G: ällöttävin nimi? Minusta Unna

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Ei mitään inhokkeja, mutta jotain, mistä en pidä, eli en laittaisi omilleni, on Nico ja Jessica. Tuon C-kirjaimen takia.

Sitten on aina matkan varrella silmiin osuneita nimiä, jotka on aika kummallisia, kun on haluttu lapselle erikoinen tai sukupuolineutraali nimi.
Mä en kans voi sietää noita perus suomalaisia nimiä joista väännetään hienoja englanti-versioita sullomalla väiin C-kirjain.

Ne tehtiin pienenä aina pilaa kavereista jotka oli onnistunu saamaan tollasen nimen. Nico lausuttiin Niso aina suomalaisittan. :D
 
minä en tykkää että nimessä i pitää kirjottaa Y esim. Tony ja sanotaan kuitenkin Toni taikka että k kirjotetaan C esim. Nico ja sanotaan kuitenki niko. Nuita kyseisiä nimiä vastaan ei oo mitään vaan yleensäkki nuo C-Y jutut.. ei hyvä :whistle:
 
.
C-Y nimet ymmärtää jos toinen vanhemmista on ulkomaalainen ja mahd. joskus muuttavat pois Suomesta, mutta just nää "Brooke Järviset" on kamalia. Unna... no joo... mulle tulee vaan mieleen se Aku Ankassa oleva luolatyttö... oliks se Una?
 
lilleri
Lillemor....ruotsalainen nimi siis, mutta eikö se tarkoita käännettynä "pikkuäitiä"? Kuulostaakohan se myös ruotsalaisten korvaan siltä, vai liekö vain nimi nimien joukossa?
 
Minusta Unna on ihan nätti ja sopii nimeksi Unnan näköiselle lapsoselle. =) Meillä on erikoinen sukunimi, eivätkä lastenkaan nimet ihan tavallisemmasta päästä ole. Tytön nimi on Juliaana, joka tällä palstalla leimataan varmaan joksikin lähiönimeksi, tai ainakin melkein kaikki J-nimet ovat useimmiten täällä sellaisia. Nimiasia on niin makuasia, mutta itse en pidä nimistä joista tulee itselleni mieleen vanha kaljupäinen ukko. Esim. Urho, Erkki, Matti, Paavo. Yrjö, Pertti, Martti. Tämäkin on jonkunlainen mielleyhtymä, koska lapsuudessani naapureinani oli tämännimisiä miehiä ja kaljupäisiä.
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Ei mitään inhokkeja, mutta jotain, mistä en pidä, eli en laittaisi omilleni, on Nico ja Jessica. Tuon C-kirjaimen takia.

Sitten on aina matkan varrella silmiin osuneita nimiä, jotka on aika kummallisia, kun on haluttu lapselle erikoinen tai sukupuolineutraali nimi.
Mä en kans voi sietää noita perus suomalaisia nimiä joista väännetään hienoja englanti-versioita sullomalla väiin C-kirjain.

Ne tehtiin pienenä aina pilaa kavereista jotka oli onnistunu saamaan tollasen nimen. Nico lausuttiin Niso aina suomalaisittan. :D
Mun lapsen nimet on ruotsinkieliset, eikä mitään enkkuversioita, tosin nykyään noi nimet löytyy ihan suomalaisestakin kalenterista

Nico : Niso wtf :LOL: :LOL: :LOL:
 
Voi voi, minä löysin tuossa pari viikkoa sitten oikean nimihirvityksen. Enpä kerro sitä tässä, mutta päättelin kirjoitusasusta, että sen pitäisi ääntää suunnilleen Kiiraksi. :eek:
Se koko nimi, sukunimestä lähtien toi mieleen jonkin keijukaisen. Ihan nätti tyttö joka tapauksessa, vanhemmilla varmaan vaan tullut joku niksahdus päässä, kun nimeä ovat miettineet. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Voi voi, minä löysin tuossa pari viikkoa sitten oikean nimihirvityksen. Enpä kerro sitä tässä, mutta päättelin kirjoitusasusta, että sen pitäisi ääntää suunnilleen Kiiraksi. :eek:
Se koko nimi, sukunimestä lähtien toi mieleen jonkin keijukaisen. Ihan nätti tyttö joka tapauksessa, vanhemmilla varmaan vaan tullut joku niksahdus päässä, kun nimeä ovat miettineet. :eek:
kerro nimi? :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dusk:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Voi voi, minä löysin tuossa pari viikkoa sitten oikean nimihirvityksen. Enpä kerro sitä tässä, mutta päättelin kirjoitusasusta, että sen pitäisi ääntää suunnilleen Kiiraksi. :eek:
Se koko nimi, sukunimestä lähtien toi mieleen jonkin keijukaisen. Ihan nätti tyttö joka tapauksessa, vanhemmilla varmaan vaan tullut joku niksahdus päässä, kun nimeä ovat miettineet. :eek:
kerro nimi? :attn:
En todellakaan. Niitä on vain 1 kpl. Suomessa (vrk:n mukaan)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja :
en ymmärrä miksi joku on esim. Nico tai Jessica jos se kuitenkin sanotaan ihan niko tai jessika,ja siis ihan tavallisia virtasia ollaan.
Onneksi kaikkien sukunimi ei ole Virtanen olis vähän tylsää =)
Sekin on vaan Suomessa toiseksi yleisin sukunimi. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja :
en ymmärrä miksi joku on esim. Nico tai Jessica jos se kuitenkin sanotaan ihan niko tai jessika,ja siis ihan tavallisia virtasia ollaan.
Onneksi kaikkien sukunimi ei ole Virtanen olis vähän tylsää =)
Sekin on vaan Suomessa toiseksi yleisin sukunimi. :D
Siis yleisin se on ollu noin 50 vuotta. Mikä sit on nykyään yleisin?
 

Yhteistyössä