G: metsästyskausi alkoi, monenko mies vaanii pusikoissa :)

  • Viestiketjun aloittaja puu
  • Ensimmäinen viesti
joo sinne meni... just lähti sorsanpyyntiin vaikka sehän alkaa vasta huomenna klo.12 mutta kun pitää varata paikat rannalta :headwall: joo ja yhtään sorsaa ei tuu kuitenkaan :kieh: tiiän just mitä varten sinne lähetään edellisenä päivänä..olisivat nytkin lähteneet miesporukalla jo pe iltana mutta onneks sattu kaverin häät eiliselle! ikuinen riita joka vuosi!
 
Meillä ukko ei mene aloitukseen,kun ehkä illasta käy koiran kanssa hakemassa haavakot pois.
Mutta siitä illasta se lähtee..
Paitsi tänä vuona,kun sillä alkaa huomenna 2vkon keikka jää sorsastus kauden aloitus vasta 2vkon.päähän sillä.
Mutta illasta menee kyyhkyyn..
Eipä olla vielä kyyhkyä ruokapöytään saatu.
 
:wave: Täällä kans yks "metsästäjän leski"!!!Kalastusta &metsästystä vuoron perään,nyt lähti sorsametälle.Alkuun oli sulattelemista miehen harrastuksista ja kun on niin paljo pois kotoa :kieh: :kieh: mutta mutta kaikkeen tottuu-ja hyviä harrastuksiahan nuo ovat,eipähän istu kuppilassa kaljalla B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-80:
:wave: Täällä kans yks "metsästäjän leski"!!!Kalastusta &metsästystä vuoron perään,nyt lähti sorsametälle.Alkuun oli sulattelemista miehen harrastuksista ja kun on niin paljo pois kotoa :kieh: :kieh: mutta mutta kaikkeen tottuu-ja hyviä harrastuksiahan nuo ovat,eipähän istu kuppilassa kaljalla B)
Ai teilläkin myös kalastetaan.. Sulattelemista on kyllä ollut ukon poissa olosta, kyllä täytyy myöntää,että en ole vielä kunnolla siihen tottunut.
Nyt vain nielen olen hiljaa,kun ihan sama huudanko pää punaisena vai hymyilenkö ja toivotan hyvät reissut..Koska joka tapauksessa hän sinne lähtee. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-80:
:wave: Täällä kans yks "metsästäjän leski"!!!Kalastusta &metsästystä vuoron perään,nyt lähti sorsametälle.Alkuun oli sulattelemista miehen harrastuksista ja kun on niin paljo pois kotoa :kieh: :kieh: mutta mutta kaikkeen tottuu-ja hyviä harrastuksiahan nuo ovat,eipähän istu kuppilassa kaljalla B)
Ai teilläkin myös kalastetaan.. Sulattelemista on kyllä ollut ukon poissa olosta, kyllä täytyy myöntää,että en ole vielä kunnolla siihen tottunut.
Nyt vain nielen olen hiljaa,kun ihan sama huudanko pää punaisena vai hymyilenkö ja toivotan hyvät reissut..Koska joka tapauksessa hän sinne lähtee. :)
Toivota hyvät reissut. Voipi mies yllättyä normaalin riitelyn sijaan. Tiiä kuinka ihana on sulle sitten kun tulee reissulta takas.
;)
 
TIEDOKSI
Alkuperäinen kirjoittaja Nasta Pimu:
Voishan sitä huomenna alotukseen lähteäkin. Ukko on töissä, ja menee sit vasta illemmalla. AP:lle tiedoksi, että metsästyskausi alkoi jo 10.8., eikä tänään!
Ja sulle ihan tiedoksi että ihan kaikkea ei saa vielä metsästää...

Aika monille elämille on omat alotusajat...

 
Mukana ollaan oltu pojan kanssa varsinkin kun olin vielä hoitovapaalla ja monta kivaa kalareissua ollutkin kun on muittenki kalamiesten vaimot ja lapset olleet mukana.Miehet on pvän merellä ja me vaimot ollaan lasten kanssa leikkipuistoissa ja käydään välillä syömässä ulkona :D mutta noi metsästys hommat on vähä semmosia että mä en sitä pauketta kestä eikä hirveesti hotsita katella niitä ammuttuja lintuja aitan seinässä roikkumassa...mutta niin kuin sanoin hyviä harrastuksia ja isona plussana se että mies tekee riistasta ja kaloista ruoat lautaselle asti-ikinä ei ole vielä tarvinnut fileoimaan ruveta tms. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja TIEDOKSI:
Alkuperäinen kirjoittaja Nasta Pimu:
Voishan sitä huomenna alotukseen lähteäkin. Ukko on töissä, ja menee sit vasta illemmalla. AP:lle tiedoksi, että metsästyskausi alkoi jo 10.8., eikä tänään!
Ja sulle ihan tiedoksi että ihan kaikkea ei saa vielä metsästää...

Aika monille elämille on omat alotusajat...
Ihanko totta?
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-80:
Mukana ollaan oltu pojan kanssa varsinkin kun olin vielä hoitovapaalla ja monta kivaa kalareissua ollutkin kun on muittenki kalamiesten vaimot ja lapset olleet mukana.Miehet on pvän merellä ja me vaimot ollaan lasten kanssa leikkipuistoissa ja käydään välillä syömässä ulkona :D mutta noi metsästys hommat on vähä semmosia että mä en sitä pauketta kestä eikä hirveesti hotsita katella niitä ammuttuja lintuja aitan seinässä roikkumassa...mutta niin kuin sanoin hyviä harrastuksia ja isona plussana se että mies tekee riistasta ja kaloista ruoat lautaselle asti-ikinä ei ole vielä tarvinnut fileoimaan ruveta tms. =)
Sama meillä. Mies ite tekee kyllä niistä saaliista sitten ruoan aina ihan ite alusta loppuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-80:
:wave: Täällä kans yks "metsästäjän leski"!!!Kalastusta &metsästystä vuoron perään,nyt lähti sorsametälle.Alkuun oli sulattelemista miehen harrastuksista ja kun on niin paljo pois kotoa :kieh: :kieh: mutta mutta kaikkeen tottuu-ja hyviä harrastuksiahan nuo ovat,eipähän istu kuppilassa kaljalla B)
Ai teilläkin myös kalastetaan.. Sulattelemista on kyllä ollut ukon poissa olosta, kyllä täytyy myöntää,että en ole vielä kunnolla siihen tottunut.
Nyt vain nielen olen hiljaa,kun ihan sama huudanko pää punaisena vai hymyilenkö ja toivotan hyvät reissut..Koska joka tapauksessa hän sinne lähtee. :)
Toivota hyvät reissut. Voipi mies yllättyä normaalin riitelyn sijaan. Tiiä kuinka ihana on sulle sitten kun tulee reissulta takas.
;)
Niin eihän sitä tiedä.Jos mies sitten olisi kuinka ihan sitten illasta;) Kyyhkyyn juuri lähti. Saas nähdä tuko kyyhkyä vai ei.Koska itse en ole koskaan kyyhkyä maistanut.
:D
 
Mun mielestä nuo miehen metsästysreissut on jotenkin tunnelmallisiakin. Tietää et syksy tulee kovaa vauhtia ja talvi lähestyy. (Joskus oon ite ollut vaan ihan matkassa kulkemassa). Alkaa siitä kun rupeaa kattelee metästysreput yms. valmiiksi, miettii mitkä eväät matkaan. Mun ukko on muutenkin sellainen, että lähti kalalle tai metälle nii ottaa hirveesti syömistä mukaan kun luonnonhelmassa se ruoka on kuulemma niin paljon parempaa. Jotenkin omaa hohtoa se on tässä metästysajassakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nasta Pimu:
Ette oo ikinä ajatellu lähteä mukaan? Siis Uska ja Jouskari.
Hmm..En ole en itse oiken välitä pyssyistä/paukkeesta..
Ja kuka noi pikku ipanat katsoisi ;)

Ehkä sitten kun nuorin on sen ikäinen,että pääsee mukaan jos sitten itsekkin rohkastuis sen verta :D

Meillä kaksi vanhinta on ollut sorsassa mukana ja saivat yhden sorsan ja kuinka polleita he olivatkaan saalista :D
 
Ja kyllä se vaan niin on että että sieltä reissun päältä palaa aina ihan eri mies...hyvällä tuulella ja laittaa pojan kylpyyn ja nukkumaan mukisematta(tekee tätä toki muutenkin) mutta jotenki on niin hyvällä päällä ja vaimokin saa ekstra huomioo ja hartiahierontaa :D pitäs ittekki keksii jotain harrastuksia ihan ittekseen-jaksais paljo paremmin eikä olis aina nii kiukkunen ja väsynyt olevinaan...käyn tyttöporukalla n.kerran kuussa kahessa ulkona tuulettumassa ja toistaiseks se on riittänyt! B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Nasta Pimu:
Ette oo ikinä ajatellu lähteä mukaan? Siis Uska ja Jouskari.
Hmm..En ole en itse oiken välitä pyssyistä/paukkeesta..
Ja kuka noi pikku ipanat katsoisi ;)

Ehkä sitten kun nuorin on sen ikäinen,että pääsee mukaan jos sitten itsekkin rohkastuis sen verta :D

Meillä kaksi vanhinta on ollut sorsassa mukana ja saivat yhden sorsan ja kuinka polleita he olivatkaan saalista :D

Joo no sitä minä en tiedä mihin ipanat laittaisit, jos et mukaan halua ottaa.
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nasta Pimu:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Nasta Pimu:
Ette oo ikinä ajatellu lähteä mukaan? Siis Uska ja Jouskari.
Hmm..En ole en itse oiken välitä pyssyistä/paukkeesta..
Ja kuka noi pikku ipanat katsoisi ;)

Ehkä sitten kun nuorin on sen ikäinen,että pääsee mukaan jos sitten itsekkin rohkastuis sen verta :D

Meillä kaksi vanhinta on ollut sorsassa mukana ja saivat yhden sorsan ja kuinka polleita he olivatkaan saalista :D

Joo no sitä minä en tiedä mihin ipanat laittaisit, jos et mukaan halua ottaa.
:D
Juu nourin on nyt reilu vuoden jotenkaan ei tee mieli lähteä vuoden ikäisen kanssa metälle ;)
Mutta onhan tässä vielä aikaa..
Lupaan,että silloin viimistään kun olen eläkkeellä lähden miehen kanssa metälle mukaan :D Jos se minut sinne huolii enään silloin ;) :LOL:
 
Nostan hattua =) Itse en oikein uskaltanut edes haaveilla sellaisesta..
Noh tästä varmaan huomaan sen että itse en ole koskaan metsästystä harrastanut ja vasta miehen myötä siihen tutstunut.
Meillä tää nuorin neiti ei pysy nano sekuntiikaan paikalla juoksee joka paikkaan,noh metsäsä olisi tilaa juosta;) :D
 
:wave: Mies on juuri katsomassa onko veneet kunnossa ja huomenna istuu sitten hyvissä ajoin puskassa.. Ite ajattelin mennä mukaan jos saan lapsille hoitajan, monta kertaa oon ollu mukana ja aina se on yhtä mukavaa; ihanaa istua luonnossa ja sitten vielä kun saalista tulee :) Mies käy myös hirvi,peura,kauris,hanhi,kettu,mäyrä yms metsällä ja nyt enskuussa lähtee viikoksi kuhmoon karhumetsälle...
 

Yhteistyössä