esimies ajatteli vähä syyllistää sairauspoissaoloista..

  • Viestiketjun aloittaja "sairas"
  • Ensimmäinen viesti
nohh
Esimiehen silmin.. Työntekijä ei ole pystynyt olemaan viikkoakaan töissä ilman sairaslomaa.. EI hyvältä vaikuta.
Niin? Se nyt tuli jo selväksi että täällä ei osata asiaa kovin pitkälle katsoa tai ajatella esim. eri alojen eroavaisuuksia. Se on täysin eri asia mennä uutena esim. päiväkotiin alle 3-vuotiaiden ryhmään kuin johonkin toimistokoppiin vastailemaan puhelimeen. Tietyissä paikoissa se alun sairastelu on ennemminkin sääntö eikä poikkeus.
 
...........
Ja viikkoja takana vasta kolme. Aika lyhyt aika vasta mennyt. Jos nyt vaan sattuu tulemaan paljon poissaoloja ekan kolmen viikon aikana, ei se tarkoita sitä että se jatkuu samanlaisena jatkossa.
Esimiehen silmin, aika näyttää alku ei todellakaan ole lupaava.. Myöskin se painaa että ap juuri aloitti eikä näköjään omista tukiverkostoa eikä puolisokaan pysty auttamaan.. Vaikka kuinka järkeilisi niin tälläinen henkilö ei vaikuta mitenkään lupaavalta.
 
"Jooooo"
Niin? Se nyt tuli jo selväksi että täällä ei osata asiaa kovin pitkälle katsoa tai ajatella esim. eri alojen eroavaisuuksia. Se on täysin eri asia mennä uutena esim. päiväkotiin alle 3-vuotiaiden ryhmään kuin johonkin toimistokoppiin vastailemaan puhelimeen. Tietyissä paikoissa se alun sairastelu on ennemminkin sääntö eikä poikkeus.
Joopa joo.. Näytäs mulle yksikin tutkimus joka apuoltaa tuota väitettä? Sairaanhoito henkilökuntakaan ei ole juurikaan enemmän saikulla kuin toimistotyöläinen.
 
"sairas"
Esimiehen silmin, aika näyttää alku ei todellakaan ole lupaava.. Myöskin se painaa että ap juuri aloitti eikä näköjään omista tukiverkostoa eikä puolisokaan pysty auttamaan.. Vaikka kuinka järkeilisi niin tälläinen henkilö ei vaikuta mitenkään lupaavalta.
Johan mä oon sanonut ihan alussa, että puolison kanssa on puoliksi oltu kotona. Eli puoliso auttaa. Ja minkäs teet, että mulla on tutut työssä olevia ihmisiä, eikö sehän on hyvä juttu heidän kannaltaan. Eikä muilla ole kyllä velvollisuuttakaan meidän lapsia hoitaa sairastapauksissa kuin mulla ja mun miehellä - ja se toteutuukin.
 
"sairas"
[QUOTE="Jooooo";30238120]Joopa joo.. Näytäs mulle yksikin tutkimus joka apuoltaa tuota väitettä? Sairaanhoito henkilökuntakaan ei ole juurikaan enemmän saikulla kuin toimistotyöläinen.[/QUOTE]

koitas googletella, sieltä löytyy. Tottahan se on. Onko vielä ihmisiä, jotka ei tiedä että bakteerit ja virukset leviää eniten kouluissa, päiväkodeissa, armeijassa ja muissa paikoissa, joissa on paljon ihmisiä kerralla? Ja kyllä se vastustuskyky on alkuun heikompi. Sitten kun vastustuskyky on vähän parantunut, ei työntekijät ole varmastikaan poissa yhtään sen enempää kuin muutkaan.
 
hjk
Ymmärrän ap sua ja ymmärrän toisaalta esimiestäkin. Ei ole kivaa kun sairastellaan. En haluaisi nälviä, mutta toisaalta herää myös kysymys että kun näin reippaasti palstailet, niin olisiko kuitenkin ollut mahdollista, että olisit siellä töissäkin tänään?

Itse pelkään ihan hirveästi lasten sairastumisia, koska oman esimiehen suhtautuminen on samanlaista. Meilläkään ei ole ketään kuka muu voisi hoitaa sairasta lasta (paitsi minä ja mieheni) eikä minusta toisaalta voi sitä edellyttääkään. Itse kyllä sitten menen välillä jopa kipeänäkin töihin (ripuli, oksennustauti) kun en vaan kehtaa olla pois. En ole ketään ikinä sairastuttanut kylläkään, eivät muut ole oksennustautini jälkeen olleet ainakaan poissa.
 
"sairas"
Ymmärrän ap sua ja ymmärrän toisaalta esimiestäkin. Ei ole kivaa kun sairastellaan. En haluaisi nälviä, mutta toisaalta herää myös kysymys että kun näin reippaasti palstailet, niin olisiko kuitenkin ollut mahdollista, että olisit siellä töissäkin tänään?

Itse pelkään ihan hirveästi lasten sairastumisia, koska oman esimiehen suhtautuminen on samanlaista. Meilläkään ei ole ketään kuka muu voisi hoitaa sairasta lasta (paitsi minä ja mieheni) eikä minusta toisaalta voi sitä edellyttääkään. Itse kyllä sitten menen välillä jopa kipeänäkin töihin (ripuli, oksennustauti) kun en vaan kehtaa olla pois. En ole ketään ikinä sairastuttanut kylläkään, eivät muut ole oksennustautini jälkeen olleet ainakaan poissa.
Pitäisikö mun vaan maata sängyllä silmät kiinni tuijotellen kattoon, sekö olisi ainoa asia mitä saa tehdä jotta on oikeutettu sairaslomaan? :eek: Kun joku toinenkin oli sitä mieltä. Se, että makaan sängyllä läppäri sylissä ja palstailen, ei vaadi paljoa aivokapasiteettia. Tässä välissä olen ehtinyt nukkuakin, en mä tässä nyt koko päivää päivystä. Käyn välillä vastaamassa ja laitan taas koneen pois. Jos pystyssä olo on raskasta mutta maaten ollessa jaksan palstailla niin sillonko on työkuntoinen kouluun? :eek:

Älä missään nimessä ikinä mene vatsataudissa töihin! Sillon ei ajattele muuta kuin itseänsä. Jos ajattelisi muita, jäis töistä pois koska aina on mahdollisuus, että se tarttuu!
 
"sairas"
ja anteeksi hjk kärkäs vastaukseni, mua on vaan aina siepannut ihmiset, jotka oksennustaudissa menee töihin. Kun se tauti on maailman kamalin. Tottakai sen verran pitää kehdata olla pois töistä, tuskin se pomokaan oksennustautista töihin tahtoo.

Ja en vain hoksaa miten palstailu on niin kamalan raskasta, että sitä ei sais jaksaa tehdä ja jos jaksaa, täytyy olla työkuntoinen.
 
"Hmm"
Onkos työsopimuksessa määritelty kuinka monta päivää pitää olla töissä, ennen kuin sairaslomat ovat palkallisia? Omissa paikoissa tuo on ollut aika usein 28 päivää, joten kaikki nuo saikut ovat palkattomia, mikäli menee samalla tyylillä.
 
"sairas"
[QUOTE="Hmm";30238237]Onkos työsopimuksessa määritelty kuinka monta päivää pitää olla töissä, ennen kuin sairaslomat ovat palkallisia? Omissa paikoissa tuo on ollut aika usein 28 päivää, joten kaikki nuo saikut ovat palkattomia, mikäli menee samalla tyylillä.[/QUOTE]

Palkallisia ovat kaikki alusta asti.
 
"yrittäjä1"
[QUOTE="sairas";30236682]Oon kolme viikkoa ollut töissä, ja ikävä kyllä heti ekalla viikolla jouduin olla 1 päivän poissa lapsen sairauden takia, toisella viikolla 2 päivää poissa toisen lapsen flunssan takia ja tällä viikolla nyt jouduin lähtee hakee itselle saikkua.

Muilla tämmöstä?[/QUOTE]

Itse juuri suosin siksi miehiä ja joille ei ole lapsia. Ikävä kyllä pienellä yrityksellä ei ole varaa palkata henkilöitä, jotka ovat jatkuvasti pois. Jos menosi jatkuu samanlaisena, kamalaahan tuo on.
 
Mulla on tähän ap:n tapaukseen toisenlainen näkökulma. Meidän 10 hengen tiimistä on tällä hetkellä neljä mammaa lasten takia saikulla ja kohta varmaan loput 6 nuppilomalla kun jonkun ne työt täytyy hoitaa. Yksi mammoista on ollut 5 viikon aikana 3 päivää töissä ja loppujen kolmen lapset on myös tavattoman vastustuskyvyttömiä. Eihän sairastumisille voi mitään ja varmaan näin syksyllä kaikki taudit jyllää mutta kyllä toi rasittaa viittä vaille helvetisti myös niitä jotka töissä on
 
fjool
Mulla on tähän ap:n tapaukseen toisenlainen näkökulma. Meidän 10 hengen tiimistä on tällä hetkellä neljä mammaa lasten takia saikulla ja kohta varmaan loput 6 nuppilomalla kun jonkun ne työt täytyy hoitaa. Yksi mammoista on ollut 5 viikon aikana 3 päivää töissä ja loppujen kolmen lapset on myös tavattoman vastustuskyvyttömiä. Eihän sairastumisille voi mitään ja varmaan näin syksyllä kaikki taudit jyllää mutta kyllä toi rasittaa viittä vaille helvetisti myös niitä jotka töissä on
Miksi ei teille ole järjestetty korvaavia käsipareja? Tai jos ei päteviä saa niin nopeasti, niin eikö muutama assari voisi rutiinihommia pyörittää?

Kuitenkin noin pitkiä saikkuja, olisi esimiehellä varmasti ollut aikaa reagoida.
Kyllä mä suuntaisin syyttävät sormet sinne.
 
Miksi ei teille ole järjestetty korvaavia käsipareja? Tai jos ei päteviä saa niin nopeasti, niin eikö muutama assari voisi rutiinihommia pyörittää?

Kuitenkin noin pitkiä saikkuja, olisi esimiehellä varmasti ollut aikaa reagoida.
Kyllä mä suuntaisin syyttävät sormet sinne.
kaikille aloille ei vaan saa korvaavia käsipareja. eikä tarvitse edes olla ydinfyysikon hommia. jopa duunarialoille on vaikea saada sijaisia.
 
Miksi ei teille ole järjestetty korvaavia käsipareja? Tai jos ei päteviä saa niin nopeasti, niin eikö muutama assari voisi rutiinihommia pyörittää?

Kuitenkin noin pitkiä saikkuja, olisi esimiehellä varmasti ollut aikaa reagoida.
Kyllä mä suuntaisin syyttävät sormet sinne.
Meidän hommia ei voi mikään assari tai hätäapu tehdä eikä kyseessä ole yksi pitkä saikku vaan jatkuvia lyhyitä. Nyt se on huomiseen asti saikulla mutta oisin melko valmis lyömään vetoa ettei sitä perjantaina näy
 
"sairas"
Mulla on tähän ap:n tapaukseen toisenlainen näkökulma. Meidän 10 hengen tiimistä on tällä hetkellä neljä mammaa lasten takia saikulla ja kohta varmaan loput 6 nuppilomalla kun jonkun ne työt täytyy hoitaa. Yksi mammoista on ollut 5 viikon aikana 3 päivää töissä ja loppujen kolmen lapset on myös tavattoman vastustuskyvyttömiä. Eihän sairastumisille voi mitään ja varmaan näin syksyllä kaikki taudit jyllää mutta kyllä toi rasittaa viittä vaille helvetisti myös niitä jotka töissä on
ei tosiaan taida olla noiden sairastuneiden vika vaan ihan esimiehen vika jos ei hommaa sijaisia tai muutoin järjestä asioita.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"yrittäjä1"
Miksi ei teille ole järjestetty korvaavia käsipareja? Tai jos ei päteviä saa niin nopeasti, niin eikö muutama assari voisi rutiinihommia pyörittää?

Kuitenkin noin pitkiä saikkuja, olisi esimiehellä varmasti ollut aikaa reagoida.
Kyllä mä suuntaisin syyttävät sormet sinne.
Ja kuka ne sijaiset maksaa? Yleensä (asiantuntija) työtehtäviin pitää perehdyttää ainaki 2-3kk ennen kuin syntyy tulosta.

Ei missää esim yksityisessä päiväkodissa pystytä ottamaa sijaisia, koska ei ole varaa maksaa niiden palkkaa.
 
"hmmm"
[QUOTE="sairas";30238655]ei tosiaan taida olla noiden sairastuneiden vika vaan ihan esimiehen vika jos ei hommaa sijaisia tai muutoin järjestä asioita.[/QUOTE]

Monissa paikoissa menee useampi päivä perehdyttää sijainen töihin, jolloin se sijainenkin on usein enemmän rasite kuin apu.Harvoin myös samaa sijaista saa useampaan kertaan paikalle kun tarvetta on, jolloin vaan on yksinkertaisempaa tehdä vajaalla väellä työt.
Harmittaa vaan kun yleensä ne samat on aina pois, ja toiset joutuu pärjäämään vajaalla.
 
[QUOTE="sairas";30238655]ei tosiaan taida olla noiden sairastuneiden vika vaan ihan esimiehen vika jos ei hommaa sijaisia tai muutoin järjestä asioita.[/QUOTE]

en mä missään nimessä noita kolmea muuta syytäkään, yksi varsinkin on niin reppana kun hänen pikkuisensa on pari viikkoa sitten aloittanut päiväkodissa ja nuo kaksi muutakin on vain muutaman päivän pois, mutta tän yhden kohdalla en ole niinkään varma onko kyseessä sairastelu vai jatkettu kesäloma. Hän on jo pidempään käynyt kolmikantakeskusteluja työterveyden ja esimiehen kanssa kun noita poissaoloja on ihan jatkuvasti eikä saa olla päivääkään pois ilman lääkärintodistusta kun me muut saadaan olla kolme päivää. Hän itse kertoo tästä kovinkin avoimesti, siitä tiedän.

Meillä vaan on tää kuun vaihde aina hirvittävän kiireistä aikaa ja harvassa työpaikassa kai kaiken varalta pidetään ihmisiä reservissä sen varalta että lähes puolet sairastuu yhtä aikaa. Meidän esimies on ihan mahtava ihminen, hän painaa 12h päivää siinä missä me muutkin ja tekee meidän hommia apuna.
 
:D Ei, mutta kuumeesta on eri käsityksiä Jotkut hakee saikkua 37 asteen lämmöllä. Mutta ok, olet oikeasti sairas.

Mutta ei tuo pomo syyllistänyt, vaan sanoi tosiasian. Paska mäihä, koeta jakaa hoitovastuuta lapsesta jonkun kanssa.
Ei kai kuume kerro sitä, et onko terve vai ei vaan se, et tunteeko olonsa terveeksi. Ei ne ainakaan mulla mene käsi kädessä. Välillä voi olla korkea kuume, mut hyvä olo. Toisinaan taas vähän reilu 37 astetta ja aivan hirveä flunssa ja lihaksia särkee.
 
"sairas"
Ei kai kuume kerro sitä, et onko terve vai ei vaan se, et tunteeko olonsa terveeksi. Ei ne ainakaan mulla mene käsi kädessä. Välillä voi olla korkea kuume, mut hyvä olo. Toisinaan taas vähän reilu 37 astetta ja aivan hirveä flunssa ja lihaksia särkee.
Tää on kyllä totta. Tänään hoitaja sanoi, että kun tulee kuume niin tauti yleensä lähtee nopeammin pois mutta jos kuume ei nouse niin se saattaa jäädä junnaamaan ja oireet kiertämään pitkäksikin aikaa. Sillon voi jäädä tulehduskin päälle elimistöön ja se ei oo kyllä hyvä juttu. Ja todellakin voi kuumeettomanakin olla tosi kipeä ja sellaisessa kunnossa ettei mitään jaksa tehdä.
 

Yhteistyössä