greippimehusta

Te jotka juotte greippimehua..

1) Paljonko juotte päivässä?

2) Mikä on mehumerkki?

3) Voiko greippimehun sijasta syödä greipin hedelmänä... Itse en oikein pidä greippimehun hedelmälihasta, joten hedelmä maistusi enempi.
 
Oon juonut Valion greippimehua, koska siinä on täysmehupitoisuus suurin ja oon syönyt myös tuoreita greippejä. Ihan ite päättelin, että ne olis just parhaita, koska on täyttä tavaraa... Sitä en tiiä päättelinkö oikein ;)

Oon syönyt/juonut greipin tai ison lasin mehua päivässä kierron alusta ovikseen asti tai ylikin. Nyt pitäs alottaa Terolutit tässä joku päivä kun ovis meni jo niin lopetan sitte siihen. Greippihän saattaa estää lääkkeiden imeytymistä, joten ei suositella jos on kuuri menossa!
 
en juo mutta join =) ja heti siitä kierrosta plussasin :heart:
1) 1-2 lasia päivässä
2) valion täysmehu 100 % greippimehua. häjyä, mutta makuun tottuu nopsaa.
3) voi syödä hedelmänäkin

muista ettet ainakaan 30min. pese hampaita kun olet syönyt/juonut greippiä. laita vaikka aina jenkki suuhun kun olet juonut greippiä.
Riittää että juo mehua n. ovulaatioon saakka kierron alusta joka päivä. onnea yritykseen :heart:
 
Oon juonut Valion greippimehua kierron alusta aina oletetun oviksen yli ja noin 1½-2 dl päivässä. Mä join sen aina iltamassa tv:tä katellessa. Maku oli aluksi tosi paha, mutta yllättävän äkkiä siihen tottui...Nyt ei enää edes tarvi irvistellä sitä juodessa! :D
 
mitäs luulette kun täälläkin on aloitettu nyt greippikuuri, että pitäskö mun sitten oviksen jälkeen jatkaa punaviinikuurilla? :)

tuolle miehelle vois juottaa sitä viiniä sitten oviksen aikaan että jaksaa pupuilla :D
 
Täällä Italiassa juodaan viiniä aika vapaasti raskauden viimeisellä kolmanneksella (siis lasi päivässä), mutta kun kysyin sitä gyneltä, niin se sanoi, ettei punaviini mitenkään erikseen paranna kohdun verenkiertoa, vaan verenkiertoa ylipäätään koko elimistössä. Mutta koska uusimpien tutkimustulosten mukaan raskauden ensimmäisellä kolmanneksella juoduilla vähäisilläkin alkoholiannoksilla (VÄHEMMÄN kuin yksi annos päivässä) voi olla haitallisia vaikutuksia sikiöön, olen itse luopunut rakastamastani punaviinista lähes kokonaan ovulaation jälkeisenä aikana.
Eli eiköhän suht reipas liikunta ole terveellisempi tapa parantaa kohdun verenkiertoa... :D Tärppituulia!

P.S. En tiedä, oliko vaikutusta asiaan, mutta join kierron alusta asti greippimehua, ja ainakin ovis on tullut. Ovislima oli kerrankin oikein selkeää ovislimaa, yleensä en ole sitä bongannut lainkaan. Tosin jälleen kerran gynen mukaan greippimehulla ei ole mitään vaikutusta asiaan :LOL:
 
Kiitos kaikille tiedoista! :flower: Oviksen olen bongannut useampana kuukautena kiitettävästi, mutta ajattelin, että josko tuo greippimehu tai greippi auttais vielä enempi bongauksessa...?

Tällähetkellä syön "raskaus multitabseja" 1/ päivässä. Helmikuussa 2008 meillä alkaa vauvatalkoot. :heart: :hug:
 
greippi mehu on huippu juttu! ennen ku aloin mehua juomaan ei mulla ollu ovislimoja ollenkaan, sit ku alotin mehun juonnin niin ovislimat kasvo niin paljon et osasin niistä suunnilleen päätellä millon ovis oli.. negatiivisena juttuna voin sanoa että mulla myös kuukautisvuoto lisäänty mehun juonnin jälkeen..
 
Mä join tota greippimehua vissiin kuusi tai seitsemän kiertoa. Sitten viimeiset kuukautiset oli niin valtavat ja kivuliaat, että en ostanut mehua enää, vaikka se kyllä auttoi jonkin verran ovulaation huomaamisessa. Mehuttomasta kierrosta sitten plussasin!

Tosin, plussakierto oli toinen, jolloin söin jättihelokkikapseleita. Ne joidenkin tietojen mukaan myös vahvistavat limakalvoja.

:heart: KÖ & Fedja-setä 5+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Mä join tota greippimehua vissiin kuusi tai seitsemän kiertoa. Sitten viimeiset kuukautiset oli niin valtavat ja kivuliaat, että en ostanut mehua enää, vaikka se kyllä auttoi jonkin verran ovulaation huomaamisessa. Mehuttomasta kierrosta sitten plussasin!

Tosin, plussakierto oli toinen, jolloin söin jättihelokkikapseleita. Ne joidenkin tietojen mukaan myös vahvistavat limakalvoja.

:heart: KÖ & Fedja-setä 5+0
Montako jättihelokkikapselia söit päivässä? Oon kans joskus kuullut, et ne on hyväksi hormonitoiminnalle :)
 
Kun olen tällainen joka paikkaan tunkija :D , niin noista helokkikapseleistakin on pakko sanoa, että gyne sanoi mulle, että liika helokkiöljy voi olla jopa haitallista! Sit kun luin aiheesta netistä, niin siellä sanottiin, että omega-7 (siis helokkikapseleita) syödessä on tosi tärkeää varmistaa omega-3:n (kalaöljykapselit) saanti, koska näiden kahden epätasapaino voi aiheuttaa jonkinlaisen myrkytystilan?!? Olin itse tietty jo ehtinyt ostaa kaksi isoa purkkia näitä helokkikapseleita, ja nykyisin syön omega-3 joka päivä ja omega-7 kerran viikossa, niin kuin siinä nettiartikkelissa neuvottiin. Eli ei varmaan ole haitaksi, vaikka niitä helokkikapseleita ei syö aivan täyttä määrää.
 
Moikka!

Itse uskon greippimehun voimaan, oli se sitten henkistä tai fyysistä. Meillä on poika 11/06, joka sai alkunsa ensimmäisestä mehukierrosta, joka oli toinen yk yrittämisestä.

Aloitimme pikkukakkosen yrittämisen. Nyt yk 2 ja 1. mehukierto. Tänään tein positiivisen testin =)

Join valion greippimehua 2-3 lasia/pvä, kuukautisten ensinnäisestäpäivästä ovulaatioon asti ja muutaman päivän päälle. Ovulaation bongasin erittäin vahvana. Syön myös raskausmultitabseja.

plussatuulia kaikille +++++ :wave:
 
Mä oon joitakin kiertoja silloin tällöin juonut,ei hyvä juttu mulle ollenkaan.Mulla ei limoja juurikaan ole koskaan,mutta greippimehu vei viimesetkin "mehut"...Että eipä mua paljo auttanu!Paljon kylläkin olen muualtakin lukenut greippimehun voimasta,joten tsempit teille!! :)
 
Tässä kierrossa join tuota greippimehua. Aloitin menkkojen puolivälissä ja ovis oli eilen. Nyt vielä tänään nappasin greipin aamupalalla, mutta nyt jää ne sitten pois.
Itselläni tuo greippimehu selvästi auttoi! Osasin ennakoida oviksen vatsan nippailujen perusteella ja ensimmäistä kertaa ikinä bongasin ovislimat myös. Nyt on pupuiltu ja toivotaan plussatuulia. :) :heart:
 
Kiitos vinkeistä, päätin itsekin kokeilla tuota greippimehua. Me ollaan nyt yritetty esikkoa tuloksetta 8 kk ja alkaa vähitellen tuntua siltä, ettei se raskautuminen meidän kohdalla ehkä onnistukaan niin helposti kuin oltiin toivottu. :headwall:

On kyllä aika kamalan makuista ainetta... Tai ei siinä muuten mitään vikaa, mutta jälkimaku on aivan karsea. Saa nähdä kuinka kauan menee ennen kuin tuohon tottuu...
 
Mie kans ostin greippimehua, valion. Täällä kans otetaan kaikki keinot käyttöön, kävin myös vitamiineja mitkä suuniteltu imettäville,raskaana oleville ja raskautta suunnitteleville.

Ajattelin tuota mehua lipitellä kierron alusta ainakin puoleen väliin tai sitten koko kuukauden, vai onko siitä jotain haittaa jos joka päivä juo?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Pikkumyy:
ei greippimenua, koska sekoittaa vaikutuksen, joko minimoi tai vahvistaa liikaa, siis jos lääkkeet suun kautta. :p
Tietääkö kukaan voiko greippimehua juoda, jos joutuu käyttämään Metformiinia pco:n hoidossa? Lääkkeillä koitetaan saada painon putoaminen käyntiin ja vauhdittaa sitä, mutta vielä ei ole ollut mitään vaikutusta siihen. Ruokavaliossakin on tosin vielä parantamista eikä energiaa asiaan panostamiseen ole riittänyt. Silti ajattelen, että jotain pitäisi tapahtua, koska en minä aikaisempaa enemmän sentään herkuttele. Kaikkiaan syön mielestäni varsin kohtuullisesti, mutta paino se vaan pysyy samassa. :headwall:
 
Muistakaa lukea käyttämienne lääkkeiden valmisteyhteenveto, sillä:

Aineksia, joilla greippimehu lisää imeytyneen lääkeaineen määrän jopa 3-9-kertaiseksi, ovat ainakin flavonoidi naringiini ja furanokumariinit. Ne estävät lääkeaineiden oksidatiivista metaboliaa (sytokromi P-450 3A4) ohutsuolessa (Lown ym. 1997). Greipin vaikuttavien aineiden pitoisuudet vaihtelevat suuresti, joten lääkeaineen pitoisuuksien kasvun suuruutta plasmassa ja sen myötä interaktion kliinistä merkitystä on vaikea ennustaa. Kalsiuminsalpaajia (mm. ja verenkierto), terfenadiinia (allergialääke), syklosporiinia (mm. reumataudit, elinsiirtojen jälkeinen hylkimisen esto), midatsolaamia (nukahtamislääke) ja triatsolaamia (nukahtamislääke) ei pidä ottaa greippimehun kanssa. (Duodecim)
 
Anna-79 > Kiitos! :flower: =) Tuossa oli hyvää tietoa ja nyt tarvitsee enää katsoa lääkkeiden tuoteselosteet. Itselläni ei tällä hetkellä ole muita lääkkeitä kuin tuo Metformiini, mutta kohta alkaa allergialääkitys. Muuten kyllä tutkin selosteet aina huolella, mutta lääkeaineet ja apuaineet ovat ihan hepreaa ja jäävät sen vuoksi vilkaistuiksi vain.
 

Yhteistyössä