Gallup:mikä on leipäammattisi?

  • Viestiketjun aloittaja tassu
  • Ensimmäinen viesti
Leipäni saan rakennesuunnittelusta. Suunnittelen betoni- ja terärakenteita pääasiassa toimisto- ja liikerakennuksiin. Hirveellä kiireellä pitää tehä, eikä työaika 7,5h per päivä riitä...joskus menee myös yöunet =) ...nyt onneksi hoitovapaalla lokakuuhun saakka, jee!
 
Kaikenlaista sitä on tullut tehtyä, nykyinen ammatti on kuorma-autonkuljettaja, onneksi vain yhtä vuoroa pitää tehdä, yleensä alkaa joko 02.30 tai sitten 07 aikaan.
Menneisyydessä löytyy lastenhoitajan, kaupan kassan, toimistovirkailijan ja siivoojan töitä. Mutta nyt olen omalla haavealalla, enkä taida enää vaihtaa :D
 
tabu
olen opettaja enkä täysin tyytyväinen työhöni. pääasiassa olen ollut yläasteella. veri vetäisi hoitoalalle, mutta se myös raskasta kaiken lukemani perusteella. eri tavalla tosin kuin opena ya:lla...
 
myös ope
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 17:38 tabu kirjoitti:
olen opettaja enkä täysin tyytyväinen työhöni. pääasiassa olen ollut yläasteella. veri vetäisi hoitoalalle, mutta se myös raskasta kaiken lukemani perusteella. eri tavalla tosin kuin opena ya:lla...
Hassu, hoitoalalla huonompi palkka, huonot työajat ja jopa vielä vastuullisempi työ. En ihan heti vaihtais opettajan työtä hoitoalaan. Open työ on muuten tosi hyvä kun on pieniä lapsia, lomat samaan aikaan kuin lapsilla ja työpäivät työpaikalla lyhyet. Kotitöiden määrä sitten ei olekaan niin kiva...
 
Päivähoitajaksi valmistuin -95 ja päiväkodeissa keikkailin. Nyt valmistuin -06 lähihoitajaksi vanhustyöhön ja tätä uutta ammattia opetellut tämän kevään. Toukokuussa äitiyslomalle ja tiukka mietintä päällä, että mitä sen jälkeen??? Jotakin tekis mieli vielä opiskella ja ehkä vaihtaa kokonaan alaa.
 
Lähihoitaja, 2-vuorotyö tosin välillä teen öitä. Olen erikoistunut asiakaspalveluun ja tiedonhallintaan, tosin olen töissä kehitysvamma puolella. Seurailen jatkuvasti avautuvia työpaikkoja, mitä on tarjolla. Ohessa myyn myös oriflamea.
 
äiti lokakuu
Ammatteja valmistumisjärjestyksessä: julkishallinnon merkonomi, perushoitaja, sairaanhoitaja, haavahoitaja. Töissä kotisairaanhoidossa eli päivätöissä vuodesta 2001, sitä ennen vuorotöissä. 17-vuotiaana olen töihin mennyt ja kaksi poikaa välissä saanut ilahduttamaan arkielämää. Haluaisin tehdä välillä jotain muuta. Rakastan työtäni ja asiakkaita, mutta palkka huono ja vastuu valtava. Ehkä lähden muutokoulutuksen kautta lukemaan lääkäriksi... vastuu kasvaa, mutta palkka vastaa vastuunmäärää. Haaveita pitää olla!
 

Yhteistyössä