G: missä iässä taaperonne on ollut päivä sekä yö kuiva :) ?

  • Viestiketjun aloittaja ellarilla
  • Ensimmäinen viesti
Esikoinen päiväkuiva 1½v ja yökuiva 1v10kk. Kuopus päiväkuiva 1v10kk, nyt ikää 2v ja yövaippa on kuiva noin jokatoinen yö, kohta kokeilen jättää yövaipankin kokonaan pois. Molemmat tyttöjä.
 
neljä meillä
Tyttö: päiväkuiva 1v7kk, yökuiva 2v
Poika: 1v9kk, 2v
Poika: 1v6kk, yöllä ei vaippaa ole ollut 4v jälkeen, silloin tällöin pissaa kuitenkin edelleen sänkyyn (nyt 4v7kk)
Poika: 1v10kk, 2v1kk
 
"vieras"
1v 9kk. Alkoi kesäloma ja oli helppo jättää vaippa pois kun oltiin kotona. Päiväkuivaksi samantien, yökuivaksi parin päivän päästä. Vahinkoja tietty tuli välillä (mutta siis tosiaan välillä, ehkä kerran viikossa).
 
Mun tyttö on nyt täysin kuiva 2v 6kk. Ollut ehkä jonkun kuukauden ilman vaippoja.

Kävi jotenkin tosi helposti koko homma, kun olin etukäteen ajatellut, että siitä tulee tosi vaikeeta. Vaikka voihan sitä takapakkia tulla vieläkin.
 
Esikoispoika rupes kuivaks ykskaks 1v9kk, eli pph luona otti muista mallia, mut huomattiin vaan et täähän on aivan kuiva -myös 12h yöllä. Seuraava, tyttö, alkoi käydä potalla veljen mallin mukaan joskus 11kk iässä, 1v5kk oli pitkiäkin aikoja päiväl ilman. Ongelma oli kakkoshätä, jonka suostui tekemään pottaan vasta 1v11kk (selvästi panttas), jolloin jätettiin eka päivävaippa ja pari viikkoa myöhemmin jo yöltäkin. Kolmas nyt 9kk ja toivon, että yhtä helpolla oppis hänkin.
 
"vieras"
Poika jätti kokonaan vaipan kerralla pois, kun ikää oli noin 2v 7kk. Tyttö päiväkuiva 2v 1kk ja yövaippakin ollut jo pari kuukautta oikeastaan aina kuiva, mutta kun vahinko voi kuitenkin joskus tulla, niin edelleen pidetään. Tyttö siis nyt 2v 4kk.
 
Esikoispoika oli päiväkuiva 1v8kk ja yökuiva 2v5kk.

Kuopustyttö oli päiväkuiva 1v4kk ja yökuiva 1v5kk.

Meillä kumpaakin on laitettu potalle aika aikaisin, ehkä noin 10kk iästä vaipan vaihdon yhteydessä istutettiin pieni hetki. Joskus sinne tuli jotain vahingossa, joskus ei. Siihen ei siis jääty istumalla istumaan. Monesti jos huomasin vauvan/taaperon olevan jossain örisemässä ja punnaamassa kakkaa, niin nostin nopeasti potalle. Esikoinen tajusikin tämän kakkajutun aika nopeaa ja teki 1-vuotiaasta lähtien kakat aina pottaan. Päivävaippa oli pojalla kuiva 1v8kk iässä. Meillä on siis vaippa jätetty sitten pois, kun samaa vaippaa on veivattu koko päivän, eikä siihen ole mitään tullut. Yövaippa jätettiin pojalta pois, kun se oli ollut viikon verran kuiva.

Kuopustyttö oppi myös kakan ensin. Samoin häneltä jätettiin päivävaippa sitten pois, kun se ei enää kastunut. Tyttö alkoi heti käymään myös yöllä pissalla (siis ihan itse, ei herätetty) ja yövaippakin kävi tarpeettomaksi melkein samaan syssyyn.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja oonko ihan tyhmä;23432498:
Miten tää onnistuu? siis ihan oikeesti.. loppuuko se vaippaan pissiminen vaan yks kaks.. osaako tein lapset sit pyytää potalle kun on hätä, ettei tee vaippaan???
Mä jätin vaan kokonaan vaipan pois, vaikka teki kaikki tarpeensa vaippaan. Reilu päivä siinä vaan meni, kun alkoi sitten käydä potalla, kun ei ollut kiva, kun pissat tuli housuun.
 
gagabga
[QUOTE="vieras";23435508]Miten se oikein onnistui noin pienen kanssa? Siis oikeastiko vauva pyysi potalle pissalle eikä niin päin, että pissatit vaan säännöllisesti?[/QUOTE]

Minä lähinnä ihmettelen, että mitenkä nykysin alle vuoden ikäiset lapset eivät ole edes päivä kuivia?! Saati sitten 3-vuotiaat!!

Äitini opetti meidät sisarukset (3kpl) kaikki päivä kuiviksi, kun olimme 7-11kk:den ikäisiä. Yö kuivia oltiin sitte pari kuukautta sen jälkeen. Itsellänikin pyrkimys alkaa opettamaan vauvaa heti potalle, kun vaan saa istuttaa. Ei mitenkää houkuta, että muksu olisi vielä 3-vuotiaana vaipoissa! Hohhoijaa. Laiskuutta sanon minä.
 
"vieras"
Minä lähinnä ihmettelen, että mitenkä nykysin alle vuoden ikäiset lapset eivät ole edes päivä kuivia?! Saati sitten 3-vuotiaat!!

Äitini opetti meidät sisarukset (3kpl) kaikki päivä kuiviksi, kun olimme 7-11kk:den ikäisiä. Yö kuivia oltiin sitte pari kuukautta sen jälkeen. Itsellänikin pyrkimys alkaa opettamaan vauvaa heti potalle, kun vaan saa istuttaa. Ei mitenkää houkuta, että muksu olisi vielä 3-vuotiaana vaipoissa! Hohhoijaa. Laiskuutta sanon minä.
Miten oikeasti opettaa 7 kk ikäinen päiväkuivaksi, kun ei osaa vielä säädellä rakkoaan?
 
Tyttö oli yökuiva 1,5-vuotiaasta, mutta pidin hänellä vaippaa 2 v 2 kk ikään asti (tuossa 2 v 2 kk iässä otettiin vaipat pois ja tyttö oppi heti kuivaksi).

Poika oppi päiväkuivaksi 2 v 2 kk, yökuivaksi joskus 3 v --->.
 
bgsabgvaz
[QUOTE="vieras";23435767]Miten oikeasti opettaa 7 kk ikäinen päiväkuivaksi, kun ei osaa vielä säädellä rakkoaan?[/QUOTE]

Äippä vei heti syönnin ja unien jälkeen potalle. Helppoa!
 

Yhteistyössä