G: synnytyksen käynnistämisestä/käynnistyksestä

  • Viestiketjun aloittaja "pallomaha"
  • Ensimmäinen viesti
"hansu"
Millä rv pääsit käynnistykseen?
- Ekasta 39+5 toisesta 38+0
Mikä oli syy?
Se että olin molemmilla kerroilla 3cm auki ja synnytys ei vaan lähtenyt kunnolla käyntiin ja mä en enää jaksanut.
Mikä sairaala?
KOKS
Jäikö käynnistyksestä kauhu fiilikset?
Ei todellakaan jäänyt! <3
 
Rv 41+3
Raskausdiabetes, yliaikaisuus, vähäinen lapsivesi, sikiön monotoninen sydänkäyrä oli käynnistyksen syyt (just tänään tsekkasin omat tietoni hoitokertomuksesta).
Tyks oli sairaala.
Ei jäänyt traumoja. Tippa käteen ja vauva muutamassa tunnissa maailmaan :). Helppo, mukava synnytys.
Pienet traumat jäi siitä, että vauva oli liki eloton ja joutui teholle, mutta se ei ollut käynnistyksen syytä. Pelkopolille varmaan menen jossain vaiheessa, ettei ko. traumat pilaa uutta raskautta ja synnytystä.
 
Käynnists rv 38+2 ballonkilla sikiön liian pienen koon, liikkeiden loppumisen ja sydänkäyrän laskujen takia. Mitään ei tapahtunut 12h aikana paitsi että vauvan syke teki laskuja useammin ja kestivät pidempään. Sektioon seuraavana aamuna eli 38+3.

Ai niin, ei jäänyt traumoja käynnistyksestä mutta sektioon en halua uudestaan jollei ole pakko.
 
Viimeksi muokattu:
Rv 41+3
Raskausdiabetes, yliaikaisuus, vähäinen lapsivesi, sikiön monotoninen sydänkäyrä oli käynnistyksen syyt (just tänään tsekkasin omat tietoni hoitokertomuksesta).
Tyks oli sairaala.
Ei jäänyt traumoja. Tippa käteen ja vauva muutamassa tunnissa maailmaan :). Helppo, mukava synnytys.
Pienet traumat jäi siitä, että vauva oli liki eloton ja joutui teholle, mutta se ei ollut käynnistyksen syytä. Pelkopolille varmaan menen jossain vaiheessa, ettei ko. traumat pilaa uutta raskautta ja synnytystä.
Oletko raskaana tai suunnittelemassa raskautumista?
 
40+2
raskausmyrkytys
MKS
Ei jäänyt, vaan päinvastoin. Käynnistyksen jälkeen kun lapsivesi meni vauhti olikin sen verran huimaa että kaikenkaikkiaan synnytys kesti 7 tuntia.

Olin jo aiemmin ollut osastolla raskausmyrkytyksen takia viikon ja viikon olin siis ennen käynnistystä ja olin todella helpottunut kun vihdoinkin alkoi tapahtua :)
 
"möks"
Vedet meni 39+2 ja seuraavana päivänä käynnistettiin. Eteni hyvin ballongilla, kalvojen pyörittelyllä ja sitten tietysti oksitosiinilla. Oli kiva, kun ehti kysellä ja pyytää toimenpiteitä ajoissa, kuten juuri sen epiduraalin. En sairaalassa enää yhtään muistanut, mitä niitä kivunlievityksiä oli, kai jännityksen vuoksi, niin olin tosi onnellinen, että kätilö ehti selittää ha kuunnella toiveet ennen kuin oli kovin kipeä, sillä sitten oli tosi vaikea keskittyä kuuntelemaan enää ohjeita. Mä jotenkin sulkeuduin niin omaan maailmaani.
 
"vieras"
Käynnistys aloitettiin rv 37+4, syntyi 37+5. Syynä oli puhjenneet kalvot eli lapsivedet menivät mutta supistuksia ei tullut. Cytotec-käynnistys, ei jäänyt traumoja mutta ei ollut myöskään kovin mukava kokemus, verrattuna luonnollisesti käynnistyneeseen, ilman kivunlievitystä läpi käytyyn synnytykseen.
 
"vieras"
Mikäköhän luetaan vauvan suureksi kooksi? Itselläni on suuri pelko liian suuresta vauvasta. Ei niinkään etteikö se mahtuisi lantiosta vaan etten jaksa työntää sitä maailmaan.
 

Yhteistyössä