Haastan kaikki alkoholittomaan perhevappuun...

Limpparia meilläkin tarjolla illalla. Huomenna suuntaan aamusta Turkuun. Tytöllä on viikonlopun kestävä koristurnaus. Lupauduin ottamaan kyytiinkin 2 tytön joukkueesta ihan sen takia että jotkin vanhemmat haluavat viettää vappua muissa merkeissä.
 
Mä kyllä aoin juoda lasillisen viiniä miehen kanssa kun lapset on nukkumassa jos pienempi vaan sattuu menemään sääliseen aikaan yöunilleen =)
Päiväsaikaan (ja huomenna) juodaan alkotonta simaa jos sitä jostakin kaupasta löytyisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
me nautitaan muutama olut ( 3 pikkupulloa varattuna molemmille illaksi) kun grillataan, mutta muuten alkoholiton. tai tässä tapauksessa humalaton ;) simaa ja kaikkea herkkua sitäkin enemmän
ei se ole alkoholiton jos juotte sen kolme pulloa.
Eihän se ole alkoholiton, jos syö vaikka niitä Malacon Truly -karkkeja, nostatettua leipää. purukumia, simasta ja muista puhumattakaan...
no hei, ei nuissa nyt ALKOHOLIA ole (alkoholi = etanoli) :whistle: mutta kaljassa on.

 
AavikonNorsu
No ensinnäkin mun ei tarvitse ottaa tollasta "haastetta" vastaan.kun mulle tuo no itsestään selvyys olla selvin päin ja tehdä lapselle kiva ja hauska vappu..grillataan ja puhalletaan palloja ja muita vappuhöpötyksiä,käydään vapputorilla. Ei tulis ees mieleenkään lähteä örveltämään tonne :x
 
Olen absolutisti, mutta en ymmärrä tälläisiä haasteita. Olen absolutisti, koska aine ei vaan sovi mulle. Mutta ihmettelen, eikö suomalainen osaa ottaa kohtuudella alkoholia. Vaihtoehdot ovat täysi ei tai perskännit.

Onneksi oma lapseni tulee elämään ympäristössä, missä aikuiset eivät ota koskaan kännejä, mutta myöskin hän tulee saamaan esimerkkiä, miten alkoholi kuuluu fiksusti elämiseen.

Esim menemme huomenna vappulounaalle, jossa nautitaan varmaan pullo tai pari punaviinia useamman aikuisen kesken. Minusta lasi viiniä aterialla on normaalia. Vaikka itse en sitä pystykään juomaan. Lapsi on mukana tietysti, uskon että traumoja ei tule :D
 
Meillä ei tule alkoholitonta vappua, eikä asiassa mun mielestä ole mitään meuhkaamista. Ainoat vaihtoehdot eivät toki ole absolutismi tai kännääminen, vai kuinka? Meillä lapset saavat kyllä nähdä vanhempien käyttävän alkoholia, näkevätpähän samalla, että sitä voi käyttää kohtuudella, eikä siinä ole mitään erikoista ja salattavaa. :flower:
 
4n yh
Meidänkin porukka ilmoittautuu. Syödään herkkuja, munkkeja, juodaan simaa :) Pelaillaan yhdessä, katellaan leffaa, ulkoillaan, käydään ehkä huomenna torilla. Ollaan vaan yhdessä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
Meillä ei tule alkoholitonta vappua, eikä asiassa mun mielestä ole mitään meuhkaamista. Ainoat vaihtoehdot eivät toki ole absolutismi tai kännääminen, vai kuinka? Meillä lapset saavat kyllä nähdä vanhempien käyttävän alkoholia, näkevätpähän samalla, että sitä voi käyttää kohtuudella, eikä siinä ole mitään erikoista ja salattavaa. :flower:
:flower: :flower: Samaa mieltä.
 
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
Meillä ei tule alkoholitonta vappua, eikä asiassa mun mielestä ole mitään meuhkaamista. Ainoat vaihtoehdot eivät toki ole absolutismi tai kännääminen, vai kuinka? Meillä lapset saavat kyllä nähdä vanhempien käyttävän alkoholia, näkevätpähän samalla, että sitä voi käyttää kohtuudella, eikä siinä ole mitään erikoista ja salattavaa. :flower:
:flower: :flower: Samaa mieltä.
Ja mä myös samaa mieltä :flower: Mukavaa vappua itse kullekin.
 

Yhteistyössä