksi :heart: ONNEA!!!
 
miss_piggy
Mary Ann:
Kyllähän se niin on, että jos haluaa varmistella että tärppi kävis, niin seksiä pitäis tärppiviikon aikana mielellään harrastaa joka toinen päivä-taktiikalla...Kun ovulaatiohan kuitenkin on vain sen hetken aikaa, ja ovistesteihin ei kumminkaan kannata ihan 100% luottaa.
En nyt oikein ymmärtänyt, että miksi vain kaksi kertaa tärppiviikossa? Eikö mies halua, vai onko teillä tuo yritys Tjottailun asteella? Mutta itse suosittelisin kyllä useammin...
Tai jos mieskin lasta haluaa, niin kai silloin olisi aktiivisempi myös sänkytouhuissa, vai eikö mies halua lasta yhtä kovasti? Mietin vain kun meillä ainakin mieskin on innostunut touhuilemaan monta kertaa viikossa kun tietää että mulla olis se oletettu ovis... eli ei laita yhtään vastaan, vaan suostuu kyllä heti.
 
miss_piggy Kyllä hän haluaa ja kovasti haluaakin, mutta meillä päin harrastetaan tätä ramppikuumeilua eli kun pitäis oviksen aikana yrittää ni eipä ota onnistuakseen koko suoritus... :/ Sitä paitsi hän haluaa huomattavan paljon harvemmin seksiä kun mä, joten on vähän vaikee pakottaa...
Joten tehtiin sopimus, että harrastetaan seksiä silloin kun hyvältä tuntuu.. Toki mä oon nyt viimeisimpänä ovisaikana yrittäny enempi saada sitä innostumaan, sillä on itellä pikkaisen taas vauvakuume huipussaan, ku on tätäkin pinoa plussatuulet pyyhkäissy.
Oishan se oikeesti helppoo ku toinen suoriutuis aina ovisviikolla, mutta virheistä viisastuneena mä oon jättäny kertomatta oviksen ajankohdan. Masentavaa kyllä, miten pienet mahdollisuudet meillä on. Terkkakin sanoi et tehdään lasta jopa kolme vuotta tai pahimmassa tapauksessa ei saada kertaakaan onnistumaa. :(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä