G: Saitko juoda/syödä synnytyksen aikana?

Eli siis, saitko juoda/syödä synnytyksen aikana? Mitä söit/joit ja tuliko se omasta kassista vai sairaalan puolesta? Niin ja jos vielä kertoisit kaunko meni aikaa synnytykseen...

Itselläni synnytys kesti reilu 18h enkä saanut mitään syödä/juoda koko aikana :eek: :x Suuta sai vähän kostuttaa vedellä, mutta ei se paljon auttanut kun tuntui, että olisin voinut juoda litran kulauksella.. Muistaakseni jotain glukoositippaa sain jossain vaiheessa kun valittelin huonoa oloa. Tapahtui siis Kätilöopistolla.
 
Eka synnytys kesti yhteensä 6 tuntia siitä kun lapsivedet meni.
Sairaalassa olin tuosta 4 tuntia.
Sanoin jossain väissä, että kova nälkä. Sairaalasta sain jukurtin, mehua ja oliko leipä tai vastaava.
Uloshan ne kohta sitten tuli..

Ja synnytyksen jälkeen molemmille tuli aamupala eteen.

Oys oli paikkana.
 
Jorvissa kätilö toi synnytyshuoneeseen mehukannun ennen synnytystä ja oikein kehotti juomaan. Mutta minun ei kyllä tehnyt mieli juoda, kun kärvistelin supistusten kanssa.. :D Synnytyksen jälkeen kätilö toi sekä minulle että miehelleni teetä, voileipiä jugurttia yms. synnytyssaliin ja saimme kaikessa rauhassa syödä. Näin molempien aikaisempien synnytysten aikana ja luultavasti myös tulevassa. =) Muutenkin täydet pisteet Jorville! :flower:
 
Mahua oli iso kannu salissa ja ihan kehotettiin juomaan. Myös jukurtin sain syödä, koska en ollut ehtinyt aamupalaa syömään.
Eipä siinä kyllä paljoa nälkää huomannut, vaikka 10h kesti...näin siis 4. synnytyksessäni.

3 ensimmäisessä olen vain mehua saanut. Mutta ne oli niin nopeitakin, etten mitään pyydellytkään eikä tarjottu.

Syntymäkahvit ollaan sit kaikista saatu n. tunti synnytyksen jälkeen saliin =) :heart:
 
AP, kuulostaa minun mielestä tosi oudolta, ettet saanut edes juoda. Mulle kätilöt sanoi, että ehdottomasti pitää ainakin juoda esim. appelsiinimehua, ettei energia lopu.

Itse jouduin olemaan synnytysosastolla odotushuoneessa koko perjantaipäivän supistuksia odottelemassa lapsivesien mentyä edellisenä yönä. Silloin söin lounaan, päiväkahvin ja päivällisen, normaalit sairaalan ruuat ja juomista sain myös reilusti. Iltapala ei sitten enää maistunut, kun olo alkoi olla tosi kipeä, mutta mehua meni reilusti edelleen, kun siirryin salin puolelle klo 21. Eikä kyllä voimat loppuneet koko aikana. Poika syntyi lauantaiyönä klo 01.12. Virallisesti synnytys kesti 8 tuntia, mutta melkein vuorokausi kokonaisuudessaan meni vesien menon jälkeen. Niin ja omia eväitä mulla ei ollut edes mukana. Ja synnytin Pohjois-Karjalan keskussairaalassa.
 
Niin minustakin kuulostaa oudolta, ettei saanut mitään juoda/syödä! Oliko sinun synnytyksessä kenties jotain, että olisi voinut joutua sektioon? Silloin se olisi ymmärrettävää. Oys:ssa synnytin ja kyllä mulle annettiin kahvia, leipää, mehua ym. Oksensin kyllä kaikki lahjakkaasti ja laittoivat tiputuksen. Minusta on kyllä tärkeää, että saa sokeria jostakin, varsinkin jos oksentaa ja pitkä urakka takana. Yks kätilö sanoi mulle, että vauvan sydänäänistä kuuli että sillä oli nälkä
(=sokerin puute). En kyllä tiedä, minkälaiset ne äänet sitten olivat... Niin ja minun synnytys kesti 13t.
 
Itse synnytin Keski-Suomen keskussairaalassa ja synnytyssalissa sain vettä ja mehua. Synnytys kesti kaikkiaan n.26,5 tuntia, joista ekat 13t oltiin kotona (käytiin kyllä sairaalassa, mut kun ei mitään tapahtunut, päästiin viel kotiin) ja siellä söin jotain mitä pystyin... Sit vauvan syntymän jälkeen saatiin kunnon aamiainen, sämpylää, hedelmiä, jogurttia, kahvia/teetä saliin.
Mulla tuo oma syömättömyys kostautui sillä, et vauvalla oli alkuun verensokeri liian matala, kun vielä ekat imetykset ei onnistuneet. Luovutetulla maidolla ne onneks saatiin kuntoon ja sit kun oma maito nous kunnolla, alkoi vauvan painokin nousta pelkästään sillä. Mutta siis seuraavan synnytyksen aikana koitan kyllä muistaa syödä jotain, et vauvallakin riittäis energiaa.
 
No siksi oikeastaan pistinkin tän gallupin kun mua jäi vaivaamaan toi kauhea jano. Se oli ihan melkein pahinta ja kun vielä vetelin ilokaasua ja muutenkin huohotin monta tuntia niin kyllä kurkkua kuivas... En sitte tiedä olisko ollut leikkauksen uhka syynä, mulla käynnisteltiin kolme päivää ja avauduin todella hitaasti. Niin ja oli mulla siis tippa koko ajan, että nesteytys oli kunnossa kyllä. Taidan seuraavalla kerralla ottaa piilopullon mukaan :LOL: :LOL:
 
synnytys kesti kauan ja salissa oltiin 21 tuntia sain aamupalan lounaan ja päivällisen joista söin mitä söin. ennen ponnistus vaihetta olin yksin monta tuntia salissa ja ponnistus vaiheessa vasta tuli kauhee jano (kesti 1h12min) ja joka supistuksen välillä join ainaki yhen lasillisen vettä. mies saiki kantaa sitä urakalla mulle, jano oli kauhee. missään vaiheessa ei kielletty juomasta tai syömästä. vedin ilokaasu n.18 tuntia tuosta ajasta oliko jano siitä sitte vai mistä

siltiki energia loppu kesken

synnytyksen jälkeen saatiin kahvit ja mehua ja leipää ja joku pulla
 
mulla synnytys kesti 31 tuntia ja join sinä aikana noin 2 litraa sairaalasta saamaa mehua ja 5 omaa pillimehua (ponnistusvaiheessakin olin sitä juonut :D )
Söin myös pari-kolme jogurttia synnytyksen aikana... jossain vaiheessa nojasin sänkyyn ja mies lusikoi jogurttia suuhun supistelujen välillä..huusin vaan, että nopeemmin, kohta tulee taas :LOL:
 
Mä en saanut syödä edes iltapalaa, kun oli käynnistys ja lapsivedet meni ja uhka sektiolle johon sitten päädyin. Sektion jälkeen kamala jano, kun pääsin saliin takasin heräämöstä niin join kulauksen vettä niin johan se tuli oksennuksena ulos.
Sain sitten tunnin päästä energia juoman ja se pysyi sisällä.
Kaippa se on sektio uhka ettei saa syödä/juoda koska muuten tulee tosissaan paha olo.
 
Sain juoda, syömistä en kyllä edes kysynyt, mutta sukulainen oli kyllä viime marraskuussa samassa sairaalassa syöpötellytkin...

Join vettä ja mehua, oli oma vesipullo, mutta mehu tais tulla sairaalalta...

Synnytys kesti 4h 25min jonka jälkeen teetä/kahvia ja leipiä =) (söin miehenkin leivät :D )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ensikertalainen:
Pakko kysyä , mutta mihin asti synnytyksessä annetaan käydä vessassa? Uskaltaako siinä paljoo juoda ettei tule pissa kätilön käsille? :LOL:

Kyllä mulla ainakin tuli liraukset pariinkin otteeseen pöydälle :ashamed: :whistle: Vaikka olin jo miljoona kertaa käynyt vessassa enkä juonut paljoa.
Sanoin vaan kätilölle, että en kyllä pysty yhtään pidättelemään niin kätilö totes huolettomasti, että sitten annat tulla vaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ensikertalainen:
Pakko kysyä , mutta mihin asti synnytyksessä annetaan käydä vessassa? Uskaltaako siinä paljoo juoda ettei tule pissa kätilön käsille? :LOL:
mun annettiin käydä niin akuan kun halusin, viimeiseen 6 tuntiin en enää pystynyt kävelemään, joten ponnistusvaiheessa tuli niin pissa kuin kakkakin pöydälle. olin siitä ihan nolona, mutta kätilö vaan nauroi sen olevan heille arkipäivää.
 
niinkauan saa wc:ssä käyä kun pystyy... meille tyksissä on aina se mehukannu tullu pöyälle... esikosta oli sokeritipassa jolloin en kauheesti edes juonu... juniorista olin niin kipee että eipä tehny mieli... en saanut epiduraalia vaan vain kohdunkaulan puudutuksen kun oli nopeemmin saatavilla.
kätilö oli loistava... parempi kuin ne nais kätilöt joihin törmännyt... siis kätilöni oli mies... aluksi taisi tulla mulkastua aika pahasti... :ashamed:
 
Esikoisen synnytys käynnisty suppareilla illalla klo.22. Sairaalassa oltiin n.2.30 yöllä ja aamupalan sain n.7.30 sen jälkeen sain mehukannun sängyn viereen, kun miehen kanssa köllöteltiin lepohuoneessa. Aamupalan oksensin melko pian syönnin jälkeen ja mehutkaan ei kauaa sisuksissa pysynyt, vaikka sitä yritin aina välillä juoda. Ruokaa tarjottiin moneen kertaan, mutta en halunnut, kun olo oli niin huono, joten seuraavan kerran söin sitten voileipää ja teetä n.22.00 illalla kun poika oli syntynyt.
 
Sain sairaalassa aamupalan 7.30 ja lounaan 11.00, koska olin osastolla odottamassa kovempia supistuksia lapsiveden mentyä edellisenä iltana 19.30. Sain jääpaloja, mehua ja vettä. Omana eväänä oli suklaarusinoita eikä niitä kielletty syömästä. Synnytys kesti noin yhdeksän tuntia (11.30-21.14) ja sen lopuksi saimme voileipiä, kahvia, teetä, omenamehua skumppalaseista, jugua ja piparia miehen kanssa. Näin NKL:lla 23.2.08.
 

Yhteistyössä