G: Kuinka monen kolmevuotias tulee joka yö vanhemman viereen nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja yksi äiti
  • Ensimmäinen viesti
"Meea"
Meillä ei tule, ei halua tulla edes pyydettäessä (jos aamulla herää aikaisin niin ottaisin mielelläni hetkeksi viereen köllöttelemään) vaan haluaa nukkua omassa sängyssään.
 
Täällä yksi kolmevuotias, joka tulee joka yö viereen.

Kesällä oltiin viikko reissussa ja hotellihuoneessa oli kaikille omat sängyt - siellä ei tullut kertaakaan vaan pysyi omassa pedissään. Kotona viereen tuleminen jatkui taas... no, ei tuo häiritse, kun ei kamalasti liiku yöllä ja ottaa oman tyynynkin mukaan :D
 
Meillä kohta 4v tulee melkein jokainen aamuyö meidän väliin nukkumaan. Tai paremminkin huutaa, että tulkaa hakemaan. Mies sen sitten yleensä hakee, harvoin itse edes kunnolla herään asiaan. Tää 4v on aina ollu huonosti nukkuva. Meiltä löytyy myös 2v, joka iltaisin menee omaan sänkyyn omaan huoneeseensa nukkumaan ja herää sitten aamuisin sieltä. Ei inahdakkaan öisin.
 
"Kiia"
Tulee aamu kuudelta viereen ehkä 4 krt/ vko.
Kuusivuotias tulee viereen joka yö n. 03-04 ja omassa sängyssä nukkuu n. 5 yötä kuussa. Kokeiltu palauttamista omaan sänkyyn, ei vaan oikein toimi. Valvoo sit koko yön. Tai nukahtaa ja tulee tunnin päästä uudelleen.
 
"Hanna"
Meilläkin tulee 4v tyttö poikkeuksetta viereen joka yö. Nukahtaa kyllä omaan sänkyyn tosi hyvin, eli jää sitä omaa aikaa kuitenkin vanhemmillekin:) 2-vuotiaaksi asti nukkui pelkästään meidän vieressä. Ei ole mitään ongelmaa, koska ei potki tai muuten "häiritse" ja saadaan kaikki hyvin nukuttua.

5-vuotiaamme taas on aina nukkunut omassa sängyssä eikä ole koskaan tullut viereen, ei ole öisin heräillytkään 7kk iästä asti. Ei nukahda helposti, mutta kun nukkuu, niin nukkuu sitten kyllä sikeästi.
 
"vieras"
Meidän 3v menee aina iskän viereen nukkumaan. Nukutaan siis miehen kanssa eri sängyissä, kun kuopus 10kk nukkuu mun vieressä, niin sinne ei mahdu. Joskus likka erehtyy tulemaan äidin ja siskon viereen, onhan se ihanaa :)
 
Tere
Just 4wee täyttänyt tulee joka yö. Nykyään hipsii itse, aikaisemmin piti hakea... :) ihan ok juttu, tosin lapsi on liikkuvainen öisin, ja saattaa potkasta aikuisetkin hereille.
 
"joku"
Meillä nyt jonelivuotias tulee melkein joka yö viereen. Joskus on ollut pitempiä aikoja että nukkuu omassaan, mutta ei tarvita kuin pieni flunssa niin sieltä kömpii viereen.
 
"vieras"
Meillä nelivuotias on nyt koko syksyn tullut lähes poikkeuksetta joka yö viereen... Tätä ennen EI KOSKAAN!! Olen ajatellut että onkohan joku "kehitysvaihe" menossa vai mikä "vikana"? Olen myös syyttänyt itseäni, koska olemme mieheni kanssa olleet aika vaikeassa kriisissä tämän syksyn ja kyllähän se lapsi on sen varmaan vaistonnut... jos sitten kokee elonsa joten turvattomaksi?
 
VS
Harvoin tulee viereen, mutta lähes joka yö karjuun syystä sängyssään, ja vaatii minut silittelemään ja hetkeksi viereensä.
Tosin, tänä aamuna tuli viereen siinä vaiheessa, kun mies oli jo jalka ovenraossa menossa töihin. Ihana oli kölliä tunti vielä toisen kanssa, kun kaivautu oikein kainaloon, ja siinä tuhisi unia :heart:
 

Yhteistyössä