G: ällöttävin nimi? Minusta Unna

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Ne kaikki älyttömät: Veli, Sisko, Mies jne. noita annetaan vissiin kun ei viitsitä lapselle keksiä nimeä...
Kamalia on myös esim. Arhippa (kesto ällötys ) ja nämä nyky muoti nimet Jessica, Nico, Jemina, Janica ym...
Eikös nykyään ole muotia antaa "vanha" nimi?
Mitä minä ainakin puistoissa olen kuullut, niin Otso taitaa olla yleisin.
Kerkko ja Eino on myös suosiossa..
Kerkko, apua :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja duru:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon kans joskus miettinyt näitä muotinimiä,että miten ne sit istuu kantajalleen kun on jo ikää kertynyt enemmän. Kun meet pankkiin hakeen lainaa niin siellä tiskin takana istuukin Pirkon tilalla Lumi-Jadessa ja mulkoilee nuttura kallellaan :D Mut kai se on sit ihan normaalia vuonna 2050 :D
haha mun mielestä lumi-jadessa on makee nimi:D
Niin munkin mielestä. Mä en oikein perusta noista J-nimistä, mut toi Jadessa kuulosti ihan kivalta ja siihen sopii eteen toi Lumi. Naisnimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja duru:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon kans joskus miettinyt näitä muotinimiä,että miten ne sit istuu kantajalleen kun on jo ikää kertynyt enemmän. Kun meet pankkiin hakeen lainaa niin siellä tiskin takana istuukin Pirkon tilalla Lumi-Jadessa ja mulkoilee nuttura kallellaan :D Mut kai se on sit ihan normaalia vuonna 2050 :D
haha mun mielestä lumi-jadessa on makee nimi:D
Niin munkin mielestä. Mä en oikein perusta noista J-nimistä, mut toi Jadessa kuulosti ihan kivalta ja siihen sopii eteen toi Lumi. Naisnimi.
Miten sen nyt ottaa.
 
Meillä Annu joka siis melkein Unna. Mutta mielestäni molemmat aivan ohania nimiä. Tunnen yhden Unnan joka syntynyt-75 ja on pärjännyt elämässään paremmin kuin hyvin. Mun mielestä u loppuiset "lässytelly" nimet on kivoja. tavallisia,mut kuitenkin vähän harnaisempia,meilläkin viä sukinimi nen-päätteinen. Haluttiin tavallinen suomalainen nimi,mutta sellainen joita ei ihan joka päivä tuu vastaan yksi nimistä alkaa ch koska on mun toinen nimi 2ja 3 nimi tulevat suvusta.
Meidän Annu ainakin ihan Annun näköinen ja luontoinen...

MOUKS ja niin lempinimi on nunnu tai nannu :heart: :heart:
Mä en voi sanoa mitään nimiä yökötysnimiksi,koska vanhemmat ovat sen nimen lapselleen antaneet. Mutta,toisina niminä näitä "mikontytär" "Lassenpoika" en tajua. ja sitten että lapsen toinen nimi pn rusina....on myös tullut vastaan Siikri ja Anselmi joka oli kyl kiletämättä aika outo ikää n3v muttta aivan ihana nimi minkä kaverini antoi lapselleen oli Minni :heart: :heart: voi,että tykkään.
 
kuhan kysyn...
Alkuperäinen kirjoittaja Nunnunannu:
Meillä Annu joka siis melkein Unna. Mutta mielestäni molemmat aivan ohania nimiä. Tunnen yhden Unnan joka syntynyt-75 ja on pärjännyt elämässään paremmin kuin hyvin. Mun mielestä u loppuiset "lässytelly" nimet on kivoja. tavallisia,mut kuitenkin vähän harnaisempia,meilläkin viä sukinimi nen-päätteinen. Haluttiin tavallinen suomalainen nimi,mutta sellainen joita ei ihan joka päivä tuu vastaan yksi nimistä alkaa ch koska on mun toinen nimi 2ja 3 nimi tulevat suvusta.
Meidän Annu ainakin ihan Annun näköinen ja luontoinen...
Minkälainen on Annun luontoinen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuhan kysyn...:
Alkuperäinen kirjoittaja Nunnunannu:
Meillä Annu joka siis melkein Unna. Mutta mielestäni molemmat aivan ohania nimiä. Tunnen yhden Unnan joka syntynyt-75 ja on pärjännyt elämässään paremmin kuin hyvin. Mun mielestä u loppuiset "lässytelly" nimet on kivoja. tavallisia,mut kuitenkin vähän harnaisempia,meilläkin viä sukinimi nen-päätteinen. Haluttiin tavallinen suomalainen nimi,mutta sellainen joita ei ihan joka päivä tuu vastaan yksi nimistä alkaa ch koska on mun toinen nimi 2ja 3 nimi tulevat suvusta.
Meidän Annu ainakin ihan Annun näköinen ja luontoinen...
Minkälainen on Annun luontoinen?
Toi ainakin hyvin itsepäinen ja tietää itä tahtoo. On tosi haasteellinen luonne. Sellainen pieni ja pipprinen. Ketterä viipottaja jakoa ei tiedä mitä tarkoittaa kävellä,meillä juostaan,ja lujaa. korvat välillä koristeena. Nauttii kun kuvittelee "päässeensä niskan päälle" ja kiukuttelu kovaa. Tahtoo paljon ja haluaa tehdä jo nyt 1v 10kk paljon sellaisia asioita itse,mitä vielä ei kuuluisi. Tosi heikkohermoinen. Mut jotenkin toi pieni ja pipprinen kuvastaa kaikista parhaiten (79.5cm pitkä ja aika tarkkaan 10kg) Tiedän olevani vielä purjeissa ton ipanan kanssa ;)
 
zori
Alkuperäinen kirjoittaja kuhan kysyn...:
Alkuperäinen kirjoittaja Nunnunannu:
Meillä Annu joka siis melkein Unna. Mutta mielestäni molemmat aivan ohania nimiä. Tunnen yhden Unnan joka syntynyt-75 ja on pärjännyt elämässään paremmin kuin hyvin. Mun mielestä u loppuiset "lässytelly" nimet on kivoja. tavallisia,mut kuitenkin vähän harnaisempia,meilläkin viä sukinimi nen-päätteinen. Haluttiin tavallinen suomalainen nimi,mutta sellainen joita ei ihan joka päivä tuu vastaan yksi nimistä alkaa ch koska on mun toinen nimi 2ja 3 nimi tulevat suvusta.
Meidän Annu ainakin ihan Annun näköinen ja luontoinen...
Minkälainen on Annun luontoinen?
Ainoa Annu jonka tiedän on alkoholisti...
 
kooppi
No tiedän tytön, jonka nimi on Unnukka ja vaikka Unnasta tykkään, Unnukka on mulle ainakin jo vähän liikaa.

Yleisesti en oikein tykkää ihmeellisistä ja erikoisista väännöksistä tai uniikkiuden tavoittelusta, esim. Sade-Tuuli, Helmi-Lumia, se jo mainittu Lumi-Jadessa, hassulta kuulostavat kuten Seppopetteri tai Sinibirgitta, sitten kaikki erikoiset fantasia- tai muinaisnimet kuten Ohto, Sarka, Kotivalo, Sudenkaataja, Auratar... Ja nimenomaan kaikki sellaiset joille olis yksinkertainen kirjoitusasu mutta on sitten valittu joku monimutkaisempi kansainvälisyyden verukkeella.
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja kooppi:
Ja nimenomaan kaikki sellaiset joille olis yksinkertainen kirjoitusasu mutta on sitten valittu joku monimutkaisempi kansainvälisyyden verukkeella.
Tosta tuli mieleen viimevuotinen (vai olikohan se sitä edellisenä vuonna ) ohjelma Sinkkuäidille sulhanen. Siellä yhdellä naisella, Hinni vai Himmi vai mikä se oli, oli poika nimeltä Younas, lausuttiin Joonas. Sitä nimen kirjoitusasua ihmettelin silloin kovasti, ajattelin että melko hankalaa kun aina saa tavata nimen kirjain kirjaimelta, että tulee oikein.
 
kuhan kyselen
Alkuperäinen kirjoittaja zori:
Alkuperäinen kirjoittaja kuhan kysyn...:
Alkuperäinen kirjoittaja Nunnunannu:
Meillä Annu joka siis melkein Unna. Mutta mielestäni molemmat aivan ohania nimiä. Tunnen yhden Unnan joka syntynyt-75 ja on pärjännyt elämässään paremmin kuin hyvin. Mun mielestä u loppuiset "lässytelly" nimet on kivoja. tavallisia,mut kuitenkin vähän harnaisempia,meilläkin viä sukinimi nen-päätteinen. Haluttiin tavallinen suomalainen nimi,mutta sellainen joita ei ihan joka päivä tuu vastaan yksi nimistä alkaa ch koska on mun toinen nimi 2ja 3 nimi tulevat suvusta.
Meidän Annu ainakin ihan Annun näköinen ja luontoinen...
Minkälainen on Annun luontoinen?
Ainoa Annu jonka tiedän on alkoholisti...
Ahaa :D Minä vaan kyselin, kun itse olen samaista nimeä 30 vuotta kantanut :) Enkä ole alkoholisti ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuhan kyselen:
Alkuperäinen kirjoittaja zori:
Alkuperäinen kirjoittaja kuhan kysyn...:
Alkuperäinen kirjoittaja Nunnunannu:
Meillä Annu joka siis melkein Unna. Mutta mielestäni molemmat aivan ohania nimiä. Tunnen yhden Unnan joka syntynyt-75 ja on pärjännyt elämässään paremmin kuin hyvin. Mun mielestä u loppuiset "lässytelly" nimet on kivoja. tavallisia,mut kuitenkin vähän harnaisempia,meilläkin viä sukinimi nen-päätteinen. Haluttiin tavallinen suomalainen nimi,mutta sellainen joita ei ihan joka päivä tuu vastaan yksi nimistä alkaa ch koska on mun toinen nimi 2ja 3 nimi tulevat suvusta.
Meidän Annu ainakin ihan Annun näköinen ja luontoinen...
Minkälainen on Annun luontoinen?
Ainoa Annu jonka tiedän on alkoholisti...
Ahaa :D Minä vaan kyselin, kun itse olen samaista nimeä 30 vuotta kantanut :) Enkä ole alkoholisti ;)
Toivottavasti tosta ei tuu alkoholistia. Olet toinen ton meidän Annun lisäksi jonka oikean nimen tiedän olevan Annu, jokusen olen kuullut jolla lempinimenä Annu. Ton tytön nimen tarina on aika hassu. Juteltiin jo ennenkun olin raskaana äitin kanssa joka kertoi uudesta tuurjaasta töissä,jonka nimi Oli Annu,kehui ihmistä joka taisi olla kesätöissä ym,en muista miten keskustelu tuoon aiheeseen meni. Sitten kun saimme tietää sukupuolen niin jostain vaan nousi tuo Annu ja aluksi tytön piti olla Ada mutta toi Annu vaan pysy siinä mukana kun nimiä mietittiin ja sitten kun oli h-hetki lähellä oli meillä 2 vaihtoehtoa Annu ja Venla ja kun näin tytön ensikertaa,olimme molemmat heti varmoja,että siitä tulee Annu on ihan Annun näkäinöinen. Harmi etten osaa linkittää kuvaa.
Siis ei tiiä vaikka toi neiti olisi "perinyt" nimen sulta =)

 
vieras
Miten kukaan voi suuttua jos oman lapsen nimi mainitaan? koska siksi niitä nimiä on monia et jokaiseen makuun löytyy omansa.
Ja oma tämän hetken inhokki on Veetu. Se vaan tarkoittaa jotain ihan muuta mun mielessäni. Mun se on vaan mun mielipide, ei tarkoitettu kenellekään mielipahaksi :)
 

Yhteistyössä