haaa mä haluan kans mielipiteitä NIMESTÄ

"vieras"
Meilläkin on toisina niminä semmosia jotka ei ihan niin miellytä, mutta koska ne tulee suvusta ja meillä on tapana suvussa niin tehdä. Eikä se minua haittaa kun ne nimet ei mitenkään ole käytössä..

Mutta tässä kohtaa, en tykkää myösk'ään tästä etunimestä, Nelma.. :/
 
Nelma on ok, mutta mieluummin se Mea oikeastaan jos noista pitäisi valita. Kumpikaan ei aiheuta kovinkaan suurta tunnerektioita. Ei inhoa muttei myöskään iloa.

Raili ja Anneli eivät ole ainakaan minun makuuni ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Ei tuo Nelma pahimmasta päästä ole vaan ihan mukava nimi. Toki heti tuli mieleen, että kappas väännös Selmasta tai Telmasta vai liekö sekin väännös Selmasta. Raili ja Anneli ovat näitä tätinimiä ja kamalia ainakin minun sukupolven näkökulmasta. Ehkä kyseiset nimet saavat arvostusta ja suitsutusta sitten myöhemmin, mutta nyt ovat aivan out. En laittaisi Railia ja Annelia lapselleni, mutta omat ovat lapsesi ja sinähän sen päätöksen teet. En tosin laittaisi Nelmaakaan.
 
"vieras"
Mä en pidä siitä että sisarusten etunimet on liian samanlaiset (Nemo ja Nelma). Mulle tulee Railista ja Annelista mieleen vain muutama sen niminen lihava täti, joten en antaisi niitä lapselleni nimeksi... Mutta en mä mitenkään huonona pitäisi jos kastetuissa näkyisi tuo nimi, vaikken itse sitä lapselleni antaiskaan :)
 
"Tiiu"
Nelma on hyvä! Eihän noita tokia ja kolmansia nimiä käytetä missään, joskus ne tulee puheeks, mutta pääasiassa mennään kutsumanimi + sukunimi-yhdistelmällä. Luulenpa sitäpaitsi, että ainakin puolilla ihmisistä tokat ja/tai kolmannet nimet tulee suvusta!

Peukut pystyssä siis täältä suunnalta. :)
 
"Karenina"
Kivat nimet kokonaisuudessaan. Mukava kun ei mitää lähiönimiä.
Se on muuten jännä, miten kaikki haukkuu tuota Raili nimeä. Mä olen sata varma, että vielä 20-30 vuoden päästä nuo Railit, Pirjot ja Pirkot tulee vielä muotiin. Sitten ei kukaan mollaa noita nimiä. Samaten jos mä ajattelen mun lapsuutta, niin silloin tyyliin Siirit, Hilmat ja Hiljat oli ihan mummonimiä. Nyt ne on sitten muodissa.
Eli musta on kyllä kiva kun osaa antaa myös sellaisia nimiä, jotka ei ole niin muodissa. Itse olen Kaarina ja mun aikakausilaisia Kaarinoita kutsumanimenä ei ole lähes yhtään.
 
"mee"
Nelma on ihan kiva. Raili ei ole kiva ja jotenkin särähtää korvaan tuolla välissä. Anneli on myös kaunis. Tiedän muutamia Anneleita, jotka on vielä lapsia tai nuoria aikuisia, joten en miellä sitä tätinimeksi.
 
Nelma.aino.matilda
Nelma on Hyvä nimi (koska minun nimeni on Nelma) Ja tykkään siitä. Raili on liian mummomainen ja Annelin ihan semi. Ja joo huomasin että nimi on jo päätetty mutta halusin laittaa tännekkin oman vastaukseni.;)
 
vierailija
Nelma: "Vanhempani koetti liikaa keksiä niin helvetin ainutlaatuista nimeä. Joudun koko ikäni tavaamaan nimeni joka välissä ja opet kutsuu mua väärällä nimellä (Selma, Unelma)."

Raili: lihava keski-ikäinen pubiruusu, jolla on vihreää kajaalia ja keltainen, vaalennusaineella poltettu tukka

Anneli: hiirulaisen nimi

T: eräs, jonka vanhemmat keksi myös pölhön nimen, josta kiusattiin perhepäivähoidosta lukioon saakka
 

Yhteistyössä