G: Voisitko harrastaa metsästystä ?

En, vaikka syönkin lihaa ja kalaa ja pidän parempana elämää vapaana metsässä, joka päättyy eräänä päivänä luotiin vrt. elämään ahtaassa eläinsuojassa, erossa luonnollisesta ympäristöstä ja joka päättyy teurasauton kautta lihajalostamoon.

Syön mielelläni jonkun muun ampumaa riistaa, mutta en uskaltaisi itse ampua, peläten, etten osuisi kunnolla jolloin eläin joutuisi kitumaan. Yhtä lailla minusta ei olisi sinne teurastamoon töihin.
 
b
Kyllä luulen, en ole kyllä koskaan mitään elävää ampunut, mutta uskon että voisin jonkun linnun tai jäniksen koittaa ampua. Ison riistan ampumiseen en välttämättä haluaisi.
 
Mä tykkään ampumisesta (kylläkin tauluun tms.).Metsästystä en haluis harrastaa mutta ei siinä mun mielestä mitään pahaakaan oo jos niitä metsästetään hyötykäyttöön...Eikä vaan päitä seinälle tai jonkun uhanalaisen eläimen turkin takia.

Mä oon sen verran eläinrakas etten pystyis eläimiä ampumaan paitsi jos ois ihan pakko.Jäätäis jonkun lumimyrskyn takia mökille ilman ruokaa tms.Ja silloinkin varmaan vaan jotain lintuja.
 
Klemmari
Voisin, haluaisinkin. Jotenkin vaan helpompi laittaa oma vuohi, lammas,kani tai joskus poni pataan.
Kaikki menee ruuaksi, korvia myöten. Taljoja ei sentään syödä. Muokataan ja käytetään.
 
"vieras"
olen mä nähnyt vierestä kun mies on ampunut eläimiä.. hirviä, rusakoita, sorsia.... muttei musta ittestä olis ampujaksi. kerran olen haulikolla ampunut tarkkuutta ja sen verran pahasti löi takaisin et käsi oli kipeä pitemmän aikaa.
 
exmetsä
Kyllä harrastin metsästystä kotikaupungissani Kajaanissa, kuulun siellä metsästysseuraan. Sittemmin varsinais-suomeen muutettuani olen käynyt muutaman kerran siellä metsästämässä aina hirvestyskautena tietysti. Lasten tultua en ole käynyt kertaakaan metsällä.
 
"niinnii"
En, vaikka syönkin lihaa ja kalaa ja pidän parempana elämää vapaana metsässä, joka päättyy eräänä päivänä luotiin vrt. elämään ahtaassa eläinsuojassa, erossa luonnollisesta ympäristöstä ja joka päättyy teurasauton kautta lihajalostamoon.

Syön mielelläni jonkun muun ampumaa riistaa, mutta en uskaltaisi itse ampua, peläten, etten osuisi kunnolla jolloin eläin joutuisi kitumaan. Yhtä lailla minusta ei olisi sinne teurastamoon töihin.
Tätä olin itsekin tulossa vastaamaan :)
 

Yhteistyössä