Flagyl 400mg antibiootti, kenelläkään ollut?

  • Viestiketjun aloittaja vatsavaivainen
  • Ensimmäinen viesti
vatsavaivainen
Mulle määrättiin suolistossa majailevien bakteereiden häätöön Flagyl-kuuri. Luin tuoteselosteesta että aika rajut sivuoireet voivat tulla...

Onko kenelläkään ollut kyseistä kuuria?
Oliko pahat oireet lääkkeestä?
 
vieras
Kokeilemalla se selviää, mitä tulee. Aika vähäisiä vaivoja tuossa on lueteltu verrattuna moneen muuhun lääkkeeseen. Siinähän on mitä kaikkea on mahdollista saada, joku niistä yleisistä voi iskeä (kaikki eivät saa yhtäkään), niitä harvinaisempia tulee todella harvoille.
 
bg
Mulla myös oli Flagyliä vatsan oireisiin, kun bakteerikanta oli mennyt sekaisin voimakkaiden antibioottien ja särkylääkkeiden takia. En enää muista muuta sivuvaikutuksista (olin niin kipeä kaikesta muutenkin), mutta kuurin loputtua parin päivän kuluttua otin alkoholia ja menin aivan totaalisekaisin määrästä, joka normaalisti tuskin olisi humalluttanut :(. Kannattaa siis varoa ja jättää reilummin aikaa lääkkeelle poistua elimistöstä.
 
minä
Siis onko siellä vatsassa sinulla joku tulehdus mihin antibiootti on määrätty. Se antibiootti tappaa sitten sitä normaalia bakteerikantaakin. Kannattaa miettiä olisiko joku vatsan normaalia bakteerikantaa tukeva maitohappobakteerikuuri tujuna parempi kokeilla ensin.
 
ap
joo, suolistossa on tulehdus. reilu viikko sitten kävin ekan kerran lääkärissä ja määrättiin Nexium vatsansuojalääke sekä Litalgin kipuihin ja kramppeihin.
Oireet vaan jatkui, siis vesiripuli, ja mikään ruoka ei sulanut.
Viikko Nexium+Litalgin kuurista nousi kuume, ja olo huononi. Kävin lääkärissä ja Crp oli jo noussut. Se on nyt tutkittu kahdesti ja nousi edelleen, kunnes määrättiin tämä Flagyl.

Maitohappobakteereja olen jo kokeillut sekä Imodium kuureja... eivät ole auttaneet...

 
eilen aloitin saman lääkkeen ja olo on kyllä aika kauhea,oksettaa,huimaa ja maha ihan sekaisin.
eniten mua huolestuttaa kylläkin tämä valtava selkäkipu tossa puolessavälissä selkää,mitä ihmettä se nyt sitten voisi olla?
jos tässä nyt näköhäiriöitä vielä tulee niin menee kyllä hermot.
siis mitä haavaumia tästä voi tulla?yleensä saan kaiken mitä esitteessä luvataan,siksi en enää edes lue niitä.
miten menee vatsavaivaisella?
 
Sari vm 66
ja selästä juimii niin ihanasti,että vaikea olla,ja samoin sattuu ylämahaan:( lisäksi syön samaan aikaan 500mg kefexiniä,ja burana 600 menee tohon selkäkippun,mitä epäili rankaperäiseksi,mitä sekin tarkoittaa? ja to pitäisi muka töihin mennä,tuskinpa näillä oloilla,pakko saada lisää sairista,kirjoitti vaan 3 päivää :((
 
.,-
Mulla oli kohtutulehdukseen tuota Flagylia ja muistaakseni Kefexin toisena antibioottina. Pissa värjäytyi vihreäksi, metallinen maku suussa, uskoakseni Flagylin sivuoireita kun ei Kefexin ole moista ikinä tehnyt. Ja todellakin alkoholi ehdoton ei, antabusreaktio!
 
Mulla oli kohtutulehdukseen tuota Flagylia ja muistaakseni Kefexin toisena antibioottina. Pissa värjäytyi vihreäksi, metallinen maku suussa, uskoakseni Flagylin sivuoireita kun ei Kefexin ole moista ikinä tehnyt. Ja todellakin alkoholi ehdoton ei, antabusreaktio!
Sama satsi mulla kun oli sektiohaava tulehtunu. Ei se kefexin vaan tuo flagyl teki liikaa oireita.
 
Viimeksi muokattu:
"Minä"
Minulla myös suolistostulehdus. Muutaman päivän oli vatsa vasemmalta puolelta todella kipeä. Kuume nousi myös. Sitten menin lääkäriin ja määräsi Flagyl 400 mg sekä Kefexin 500mg. Molempia 3tabl/3 kertaa /vrk ja 10 päivän ajan siis kaikkiaan 60 tabua, huh . Oli kyllä fiksu lääkäri kun käski samalla ostaa maitohappobakteereja. Ja ei ehdottomasti alkoholia tippaakaan koo aikana.
Eilen aloitin kuurin ja ihan kivasti on tähän mennessä mennyt. Huomenna menen uudelleen otattamaan tulehdusarvot.
 
"Poks"
[QUOTE="Minä";22874425]Minulla myös suolistostulehdus. Muutaman päivän oli vatsa vasemmalta puolelta todella kipeä. Kuume nousi myös. Sitten menin lääkäriin ja määräsi Flagyl 400 mg sekä Kefexin 500mg. Molempia 3tabl/3 kertaa /vrk ja 10 päivän ajan siis kaikkiaan 60 tabua, huh . Oli kyllä fiksu lääkäri kun käski samalla ostaa maitohappobakteereja. Ja ei ehdottomasti alkoholia tippaakaan koo aikana.
Eilen aloitin kuurin ja ihan kivasti on tähän mennessä mennyt. Huomenna menen uudelleen otattamaan tulehdusarvot.[/QUOTE]


Syyskuussa eka kerran kuumeinen suolistotuhdus, crp 130. Joulukuussa toisen kerran ja nyt kolmas 10. päivän kuuri menossa Kefexin 500mg ja Flagyl 400 mg. Epäilevät, että divertikkeli tulehtunut, mutta saapa nähdä tarkempien tutkimusten jälkeen.
Virtsa tummaa, ei muita sivuvaikutuksia lääkkeistä.
 

Yhteistyössä