Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Mary Ann minun mielestä stressitön pupuilu pari kertaa viikossa kuulostaa paremmalta kuin väkisin pakerrettu j.t.p. Siittiöt voivat elää valmiudessa naisen elimistössä kuitenkin jopa 5 vrk, niin minä en olisi huolissani pupuilujen määrästä. Suositukset on suosituksia, mutta stressi on vaan parhain ehkäisykeino mitä on.. Kannattaa kuitenkin harkita, josko ottaisi niitä ovistestejä testikäyttöön, että olisi itselle varmistusta tapahtuuko ovulaatiota..

Tsemppiä kaikille yritykseen!!
 
Mary Ann, oon Stiinan kanssa samaa mieltä, että pupuilut omien halujen mukaan. Mikä jollekin pariskunnalle sopii, ei välttämättä sovi toiselle. Ovistestit tietenkin olisi hyvä keino varmistaa, tapahtuuko kropassa mitään ja sitten ovisplussapäivänä voisit vietellä miehen hommiin.
 
miss_piggy
Ite täällä yritän ovista kovasti pongailla, mulla vaan vähän luotto menny noihin ovistesteihin, kun nythän on siis kp 14, ja ovis pitäis kaiken järjen mukaan olla ovella...no testi kuitenkaan ei näytä ovisplussaa. Mutta...silti mulla on munasarjojen kohdalla tänään ollu semmosta erikoista tunnetta, mitä vois jopa luulla ovikseksi... Hankala sanoa, kun mulla ei oo ovulaatiota ollu sitte viimeseen kymmeneen vuoteen pillereiden takia, ja sen jälkeen ton pco:n takia :whistle: Jotenki outoa että oon jo päälle 30v, eikä mulla oo mitään hajua siitä että miltä ovulaation pitäis tuntua.
 
miss_piggy: Eihän se ovis kaikilla mitään erityisiä tuntemuksia aiheuta. Mä en oo kertaakaan mitenkään tuntenu sitä, vaikka testeissä ovis näky. Jatka vaan vielä testailua, ehkä se on pikkasen myöhemmin?
terv. nimim. ovisplussa kp 22...
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tulin täältä taustalta vaan huuteleen ja kertoileen kuulumisia. Listalle takaisin en ehkä jaksa vielä liittyä.

Dpo 3 oli siis tiputtelua ja dpo 4 mulle tyypillistä menkkavuotoa. Vuoto kuitenkin jäi vain yhden päivän mittaiseksi ja lämmöt pysyi ylhäällä vuodon jälkeenkin, joten lopulta päädyin siihen, että ne ei ollutkaan menkat, vaan jotain välivuotoa.

Tänään dpo 12 on luultavasti ihan oikeasti alkamassa uusi kierto, koska punaista vuotoa tulee siihen malliin. Anazoleilla kp 3-7 1tbl/vrk jatketaan ja folliultraan varasin jo ajan kp 15. Loppukiertoon sitten luget tueksi estämään tiputteluja.

Ei siis eka kierto tuonut toivottua tulosta meille, mutta liian hyvin kaikki olisikin mennyt, jos niin olisi käynyt.

Hyvää joulua kaikille! :xmas:
 
miss_piggy, odottelen yhä proge-tuloksia, mutta koska lämmöt nousi 24 h oletetun oviksen jälkeen ja kerrankin menkat on kai tulossa ilman teroja, niin luulen että viime kierrossa mulla oli eka oikea ovis. Mulla todella selkeät oviskivut (nippailuja, painontunnetta, kirvelyä) kesti reilu vrk. Aiemmissa ovuloimattomissa kierroissa oli vain kevyitä nippailuja. En sitten tiedä, että jos tässä kierrossa vaste on yhtä hyvä ja ovis saadaan aikaan, onko kivut samanlaiset. Voi kuulemma vaihdella kierrosta toiseen ja jotkut ei tunne ovulaatiota ollenkaan. Mä oon aiemmin parissa kierrossa kuvitellut mun yhtävahvat ovisviivat ovisplussiksi, mutta viime kierron kokemusten perusteella ainakin PC:n liuskassa plussa on hyvin räikeä.

Aijaa.com - yk10_kp19
 
miss_piggy
Hydra: No tossa kuvassa sulla on ainaki kunnon ovis :D Ehkä oon yhdessä testissä saanu kunnon ovisplussan, mutta en ees muista millä merkillä sillon dippailin. Alicea en ainakaan enää hanki ku se oli aivan susi :/
 
miss_piggy, yksilöllistähän se on mikä testi toimii kenelläkin, mutta mä oon tykännyt noista PC:n liuskoista ja digillä on aina kiva varmistella. Digitestejä tilasin juuri täältä: Clearblue Monitor - Clearblue Pregnancy Tests - Ovulation Tests - Fertility Tests - Persona Tests. Tuli taas muutamassa päivässä. Testilaite + 20 tikkua on tuolla 31,87 € + postarit. Sama setti esim. Raskauskeijussa 65,00 €. Jotkut myös tilaillu ihan Amazonista tai ebaysta. Tulee himotestaajan kukkarolle halvemmaksi. :D
 
Täällä suunnalla odotellaan menkkoja saapuviksi. Eilen olisi pitänyt alkaa, mutta ei vaan kuulu eikä näy. Yleensä kroppa on melkeinpä kellontarkka, mutta voi olla, että joulustressi ja muukin stressi aiheuttaa tän nyt. En uskalla elätellä toiveita, koska minkäänlaisia oireita ei ole. Eikä ole kyllä sellainen olo, että edes menkat alkaisi. Mutta eiköhän ne tule sieltä, hieman viiveellä tosin. :)
 
Miss_Piggy toivottavasti ovisplussa sieltä pian löytyisi ja pääsisi hyödyntämään. Voihan tosiaan olla, että ovis on vähän myöhemmin tässä kierrossa? Elä viedä menetä toivoa :)

Milya tosiaan, jospa se täti ei tulisikaan ;)

Hydra kiva kuulla susta! Mahtavaa, että se OIKEA-ovis todennettiin, se kuitenkin on niin suuressa osassa tätä "raskautumis-prosessia" :D Nyt kaikki sormet ja varpaat pystyyn seuraavaa kiertoa varten! Mulla on ihan sellanen tunne, ettei sun tarvis plussaa enää kauaa odottaa...

ON täällä tosiaan yritetty viettää "stressitöntä kiertoa" ilman oviksen bongailuja. Ihan mukavasti on päässy irti päivittäisestä lämpöjen mittauksesta ja tikuttelusta. Meillä on työpaikalla kunnon vauvabuumi, lyhyen ajan sisään on jo kolme ilmoittanut raskaudesta. Ja tietenkin puheen aiheet pyörii kovasti aiheen ympärillä, joka ei hirveästi helpota tätä kuumeilua.. Toivottavasti itsekin saisi pian liittyä plussanneiden joukkoon.
 
Np-ultrassa piti viikkoja olla 12+4, mutta meijän vauva oli kuollu 9+viikoille. Jos sit ens vuosi olis parempi vuosi?
Onnea kaikille plussanneille ja toivotaan, että teidän vauvat pysyis mukana loppuun asti ja olis terveitä.
Te jotka ette plussaa ole saaneet tai vauvaa ei tullutkaan, pidetään peukut pystyssä ja uskotaan parempaan huomiseen. <3
 
Edelleenkään ei ole täti tullut kyläilemään, tänään jo kp 31 (normaalisti kierto on 27-28pv). :eek: Testiä en uskalla tehdä, koska sitten se kuitenkin tulee kylään! :D Oireita ei ole muuta, kun että tissit on olleet pirun kipeät, mutta ne on aina välillä olleet muutenkin kipeät.. Jos sitä sinnittelis, että vasta joulun jälkeen tekisi testin, kun oon jo näin pitkälle jaksanut sinnitellä! :D Ellei sitten tapahdu radikaalia muutosta..

Kukkurukuu: Voi hittolainen :/ *voimahali*
 
Esikoista yrittämään 2013!



Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:


Nimimerkki________ikä_________yk/ya

Milya.....................21................yk 3
ralliruutu................23............ ...ya 10/2012
haaveuni................27............... ya 7/2012
Mary Ann................29...............yk 5
LilyAlice..................33...............yk 5
*Stiina...................24...............yk 8, ya 3/2012
miss_piggy..............31...............yk 8, ya 2/2012


Taustalla:

Hydrangea
kukkurukuu



Plussanneet:

LittleOne..................1.10.2012................yk 6
kukkurukuu...............15.10.2012..............yk 3 (km :()
eläväinen.................15.11.2012...............yk 3
Na-nu......................17.11.2012.............. yk 5
AnnuLiisa.................3.12.2012.................yk 5
Catida....................16.12.2012................ya 3/2012


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua

Listaa päivittää: Stiina
 
Viimeksi muokattu:
Päivittelin tuota listaa, toivottavasti on tiedot oikein! kukkurukuu laitoin sut taustailijoihin, ilmoitathan jos haluat takaisin listalle?

Entäs nyt, kun vuosi vaihtuu, vaihtuu myös esikoisen yrittäminen vuodelle 2013. Jatketaanko tätä palstaa vai tehdäänkö uusi?

Pahoittelut Milya ja LilyAlice uuteen kiertoon joutumisesta! :(
 
miss_piggy
Pitäiskö meidän siirtyä kokonaan uuteen ketjuun, eli 2013, mun mielestä olis järkevintä :) Muutenkin tässä on jo sivuja 83 joten vois Uuden Vuoden kunniaks sen uuden ketjunki lyödä pystyyn.
 

Yhteistyössä