G: Voisitko harrastaa metsästystä ?

voi kyllä
Kyllä. Pidän ampumisesta ja luonnossa liikkuminen on mukavaa. Riista on myös ekologista ruokaa. Ehkä lähinnä pienriistaa, sorsia ja kaneja metsästäisin. Mm, herkullinen jänispaisti... Olen muutaman kerran ollut mukana metsällä ja pääsen hyvin siihen fiilikseen, mikä tekee siitä suositun harrastuksen. Harkinnassa oli hommata metsästyskortti ja aseenkantolupa, mutta työssäkäyvän arki on kiireistä, ei ehkä metsälle edes ehtisi. Mutta ehdottomasti varteenotettava harrastus:)
 
Voisin mutta ei huvita. En halua edes kenenkään mielikuvissa kuulua siihen ääripäähän jota itse halveksin. En nyt puhu oikeista metsästäjistä vaan "on se vaan hieno tunne kaataa hirvi, oi kun pääsis joskus karhua ampumaan"-tyyppisestä machoilusta.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja kunnioitan elämää;23047581:
Voisi kysyä, mikä oikeus minulla olisi tappaa - vain vallanhalusta - elävä olento? Ei minulla ole sellaista oikeutta, kuten ei ole kenelläkään muulla.
Ravinnon ja suojan tarve ei ole vallanhalua. Ja riistaa voi kohdella kiitollisuudella ja kunnioituksella ja käyttää kaikki, jonka se antaa.

Vallanhalua on pitää lemmikkejä tai tuotantoeläimiä.
 
kunnioitan elämää
Ravinnon ja suojan tarve ei ole vallanhalua. Ja riistaa voi kohdella kiitollisuudella ja kunnioituksella ja käyttää kaikki, jonka se antaa.

Vallanhalua on pitää lemmikkejä tai tuotantoeläimiä.
Osuit naulan kantaan. Nykyinen metsästyskulttuuri ei kuitenkaan ole elämää kunnioittavaa, vain ravinnoksi tarkoitettua toimintaa. Tunnen metsästäjiä ja heidän mentaliteettiaan riittävän hyvin voidakseni muodostaa mielipiteeni.
 
Kyllä, ihan helposti.

Ainoat asiat mitkä on koskaan tehnyt pahaa on olleet kissanraatojen siirtely ja kuolleiden koirien pakkaaminen lähetystä varten. Mutta jos noitakin tekis vähän useammin, niin eiköhän siihenkin tottuis.

Kun kävin läpi 20 kg lämpimiä, vastatapettuja tipuja, niin alkuun teki vähän pahaa...ei tosin niinkään ne kuolleet tiput sinänsä, vaan se löyhkä. Mutta siihen tottui.

Luonnonvaraisia eläimiä tosiaan voisin metsästää ilman ongelmaa, koska ruoaksi ne menisi viimeiseen pisaraan saakka...ne mitä me ei syötäis, söis meidän koira.
 
"sondersson"
ajatuksena metsästäisin oikein mielelläni, olis mahtavaa jos vois itse ihan tosissaan hankkia ruuan pöytään. Mutta vois käydä niin että kun tähtäimessä olisi joku elukka niin sormi ei tottelisi. Ja jos onnistuisin tappamaan niin enpä tiedä miten ruhon käsittelyn kanssa kävisi, kun aiemmin oon ollut tekemisissä lähinnä jauhelihan kanssa, enkä siihenkään koske käsillä :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja kunnioitan elämää;23047672:
Osuit naulan kantaan. Nykyinen metsästyskulttuuri ei kuitenkaan ole elämää kunnioittavaa, vain ravinnoksi tarkoitettua toimintaa. Tunnen metsästäjiä ja heidän mentaliteettiaan riittävän hyvin voidakseni muodostaa mielipiteeni.
Siksi jo aiemmin totesinkin, että voisin metsästää jousella omaan käyttöön, mutta en kutsuisi sitä "harrastukseksi".
 
Kyllä voisin ja harrastankin. Riistanhoitotyötä harrastan myös, osa pelloista on riistapeltoina.
Olen lähinnä noita haittaeläimiä ampunut, supikoiria ja kettuja enimmäkseen. Muutama rusakko ja kauris tullut tällä kaudella kaadettua.
Hirvijahti vähän kauhistuttaa kyllä vielä, on sen verran isosta eläimestä ja tehokkaammaasta aseesta siinä kyse, etten tiedä uskaltaisinko tosipaikan tullen ampua. Hirvijahdeissa olen ollut mukana ajonaisena :)
 

Yhteistyössä