Farkut yo-juhliin??

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
No meillä ei ainakaan suostuttais muita laittamaan, kun farkut tai farkkushortsit ja kauluspaidan. Sen kauluspaidankin pakottamalla! Miksi pilata muiden juhlaa viemällä mököttävä teini sinne?
 
Mä menen kyllä huomenna farkuissa lapseni koulun kevätjuhlaan.

Ihan yks ja sama miten junttia se on, mutta näin 39. viikolla raskaana saan olla tyytyväinen, että on edes yksi vaatekappale, joka mahtuu päälle.

Jos menisin valmistujaisiin/ylppäreihin, niin olisin ostanut jonkun kukkakuvioisen lainapeitteen ja ahtautunut sellaiseen.
 
[QUOTE="Vieras";26381310]No meillä ei ainakaan suostuttais muita laittamaan, kun farkut tai farkkushortsit ja kauluspaidan. Sen kauluspaidankin pakottamalla! Miksi pilata muiden juhlaa viemällä mököttävä teini sinne?[/QUOTE]


Näin vasta uhmaikäisiä lapsia kasvattavana totean että pakottamalla pakottamalla!
Ei siis kokemusta teineistä :D Siis minähän opetan lapseni pukeutumaan jo nyt..... ja jos alatte illistellä etten mitään mistään vielä tiedä, niin totean etten haluakaan tietää!
 
"vieras"
Kyl mä muistan käyneeni samaa taistelua teininä mutta etsittiin yhdessä juhlavaatteet, jotka kelpuutin pitkin hampain. Nyt oon kiitollinen, että vanhemmat opetti pukeutumaan oikein.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26381341:
Näin vasta uhmaikäisiä lapsia kasvattavana totean että pakottamalla pakottamalla!
Ei siis kokemusta teineistä :D Siis minähän opetan lapseni pukeutumaan jo nyt..... ja jos alatte illistellä etten mitään mistään vielä tiedä, niin totean etten haluakaan tietää!
Juu, pakottamalla pystyy niille ne puettamaan päälle, mutta siitä seuraus on se, että juhlissa mökötetään.... ;) Eli itse annan mieluummin niissä farkuissa mennä juhliin, kun kauluspaidasta on päästy suunnilleen sopuun.. Ja kun suurin osa teineistä pukeutuu farkkuihin, niin kyllähän sitä niillä sitten kuljetaan. Oon saanut sentään mustat farkut puettua! Vaikka ne ei kenenkään mielestä ole yhtään sen enempää juhlavat, kun sinisetkään farkut. Joskus täytyy miettiä kokonaisuutta! Pienet lapset meilläkin pukee kauluspaidan, kravatin ja suorat housut päällensä juhliin. Mutta teinille en sellaista viitsi edes ehdottaa. ;) Äiti oot niin nolo....
 
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";26381390]Juuri näin.. Mikäs sen juhlavampaa, kun 3 numeroo liian iso huppari ja huppu päässä koko juhlan ajan. Tai kai siinä samaan syssyyn on hankittu juhlalippis, missä on lippa kivasti vinossa. Huoh..[/QUOTE]

Eikös tässä ollut puhe FARKUISTA ja KAULUSPAIDASTA? On kuitenkin hiukan eri juttu, kun huppari, lenkkarit ja lippis...
 
Nurse Jackie
Ei.

Mä just tuskailen sitä et pitäis kans yo-juhliin mennä ja suunnitellut vaatteet on aika hepposet luvatulle ilmalle :headwall:
Kävin eilen itsekin hankkimassa pitkähihaisen paidan kun totesin että lyhythihaisella ei juhlissa tule tarkenemaan. Samalla tuli juteltua vaateliikkeen omistajan kanssa ja hän totesi että parina viime päivänä on naisväki suorastaan rynnännyt ostamaan jakkuja, neuletakkeja, irtohihoja, boleroita, ponchoja, alushameita, sukkahousuja ja stay-up -sukkia kun ovat todenneet että jo hankkimissaan hepenissä eivät tulekaan tarkenemaan :) Eli sama vinkki sinulle, onko mahdollista lisätä vaatetta juhlavaatteen alle tai ylle?
 
dah
[QUOTE="Vieras";26381403]Eikös tässä ollut puhe FARKUISTA ja KAULUSPAIDASTA? On kuitenkin hiukan eri juttu, kun huppari, lenkkarit ja lippis...[/QUOTE]

Ei taida mennä oikein jakeluun, etteivät farkut ole juhlavaate?
 
"Lissu"
Mun mielestä siistit farkut ja kauluspaita on teinille ihan ok, mikäli juhlat on vähän rennommat. En mä ainakaan vinoon katsoisi, kaikki kai ymmärtää että teineillä on usein hyvin ehdottomat mielipiteet vaatetuksestaan.
 
"vieras"
[QUOTE="Lissu";26381427]Mun mielestä siistit farkut ja kauluspaita on teinille ihan ok, mikäli juhlat on vähän rennommat. En mä ainakaan vinoon katsoisi, kaikki kai ymmärtää että teineillä on usein hyvin ehdottomat mielipiteet vaatetuksestaan.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Ei se oikeasti ole niin kamalan vakava asia, jos teinillä on siistit farkut. Maailmassa on niin paljon tärkeämpiä asioita.
 
"Lissu"
[QUOTE="vieras";26381434]Samaa mieltä. Ei se oikeasti ole niin kamalan vakava asia, jos teinillä on siistit farkut. Maailmassa on niin paljon tärkeämpiä asioita.[/QUOTE]

Niinpä. :) Ja sitäpaitsi, kumpaahan isäntäväki toivoisi - hyväntuulista teiniä siisteissä farkuissa vai tiuskivaa ja murjottavaa teiniä tummassa puvussa?
 
No kyllä mun mielestä lapselle/teinille riittää kauluspaita ja (todella siistit) farkut. Ei siis tietenkään mitään sellaisia lököjuttuja jotka roikkuu polvissa, mutta siistit tummat farkut käy mun mielestä.
Aikuisilla on tietenkin eri juttu, aikuiset menee juhlahousuissa. Mutta kun pojat kasvaa niin nopeesti ja jos niitä poikia on vielä monta (kuitenkin liian isoilla ikäeroilla tai koolla, että edellisen housut mahtuisivat), käytetään niitä housuja mitkä on, ettei tarvi lähteä erikseen kerran käytettäviä juhlahousuja ostamaan.
Muutenkin mun mielestä teini-ikäisiä katsotaan enemmän läpi sormien.
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
"Vieras"
[QUOTE="Lissu";26381446]Niinpä. :) Ja sitäpaitsi, kumpaahan isäntäväki toivoisi - hyväntuulista teiniä siisteissä farkuissa vai tiuskivaa ja murjottavaa teiniä tummassa puvussa?[/QUOTE]

Niinpä! Miksi mennä pilaamaan toisten juhlaa pakottamalla pukeutumaan pukuun... Mutta ne, joilla ei vielä ole teiniä ovat parhaita arvostelijoita tässä kohtaa! ;)
 
Kävin eilen itsekin hankkimassa pitkähihaisen paidan kun totesin että lyhythihaisella ei juhlissa tule tarkenemaan. Samalla tuli juteltua vaateliikkeen omistajan kanssa ja hän totesi että parina viime päivänä on naisväki suorastaan rynnännyt ostamaan jakkuja, neuletakkeja, irtohihoja, boleroita, ponchoja, alushameita, sukkahousuja ja stay-up -sukkia kun ovat todenneet että jo hankkimissaan hepenissä eivät tulekaan tarkenemaan :) Eli sama vinkki sinulle, onko mahdollista lisätä vaatetta juhlavaatteen alle tai ylle?
Ei sen suunnitellun mekon kans oikein natsaa kauheesti mikään ylimääränen härpäke, mut luultavasti vedän tuolta kaapista mustan tai harmaan kotelomekon päälle, siihen sopivan bleiserin ja sukkikset/stay up:it ja jätätn nuo hepenet tällä kertaa väliin. Väritys menee sit liki hautajaisvaatetusta, mut palelemaan en ala. Juhlapaikka on suht pieni, joten ulkonakin voi "joutua" olemaan.
 
Nurse Jackie
Ei sen suunnitellun mekon kans oikein natsaa kauheesti mikään ylimääränen härpäke, mut luultavasti vedän tuolta kaapista mustan tai harmaan kotelomekon päälle, siihen sopivan bleiserin ja sukkikset/stay up:it ja jätätn nuo hepenet tällä kertaa väliin. Väritys menee sit liki hautajaisvaatetusta, mut palelemaan en ala. Juhlapaikka on suht pieni, joten ulkonakin voi "joutua" olemaan.
Selvä juttu, itsekin valitsen vaatteissani mukavuuden ennen kauneutta. Nyt täytyy vain toivoa että kenenkään juhlijan kengänkorot eivät uppoa kovin pahasti märkään maahan jos on osin ulkojuhlat.
 
Kyllä paljon jo nykyään näkee ihan aikuisia fiksuja miehiä juhlissa siisteissä farkuissa, siisteissä nahkakengissä ja kauluspaidassa. Ainakin täällä Helsingissä. Mun mielestä se on täysin ok, kun yleisilme on siisti ja huoliteltu.
 
ffiona
Mielestäni voi ihan hyvin mennä tummissa siisteissä (eli käytännössä uusissa, kun farkut näyttävät kuluvan aika nopeasti) farkuissa yo-juhliin, jos farkut yhdistää kauluspaitaan. Rento, mutta siisti asu. Häihin ei oikein sovi, mutta mielestäni yo-juhla on hieman arkisempi juhla.

Olin itse viime vuonna täällä Helsingissä parissa yo-juhlissa ja siellä näkyi näitä nuoria miehiä farkuissa ja kauluspaidoissa ja mielestäni sopi oikein hyvin - näkyyhän siinäkin, että on kunnioitettu juhlaa - muutoin olisi tultu niissä vanhemmissa farkuissa, t-paidoissa ja lenkkareissa.
 
La Paset
Meinasin lonkalta sanoa EI, mutta sitten muistin yhdet juhlat, joissa eräs mies oli pukeutunut puvuntakkiin,
kauluspaitaan, kivaan krakaan, pukukenkiin ja mustiin farkkuihin. Ei näyttänyt yhtään niin pahalta kuin ensin
luulin. Lähtökohtaisestihan juhliin ei etiketin mukaan pukeuduta farmarin työkamppeisiin.
 

Yhteistyössä