Haastavaa tämä pääsykoekirjojen lukeminen.

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
nii no ainaha sitä voi hakee ammattikoululainenkin mut harvemmin pääsee..Sit vaa iha hiiiiirmu ahkera lukeminen ja sisäistät kaiken ni jos sit pääsisit sissää! :) :wave:

Tohon suomen kieleen mulla on paremmat mahdollisuudet, logopediaa lukemaan pääsee vaan 10 :|. Äidinkieli on mulla vahva aine niin en ole niin huolissani suomen kielen pääsykokeista :).
 
Ootko kattonu yliopiston sivuilta vanhoja pääsykoekysymyksiä? Oulun yliopiston nettisivuilla ainakin oli aiempia kysymyksiä.. Mie suunnittelin hakevani Oulun yliopistoon lukemaan suomen kieltä, mutta suunnitelmat muuttui :D Suoritan eka tämän maisterintutkinnon, joka on kesken ja haen vasta sen jälkeen sinne :) tsemppiä lukemiseen!
 
vieras
Pääsykokeet todellakin ratkaisevat monessa paikassa paljon. Lukion lehtorina olen nähnyt, että melkein jokaisesta voi tulla mitä vaan. Sinnikkyys ja korkea motivaatio yleensä palkitaan. Tsemppiä ja lukuiloa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Q-kuppi: Ajattelin ensin, että ei kai 12 vuotta sitten ollut vielä E:tä. Tarkistin wikistä, vuonna 1996 se tuli arvosteluasteikkoon. Ajattele, niin monta vanhaa ällää sinulla!
Arvaa olenko ajatellut :snotty:
Kirjoitin 1996, vaikka ikäni puolesta mun olisi kuulunut kirjoittaa 1995, mutta pidin yhden lusmuiluvuoden. Ja olen kyllä kironnut sitä päätöstä pariinkin otteeseen :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
tytsi, mitäs meinaat jos et piäse läpi? välivuotta töissä ja sit uuvellee :) ?
Jos (ja kun ;)) en pääse läpi niin teen sitten jotain töitä ja menen avoimeen yliopistoon opiskelemaan :). Ja seuraavana vuonna sitten haen uudestaan =).
MIten se meneekään, koska saa tietää pääseekö papereillaan pääsykokeisiin? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Ootko kattonu yliopiston sivuilta vanhoja pääsykoekysymyksiä? Oulun yliopiston nettisivuilla ainakin oli aiempia kysymyksiä.. Mie suunnittelin hakevani Oulun yliopistoon lukemaan suomen kieltä, mutta suunnitelmat muuttui :D Suoritan eka tämän maisterintutkinnon, joka on kesken ja haen vasta sen jälkeen sinne :) tsemppiä lukemiseen!
En ole vielä katsonut :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
tytsi, mitäs meinaat jos et piäse läpi? välivuotta töissä ja sit uuvellee :) ?
Jos (ja kun ;)) en pääse läpi niin teen sitten jotain töitä ja menen avoimeen yliopistoon opiskelemaan :). Ja seuraavana vuonna sitten haen uudestaan =).
MIten se meneekään, koska saa tietää pääseekö papereillaan pääsykokeisiin? :)
Pääsykokeisiin pääse kaikki :). Mulla on logopedian pääsykoe jo 26.5! Samoihin aikoihin, kun saan vasta tietää yo-tulokset. Tuon ekan pääsykokeen perusteella osa pääsee sitten kesäkuussa suulliseen kokeeseen :). Suomen kielen pääsykoe on vasta 12.6.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Pääsykokeisiin pääse kaikki :). Mulla on logopedian pääsykoe jo 26.5! Samoihin aikoihin, kun saan vasta tietää yo-tulokset. Tuon ekan pääsykokeen perusteella osa pääsee sitten kesäkuussa suulliseen kokeeseen :). Suomen kielen pääsykoe on vasta 12.6.
Pääseekö kaikkiin tiedekuntiin?

 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Pääsykokeisiin pääse kaikki :). Mulla on logopedian pääsykoe jo 26.5! Samoihin aikoihin, kun saan vasta tietää yo-tulokset. Tuon ekan pääsykokeen perusteella osa pääsee sitten kesäkuussa suulliseen kokeeseen :). Suomen kielen pääsykoe on vasta 12.6.
Pääseekö kaikkiin tiedekuntiin?

Kyllä mun tietääkseni :). Ainakin niihin, mitkä mua kiinnostavat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Kyllä mun tietääkseni :). Ainakin niihin, mitkä mua kiinnostavat.
MInun tietoni ovat niin miljoonan vuoden takaa ja kuvittelin, että papereitten lukiosta pitää olla jotain tiettyä, että on mahiksia pääsykokeisiin.

Mutta sinulle oikein paljon lukuintoa :flower:
 
vieras
Kyllä noilla arvoisanoilla voi päästä sisään :) Mäkin pääsin mulla oli englanti M, Ruotsi M, reaali M ja äidinkieli C (tuota meinasin aikoinaan korottaa mutta en sit koskaan jaksanut). Mä opiskelen taidehistoriaa nyt 4-vuotta. Vasta nyt mä nautin opiskelusta, lukioaikana jotenkin vain hengaili kirjoituksiinkin menin lukematta :snotty: Pääsykoe kysymykset oli mulla kaikki essee vastauksia ja sitten yksi kuvan tulkintatehtävä. Esseissä kysyttiin ikään kuin yleiskuva jostain tietystä aiheesta, ei niinkään mitään nippelitietoa. Tosin sun pääsykokeet on varmaan erityylisiä, ainakin jollain tapaa. Tsemppiä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä noilla arvoisanoilla voi päästä sisään :) Mäkin pääsin mulla oli englanti M, Ruotsi M, reaali M ja äidinkieli C (tuota meinasin aikoinaan korottaa mutta en sit koskaan jaksanut). Mä opiskelen taidehistoriaa nyt 4-vuotta. Vasta nyt mä nautin opiskelusta, lukioaikana jotenkin vain hengaili kirjoituksiinkin menin lukematta :snotty: Pääsykoe kysymykset oli mulla kaikki essee vastauksia ja sitten yksi kuvan tulkintatehtävä. Esseissä kysyttiin ikään kuin yleiskuva jostain tietystä aiheesta, ei niinkään mitään nippelitietoa. Tosin sun pääsykokeet on varmaan erityylisiä, ainakin jollain tapaa. Tsemppiä!
Muistatko, mikä sulla oli pääsykoekirjana? Minä monta monta vuotta sitten koitin lukea taidehistorian pääsykokeeseen, mutten saanut itsestäni tarpeeksi irti, olin jo vakitöissä silloin. Jäänyt kyllä harmittamaan. :/
 
vieras
Hmm mä en kyl muista et mikä kirja meillä oli mut aihepiirinä oli deltajit. Oliskohan se ollut Tutta Palinin Oireileva miljöömuotokuva..? Voisin kyl tarkistaa asian opinto-oppaasta jos vain löytäisin sen tuolta arkistosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmm mä en kyl muista et mikä kirja meillä oli mut aihepiirinä oli deltajit. Oliskohan se ollut Tutta Palinin Oireileva miljöömuotokuva..? Voisin kyl tarkistaa asian opinto-oppaasta jos vain löytäisin sen tuolta arkistosta.

Pistän tuon kirjan muistiin :)
 
vieras
Jos taidehistoria kiinnostaa muutenkin niin suosittelen kirjaa, Katseen Rajat: Elovirta & Lukkarinen (perusteos joka oli pohjana koko perusopintojen ajan, mielestäni todella selkeä kokonaisuus) ja taiteilija elämänkerrat ovat hyvin mielenkiintoisia. Viime kurssissa luettiin Laitilan Tukaattityttöä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos taidehistoria kiinnostaa muutenkin niin suosittelen kirjaa, Katseen Rajat: Elovirta & Lukkarinen (perusteos joka oli pohjana koko perusopintojen ajan, mielestäni todella selkeä kokonaisuus) ja taiteilija elämänkerrat ovat hyvin mielenkiintoisia. Viime kurssissa luettiin Laitilan Tukaattityttöä.
Tuo Katseen rajat onkin tuttu kirja :)
 

Yhteistyössä