Gallup: Pelkäätkö lastensuojeluviranomaisia?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
useimmin on niin että ne jotka tarttis huostaanottoa ei sitä saa....
Sossut tekevät paljon ennaltaehkäisevää työtä mutta sitä työmuotoa ei oikein pidetä työnä ennen kuin tragedioita tapahtuu ja huomataan mitä olisi pitänyt tehdä. Kaikki puuttuminen ja auttaminen on sitä. Lisäksi resurssit on todella surkeat, jos ajattelee että yhdellä sosiaalityöntekijällä voi olla jotain 50 asiakasta :O Mieti kun siinä yrität kartoittaa perheen tilanteita ja löytää tukikeinoja, tehdä päätöksiä ja palaaverata viranomaisten kanssa. Palkka on vieläpä aivan surkea. Ei ole herkkua.
 
En pelkää, enkä halua tehdä yleistyksiä lastensuojeluntyöntekijöistä ammattikunta(i) na.
He tekevät tärkeää , vaikaa ja vastuullista työtä. En ole nousemassa millekään- suurille turhat huostaanotot- barrikaadeille. Uskon että valtaosa huostaanotoista on aiheellisia, ja että liian moni lapsi jää ehkä huostaanottamattakin. Mutta uskon ja tiedän, että myös ns. toiseen suuntaan tapahtuu ylilyöntejä. Kaikki tilanteet kun eivät suinkaan ole niin mustavalkosia. Eikä niissä ehkä lopulta toteudu lapsen etu.

En pelkää,mutta sellaista sokeaa uskoa erehtymättömyydestä minulla ei heidän suhteensa ole.
 
En pelkää, enkä halua tehdä yleistyksiä lastensuojeluntyöntekijöistä ammattikunta(i) na.
He tekevät tärkeää , vaikaa ja vastuullista työtä. En ole nousemassa millekään- suurille turhat huostaanotot- barrikaadeille. Uskon että valtaosa huostaanotoista on aiheellisia, ja että liian moni lapsi jää ehkä huostaanottamattakin. Mutta uskon ja tiedän, että myös ns. toiseen suuntaan tapahtuu ylilyöntejä. Kaikki tilanteet kun eivät suinkaan ole niin mustavalkosia. Eikä niissä ehkä lopulta toteudu lapsen etu.

En pelkää,mutta sellaista sokeaa uskoa erehtymättömyydestä minulla ei heidän suhteensa ole.
Niin kun ei oletettavasti ole poliiseja, lakimiehiä, lääkäreitä yms., kohtaan myöskään. ;)
 
Lapsena olin joskus tekemisissä heidän kanssa. Silloin pitivät puoliani ja auttoivat.

Luulen että jos elämässä tulisi tilanne että tarvitsisin apua niin sitä heiltä myös saisin.

Pelkkää positiivista mielessä heistä. En ole lukenut lööppejä, eikä muutama yksittäistapaus mun mieltä käännä.

Niin, ja siis kysymykseen; en pelkää.:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Ei tietenkään ole.

Voisin luetella monia muitakin ammattikuntia:D .

Laitoin tuon korosteisen lauseen siksi, että joissakin tapauksissa ls-viranomaisen sanaa pidetään lähes erehtymättömänä.
Kaikki ammattikunnat. :)

Tällä palstalla vihataan sossuja, mutta se kertoo vain vanhempien omasta epävarmuudesta tai yksinkertaisesti sivistyksen puutteesta (kuvitellaan ettei lastensuojelulakeja ole tehty noudatettaviksi ls-viranomaisten toimesta).
 
kaikkein huvittavinta on tai siltä se kuulostaa kun sanotaan, uskotaan ja epäillään että laitokset hakevat lapsia bisneksenä pois kotoaan.
eiköhän ne laitokset ole sen varassa mitä sossut asiakkaita laittaa sinne asumaan.

tai mistä mä näistä voisin tietää. :O
 
En pelkää, enkä halua tehdä yleistyksiä lastensuojeluntyöntekijöistä ammattikunta(i) na.
He tekevät tärkeää , vaikaa ja vastuullista työtä. En ole nousemassa millekään- suurille turhat huostaanotot- barrikaadeille. Uskon että valtaosa huostaanotoista on aiheellisia, ja että liian moni lapsi jää ehkä huostaanottamattakin. Mutta uskon ja tiedän, että myös ns. toiseen suuntaan tapahtuu ylilyöntejä. Kaikki tilanteet kun eivät suinkaan ole niin mustavalkosia. Eikä niissä ehkä lopulta toteudu lapsen etu.

En pelkää,mutta sellaista sokeaa uskoa erehtymättömyydestä minulla ei heidän suhteensa ole.
Tästä olen ihan samaa mieltä.

Ihmisiä sielläkin työskentelee. Virheitä sattuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29465691:
kaikkein huvittavinta on tai siltä se kuulostaa kun sanotaan, uskotaan ja epäillään että laitokset hakevat lapsia bisneksenä pois kotoaan.
eiköhän ne laitokset ole sen varassa mitä sossut asiakkaita laittaa sinne asumaan.

tai mistä mä näistä voisin tietää. :O
Jep, sama ammattietiikka ja lait on yksityisillä sosiaalialan ammattilaisilla.
 
Kaikki ammattikunnat. :)

Tällä palstalla vihataan sossuja, mutta se kertoo vain vanhempien omasta epävarmuudesta tai yksinkertaisesti sivistyksen puutteesta (kuvitellaan ettei lastensuojelulakeja ole tehty noudatettaviksi ls-viranomaisten toimesta).
Jaa.

En ainakaan minä vihaa. Enkä mitään muutakaan ammattikuntaa, vaikka joihinkin ehkä suhtaudunkin penseästi.

En kyseenalaista suinkaan lastensuojelulakeja ls- viranomaisten työn perusteina. Mutta ehkä joskus siinäkin työssä voidaan tehdä ylitulkintoja.


Ja juu, niin toki voi monessa muussakin työssä.
 
jnew
En pelkää,mutta sellaista sokeaa uskoa erehtymättömyydestä minulla ei heidän suhteensa ole.
Tämä pätee tietysti aika moneen ammattikuntaan jossa tehdään päätöksiä joihin väistämättä enemmän tai vähemmän vaikuttaa inhimillinen tekijä (usein inhimilliset tekijät).

Pelon itse kokisin vaikuttavan yhteistyöhön enemmän haitallisesti. Uskoakseni se myös lisää virhearviointeja tilanteesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
LaMamanMorbid
En taida. Duunissa yhteistyökumppaneita, privaatissa Penen kautta tehty yhteistyötä. Ihan normi ookoo jengiä. Lopettakaa ihmiset se hysteria. Ny, hyvän sään aikana. Ihme lietsomista.
 
"kyl"
Pelkään, vaikkei minulla pitäisi pelättävää olla. Niin ynseää ja ylimielistä oli kohtelu lastensuojelussa, kun jouduin siellä teinityttöni kanssa käymään, että kyllä se pelkoa herätti.
 
LaMamanMorbid
En pelkää, enkä halua tehdä yleistyksiä lastensuojeluntyöntekijöistä ammattikunta(i) na.
He tekevät tärkeää , vaikaa ja vastuullista työtä. En ole nousemassa millekään- suurille turhat huostaanotot- barrikaadeille. Uskon että valtaosa huostaanotoista on aiheellisia, ja että liian moni lapsi jää ehkä huostaanottamattakin. Mutta uskon ja tiedän, että myös ns. toiseen suuntaan tapahtuu ylilyöntejä. Kaikki tilanteet kun eivät suinkaan ole niin mustavalkosia. Eikä niissä ehkä lopulta toteudu lapsen etu.

En pelkää,mutta sellaista sokeaa uskoa erehtymättömyydestä minulla ei heidän suhteensa ole.
Ihan turhaa nostettu framille yksi ammattikunta. Erehtymättömiä tuskin ovat ministerit ja muut päättäjät jotka tiukentavat ja pienentävät jatkuvalla syötöllä määrärahoja ja resursseja kaikenlaisesta sossutyöstä ja terveydenhuollosta....
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä