Esikoista yrittämään loppuvuodesta tai 2011?

Ajattelin kokeilla, josko uudet ihmiset innostuisivat tähän ketjuun, kun noissa vanhoissa on jo niin pitkät rimpsut, että tuntui itselle vähän vaikeilta päästä mukaan. Katsotaan saadaanko uusi ketju pystyyn :)

Ketju on siis tämän vuoden aikana/ensi vuoden alkupuolella -tai jotain sinne päin -yrittämistä suunnitteleville, jotka esikoista toivovat. Ajattelin, että olisi kiva, jos olisi ihan esikois-ketjukin, kun monilla varmasti liittyy vauvatoiveisiin myös paljon epävarmuutta ja ihan uusia asioita =)

ON: Itselle joulukuu olisi ehkä ajankohtainen..Parisen vuotta ollaan oltu yhdessä eikä edes vielä asuta saman katon alla (sillä silmällä vähän alettu rivareita katsastaa). Itse täytän 29v lokakuussa ja mies on 28v, että iän puolesta alkaa tuntua, että olisi jo korkea aika! Mitään mahdotonta kuumeilua ei ole; itse en ikinä ole ollut sellainen vauva-ihastelija, mutta uskon että oman vauvan kohdalla olisi aivan tohkeissaan tietysti =) Eniten odotan tällä hetkellä sitä raskausaikaa ja tosissaan tuntuu, että biologinen kello kyllä tikittää..aina olen ajatellut, että ennen 30v ensimmäisen lapsen haluaisin ja kun mies haluaisi kuulemma vähintään 3 lasta, niin tartteis varmaan alkaa jo yrittämään :D

Joskus kesän alussa mies heitti, että ehkä jos puolen vuoden päästä olisi ajankohtaista ja nyt viime aikoina on ollut sellasta ei niin tosissaan-vinkkailua, että jos joulukuun Thaimaan matkalla sitten Itse tietenkin jo vähän innostuin ja sopivasti olisi matka (2vk) juuri menkkojen loputtua eli päivät hyvät :LOL: Tällä hetkellä siis pillerit käytössä ja itse haluaisin aloittaa yrityksen nimenomaan heti pillereiden lopetuksen jälkeen.

Mutta vielä ei olla asiasta niin tosissaan juteltu ja haluan antaa miehelle (ja itsellekin) aikaa sulatella asiaa..kuitenkin n.vuosi sitten koko lapsi-asia ei tuntunut miehestä edes ajankohtaiselta vielä, mutta kummallisesti noiden miesten mielet muuttuu kun saavat rauhassa mietiskellä =)
 
Lisätkääpä itsenne mukaan! Laitoin jo plussarivinkin valmiiksi :D

24.8

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä.............................yritys alkaa

eltsu81...................28............................joulukuu 2010?






Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK................KP..............jännäpäivä









Plussanneet:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi
 
Viimeksi muokattu:
28.8

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ..................yritys alkaa

eltsu81...................28............................joulukuu 2010?
white gold...............?...............................toukokuu 2011





Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP.............jännäpäivä









Plussanneet:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi
 
Mäkin voisin tulla mukaan :) Eli ikää on 28v, ihan loppuvuodesta täytän 29v ja tammikuussa 2011 olisi tarkoitus jättää kaikki ehkäisy pois :) Pillerit mulla loppuu jo marraskuun puolivälissä, mutta ajattelin että haluan ensiksi kuukauden-pari nähdä mitä kropassa tapahtuu vuosien pillereiden syönnin jälkeen, ennenkuin yritys (tai aluksi varmaankin tjottailu) alkaa... Vähän jänskättää asia, mutta vauvakuumetta on ollut ailahtelevasti (välillä todella voimakkaanakin) siitä lähtien kun täytin 28, ja tunnen selvästi että nyt olisi jo oikeasti valmis äitiyteen. En ole myöskään koskaan ollut mikään yleinen lapsifani ja todellista vauvakuumetta mulla ei ollut nuorempana, mutta niin vaan se ikä teettää sitä että oman vauvan saaminen alkaa olemaan yhä tärkeämpää ja täyttää ajatuksia enemmän ja enemmän :)
 
29.8

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ..................yritys alkaa

eltsu81...................28............ ................joulukuu 2010?
Eireann...................28............................tammikuu 2011
white gold...............?.................... ...........toukokuu 2011





Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP.............jännäp? ?ivä






Plussanneet:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi
 
Heips!

Meikäläinen kanssa mukana! Olen itsekin taustaillut useammassa ketjussa, mutta toistaiseksi mikään ei ole tuntunut vielä omalta. Toivottavasti tänne tulisi vielä lisääkin porukkaa!

Täällä esikoistaan toivovat 28-vuotias Tiipula ja 29-vuotias mies. Yhteinen elämä on sinetöity papin aamenella viime joulukuussa.

Meillä alkaa elämä olla mallillaan, koulutusta ja työtä on hankittu sekä maalle sukulaisten läheisyyteen muutettu sillä taka-ajatuksella, josko lapsia joskus siunaantuisi. Itseäni kuitenkin uhkaa työttömyys ensi kesänä ja sainkin heinäkuussa kuningasidean: äitiyslomalle työttömyyden sijaan. Niinpä sitten otin asian puheeksi miehen kanssa odottaen himmaillua ja sitä perinteistä vastausta: "Eikös sitä vauvantekohommaa olisi kiva harjoitella vielä hetki kahdestaan..." =) Mies kuitenkin pääsi yllättämään tokaisemalla, että eiku hommiin vaan.

Toisin sanoen meillä yritys on jo aloitettu (joo, heinäkuu on loppuvuotta, onhan... :LOL: ) ja huomenna alkanee yk3. Ensimmäinen yrityskierto oli tosi jännittävää ja tietysti toivoin tulevani heti raskaaksi. Toisella kierrolla yritin hillitä itseäni ja keskittyä vähän muuhunkin kuin vauvahaaveiluun, jottei tulisi suuria pettymyksiä. Tällä erää ei edes jännitä. Täti tulee huomenna, näin palstaslangia viljelläkseni. Ferrarin etuvalot näkyy jo. ;)

Positiivisilla mielin kuitenkin kohti tulevaa. Ajattelin uteliaisuuttani tilata ovulaatiotestejä, josko ne kertoisivat jotain lisää kroppani toiminnasta, ettei kaikki olisi vain vilkkaan mielikuvituksen varassa...
 
Tää vois olla mulle sopiva ketju. Oon jo pidemmän aikaa seuraillut täällä muita ketjuja muttei oo mikään tuntunu ihan omalta, meillä kun vielä yrityksen alottamiseen on aikaa. Eli tää olis mun eka viesti tälle palstalle:)

Itsellä on ikää 23 ja mies on kohta 25, yhteistä taivalta on takana jo reilu viis vuotta ja nyt on vauvakuume alkanut nousemaan(minulla ainakin;)). Mies vielä vähän empii kun mulla on opiskelut kesken, mutta nyt saatiin puhuttua asiasta ja vauva saa tulla heti kun valmistun, eli reilun vuoden päästä:heart: Yritys varmaankin alotetaan sitten keväällä, ehkä helmi-maaliskuussa, ja toivon mukaan ei tarvii pitkään yrittää ennen kun tärppää!
 
Heippa!

Ilmoittaudun nyt tähän ketjuun. Yhteen toiseenkin jo kirjoitin, mutta tähän voisi olla helpompi päästä mukaan. Kiva, kun on muita samanikäisiä esikoisesta haaveilevia!

Olen itse 27. Vauvan yritys on tarkoitus aloittaa loka-marraskuussa. Sen verran asia on edennyt, että hormonaalinen ehkäisy jäi pari viikkoa sitten, ja nyt mennään muilla keinoin. Kuten Eireann kirjoitti, mukava tietää, miten kroppa reagoi ja toimii ilman hormoneja. Kierron pituus oli aikanaan teininä jotain 30-31 päivää, saapa nähdä, missä mennään nyt. Kymmenisen vuotta on siis ollut joko pillerit tai ehkäisyrengas, ihan lyhyt tauko oli vain tuossa välissä, kun vaihdoin pillereistä renkaaseen.

Tilanne elämässä on hyvin saman kaltainen kuin Tiipulalla, eli määräaikainen työsuhde heinäkuun loppuun asti. Ideaali olisi siis, että siitä sitten äitiyslomille :)

Mutta mitenkään otsa rypyssä panikoiden ei tätä yritystä ole tarkoitus ottaa. Jos siis näyttää, että vauva ei sitten tule tässä aikataulussa, niin toivottavasti saan uuden (pätkä)työn tai olen vaikka työttömänä, ei siihen maailma kaadu.

Olen tätä palstaa lueskellut muutamia viikkoja tässä, ja yk:t, kp:t ja tädit ovat tulleet jokseenkin tutuiksi. Mutta kunhan yrityksessä päästään alkuun, tyhmiä kysymyksiä tulee varmasti, ja kiva, jos on vertaistukea.
 
Moi!

Mäkin ilmottaudun. Uusi ketju on hyvä idea, tähän voisi päästä paremmin mukaan!
Kierukka lähtee pois lokakuussa, en vielä tiedä aloitammeko heti yrityksen vai odotammeko jouluun. Jos tärppää heti, olisi joululta aloittaminen parempi ajankohta, niin ehtisi tuo mies valmistua... Mutta epäilempä vahvasti että heti tärppää, taitaa olla aika epätodennäköistä tällä iällä ja näinä aikoina. Tuntuisi melko tyhmältä käyttää "turhan takia" kortsua tms., kun lapsi on kuitenkin toiveissa ja asumme sitä paitsi väliaikaisesti eri paikkakunnillakin, eli näemme vain viikonloppuisin.
Ikää molemmilla on hitusen alla 30 v. ja minä olen jo töissä (en kylläkään vakituisessa) ja mies siis valmistuu toivottavasti kesään mennessä. Minulla on sama tilanne kuin Tiipulalla ja Liisakaisalla, eli kesällä loppuu määräaikainen työsuhde. Häitäkin olisi tarkoitus juhlia ensi kesänä, pienesti tosin vaan, eli ei haittanne vaikka olisikin raskaana (kopkop...:) ) Yhdessä olemme olleet nelisen vuotta.
Lapsesta on ollut puhetta varovaisesti jo joskus eiemmin, silloin puhuttiin vain tulevaisuuden haaveista. Nyt n. vuoden ajan asiasta on puhuttu enemmän tai vähemmän tosissaan ja kesällä päätöstä ryhdyttiin oikeasti muovailemaan. Sen takia sitten ajateltiin naimisiinkin mennä.
Enpä minäkään mikään vauvakuumeilija ole aiemmin ollut, vaikka vauvat ovat aina ihastuttaneet, mutta jos taaperoiän ohittaneisiin en ole ikänä niinkään kiinnittänyt huomiota. Sukulaisten ja kavereiden lapsiin on sitten tietenkin kiintynyt. Nyt kuitenkin ehkä n. vuoden olen alkanut tuntea oikeasti ihan fyysistä vauvakuumetta, huh. Ja järkikin sanoo, että oma tilanne alkaa olla sellainen että nyt olisi korkea aika alkaa asiassa edistymään. Vähän tietenkin kauhistuttaa koko puuha, pelkään hukkuvani kotiin kakkavaippojen sekaan jne., mutta toisaalta olen melko sopeutuvainen luonne. :)
Koska olen kova huolehtimaan, jo nyt pelkään sitä, että mitä jos vauvaa ei kuulukaan... Senkin takia haluan alkaa nyt hommiin, että oma äitini sanoi, ettei saanut enää yli 30 -vuotiaana lapsia. Eli pikkuisen kiire tuloo, kun tuo 29 kolkuttelee jo ovella.

Tulipa pitkä esittely, mutta yritys alkaa siis luultavasti joulukuussa ja kiertopäivistä tms. ei ole vielä tietoakaan tuon kierukan takia.
Hauskaa yrittämisen aloittamisen odottelua kaikille!
 
Jee, onpa kivaa saada lisää väkeä! Tervetuloa kaikille! Ja mikä vielä kivempaa, tilanteet tuntuvat olevan suht samanlaisia. Vertaistuki varmaan tulee tarpeeseen kerran jos toisenkin. :)

Ite jätin pillerit jo joitain vuosia sitten, kun tuntui, ettei ne taida olla ihmiselle hyväksi. Kaiken maailman mielialahommia ja välivuotoja tuppasi tulemaan, mutta toisaalta iho pysyi kuosissa... Siitä asti onkin sitten räpelletty kortsujen kanssa tms. ja nyt muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen sitä kysyy itseltään, että miksi ihmeessä, kun ei se raskaus niin vaan tunnu alkavan. :) No, olen toisaalta kova varmistelemaan joka tapauksessa...

Varmistelun lisäksi paheenani on kärsimättömyys. Voi kunpa aika jo kuluisi! Ei paljon, mutta sen verran, että pääsisi uuteen yritykseen.
 
Nopea päivitys töistä..ja kiva kun näin moni jo liittynyt joukkoon :)

6.9

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ..................yritys alkaa

Liisakaisa................27.............................loka-marraskuu 2010
Avocado..................28.............................joulukuu 2010
eltsu81...................28............ ................joulukuu 2010?
Eireann...................28............ ................tammikuu 2011
Sarayi.....................23.............................helmi-maaliskuu 2011
white gold...............?.................... ...........toukokuu 2011





Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP.............jännäpäivä
Tiipula............28.................3................... ...............





Plussanneet:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi


P.S. Listaa saa vapaasti kaikki päivittää :)
 
Kiitos Liisakaisa kutsusta!

Tämä tosiaan voisi vaikuttaa juuri minun pinoltani. Esikoinen siis haaveissa ja pillerit jäivät pois joitain viikkoja sitten. Ensi viikolle odottelen ensimmäisiä oikeita kuukautisia edellisen tyhjennysvuodon jälkeen, jolloin pääsisi alkamaan ihan virallinen yk 1. :) Yritys tosin on jo ahkerasti käynnissä ja mieli toiveikas.

Taustoista sen verran, että mulla on viimeiset viisi vuotta jo ollut ajoittain kovaakin vauvakuumetta, ei vaan ole ollut kumppania joka olisi ollut valmis. Edellinen kolmen vuoden suhde kaatui juuri siihen, kun lähitulevaisuuden haaveet olivat täysin erilaiset. Mies halusi mennä kavereiden kanssa ja pitää vain hauskaa, minä odotin jo jotain vakavampaa. Pari vuotta olin silloinkin ilman pillereitä, mutta meillä seksielämä kuivahti oikeastaan siihen. Aluksi käytettiin keskeytettyä yhdyntää, ja sitten kun vihdoin sain miehen pitkin hampain suostumaan vauvantekopuuhiin, oli suhde jo oikeastaan niin riitainen ja tulehtunut, ettei sitä kauaa kannattanut jatkaa. Kun ei se oikeasti halunnut, ihan vain mun mielikseni, että olisin hiljaa.

No, nyt mulla on kypsempi mies, joka ihan itse otti perheenlisäyksen puheeksi. Tämä yritys tosin alkoi meillä vähän puolivahingossa, kun unohdin pari pilleriä välistä ja tyhjennys päätti tulla suunniteltua aiemmin. Kivuliaiden kuukautisten vuoksi olen syönyt lääkärin neuvosta aina useamman liuskan kerrallaan. Tarkoitus oli venyttää vuodenvaihteen jälkeen, mutta kohtalo selkeästi päätti toisin. :heart:

Että näin. Tästä se alkaa.
 
White gold Kiitos kysymästä, ei alkanut. Tässähän pitää alkaa syödä sanojaan. Tädin suhteen siis. Neljä päivää oli tiputtelua (kp27-30/29) ja tänään ei mitään... Yleensä mulla saattaa päivän-pari ennen menkkoja olla moista tuhrua. No, joko menkat alkaa tai sitten ei. Jännittävää. :LOL:
 
7.9

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä..............................yritys alkaa

Liisakaisa................27..............................loka-marraskuu 2010
Avocado..................28.............................joulukuu 2010
eltsu81....................28.............................joulukuu 2010?
Eireann...................28..............................tammikuu 2011
Sarayi.....................23..............................helmi-maaliskuu 2011
white gold...............24..............................toukokuu 2011





Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP.............jännäpäivä
Tiipula............28.................3................... ...............
Lunea................................. 0 ....................?...............?




Plussanneet:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi


P.S. Listaa saa vapaasti kaikki päivittää
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin on nyt hormonikierukka, se lähtee pois tammikuussa. Saa sitten nähdä miten kauan menee et kroppa alkaa toimimaan ja pääsee yrittämään. Mulla on ollu ehkäsy (e-pillerit, kierukka) viis vuotta, mut ainakin sitä ennen oli tosi tasaset kierrot.

white gold: Mä oon miettiny et talvi ois kiva aika saada vauva (ja talvelle se sattuiskin jos ei hirveen montaa yrityskertaa tarvita), kun ei tarviis kärvistellä kesähelteillä raskaana. Ja vauva olis ekana kesänä jo sen verran iso, että pääsis sen kanssa vähän pois kotoakin. Toisaalta taas kesällä ois kiva järjestää synttäreitä:) Kaikissa vuodenajoissa on kuitenkin omat hyvät puolensa et oikeestaan ihan sama:)
 
Viimeksi muokattu:
White gold: Eipä sitä tiedä kuinka kauan täällä yritellään ennen kuin tärppää itse kullakin, että tuskin oot yksin jonon hännillä :p

Ja meilläkin tilanne on vielä vähän auki, kun en viitsi kauheasti miestä painostaa koko ajan keskustelemaan, vaan vähän sulatella asiaa ensin..Tosin onpa tuo jo pari kertaa itse ilmaan heittänyt tuota joulukuun matkalla alottamista, että saas nähdä :) Myös kun avauduin kavereiden häistä, raskauksista ja ristiäisistä, että millon on meidän vuoro niin käski tehdä listan ja aikajärjestyksen niin laitetaan asiat kuntoon :D Eli ei meillä vielä ihan niin kovin vakavasti olla keskusteltu, mutta hyvään suuntaan :)

Itse olen aina jotenki ajatellut,että syysvauva olisi kiva, mutta taitaa johtua vain siitä kun on itse syksyllä syntynyt :D Kesällä vois olla tuskaa helteellä raskaana, mutta toisaalta vois liihotella kesävaatteissa. Ja syys/talvivauvan kanssa on kyllä edessä se vaaterumba talvella, mutta joka vuodenajalla on tosiaan puolensa ja kun tiedostaa, ettei asiaan välttämättä voi edes kovin vaikuttaa niin sampa se kai on..Vähän sama tuo sukupuoliasia, että itse toivoisin kyllä poikaa ensimmäiseksi, mutta loppupeleissä aivan sama kumpi tulisi :)
 
Minä voisin kanssa ilmoittautua. Pari vuotta on tullut jo näitä keskusteluja seurattua, mutta aika vain ei ole ollut otollinen. Olen 25-vuotias ja mies 27-vuotias. Yhdessä ollaan eletty muutama vuosi ja opinnot on päättyneet molemmilla. Oma pieni asuntokin on.

En yksinkertaisesti enää keksi syitä, miksi vauvan yritystä pitäisi siirtää, kun vauvakuume jyllää. Viime keväänä olisin jo ollut valmis aloittamaan, mutta mies vielä empi hieman. Nyt olen alustavasti vihjannut, että pilleireiden syönti loppuu vuoden alussa. Huhtikuussa toivottavasti päästäisiin aloittamaan, ellei mies keksi todella hyviä perusteluja.

Itsellä on aina ollut sellainen ajatus, että en tahtoisi loppuvuoden vauvaa. Olen kokenut mukavana, ettei synttäreitä tarvitse odottaa loppuvuoteen vaan ikääntymisen tuomat edut on saanut kuitata jo alkuvuodesta. :)
 
Huomenta!

Näyttää siltä, että olen sittenkin ottanut varaslähdön. Testissä (tai siis kolmessa) komeilee (tai ainakin siintää) kaksi viivaa. Näin ollen meillä aletaan toivoa, että pikkuinen syntyisi toukokuussa. :) Ollaan ihan hämmentyneitä, kun kerran esikoisesta on kyse... Mitäs nyt kuuluu tehdä? Paitsi tietty myhäillä hölmön näköisenä joka paikassa, kunnes joku kysyy, oletko raskaana...
 

Yhteistyössä