G:NYT KAIKKI MITTAAMAAN VYÖTÄRÖNYMPÄRYS!

  • Viestiketjun aloittaja nainen
  • Ensimmäinen viesti
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 20:45 TwistedSister kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 20:42 NOH kirjoitti:
Kai se naisestakin riippuu? Ihmiset kun on eri kokoisia niin tuskin mitään nyrkkisäätöä on?
Ehkä se tarkoitti sun kokoista naista?
Kai etninen taustakin vaikuttaa?
Voi olla että tarkoitti mua vaan mutta se oli työterveyshoitaja ja siellä kävi muutkin työkaverit.
Etninen tausta? :D
Etninen ryhmä eli kansa tai kansallisuus on joukko ihmisiä, jotka joko itse katsovat muodostavansa tai jotka muiden mielestä muodostavat yhtenäisen etnologisen kokonaisuuden tapojensa, kielensä tai kulttuuristen ja historiallisten tai biologisten ominaisuuksiensa perusteella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 20:42 NOH kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 20:28 TwistedSister kirjoitti:
85cm ja naisella saisi olla enintään 80cm.Näin on terkkari sanonut mulle. :whistle:
Kai se naisestakin riippuu? Ihmiset kun on eri kokoisia niin tuskin mitään nyrkkisäätöä on?
Ehkä se tarkoitti sun kokoista naista?
Kai etninen taustakin vaikuttaa?
80cm on se raja ruumiinrakenteesta riippumatta. mulla jo sentti alle =)
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 20:49 mie kirjoitti:
Etninen ryhmä eli kansa tai kansallisuus on joukko ihmisiä, jotka joko itse katsovat muodostavansa tai jotka muiden mielestä muodostavat yhtenäisen etnologisen kokonaisuuden tapojensa, kielensä tai kulttuuristen ja historiallisten tai biologisten ominaisuuksiensa perusteella.
Tiedän mitä etnisyys on mutta ihmettelin miksi mainitsit sen. =)
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 20:58 TwistedSister kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 20:49 mie kirjoitti:
Etninen ryhmä eli kansa tai kansallisuus on joukko ihmisiä, jotka joko itse katsovat muodostavansa tai jotka muiden mielestä muodostavat yhtenäisen etnologisen kokonaisuuden tapojensa, kielensä tai kulttuuristen ja historiallisten tai biologisten ominaisuuksiensa perusteella.
Tiedän mitä etnisyys on mutta ihmettelin miksi mainitsit sen. =)
Mie en siis maininnut sitä, mutta "selvitin"

Ajattelen että ihmisten ruumiin rakenne on kovasti erillainen esim. Intiassa kuin suomessa....ja siksi "puutuin asiaan". :saint:
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 21:01 mie kirjoitti:
Mie en siis maininnut sitä, mutta "selvitin"

Ajattelen että ihmisten ruumiin rakenne on kovasti erillainen esim. Intiassa kuin suomessa....ja siksi "puutuin asiaan". :saint:
Ok =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 21:06 TwistedSister kirjoitti:
http://www.painoindeksi.fi/laskuri.htm Mä nyt vippaan tämän tänne.
Kun painoindeksi on yli 30 niin se on riski terveydelle.

normaalipainoisella naisella ei ole vyötärönympärys yli kahdeksaakymmentä senttiä silloin jos keskivartalon lihakset ovat kunnossa. Keskivartalolle kertynyt rasva ja surkeassa kunnossa olevat keskivartalon lihakset ovat terveysriski myös normaalipainoisella henkilöllä ja lisäävät riskiä sairastua kakkostyypin diabetekseen ja sydän ja verisuonitauteihin, ns metaboliseen oireyhtymään.
Huonokuntoiset keskivartalon lihakset lisäävät myös loukkaantumisia kaatuessa, lisäävät riskiä saada erilaisia selkävaivoja ja myös niska ja hartiakipuja huonon ryhdin vuoksi. Pahimmassa tapauksessa huono ryhti kuluttaa selkärangan nikamia aiheuttaen selkärankaan mutkan jota ei voi korjata.

Siksi normaalipainon arvioinnissa käytetään painoindeksin laskemisen lisäksi vyötärönympäryksen mittausta ja mahdollisesti myös rasvaprosentin mittausta. Terveen naisen rasvaprosentti on noin 25, ja myös se voi olla jopa Bmi:n mukaan normaalipainoisella naisella jopa 35 mikä kertoo lähinnä huonosta lihaskunnosta. Tällöin usein myös vyötärönympärys on suositeltujen arvojen yläpuolella. Vyötärönmitan suositusten pienentäminen johtuu siitä yksinkertaisesta syystä että silloin kun naisella vyötärönympärys on 90cm, kyse on jo selkeästä keskivartalolihavuudesta ja terveysriksistä, siksi mittaa alennettiin kymmenellä sentillä jolloin mitta ei ole jos selkeän terveyshaitan puolella.

T:bmi 23,9 ja vyötärönympärys 92cm
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 20:37 TwistedSister kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 20:35 Taare kirjoitti:
:headwall: siis en ymmärrä, miten normaalilla vyötäröllä varusteltu voi olla lihava. kaikki jotka tuon 80 cm ylittää ei välttämättä ole läskejä
Ei läski mutta ylipainoinen. =)
Mulla on 81cm :ashamed: ja painoindeksi on muuten 22 jotain eli sen mukaan en oo ylipainoinen.

Kumma kyllä, huhtikuussa vuos sitten kuopus syntyi, ja alkukesästä mun vy oli 76, mutta kiloja hiukka enemmän kuin nyt. Eli kiloja nyt lähtenyt muutama, mutta vy kasvanut 5cm :eek: Miten tuo voi olla mahdollista???
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 21:39 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
Mulla on 81cm :ashamed: ja painoindeksi on muuten 22 jotain eli sen mukaan en oo ylipainoinen.

Kumma kyllä, huhtikuussa vuos sitten kuopus syntyi, ja alkukesästä mun vy oli 76, mutta kiloja hiukka enemmän kuin nyt. Eli kiloja nyt lähtenyt muutama, mutta vy kasvanut 5cm :eek: Miten tuo voi olla mahdollista???
Jos tuo 81cm johtuu venyneestä ihosta? :whistle: En mie tiiä. :snotty:
 

Yhteistyössä