G: Olet lähdössä miehesi kanssa illan viettoon, kuka teillä hoitaa lapsia jos ei ole sukulaisia käytettävissä?

Eli otsikossa olikin jo kysymys. Meillä ei miehen kanssa ole nykyisin enää mahdollisuutta käydä missään koska kaikki sukulaiset jotka innolla ottivat lapset hoitoon ovat kuolleet ja nyt kun on yli puoli vuotta oltu kotona, olisi kiva päästä jonnekkin käymään,tuulettamaan päätä. Kuka teidän lapsia hoitaa ja mitä kautta olette hoitajan saaneet? Paljonko on palkka jos esim. illalla tulee ja aamulla lähtee kunhan vanhemmat heränneet?

Ja älkää vaivautuko kirjoittamaan vastauksia jotka menisi jotenkin näin "minusta vanhempien kuuluu olla lasten kanssa ja silloin jos perhe perustetaan niin silloin ei yöjuoksuja tehdä" tms.

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista :flower:
 
Minulla
Ei ole miestä, mutta käytän MLL hoitajaa. Yleisesti ottaen olen tullut yöllä kotiin nukkumaan mutta ellen tulisi, sillä 8,20e tuntipalkalla hänet palkkaisin aamuun astikin.
 
Saraldo
Mä tekisin vaihtokauppasopimuksen jonkun luotettavan lapsiperheen kanssa. Ottakaa meidän lapset yhdeksi yöksi, niin me otetaan teidän lapset vastaavasti kun teillä on tarvetta. Onko teillä lähipiirissä muita lapsiperheitä?
 
Eräs palstalainen on ollut meillä hoitamassa meidän lapsia, joten kääntyisin tuossa tilanteessa hänen puoleensa.

Ollaan menoissa ukon kanssa katsomaan Harry Potteria ja jos kaikki näytökset on melko myöhäisiä ajankohdaltaan, niin tuolloin tarvitaan sellainen hoitaja avuksi, joka voi olla meillä iltamyöhään saakka. Yöksi en lapsia jättäisi, enkä halua nauttia alkoholia (jos jotain sattuu), koska pienin on vasta 1,5v.
 
[QUOTE="vieras";24191298]Ihan vaan uteliaisuudesta kysymys, että ovatko kaikki sukulaisenne kuolleet nyt puolen vuoden sisällä, niinkuin tekstistäsi voisi ymmärtää?[/QUOTE]

4 vuoden aikana on kuollut moni rakas ihminen, mukaan lukien oma lapsi. Viimeksi olimme hautajaisissa puoli vuotta sitten kun lastemme rakas mummo menehtyi yllättäin ja hän oli viimeinen sukulainen joka otti lapset aina avosylin hoiviinsa. Eläviäkin sukulaisia lähistöltä löytyy, mutta he eivät halua auttaa meitä.
 
"vieras"
Lapsi menee yökylään kaveriperheeseen. Vaihtoehdot on meilläkin aika lähellä nollaa, eli "turhia" yöjuoksuja ei harrasteta. Odotan toista lasta ja esikoisen hoitajaksi on tulossa mummo 600 km päästä hyvissä ajoin. Mannerheimin lastensuojeluliittoa olen vakavasti harkinnut, mutta en ole raskinut kolmevuotiasta jättää vieraalle ja toisaalta mysökään hänen iltavilliensä vuoksi, se ei ole tuntunut järkevältä. Kaveriperheitä ollaan käytetty pariin pakolliseen päivämenoon. Vastavuoroisuutta kun ei ole, tuntuu tuo vähän ikävältä vaihtoehdolta, mutta minkäs teet.
 
Mä luulen että kysyisin lapsen kummeja ensisijaisesti. Jos he olisivat estyneet niin sitten naapurin rouvaa.
Jos näistä ei olisi apua niin mä soittaisin MLL:eek:on ja kysyisin heiltä jotain vähän vanhempaa hoitajaa.
Ne ei paljon sitten maksa, mutta en tiedä onko heillä tuota yön yli olemista.

Mutta toi olis kyllä tosi inhottava tilanne jos ei ole lähellä ketään sukulaista/tuttavaa hoitamaan lapsia. Koska se on vaan tervettä että vanhemmat käyvät keskenään tuulettumassa.
Toivottavasti saatte luotettavan hoitajan. :)
 
Mä luulen että kysyisin lapsen kummeja ensisijaisesti. Jos he olisivat estyneet niin sitten naapurin rouvaa.
Jos näistä ei olisi apua niin mä soittaisin MLL:eek:on ja kysyisin heiltä jotain vähän vanhempaa hoitajaa.
Ne ei paljon sitten maksa, mutta en tiedä onko heillä tuota yön yli olemista.

Mutta toi olis kyllä tosi inhottava tilanne jos ei ole lähellä ketään sukulaista/tuttavaa hoitamaan lapsia. Koska se on vaan tervettä että vanhemmat käyvät keskenään tuulettumassa.
Toivottavasti saatte luotettavan hoitajan. :)
MLL hoitaa kyllä yönkin yli. Mulla ollut 2 MLL hoitajaa viikon putkeen hoitamassa vauvaani, kun olin sairaalassa.
 
Ei ole miestä, mutta käytän MLL hoitajaa. Yleisesti ottaen olen tullut yöllä kotiin nukkumaan mutta ellen tulisi, sillä 8,20e tuntipalkalla hänet palkkaisin aamuun astikin.
No niin mekin tulemme yleensä yöllä kotiin, mutta jos menisi oikein myöhään olisi kivempaa lastenkin kannalta että heidän kanssaan heräisi aamulla joku pirteämpi aikuinen ja saisi itse nukuttua kunnolla niin jaksaisi sitten hyvin olla lasten kanssa päivän.
 
Minulla
Kommentoin yllä olevia MLL-hoitajista; asumme isossa kaupungissa, niin hoitajat ovat olleet enimmäkseen yliopisto-opiskelijoita (psykologi, sosiaalityöntekijä, opettaja..) heihin olen luottanut paljon enemmän kuin erääseen vanhaan hoitajaan, joka sanoi olleensa alalla 15 vuotta mutta muuta hänestä ei irti saanutkaan eikä enää ymmärtänyt yksinkertaisimpia ohjeitakaan. Jälkeenpäin kaduin, että lapset jätin hänelle, sillä esikonen kertoi hoitajan kiukutelleen tms - kysymällä en saanut irti enempää tietoa ja jäi epäselväksi, mutta jotenkin ikävä maku isommalle tytölle hoitajasta jäi. Nuorempiin luottaisin siis enemmän. Ja samaa hoitajaa voi kysyä toistekin, itse olen pääosin ajoittanut menoni sen mukaan, että tutuksi tullut hoitaja on päässyt paikalle.
 
"vieras"
4 vuoden aikana on kuollut moni rakas ihminen, mukaan lukien oma lapsi. Viimeksi olimme hautajaisissa puoli vuotta sitten kun lastemme rakas mummo menehtyi yllättäin ja hän oli viimeinen sukulainen joka otti lapset aina avosylin hoiviinsa. Eläviäkin sukulaisia lähistöltä löytyy, mutta he eivät halua auttaa meitä.
Kiitos vastauksesta. Ja otan osaa, voimia teille. Toivottavasti ystäviä löytyy <3
 
  • Tykkää
Reactions: piipero86
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;24191329:
Ystävät. Olen ollut niin kaukaa viisas että olen hoitanut heidän lapsiaan, niin uskon että kävisi toisinkin päin.
Mitäs sitten, kun kaikilla ystävillä joita voisi lapsenvahdiksi edes harkita, on itsellä isovanhemmat lähes naapurissa, eikä siis koskaan tarvi sinun lapsenhoitoapuasi. Inhottava tilanne olla se ainoa parhe, jolla ei ole niitä isovanhempia samassa kaupungissa.
 
Yksi olikin vastannut että MLL:n hoitaja on 8,20€ tunti, onkohan niillä aina paikkakuntakohtaisesti hinnat? Paljon muilla maksanut? Muistan kun soitin kerran MLL ja siitä on jo pari vuotta aikaa ja asuin pienemmällä paikkakunnalla niin tuntitaksa oli 11,20€ tunti :/
 
sukulaiset kaukana
Tuttavaperheen lapset! Heillä nuorimmainen esikon ikäluokkaa ja vanhemmat tytöt täysi-ikäisyyden kynnyksellä. Meillä kylllä isovanhemmatki reissaa tarpeen tullen, tai itse menemme sinne koska olemme samalta suunnalta kotoisin ja usein juuri vanhojen kavereiden kanssa lähdetään liikenteeseen.
 
Mä tekisin vaihtokauppasopimuksen jonkun luotettavan lapsiperheen kanssa. Ottakaa meidän lapset yhdeksi yöksi, niin me otetaan teidän lapset vastaavasti kun teillä on tarvetta. Onko teillä lähipiirissä muita lapsiperheitä?
No meillä on 1 lapsiperhe tuttavapiirissä ja olen miettinyt tuota vaihtokauppa systeemiä, mutta kun ongelma on se että koska he ovat oikeastaan ainoat ystävät täällä niin lähdemme yleensä heidän kanssaan jonnekkin niin ei tuokaan suunnitelma oikein onnistu
 
[QUOTE="vieras";24191367]Kiitos vastauksesta. Ja otan osaa, voimia teille. Toivottavasti ystäviä löytyy <3[/QUOTE]

Kiitos. Nyt sivuutetaan jo aloitukseni aihe, mutta itse asiassa ystävät ovat aika lailla kaikonneet lapsen menetyksen myötä, jopa se kaikkein läheisin vain katosi. Onneksi on vielä 2 ystävää jotka eivät pelkää puhua kanssani ja voidaan puhua ihan spontaanisti kuolleestakin lapsesta.
 

Yhteistyössä