GALLUP: Ylempi korkeakoulututkinto ja kuukausipalkka

  • Viestiketjun aloittaja AP ja AP
  • Ensimmäinen viesti
"hmh"
No ihan selvähän se on kaikille akateemisille, että palkan vuoksi ei kannata kouluttautua, niin että jos joku lähäri tuosta onnelliseksi tulee niin siitä vaan.

Mutta ehkä siitä kouluttautumisesta saa jotain muunlaista pääomaa, jota nyt joku lähäri tms. ei ehkä osaa edes kaivata.

Ja usein korkeakouluttautuneet kouluttautuvat koko ikänsä ja palkkaki pruukaa sitten vanhemmiten nousemaan ikävuosien myötä.
 
di 30v
Miten matkustaminen vaikuttaa kuukausipalkkaan? Eihän matkoilta mitään ylimääräistä yleensä saa ellei ylitöitä tule. Verottomat kulukorvaukset ei ole palkkaa? Kannattaa myös ottaa näissä vertailuissa aina ikä huomioon. 25 vuotias harvoin pääsee samoihin tienesteihin kuin 50 vuotias.

Itse olen DI ja palkka n.4200€ helpohkosta asiantuntijatyöstä.
 
111
Miten matkustaminen vaikuttaa kuukausipalkkaan? Eihän matkoilta mitään ylimääräistä yleensä saa ellei ylitöitä tule. Verottomat kulukorvaukset ei ole palkkaa? Kannattaa myös ottaa näissä vertailuissa aina ikä huomioon. 25 vuotias harvoin pääsee samoihin tienesteihin kuin 50 vuotias.

Itse olen DI ja palkka n.4200€ helpohkosta asiantuntijatyöstä.
Meillä saa tuntipalkkaa +25% ulkomailla työskennellessä.
 
AP ja AP
[QUOTE="Linda";27895543]Mä teen kaikenlaisia perustoimistotöitä ja olen koulutukseltani merkonomi. Ikää vasta 25v. Mun kuukausipalkka on 2450.
Olisi kiva siis kuulla, mitä ihmettä ap. tekee noin pienellä palkalla?[/QUOTE]

AP on asiantuntijatehtävissä tekniikan alalla.
 
"hmh"
Mitä työntekijän on osattava ja hallittava, että saa yli 5000 euron palkkaa?
Varmaan vähän yli oman ammattitutkinnon, oli se korkeakoulusellainen tai ei.

Kantaa vastuuta ja hallita kokonaisuuksia. Omaksua uutta tietoa ja kantaa kokemuksen tuomaa hiljaista tietoa mukaan työpaikkaan ja työryhmään. Pärjätä hyvin sosiaalisesti (mikä ei ole ollenkaan sama asia kuin olla hauska ja seuran keskipisteenä... toisin kuin monesti luullaan.)
 
Opiskeleva yh
[QUOTE="hmh";27895693]No ihan selvähän se on kaikille akateemisille, että palkan vuoksi ei kannata kouluttautua, niin että jos joku lähäri tuosta onnelliseksi tulee niin siitä vaan.
[/QUOTE]

No onpa tympeää kommentointia! Enkä mä ainakaan edes tarkoittanut, että hyvä kun ap saa huonoa palkkaa koulutukseen nähden! Tässä taas huomataan asenteellisuus matalammin koulutettuja kohtaan kun tehdään tuollaisia oletuksia.

Miksi ihmeessä toisen huono palkka tekisi mut onnelliseksi?
 
"www"
Ihan lähiaikoina oli uutisissa tilastot, joiden mukaan siis korkeakoulutetut työllistyvät kaikkein parhaiten.
En jaksa etsiä sitä uutista mistään, mutta halukkaat varmaankin löytävät. Ihan siis loppuvuodesta.
Parhaiten Suomessa työllistyivät yliopiston ja ammattikorkeakoulun suorittaneet.



http://www.jobcafeturku.net/tyomarkkinat/4786/Korkeakoulutetut+ty%C3%B6llistyv%C3%A4t+hyvin


http://yle.fi/uutiset/korkeakoulutettujen_tyottomyys_nousi_taantumassa/6202664
 
täällä sama
[QUOTE="Vieras";27895463]Yksityisellä eläinlääkäriklinikalla työskentelen eläinlääkärinä. Töitä on niin paljon, kuin jaksaa tehdä. Teen keskimäärin 40-50h/viikko ja palkka on piirun vajaa viisi tonnia.[/QUOTE]

koulutus, valtion virassa hyvin mediaanitulot. Tunteja 37,5 viikossa.
 
"Vieras"
FM ja parhaimmillaankin humanistisen alan palkka pieni, oliskohan jotain 2000 tai yli, pätkätöitä lisäksi lähinnä. En edes ole koulutustani vastaavassa työssä, vaan ihan duunarihommissa. Mieluummin niin kuin työttömänä, vaikka palkka bruttona enimmillään 1400 kuussa, yleensä alle.
 

Yhteistyössä