GALLUP: Mitä ehkäisyä käytätte?

Aave
Eikö kukaan käytä niitä ehkäisykapseleita mistä tulee jotain mönjää joka tappaa siittiöt?Itse kun en kortsuista tykkää niin ajataltiin niitä kokeilla ennenkun ehkä pillerit tai sit tuolle tarzanille pikkusisar.Vai eikö ne sit oo luotettavia.Sain kaverilta kokeeks pari mutta ei olla vielä kokeiltu.Vauvan kans vähän harvenee nuo touhut juu... :)
 
Jos imetät, niin hormonaalinen ehkäisy (ehkäisykapselit, -pillerit, -laastarit, -renkaat, hormonikierukka...) ei ehkä ole hyvä idea, hormoneista ainakin osa nimittäin siirtyy äidinmaitoon. Jos et imetä, niin suosittelen ehkäisyrengasta. Se on ihan sata kertaa huolettomampi kuin pillerit, helppo ja mukava käyttää, ja hormoniannos on suunnilleen kymmenesosan yhdistelmäehkäisypillereiden määristä. Ei tarvitse muistaa koko asiaa kuin kahdesti kuussa, rengasta laittaessa ja sen pois ottaessa (siis suunnilleen 3min). Puolisko ensin vähän epäili, että mitenköhän seksin kanssa kun on rengas sisässä, mutta eipä tuo ole edes tuntenut koko rengasta kuin ihan satunnaisesti. Ja renkaanhan saa ottaa vaikka pois yhdynnän ajaksi, se aikaraja oli joku 3h...

Hintakaan ei häiritse, se on jotain 10e kalliimpi kolmen kuukauden aikana kuin tavalliset pillerit, ja kun sen maksaa puokkiin miehen kanssa, ei kulut päivää kohti ole kohtuuttomat. Sitäpaitsi siitä helppoudesta kannattaa maksaa sen kympin verran!

 
mammuska23
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2005 klo 14:45 duuri kirjoitti:
Kortsua parempaa menetelmää odotellessa...
sama täällä. kuparikierukkaa ehdottivat mutten kuitenkaan 5 vuotta pidä lasetn ikäero välinä. varmaan jo ensi vuonna saapi 3 tulla, siihen saakka kumit kunniaan.. :attn:
 
kierukan laitto ei satu. ainaki yksityisellä kehotettiin ottamaan vaikka burana ennen laittoa, mut mä en muistanu ja menin ilman eikä se silti sattunu. epämiellyttävältä se kyllä tuntu mut kipua siinä ei oo.
ja mun mielestä hormonikierukka on olu aivan mahtava, menkat jäi pois kokonaan, eikä tarvi muistaa mitään. lisäks se tulee muutamassa vuodessa satoja euroja halvemmaksi ku pillerit.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2005 klo 18:48 swerfiel kirjoitti:
Jos imetät, niin hormonaalinen ehkäisy (ehkäisykapselit, -pillerit, -laastarit, -renkaat, hormonikierukka...) ei ehkä ole hyvä idea, hormoneista ainakin osa nimittäin siirtyy äidinmaitoon. Jos et imetä, niin suosittelen ehkäisyrengasta. Se on ihan sata kertaa huolettomampi kuin pillerit, helppo ja mukava käyttää, ja hormoniannos on suunnilleen kymmenesosan yhdistelmäehkäisypillereiden määristä. Ei tarvitse muistaa koko asiaa kuin kahdesti kuussa, rengasta laittaessa ja sen pois ottaessa (siis suunnilleen 3min). Puolisko ensin vähän epäili, että mitenköhän seksin kanssa kun on rengas sisässä, mutta eipä tuo ole edes tuntenut koko rengasta kuin ihan satunnaisesti. Ja renkaanhan saa ottaa vaikka pois yhdynnän ajaksi, se aikaraja oli joku 3h...

Hintakaan ei häiritse, se on jotain 10e kalliimpi kolmen kuukauden aikana kuin tavalliset pillerit, ja kun sen maksaa puokkiin miehen kanssa, ei kulut päivää kohti ole kohtuuttomat. Sitäpaitsi siitä helppoudesta kannattaa maksaa sen kympin verran!
hormonikierukkaa voi muuten käyttää imetyksen aikana. siinä ne hormonit on niin paikallisia, että niistä ei maitoon pääse juuri mitään.
 
E-pillereitä söin noin 3 vuotta, mutta sitten kyllästyin olotilaani, paino nousi 10kg ja mielialat vaihteli, kauhee päänsärky...listaa vois jatkaa vaikka kuin pitkään. Nyt vuoden olen ollut syömättä. Kuukautiset reistailee edelleen, kolmet ovat tulleet vasta tänävuonna. Joten ehkäisyä ei olla tarvittu, raskaaksi en oo tullut, vaikka oisin kyllä halunnutki. Ei ikinä enään pillereitä \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2005 klo 09:52 Aave kirjoitti:
Eikö kukaan käytä niitä ehkäisykapseleita mistä tulee jotain mönjää joka tappaa siittiöt?Itse kun en kortsuista tykkää niin ajataltiin niitä kokeilla ennenkun ehkä pillerit tai sit tuolle tarzanille pikkusisar.Vai eikö ne sit oo luotettavia.Sain kaverilta kokeeks pari mutta ei olla vielä kokeiltu.Vauvan kans vähän harvenee nuo touhut juu... :)


MEillä on käytössä nämä Pantex Ovalit. Kyllä ne kuulema on ihan tosi luotettavia, mutta niistä aiheutuu kyllä kuumotusta emättimeen ja niiden pitää antaa vaikuttaa ensin 10 min ennen kun voi alkaa yhtyy.
 
meillä pillerit. Mulle lääkäri sano et kun kirukan laittaa niin ei voi oikein enää kunnolla harrastaa seksiä kun sitte pitäis olla vaan yhdessä asennossa kun muuten se voi sattua itseensä tai kumppania joten en sitä valinnut silloin kun tarjottiin..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2005 klo 22:17 spring kirjoitti:
Meillä EI kumia käytetä, sillä en kättelekkään RUKKASET KÄDESST tai EN SYÖ KARKKIA PAPERI PÄÄLLÄ :)

Ei vaan, pilsuja napostelen, mutta uusi ehkäisy on KÄTEEN laitettava kapseli systeemi. oletko kuullut siitä?
Ei kyllä ole uusi menetelmä! Mut kuitenki, se on aika kätevä laittaa, huoleton mut aika kallis..
Itellä hormoonikierukka
 
Imetys loppui juuri ja jatkan Harmonet pillereitä, ne on sopinut mulle mainiosti! Meinattiin miehen kans, että syön niitä nyt ainakin jouluun asti, katsotaan sit jos alettais suunnittelee pojalle sisarta!
 

Yhteistyössä