haaa mä haluan kans mielipiteitä NIMESTÄ

[QUOTE="Vieras";23814212]No Nelma ei ihan ole mun makuun, miksei Elma?
Raili on kamala, anteeksi.
Anneli ihan ok kolmas nimi.[/QUOTE]

no siks kun se on Nelma :)

muita nimiä mitä mietin ennen kun tein päätöksen oli Nemi, Nomi tai Mea.. mut sit tuli Nelma ja se on se..
 
"vieras"
Nelma on kiva. Raili on kamala. Anneli menettelee. Onko tuo Raili pakollinen? Tulee vähän semmonen "mikä ei kuulu joukkoon" -fiilis. Onko sukulais-Raililla toista etunimeä,jota voisitte käyttää?
 
[QUOTE="vieras";23814241]Nelma on kiva. Raili on kamala. Anneli menettelee. Onko tuo Raili pakollinen? Tulee vähän semmonen "mikä ei kuulu joukkoon" -fiilis. Onko sukulais-Raililla toista etunimeä,jota voisitte käyttää?[/QUOTE]

mun äiti on raili hannele tai mun mummi raili kerttu..
 
"..."
Höh älä nyt ala toisten mielipiteitä kuuntelemaan. Nimet on makuasioita ja pääasia on että itse pitää lapsensa nimestä. Kunhan nyt mitään Pippeliä ei anna niin no hätä :D


Nelma on ihan kiva nimi. Tietääkseni hyvin vanha lyhenne Sanelmasta :)
 
[QUOTE="vieras";23814327]Nelma Kerttu Anneli :) Mun mielestä se soi jo heti paljon paremmin yhteen..mut makuasioitahan nää on :)[/QUOTE]

ja siis mun äiti oli kyl aika järkyttyny kun kerroin että otan Raili nimen.. ei ite tykkää siitä ja sano että voi lapsi raukka.. :D

mut siis ei noita toisia nimiä ees käytetä!!
 
Minä taas "nimien keksijä fanina" täällä liityn joukkoon. Tuli vaan semmoinen pikkuseikka mieleen että Nelma ja Anneli ovat pehmeän kuuloisia nimiä. Raili tai Kerttu siellä välissä vähän vie sitä sopusointua pois Ärriensä kanssa. Jos haluat kauniisti sointuvan nimen niin laita sinne toiseksi nimeksi myös ns. pehmeän kuuloinen nimi ilman R-kirjaimia. Mulla on aina ollut mielessä että pojille voi antaa "vahvan" ja jämäkän kuuloisen nimen joissa ärrää ja koota mutta tytölle sitten pehmeämmän kuuloinen jossa ällää ja ämmää... :)
 
Mä tykkään kanssa,suomalainen muttei kuitenkaan perus(siis Nelma).Toiset nimet on mun mielestä ihan turhia,olisin ite jättänyt pojan nimestä kokonaan pois mutta mies eri sitä sallinut (piti senki kai jotain antaa päättää |O:D).Mutta jos niistä nyt jotain mielipidettä niin Anneli ok mutta Railista oon samaa mieltä kuin teidän äiti,ja just niinkuin joku sanoi aikasemmin että tulee "mikä ei kuulu joukkoon?"-fiilis.
 

Yhteistyössä