GLANDIN-25:n käyttäjät

Raskaana, ei raskaana, raskaana , ei raskaana....

Jep, ne on tällä hetkellä tunnnelmat :kieh: Hermot menee. Mutta huomenna sen näkeen ryntääkö tättärää paikanpäälle. Jos ei ämmää näy huomisen päivän aikana niin sitten ajattelin poiketa apteekkiin.
Oireita on vaikka muille jakaa, tissit on raskaat ja arat, masua nippailee. Muut oireet onkin aina tullut vasta rv 6 aikoihin.

Tatyana. Onko siellä mitään tuntemuksia? Koska ajattelit testata? bd bd =)
 
Täällä vain olleet rinnat arat ja ehkä hieman paisuneet oviksesta asti. En kyllä kauheesti laske sen varaan kun sama juttu oli myös viime kierrossa.

Ens maanantaina pitäis menkkojen alkaa, et jos järkevästi ajattelee ni testata kannattais varmaan vast ens viikon tiistaina :kieh:

Pidetään peukkuja että täti ymmärtää pysyä poissa ainakin seuraavat 9 kk :)

++++++++++++++ :whistle:
 
Ei ole tätiä vielä näkynyt. Tämä sama olo jatkuu edelleen. Masua jomottelee ja vihloo ja tissit on aikas turvonneet ja raskaat. Mulla on aina joskus tullut kyllä täti vasta kp 32, mutta aika harvoin. Tekisi mieli jo hyppiä pitkin seiniä kun on niin epätietoinen olo. Haluais jo testata mutta en millään haluais testata turhaan. Mutta tänää kyllä ostan sen testin illalla. Ja aamulla ehkä testailen sitten jos tätiä ei vieläkään näy. Mulle täti tulee oikeastaan aina aamulla kylään ja hanat aukee samantein oiken niagaran putouksen lailla. Niin ei yleensä jää epäselväksi asia.

Plussatuulia hirmuisesti meille kaikille toivottelen!!!
 
Eikä vieläkään tätiä... testi (predictor) näytti eilen haamun, ihan selvän sellaisen. Mutta mä oon muutenkin plussaillu aina aika myöhään, ja tuo Predictori ei kuulemma ole kovin herkkä ja moni on sillä saanut haamuja. Menkka oloa ei ole yhtään ja raskaus oireet on vain lisääntyneet. Maanantaina teen uuden testin, kun mies ei anna sitä ennen sitä tehdä. Ei suostunut edes että olisi tänään apteekista ostettu se jo valmiiksi. Sanoi että nyt ei testata turhaan :kieh:

No joko olen raskaan tai sitten on joku kiinnittymis yritys meneillään ja menkat sen vuoksi vähän myöhästyy. Jännittää kovasti!
 
Tuhannesti onnea Leinikki!!! pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin! :flower: :flower: :flower:

Täällähän alkaa rivit harveta. Taidan jäädä ihan yksin listoille roikkumaan... Mitenkään en usko tärppiin, kun kiireitten ym. vuoksi otollinen aika jäi aika tarkkaan hyödyntämättä tässä kuussa (enkä kyllä löytänyt ovistakaan testeistä huolimatta) :/ Mutta onneksi sentään jo kaksi on plussanneet =)

Päivitetäänpä kesäkuun kunniaksi pinoa:

...........Maanantai 2.6.2008...........

Tatyana...................30/28-30...............yk3.........2.GLA-kierto
Muumimuu..............22/28-30................yk3.........2.GLA-kierto
nöttiäinen...............17/29-31................ yk6..........2. GLA-kierto

Jonniina.............odotteleee yrityksen alkua

Plussanneet:

maarunen..............yk2.........1.GLA-kierto.......5/08
Leinikki...................yk3.........1. GLA-kierto......5/08 (vai 6/08?)

Miten Tatyana? Joko olet testiin saanut plussan sinäkin?
 
moikka,

Me on yritetty 7 kiertoa ja GLA:ta oon ottanut joka päivä jo 8 kk. Tästä ketjusta vasta kauhukseni ymmärsin, että tuo onkin saattanut olla syy miksi sitä plussaa ei ole meille kuulunut.

Nyt on jotenkin vedätetty olo, vaikkei kukaan ole käskenyt yrittämään tuon avulla. GLA on yhdessä ruokavalion kanssa auttanut hirveesti mun pms:iin, niin luulin että se on vaan hyvä hormonitoiminnan kannalta. Niin lukee ainakin Efamolin purkissakin, hormoonitoiminnan tasapainottamiseen. Ei mitään varoitusta raskauden aikaisesta käytöstä tms. Mulla on kuitenkin muutamassa kierrossa ollut olo, että olis saattanut olla kemiallinen raskaus, joka ei ole kestänyt (tiedän, vauvakuumeisilla on varmaan joka kierrossa sellainen olo... mulla ei kuitenkaan aina ole ollut). Lisäksi kahdessa eri kierrossa on kierron alkupuolella lauennut järkyttävät menkkakrampit ilman yhtään mitään vuotoa, toiset oli niin pahat että menin tosi huolestuneena gynelle (joka ei löytänyt mitään erikoista). Ne krampit ei ole selittyneet millään paitsi nyt tästä ketjusta löytyneellä tiedolla, että nuo kapselit saattaa aiheuttaa kohtulihaksen supistelua. Se täsmäisikin hyvin, sillä myös mun menkkakivut on pahentuneet ja pitkittyneet yhdestä päivästä kahteen: nyt menee jo kaks päivää sängynpohjalla tuskissaan.

En tiedä olisko ollut turvallisempaa luopua noista kapseleista pikku hiljaa, mut mulle tää ketju oli niin hätäännyttävä, että lopetin saman tien kp 2. Joka tapauksessa ne kehon rasvahappovarastot on ehtineet jo palautua hyvin kun syyskuusta noita käytin päivittäin, alkuun vielä kaksinkertaisen ennoksen (kuten purkissa lukee). Iho mulla on parantunut hirveesti ja kuten sanoin, pms samoin. Mut tuo supisteluvaara ei vaan mulla nyt sovi kuvioon, kun yli puoli vuotta on jo turhaan plussaa odotettu. Todella kannattaa varmaan käyttää tuota vain alkukierrosta ja jos ei ala plussaa kuulumaan, kokeilla vaihteeksi ilmankin. Ei oo tarkoitus maalata piruja seinille, varsinkin kun ketjussa on jo hienoja tuloksia. =) Mutta jos yrityksessä kestää kauemmin ja varsinkin jos on jotain omituisia "kuivakramppeja" niin kuin mulla niin henk. koht. vaan ehdottaisin yritystä hetken aikaa ilman näitä "lisätehoja"!

Toivottavasti meillä kaikilla tärppää pian. :wave:
 
Huh, hurjia oireita Annekella! Toivottavasti nyt lientyvät kun lopetat kapselit! :hug:

Minullakin GLA teki kuukautisista huomattavasti kivuliaammat, ja kramppailu alkoi aiemmin. Alkukierrossa en kyllä ainakaan huomannut, mutta söinkin vaan puolikasta annosta ja lopetin ovikseen. Anneke söitkö kalaöljyä siinä samalla? Sitähän pitäisi syödä, koska muuten sekoittuu muistaakseni omega3&6 -suhde, joka voi sitten tuottaa niitä ikäviä prostaglandiineja...
 
Gilmore, ai sullakin paheni menkkakivut gla:n myötä... Harmi kuulla! Mä ihmettelin niitä koventuneita ja pidentyneitä kipuja itselläni, koska muuten hormoonitoiminta on tuntunut tasaantuneen hurjasti. Esimerkiksi mun kierto oli pahimmillaan 23 päivää, nyt onnellisen tasainen 27-28. En siis osannut epäillä että GLA ois voinut vaikuttaa jotenkin negatiivisesti, mutta ehkä tosiaan ne menkkakivut vois selittyä ainakin osin sillä!

Mä olen kasvissyöjä, joten kalaöljyä en haluaisi ottaa jollei ole pakko (raskaana voin tietty harkita uudelleen). Mut käytän soijatuotteita päivittäin, mulla on tällainen lista runsaasti omegoita sisältävistä ruoka-aineista:

Omega 3:
Lohi
Silli
Makrilli
Saksanpähkinä
Rypsiöljy
Soijatuotteet ja soijapapuöljy

Omega 6 (näihin kuuluu ymmärtääkseni myös GLA):
Auringonkukkaöljy
Rypsiöljy
Maissiöljy (? corn oil, mitähän tää on, käykö pelkkä maissi?)
Mantelit


Nyt kun jätin kapselit, yritän syödä joka päivä sekä soijaa että pari mantelia. Manteleissa on hyvin myös E-vitamiinia, jota saan nyt vähemmän kun jätin pois nuo jättihelokit. Mut voiko olla, että näissäkin on tuota samaa, mikä saattaa aiheuttaa sitä kramppaamista..?

Että tämmöisiä pähkäilyjä tänään... Tsemppiä ja plussatuulia kaikille! =)
 
Mea
Heippa!

Voinko liittyä joukkoonne:)?

Meillä on yksi rakas lapsonen entuudestaan, ja kovasti toivoisimme toista pikkuista perheeseemme :heart: Nyt juuri lähti käyntiin meillä yrityskierto 8 ja nyt tässä kierrossa ajattelin kokeilla noita Glandineita. Toivottavasti toisivat avun!

Miten te "syötte" nuo kapselit (tyhmä kysymys, mutta kysynpä kuitenkin:D)? Itse en "osaa" nieleskellä isoja tabletteja, voinko siis vaikkapa puraista ja niellä:D? Jossain sanottiin, että voi myös puristaa kapselin sisällön lusikkaan... Onko aine pahanmakuista?

Eipä tällä erää muuta kuin toivottelen vain kovasti plussaonnea ihan jokaiselle!

~ Mea
 
Mea minä olen ottanut kapselin ihan vaan runsaan veden kanssa, vaikka onhan ne inhan isoja niellä. En osaa sanoa tuosta avaamisesta, villi arvaukseni on että aika pahaa...

Minä täällä huolestuneena pohdiskelen vatsakramppejani. Tänään on kp 8 ja alavatsalla kramppailee samalla tavalla kuin yleensä menkkojen ekana päivänä. Eli oikeastaan juuri niinkuin Anneke tuossa ylhäällä kuvasi. Ikinä ennen ei ole ollut menkkakipuja menkkojen jälkeen. Pitäisiköhän tässä nyt sitten lopettaa käyttö kokonaan, vaiko lisätä tuota Omega3:sen määrää, jos se tasapaino on päässyt keikahtamaan?

Annekelle pahoittelut, en yhtään hoksannut etteivät kaikki syö kalaoljyä. Toki kasviperäisetkin lähteet ovat varmaan hyviä. Käsittääkseni kylmäpuristetussa rypsiöljyssä on hyvä omega3&6 suhde?
 

Yhteistyössä