GALLUP: Ylempi korkeakoulututkinto ja kuukausipalkka

  • Viestiketjun aloittaja AP ja AP
  • Ensimmäinen viesti
Apupapu
Oon tekniikan tohtori. Teen tutkimusta apurahalla 27000/vuosi, josta verotonta noin 19000. En jaksa laskea kuukausipalkkaa. Mies on myös TkT mutta työsuhteessa yliopistoon ja palkka noin 4000/kuukausi.
 
fanuts
Ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneista 96% työllistyy vuoden sisällä valmistumisestaan oman alansa töihin. Alemman korkeakoulututkinnon suorittaneista 94%.

Suomessa parhaiten työlistettyjä ovat korkeakolutetut.
Näköjään kuulun tuohon vajaaseen 5 %:iin. Toki olen töissä ollut, mutta nyt 4 v työttömänä. Ammattina mikrobiologi ja palkka on ollut edellisissä töissä paskaakin paskempi. 2200-3000 euron välillä. Pitäisin tuota 3000 euroa kuussa sikahyvänä, mutta turha odotella töitä sillä palkalla, kun ei saa edes sitä pienemmällä. Eikä vika ole persoonassa, vaan liian erikoisessa alassa.

Isäntä DI ja tienaa 4200 euroa.
 
"biologi"
Näköjään kuulun tuohon vajaaseen 5 %:iin. Toki olen töissä ollut, mutta nyt 4 v työttömänä. Ammattina mikrobiologi ja palkka on ollut edellisissä töissä paskaakin paskempi. 2200-3000 euron välillä. Pitäisin tuota 3000 euroa kuussa sikahyvänä, mutta turha odotella töitä sillä palkalla, kun ei saa edes sitä pienemmällä. Eikä vika ole persoonassa, vaan liian erikoisessa alassa.

Isäntä DI ja tienaa 4200 euroa.
Voi ei. 4 vuotta työttömänä kuulostaa pahalta. Siinä ajassa olisi jo opiskellut paremman ammatin :(. Minäkin biologi - ja aina huoli työpaikasta.
 
Työtön humanisti
FM ja paras palkka, mitä olen tähänastisen elämäni aikana (38v) saanut, oli 2600€/kk. Pitkään tein töitä täyspäiväisesti alle 2300 eurolla kuukaudessa, viimeisimmässä pätkätyössä palkka oli alle 2200€/kk eikä työ vastannut koulutustani mitenkään.

Osaamista, intoa ja potentiaalia olisi paljonkin, mutta se ei työnantajia tunnu kiinnostavan.
 
YTT yksityisellä sektorilla (lässynlässyn-)asiantuntijatehtävissä n.6000e/kk. Osittainen tulospalkkaus; enemmän saisi, jos viitsisi panostaa, mutta näin typerissä hommissa ei jaksa. Työpaikan muutosta suunnitellessa...
 
"minttu"
FM, työnantaja kunta, palkka surkea eli n. 3000e/kk. Jos oikeasti ajatellaan mun koulutusta, työn vaativuutta ja määrää sekä sitä, että olen vielä lisäkouluttautunut, olisi oikeus ja kohtuus, että minimipalkka olisi ainakin tonnin enemmän.
 
"KTM"
KTM + tradenomi, 3 vuotta satunnaista työkokemusta, josta 1 vuosi asiantuntijana ulkomailla. Nyt kolmivuorossa asiantuntijana noin 2500 € kuussa brutto. Tosin sijoitustoiminnalla noin 10 000 € nettoa lisää.
 

Yhteistyössä