G: Vaatekokosi, paino, pituus, oletko tyytyväinen?

  • Viestiketjun aloittaja nonin
  • Ensimmäinen viesti
Olen epäsuhtainen
170cm, 85kg. Vaatekoko on 46-48. En ole tyytyväinen. Minulla on isot hartiat ja pitkä selkä esim. takkikoko pitää olla 48, jotta se menee hartioista ja käsivarsista. Vyötärö on jossain kainaloissa. Kuitenkin rintavarustus ja vyötärö ovat selkeästi pienempää kokoa ja kaikki vaatteet roikkuvat päällä. Tämä ongelma on ollut, vaikka painoa oli 25kg vähemmän.
 
"sopiva"
Ihmetyttää tosi paljon nämä jotka ovat noin 170 cm ja paino 63-66 kg, ja pitävät itseään lihavina. Olen aiemminkin samaa ihmetellyt. Painoindeksihän heillä on täysin normaali. Itse olen 170/ 65 ja todella sopusuhtainen, vaatekoko 38/40, riippuu vaatteen mallista ja mitoituksesta.
 
"sopiva"
[QUOTE="sopiva";30806321]Ihmetyttää tosi paljon nämä jotka ovat noin 170 cm ja paino 63-66 kg, ja pitävät itseään lihavina. Olen aiemminkin samaa ihmetellyt. Painoindeksihän heillä on täysin normaali. Itse olen 170/ 65 ja todella sopusuhtainen, vaatekoko 38/40, riippuu vaatteen mallista ja mitoituksesta.[/QUOTE]

Itselläni bmi 22,4, eli todella normaali, ei grammaakaan liikaa. Tosin itse olen 43-vuotias, luulen että nämä kokoiseni itseään läskinä pitävät ovat nuorempia, ja hieman epävarmoja itsestään. Pitää olla aika huono itsetunto jos näillä mitoilla pitäisi itseään hävetä.
 
[QUOTE="sopiva";30806321]Ihmetyttää tosi paljon nämä jotka ovat noin 170 cm ja paino 63-66 kg, ja pitävät itseään lihavina. Olen aiemminkin samaa ihmetellyt. Painoindeksihän heillä on täysin normaali. Itse olen 170/ 65 ja todella sopusuhtainen, vaatekoko 38/40, riippuu vaatteen mallista ja mitoituksesta.[/QUOTE]

Mä en sanonut olevani lihava :D Mä sanoin etten ole tyytyväinen.
 
"hmm"
[QUOTE="sopiva";30806321]Ihmetyttää tosi paljon nämä jotka ovat noin 170 cm ja paino 63-66 kg, ja pitävät itseään lihavina. Olen aiemminkin samaa ihmetellyt. Painoindeksihän heillä on täysin normaali. Itse olen 170/ 65 ja todella sopusuhtainen, vaatekoko 38/40, riippuu vaatteen mallista ja mitoituksesta.[/QUOTE]

Veikkaan, että tyytymättömyys johtuu paljon myös kehonkoostumuksesta. Osa 170cm 63-66kg mahtuu vaatteisiin 36-38, kun osalle saman painoisia ja pituisia mahtuu vain tyyliin koko 40-42. Ne pienempiin vaatteisiin mahtuvat on timmimpiä, eli lihasta enemmän ja rasvaa vähemmän kehon painosta.
 

Yhteistyössä