greippimehusta

Pakko tulla kertomaan tänne "mun tarina".

Kun vielä vuosia, vuosia sitten asuin vanhempien luona ja söin e-pillereitä, muistan kun eräs ilta äiti tuli ihan tuohtuneena paasaamaan mulle kuinka greippimehua ei saa KOSKAAN juoda!! Oli katsellut TV:tä ja siellä oli ilmeisest iollut jotain ohjelmaa greippimehusta, ja äiti tiesi, että pidän greippimehusta. Pelästyin äidin paasausta niin paljon, etten juonut greippimehua kuin pari kertaa seuraavan noin kuuden vuoden aikana :LOL:

Nyt kun meillä(kin) on aloitettu yritys, ostin HETI greippimehua!!! :D
 
:D Äitisi taisi vähän ylireagoida. :D

Itsellä nyt toinen greippimehukuuri menossa. Aloitin muutamaa päivää ennen menkkojen alkua ja joka päivä olen juonut 1-2dl mehua ja syönyt yhden greipin. Noista pitäisi tarpeeksi tulla. Toivotaan, että tässä kierrossa auttisi paremmin.
 
Joo, äiti tosiaan taisi vähän yliregoida mutta minkäs voit, äiti on aina oikeassa ;)

Itse hörpin aamulla lasin (noin 3 dl) ja illalla saman verran (joisin varmaan enemmänkin kun pidän kovastikin greippimehusta, mutta joku raja sentään), lisäksi syön Multivitan Raskaus-tabletteja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja beabee:
Toi greippimehu on niiiin pahaa, meinaa aina tulla ylös sitä juodessa. Ehkä tohon tottuu? Pari päivää oon vasta juonut :|
Tykkäätkö greipistä hedelmänä? Saman asian ajaa greippi, tai kaksi päivässä. Tehokkainta sanotaan olevan aamulla nautittuna.

Käsittääkseni mehua pitäisi juoda 2-4dl pvä. Itse tosiaan juon noin desin päivässä ja lisäksi syön joka aamu yhden greipin.
Jos greippi pelkälteenkin tuntuu liian kirpsakalta niin siihenkin on keinonsa. Kuori ja pilko greippi kuutioiksi ja sekoita vaikka maitorahkan tai maustamattoman jugun kanssa. Tai ripottele päälle yksinkertaisesti vähän vaniljasokeria/tavallista sokeria.
Tai tee greipistä tehosekottimessa itse mehua. Lisää joukkoon banaania (taittaa kirpeyttä tosi hyvin!) tai muita hedelmiä/marjoja. Smoothiet on herkullisia ja terveellisiä. Joukkoon voi nakata pikkusen kaurahiutaleita, niin täyttääkin vähän paremmin. :)

 
joku mainitsi,et juo vaan ovikseen asti greippimehua. onko siitä jotaki haittaa,jos juo koko kierron ajan (ei kk aikana)

viimme kierrossa lipitin ,mut ny ku tää ketju tuli,en enää oo pahemmin oviksen jälkeen naukkaillu :LOL:

kp20/25 jännäks menee :D
 
Täällä kysymystä greippimehusta lisää: Ostin ryb&deckerin (vai mikä nyt olikaan) greippimehua, kun prismasta ei löytynyt MITÄÄN muuta greippimehua, paitsi sitten verigreippimehua, käviskö sekin? vai pitääkö olla nimenomaan greippimehua? No ja sitten luin tuon ryb&deckerin purkin kyljestä että siinä on greippitäysmehutiivistettä ja appelsiinin hedelmälihaa. Eli siinä ei ole greipin hedelmälihaa lainkaan :/ WHAAAT? auttaako tämän mehun lipittäminen nyt sitten mítään?
 
Täällä ainakin löytyy Prisman kylmähyllystä Valion Greippimehua. RD:n mehussa on muistaakseni kaiken muun lisäksi keinotekoista makeuttajaa. RD säilyy moooonta kuukautta avaamatta missä vaan, Valio vain kylmässä ja vain noin kuukauden ja sisältää vain greippiä. Eli etsi sieltä kaupasta se kylmiö, jossa on mehuja, siellä se litran maitopurkin muotoinen sinikeltainen tölkki tönöttää!
 
hihih, kiitos tillukas :D Mutta tosiaan löysin tänään tuon kylmähyllyn ihan omin päin :xmas: Jotenkin vain hassua, ettei ne hyllyt olleet sen lähempänä, mehua kuitenkin molemmissa, vaikkakin toisessa "hiukan" terveellisempää settiä.

Ja tuo valion mehu on muuten ihan sairaan paljon pahemman makuista kuin tuo makeuttamalla makeutettu rybbändekkeri :D
 
Hyvä että löysit. Ja äkkiä siihen makuun tottuu. Ja jos ihan kamalasti maku yököttää, teelusikallinen sokeria lasilliseen on huomattavasti pienempi paha mahd. maha-asukasta ajatellen kuin keinotekoiset makeuttajat. Itse vedän ihan kylmiltään vaan ja parissa kierrossa siihen jo tottui.
 
Pitääpä nostaa tätä keskustelua, kun itsekin tuon Valion greippimehupurkin kävin ostamassa eilen. :) Kaksi lasillista nyt juotu, ajattelin että 2dl päivässä saa riittää... Maku on hyvä, jälkimaku ihan kamala!! Jostain syystä tuota juodessa mahaan tulee kumma tunne, ihankuin mehu haluaisi tulla samaa reittiä takaisin ylös... :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja NoBlood:
Minä en löytäny mistään tuota Valioo. Tuon minkä nyt löysin niinsiinä on 40% vaan sitä greippiä, mutta aattelin josko juon sitä tuplana niin ajais saman asian..?
Valion mehu on kylmähyllyssä ja löytyy yleensä kiisselitölkkien vierestä. :)
 
Itse uskon greippimehuun ja siihen, että se edesauttaa raskautumiseen.

Tein aamulla positiivisen testin ja greippimehu oli käytössä 1 vuotopäivästä ovulaatioon asti. Minulla on 2 poikaa, jotka saivat alkunsa mehukierrosta ja kkm 03/10, joka sai myös alkunsa mehukierrosta. Syön myös raskausmultitabseja ja käytin cb digiovulaatiotestiä :)

Ei muuta kun kokeilemaan!
 
Täytyihän sitä sitten munkin kokeilla tuota greippimehua. Heti ekasta kiertopäivästä join sitä noin 2-3 desiä päivässä. Ovis meni tällä kertaa ihan huomaamatta ohitse. Limoja ei ollut tavallista enempää ja kaiken lisäksi vielä kolme päivää ennen näitä kuukautisia tuli aamulla aivan ihmeellinen verinen vuotoloraus. Sotki housut, mutta siihen jäi. Siitä kolmen päivän päästä alkoi normaali kuukautisvuoto. Siis mitä hittoa? Koskaan ennen ei tuommosta ole ollut. Vähän epäilyttää, että johtui tuosta greippimehusta, mikä sotki systeemit.
En tiedä, uskallanko vielä tässä kierrossa juoda tuota mehua? :(
 
Täällä myös yksi, joka vannoo greippimehun nimeen! Yk 1 join greippimehua lasillisen aamuin ja illoin alkukierrosta aina ovulaatioon asti ja tuloksena oli heti raskaus (poika syntyi 02/10). Kohta olisi tarkoitus aloittaa toisen vauvan yritys ja samalla kaavalla mennään kuin viime kerralla. :)
 

Yhteistyössä