G: elektiivinen sektio, pysyikö vauva sisällä leikkauspäivään saakka?

Niin itsellä on nyt sovittu tuo sektio päivä varsin lähelle laskettua aikaa.

Vauva on uä:n mukaan lähtökuopissa ja siltä se lantiossa tuntuukin.

Nyt sitten pohdin, että kun noi leikkaus ajat sovitaan niin lähelle laskettua aikaa,

niin onko mahtaneet vauvat ihmisillä pysyä sisuksissa siihen asti?

Lähtikö sinulla vauva syntymään ennen leikkauspäivää? Mitä sitten tapahtui?

Kiinnostaa vain kuulla :)
 
Kolme sektiota
Mulle tehty kolme sektiota joista kolmas suunniteltu. Sektio tehtiin 39+1. Yöllä ennen sektiopäivää seisoskelin varmaan tunnin keittiössä supistusten kanssa ja pähkäilin että pitääkö lähteä sairaalaan..en lähtenyt kun loppuivat sitten, joten hyvä että sektio oli seuraavalle päivälle. :D Vauvalla ilmeisesti oli joku hätänäkin kun vesi oli vihreää. Kaikki kuitenkin meni onneksi hyvin.
 
sintt1
Minulla synnytys käynnistyi sunnuntaina muutamia päiviä ennen sovittua sektiopäivää. Kotoa lähdin sairaalaan vesien mentyä ja muutama tunti sairaalaan saapumisen jälkeen olin jo leikkaussalissa. Silloin ei leikkaussalissa ollut ilmeisesti sattumalta ruuhkaa. Kyseessä oli siis kaikkien lynkkaama pelkosektio. Kätilö kerran kysyi, että haluanko todella leikkaukseen ja vastasin kyllä. Sen jälkeen kätilö lähti selvittämään leikkaussalin tilannetta. En tiedä mitä olisi tapahtunut mikäli salissa olisi ollut ruuhkaa. Supistuksia minulla tuli siinä vaiheessa jo lähes ilman taukoa eli tuskin olisi voinut älyttömän kauaa odotella leikkausta.
 
ödk
Minulle lääkäri sanoi että jos menee lapsivedet ennen sektiopäivää, niin ambulanssilla sairaalaan. Jos tulee hurjasti ja paljon supistuksia, niin ambulanssilla sairaalaan. Minulla lapsi oli perätilassa joka oli yksi syy tuohon sektioon. Lapsi pysyi kuin pysyikin sisällä loppuun asti, paitsi että olin jo monesti harkitsemassa ambulanssin soittoa supistusten takia. Kun sitten leikkauspäivä koitti ja kävin nopsasti ultrassa ja laitettiin katetri niin kätilö sanoi että hyvä että oli sille päivälle sektio aika, koska hän arvelisi synnytyksen muutenkin käynnistyvän sen päivän aikana :D Sektio tehtiin viikoilla 39+1
 
Päivää ennen suunnuteltua sektiota alkoi supistella. Mulla oli aika päivän ekaan sektioon, mutta kiireellisempi menikin edelle. Siinä jännäiltiin, että meneekö vedet.
Sektio tehtiin rv 36+6 sikiön suuren koon vuoksi. Vauva olis jo ollu muutenkin pian tulossa, kun tila ois loppunu ja kalvot puhjenneet.
Meille sanottiin myös, että jos synnytys ois käynnistynyt ennen sovittua päivää niin sit ois soitettu synnärille. Meillä oli leikkauslähete kourassa niin poika ois otettu kiireellisenä sektiona maailmaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä