G:mitä nykyajan tuotteita pidät turhana ja tarpeettomana??

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23048223:
Mä voisin kuvitella että joku joka tarvitsee kuntoutuakseen tai lapsi on jatkuvassa fysioterapiassa tms. Mutta on ne silti vähän......
Siis juu, ajattelin että lisään perään tuon seikan, se nyt on eri asia tietenkin. Mutta yleensä ne hommataan perheelle muuta kautta kuin esim. Anttilan katalogista..:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23048181:
No jos kuivattaa kiukaan päällä, niin se on jo omaa tyhmyyttä. Jos taas pyykkiteline on lattialämmityksen päällä, niin silloin ei ole palotarkastajalla mitään sanottavaa asiaan. Meillä on puulämmitteinen ulkosauna ja ei siellä kyllä pyykkiä kuivateta.
Onhan sellainen kiikkerä teline kiukaan vieressä oikeasti ihan riski. Tosin mulla on niin pieni sauna, ettei siellä ole tilaa lattialla edes telineelle järkevällä turvavälillä. Ja mä luulen, että aika suuressa osassa "tehokoteja" on tässä kyllä säästetty turhia neliöitä. Eihän monessa kodinhoitohuoneissakaan ole paikkaa pyykkitelineelle. Mikä sinänsä on ihan tarpeellinen vaikka koneella osa vaatteista kuivatetaankin.
 
"Jaiks"
[QUOTE="mievaan";23047026]Arvasin, että kuivausrummun kyseenalaistaminen herättää närää. Muistutetaan nyt, että se "itsekseen" kuivuva pyykki vie noin puolet kuivausrummun energiasta, mikäli se kuivataan sisällä. Ulkona pyykki kuivuu ihan ilmaiseksi![/QUOTE]

Allergiaperheessä kuivausrumpu on ihan ehdoton, telineessä kuivatus lisää huonepölyä ja ulkona ei voi kuivattaa siitepölyjen takia.
 
Mua kummeksuttaa myös nämä valmiiksi revityt salaatit, valmiiksi rikotut kananmunat tms, mutta reumaatikot esim varmasti arvostavat tämmöisiä tuotteita.

Ja onhan se jo todettu ketjua lukien, että jollekulle jonkun toisen turhake on jokapäiväisen elämän kulmakivi!

:D
 
[QUOTE="hmm";23048252]Mikä olisi mielestäsi hyvä korvike tuolle suoristusraudalle, vai oletko sitä mieltä että kenenkään ei tarvitse suoristaa hiuksiaan ja luonnonkauniina on hyvä? :)[/QUOTE]

Emmää vaan tiedä, mikä olis hyvä korvike. Vanhan ajan piipparilla saa mun hiukset niin suoristettua kun kiharrettuakin. Suoristusrauta on varmaan ihan hyvä laite jollekin, mä olen kerran kokeillut enkä osaa käyttää sitä. Jos olis lyhyet hiukset ja tarttis olla vaikka asiakaspalveluammatissa, niin varmaan olis ihan kannattavaa opetella käyttämään sellaista.
 
alastulo harmailee..
Toisen turhake on toiselle tarpeellinen, esim. suoristusrauta, mulla luonnonkiharat, joten kun takatukka nyt löytyy niin en voi tosiaan kyllä lähteä ilman ponnaria tai pipoa mihinkään jos en niitä suorista :D
Mulle ei tuu mieleen tällä hetkellä mitään turhaketta. Okei, ehkä joku robotti-imuri vois olla sellanen, mutta ehkä sekin on tarpeellinen vaikka liikuntarajoitteiselle, joka kuitenkin haluaa olla omatoiminen.
 
"vieras"
Leipäkone, vedenkeitin (ja mitä kaikkia keittimiä niitä onkaan). Raglettegrilli ... onhan näitä.
Leipäkone on ehdoton! Illalla laitoin tarvkkeet koneeseen, ja ajastimen päälle. Aamulla soi herätyskello, ja samaan aikaan keittiöstä kuului leipäkoneen piippaus. Ihanaa saada aamuksi tuoretta täysjyväsiemenleipää, ilman että herää viideltä leipomaan ja paistamaan. Ja se ihana tuoksu! :p
 
"sondersson"
Sehän onkin äärettömän helppoa tietää milloin inseminaatio pitää tehdä, jos ovulaatiotestiä ei ole käytössä :D
Monessa tapauksessa ovulaatiotesti auttaa "oikeaa ajoitusta", kaikki kun ei lisäänny ihan tosta vaan panemalla.
mä en ymmärrä tätä "oikeaa ajoitusta", miksei voi vaan nusautella joka päivä?

Mä sanoisin turhaksi niitä miljoonaa erilaista keittiöhärpäkettä, just munankeittimiä sun muita. Ja sitten hoitopöytä ja pinnasänky, niitä ei _oikeasti_ tarvihe kukaan. Ja elintarvikkeissa monet lisäaineet, erityisesti väriaineet.
 
Mikro
Valmiit torttu- ja piparitaikinat yms
Itkuhälytin, kävelytuoli, hyppykiikku ja monta muuta lastentarviketta

Monen monta asiaa ois semmosia joita ilman on ennenki pärjätty ja hengissä selvitty...mut tuohan ne ainaki joilleki helpotusta arkeen.
 
[QUOTE="sondersson";23048546]. Ja sitten hoitopöytä ja pinnasänky, niitä ei _oikeasti_ tarvihe kukaan.[/QUOTE]

Mun olisi tarttenyt ostaa isompi sänky, jos lapselle ei omaa sänkyä olisi hankkinut. 120cm on vähän tiukka kolmelle.

Mutta onneksi pinnasänkyjä on nykyään modulaarisia ja jatkettavia. Meilläkin lapsi nukkuu "pinnasängyssä" kouluikään asti...
 
[QUOTE="sondersson";23048546]mä en ymmärrä tätä "oikeaa ajoitusta", miksei voi vaan nusautella joka päivä?

.[/QUOTE]

Siksi, että siittiöiden kannalta on parasta nusautella vain joka toinen päivä, kun taas se kypsä munasolu pysyy kypsänä joskus jopa alle 24h, jolloin se ei välttämättä sovi siihen joka toinen päivä-rytmiin millään.
 
Itkuhälytin, kävelytuoli, hyppykiikku ja monta muuta lastentarviketta

Monen monta asiaa ois semmosia joita ilman on ennenki pärjätty ja hengissä selvitty...mut tuohan ne ainaki joilleki helpotusta arkeen.
Meillä on lähes päivittäin käytössä, ei tosin välttämätön, mutta helpottaa paljon mun päivittäisiä hommia kun lapsi nukkuu päiväunia. Saatan olla ihan toisella puolella tonttia hommissa ja en välttämättä kuulis ilman hälläriä niin nopeasti jos lapsi herää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23048321:
Mua kummeksuttaa myös nämä valmiiksi revityt salaatit, valmiiksi rikotut kananmunat tms, :D
Onko noita rikottuja kananmunia yhä kaupassa? Muistelen jotain vuotta nolla, kun sellaista oli "kermapurkissa". Kyllä minuakin hymyilytti :)

Toisaalta, miksi ostaa esim majoneesia valmiina, kun äkkiähän sellaisen itse tekee? Siis vastaavaa kuin keskustelu valmisruuista, leikatuista tai raastetuista juustoista, tms.
 
"vieras"
Käyttääkö joku oikeasti niitä riisi annos pusseja, jotka keitetään ihan normaalisti, mutta riisi on valmiiksi annosteltu sellaisiin pusseihin? Tätä mie en ymmärrä, sehän ei oikeasti helpota tai nopeuta yhtään mitään.
 
aasf
[QUOTE="sondersson";23048546]mä en ymmärrä tätä "oikeaa ajoitusta", miksei voi vaan nusautella joka päivä?
[/QUOTE]

Jos inseminaatio tehdään klinikalla, niin aika harvalla riittää aika ja rahat jokapäiväiseen inseminaatioon.. maksaa meinaan monta sataa/kerta.
 
guu
Ei ole tavara mutta minusta kauppojen älyttömät aukioloajat. Sen vielä sulatan että ma-pe auki tuonne 20-21, mutta lauantaina riittäisi 14:ään ja sunnuntait + pyhät kiinni kokonaan!
 

Yhteistyössä