G: Olet lähdössä miehesi kanssa illan viettoon, kuka teillä hoitaa lapsia jos ei ole sukulaisia käytettävissä?

APUA :O ei oo totta!!!??? uskomatonta :O
Niin minäkin ajattelin ja ajattelen edelleen, tosin tämä on enemmänkin käytäntö kuin poikkeus. Vertaistukiryhmässä on tästä keskusteltu ja varmaan 85-95% käy juuri noin.
Tosin nyt "ystäväni" on alkanut soittelemaan koska hänelle tuli ero poikaystävästä niin muisti minut sitten kun alkoi miettiä kenelle voisi pahan olonsa purkaa.
 
:))
Niin minäkin ajattelin ja ajattelen edelleen, tosin tämä on enemmänkin käytäntö kuin poikkeus. Vertaistukiryhmässä on tästä keskusteltu ja varmaan 85-95% käy juuri noin.
Tosin nyt "ystäväni" on alkanut soittelemaan koska hänelle tuli ero poikaystävästä niin muisti minut sitten kun alkoi miettiä kenelle voisi pahan olonsa purkaa.
voi, oon todella pahoillani. tietkö mä en varmaan välittäis tollasen "ystävän" kanssa edes enää vaihtaa kuulumisia, kuka voi hylätä ystävänsä hädän hetkellä. tuli ihan hirveän paha mieli puolestasi :(
 
Vastaan vain galluun, en jaksa lukea selityksiä sille miksei just tälle tai tuolle käy se tai tuo ratkaisu...

Meillä mun ystävistä joku hoitaa lapsia, jos sukulaiset (ts. mun vanhemmat) eivät ole käytettävissä. Mutta yleensä he ovat käytettävissä.
 
Jos mun siskoksilla olis lapsia, niin hoitaisin ihan innoissaan - ilmaiseksi. Nyt oon yrittänyt omaa jo vuoden tuloksetta...
Minun isosisko asuu meillä kesän kun ei oo tuloja millä omaa asuntoa laittaa, mutta ei se kuulema jaksa meidän lapsia hoitaa. Se kysy minulta vielä keväällä että jos se olis meidän hoitaja kesän ajan että ei tarttis päivähoitomaksuja maksaa,mutta onneksi ei irtisanottu hoitopaikkoja kun ei olis apua ollukkaan. Ku tämmösiä sukulaisia just on ympärillä niin pitää alkaa miettimään ulkopuolisia vaihtoehtoja. Tänään jo ihan itku pääsi kun alko tympästä oma suku.
 
voi, oon todella pahoillani. tietkö mä en varmaan välittäis tollasen "ystävän" kanssa edes enää vaihtaa kuulumisia, kuka voi hylätä ystävänsä hädän hetkellä. tuli ihan hirveän paha mieli puolestasi :(
No minä olen jättänyt tämän ihmisen omaan arvoonsa ja en soittele hänelle ja oikein odotan sitä päivää kun hän hoksaa että hänen puhelimensa näytössä ei enää vilku minun nimeni vaan jos haluaa olla yhteyksissä on hänen soitettava minulle ja olen puhelimessa välinpitämätön ja vastaukseni ovat vain "jaa" "niin niin" "okei" luokkaa, maistakoot omaa lääkettään. Silloin jos joku aikuinen on kuollut lähteltä ei ole mitään vaikutusta ystävyys suhteissa huomannut, mutta oman lapsen kuolema laittaa koko elämän sekaisin, ihan JOKA saralla. Oon kohta 2 vuotta jo selvinny, niin jospa selviäisin tästä eteenkin päin.
 
Minun isosisko asuu meillä kesän kun ei oo tuloja millä omaa asuntoa laittaa, mutta ei se kuulema jaksa meidän lapsia hoitaa. Se kysy minulta vielä keväällä että jos se olis meidän hoitaja kesän ajan että ei tarttis päivähoitomaksuja maksaa,mutta onneksi ei irtisanottu hoitopaikkoja kun ei olis apua ollukkaan. Ku tämmösiä sukulaisia just on ympärillä niin pitää alkaa miettimään ulkopuolisia vaihtoehtoja. Tänään jo ihan itku pääsi kun alko tympästä oma suku.
Toi kuulostaa uskomattomalta. Miten se sun isosisko kehtaa teillä asua? Tiedän että omalle siskolle on paha mennä päin naamaa sanomaan mitä ajattelee mutta oikeesti? ei edes voi yhtä iltaa ja aamua kattoa lapsia? mitä se teillä sitten tekee..
Maksaako se jotenkin vuokraa? Mä tiedän että asiat ei aina ole yksiselitteisiä joten mitään tuomitsemista en harrasta vaikka ulkopuolelta otatkin apua, mäkin varmaan ottaisin jos tietäisin ettei toisesta ole huolehtimaan, mutta siskos kuulostaa uskomattomalta.

Joku jo ehdottikin tuota tukiperhettä, se vois olla tosi hyvä juttu. Voimia kuitenkin teille.
 
voi harmi, me asumme tampereella :(

mites saisitteko sossun kautta teille tukiperheen? ystäväni on tuollaisessa mukana. kerran kuussa sisarukset tulevan viikonlopuksi yöksi :)

tai kysy täältä, tee aloitus, kajaanilaisia lapsiperheitä :)
En oo tiennykkään että sossun kautta voi tuollaista saada, pitääpä varmaan jo heti huomenna soittaa ja kysyä onko täällä tuollaista käytäntöä. Kiitos vinkistä :)
 
piipero :hug: :heart:

Harvoin käymme yhtä aikaa missään ja jos käymme, niin äitini yleensä hoitaa lasta. Mummin lisäksi meillä kaksi "vakkarihoitotyttöä": toinen on miehen serkku 21v. ja toinen siskoni bestis 20v. Olemme maksaneet 50e/ilta (n. klo 18-->) + mahdolliset matkakulut (yöllä taksi kotiin), jollei hoitaja ole jäänyt yöksi.
 
Toi kuulostaa uskomattomalta. Miten se sun isosisko kehtaa teillä asua? Tiedän että omalle siskolle on paha mennä päin naamaa sanomaan mitä ajattelee mutta oikeesti? ei edes voi yhtä iltaa ja aamua kattoa lapsia? mitä se teillä sitten tekee..
Maksaako se jotenkin vuokraa? Mä tiedän että asiat ei aina ole yksiselitteisiä joten mitään tuomitsemista en harrasta vaikka ulkopuolelta otatkin apua, mäkin varmaan ottaisin jos tietäisin ettei toisesta ole huolehtimaan, mutta siskos kuulostaa uskomattomalta.

Joku jo ehdottikin tuota tukiperhettä, se vois olla tosi hyvä juttu. Voimia kuitenkin teille.
Niin no ihan uskomaton se onkin. Ikä lähemmäs 30v, opiskelija, ei kesätöitä,ei tuloja, joten ei maksa vuokraa. Me tehdään miehen kans molemmat vuorotyötä ja maksetaan oman perheet kulut vuokra,2 auton ylläpito, muut peruskustannukset ja sitte elätetään vielä minun sisko. Mun miehen veli asu meillä kans kerran pari kuukautta (ei tuloja) ja huomattavasti minun siskoa nuorempi niin se kyllä tykkäsi olla lasten kanssa ja kämppäki oli aina siisti ku töistä tuli
 
:))
Niin no ihan uskomaton se onkin. Ikä lähemmäs 30v, opiskelija, ei kesätöitä,ei tuloja, joten ei maksa vuokraa. Me tehdään miehen kans molemmat vuorotyötä ja maksetaan oman perheet kulut vuokra,2 auton ylläpito, muut peruskustannukset ja sitte elätetään vielä minun sisko. Mun miehen veli asu meillä kans kerran pari kuukautta (ei tuloja) ja huomattavasti minun siskoa nuorempi niin se kyllä tykkäsi olla lasten kanssa ja kämppäki oli aina siisti ku töistä tuli
joko sisko pihalle tai ottamaan itseään niskasta kiinni. ei sinun tarvitse tollaista loista katsella omassa kodissasi, jos ette edes hänestä sillon tällön palkaksi lastenvahtia saa : /

kainuunpiiriin varmasti kuulutte? ellen ihan tipahtanut kärryiltä, katsoppas:

Perhetyö - MLL:n Kainuun piiri ry
 
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;24191329:
Ystävät. Olen ollut niin kaukaa viisas että olen hoitanut heidän lapsiaan, niin uskon että kävisi toisinkin päin.
Niin olin minäkin, mut se ei vaan toimi nyt toisinpäin. :| Mä oon vissiin ollut sitten huono hoitaja.

Juu, tästä olen hiukan katkera. Ja ei olla oltu miehen kanssa missään kahden tytön syntymän jälkeen (2v5kk kohta). Olen kyllä yrittänyt kysyä muutaman kerran kavereita, mutta vaikka kuinka aikaisin kysyn, niin aina niillä tuntuu olevan menoa just silloin.
Ja MLL ei toimi täällä meilläpäin.
 
ulkonainen
Meilla on monta hoitajaa varalla jos joku meno yllattaa ja tosiaan he usein ovat koko yon. Maksetaan 10e tunti. Kaikki olleet ihan tuntemattomia alussa, mutta kaikki osoittautuneet erittain luotettaviksi.
 
Kotiäiti isolla koolla
Meillä ei yöjuoksuja harrasteta miehen kanssa kahdestaan - koska siihen vaan ei ole mahdollisuutta.
Sukulaisille ei lapsia saa hoitoon, kun ehkä kerran vuodessa hyvällä lykyllä
viikonlopun ajaksi, ja silloin todellakin tehdään jotain muuta kuin lähdetaan otille.

Mutta onnistuuhan se vuorotellen. Sä menet tänä viikonloppuna, mä seuraavana.
Ja tätäkin tapahtuu hyyyyyyyvin harvoin.
 
"Jenis"
Ei kukaan. Jos ei mummuille sovi, me ei lähdetä illanviettoon... oon tosin miettinyt just tota MLL:n hoitajaa, että oishan se hyvä jos ois joku vaihtoehto olemassa, sellaiseen hetkeen kun on oikeasti ihan pakko hoitaja saada. Kavereilla on kaikilla useampi pieni lapsi kuten meilläkin, en ihan helposti nakkais heille mun omia joukon jatkoksi :)
 
voi kyynel
Ja älkää vaivautuko kirjoittamaan vastauksia jotka menisi jotenkin näin "minusta vanhempien kuuluu olla lasten kanssa ja silloin jos perhe perustetaan niin silloin ei yöjuoksuja tehdä" tms.

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista :flower:
No mutta hyvänenaika näinhän se menee?!
Ei ne sukulaiset sinua paksuksi ole tehneet. Ja on ne mummotkin omansa hoitaneet.
Palkatkaa lastenhoitaja,ainiin mutta palstalle tyypillistä... se maksaa nyyh
 
"vieras"
Jos mun äiti ei hoida (hyvin harvoin pitää lapsia kauemmin kun 2h) niin miehen äiti. Nyt poikkeuksena mun veli. Mut kaikki ovat perhettä, ei tulis mieleenkään pyytää kavereita/kummeja tms. Toisen lapsen yks kummitäti on sellanen et varmasti hoitais ja luottaisin ihan mielusti hälle lapset, mut toi 150km välissä vähän hidastaa.
Joten mll olis täälläkin melko ainut vaihtoehto.
 
Meillä hoitaa mummot ja joskus päivällä velipuoli. Ilman heitä vaihtoehdot olisivat kyllä aika nollissa. Paikkakunnalla ei juuri tuttuja ole, eikä niille kauempana asuville oikein voi lapsia lykätä. Yksi kaveri (nuoremman kummi) on, jolle voisin ehkä jättää leffan tai ravintolassa käynnin ajaksi, tykkää lapsista. Varmaan tulisi tunnusteltua niiltä muilta kavereilta myös sitten, nyt ei ole tarvetta kun mummot kilpaa ottavat hoitoon. Kaikki asuvat kuitenkin 100 km:n päässä niin ei ihan ex tempore mihinkään lähdetä, eikä halvaksi tule vaikka ilmaiseksi hoitaisivat.
 
"vieras"
Voisiko kaupan seinälle tai lehteen laittaa ilmoitusta jossa haetaan hoitajaa lapsille?
Tosin eihän noistakaan aina tänä päivänä tiedä mutta voisi löytyä hyvä ja luotettavakin.
 

Yhteistyössä