Gallup: Pelkäätkö lastensuojeluviranomaisia?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
en
En pelkää, ei ole mitään syytä. Ja jos apua tarvitsisin, ottaisin itse luurin kouraani. Ei ole mennyt tämän palstan pelottelu perille. Veljeni perhe sai parin vuoden ajan aivan loistavaa apua lastensuojelusta, kun perheen äidillä oli synnytyksen jälkeinen masennus.
 
"nii"
Meiltä lähti lapset perättömän ilmoituksen takia. Tulivat vaan ja ilmoittivat. Oli kyllä niin törkeitä valheita niille kerrottu, etten näin jälkeenpäin edes ihmettele. No, tulivat kyllä vajaassa viikossa takaisinkin
 
vieeras
En suoranaisesti pelkää, mutta luottavaisestikaan en osaa suhtautua. Johtuu siitä, että tuttavapiirissäni on (laki-)ihmisiä, jotka työskentelevät auttaakseen niitä, joita on kohdeltu väärin. Lapsia ei palauteta kotiin, vaikka kaikki syytökset on kumottu yms. Tiedän, että enemmistö koostuu varmasti asiallisista ja asiansa osaavista, mutta valitettavasti joukossa on liian monta mätää omenaa.
 
"huoh"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29465691:
kaikkein huvittavinta on tai siltä se kuulostaa kun sanotaan, uskotaan ja epäillään että laitokset hakevat lapsia bisneksenä pois kotoaan.
eiköhän ne laitokset ole sen varassa mitä sossut asiakkaita laittaa sinne asumaan.

tai mistä mä näistä voisin tietää. :O
Kyllä sä olet umpityhmä. :headwall:
 
vierass
En pelkää ja oon ajatellut, että jos joskus tulee vaikeuksia lasten kanssa, lähinnä joskus murrosiässä ni saatan kysellä sieltä apuja. Tarkoitan, että jos lapsi jää kiinni varastamisesta tai vahvempien päihteiden käytöstä.
 
lapsen parhaaksi
En pelkää. Jos joku ls-ilmon tekisi, sitten sen syy selvitettäisiin. Mitä pelkäämistä siinä on. Ainakaan ei ole mitään syytä lastensuojeluilmolle koska me vanhemmat ei laiminlyödä lapsiamme. Jos joku tekisi esim. teinin käytöshäiriöiden vuoksi ls ilmon, ehkä teinimme tarvitsisi sellaista apua jota meillä vanhemmilla ei ole antaa...
 
nnnnnnn
En pelkää, tyttärestäni on tehty koulun kautta lastensuojelu ilmoitus(ammattioppilaitos, epäilynä huumeiden käyttö) Joka tutkittiin ja osoittautui perättömäksi. Lastensuojelu asiakkuus kesti 3kk, jona aikana kävimme tyttären kanssa 2 kertaa lastensuojelussa keskustelemassa, ja tytär yksinään kerran. Lisäksi tyttäreltä otettiin kolme kertaa huume seulat, jotka todettiin puhtaiksi. Asiakkuuden loppumisesta ilmoitettiin ja toivoteltiin hyvät jatkot. Oikein asialista ja asiantuntevaa mielestäni, paperit lähetettiin sekä minulle, että tyttärelle kotiin. Ainoa, mikä hieman kiukutti oli tämä perätön epäilys, perusteeksi mainittiin mm. että tytär näytti koulussa väsyneelle, ja toisella kerralla taas oli ollut "luonnottoman iloinen" sekä oli ollut myös poissaoleva. Lisäksi tyttärellä oli koulussa kavereita, joita myös epäiltiin päihteiden käytöstä. Jos siis ls-ilmo tehdään, niin ei ole mitään pelättävää, mikäli asiat ovat kunnossa, ja elleivät ole niin sieltä kautta saa myös apua.
 
Tiedoksi
Kyllä olisi lastensuojelulla uudistamisen paikka käytännöissä ja koko organisaatiossa. Tiedän faktana monta tapausta, jossa perhe on itse hakenut apua väsymykseen yms. tavallisiin, ohimeneviin ingelmiin toivossa saada perhetyöntekijä käymään kerran viikossa. Sitten lapset on kuitenkin otettu huostaan, eikä huostaanottoa ole koskaan purettu vaikka perhessä on tapahtunut muutoksia jotka ovat edistäneet vanhempien jaksamista(esim. vuorotyöstä päästy irti ja univelat kuitattu).
Minulla on myös paljon läheisiä töissä ls-puolella, ja todella hekin kertovat, kuinka asioida ei ehditä kunnolla hoitaa ajanpuutteen vuoksi! Itsekin opiskelen alaa.
Melkoisen sinisilmäistä porukkaa täällä.
 

Yhteistyössä