Haaste! Ole käyttämättä ketsuppia viikon ajan

Makaronilaatikko- ketjusta inspiroituneena "haastan" ihmisiä olemaan laittamatta ketsuppia jokapäiväiseen ruokaansa.

Itse kuulun niihin ketsupin "pakko-opittuihin" syöjiin eli varmasti ihan pikku lapsesta asti minunkin ruokaan on aina sitä ketsuppia laitettu ja sen enempää asiaa ajattelematta itse olen sitä myöhemminkin ruokaani lisännyt.
Kunnes mieheni kautta opettelin syömään ruokani ilman ketsuppia ja nykyisin tilanne on se että huomasin etten edes pidä kys.aineesta ja se peittää todella paljon ruoan ns.oikean maun. Eihän se ruoka ennen oikein muulta maistunutkaan kun ketsupilta, ihan sama mikä ruoka kyseessä. Ja tuohan se haastetta maustaa se ruoka maistuvaksi ilman että peittää sen valjun ruoan ketsupin maulla.

Joten kaikki joilla on elämässä tylsää tai muuten vaan haluaa käyttää aikaansa johonkin ei järkevää; kokeilkaa olla käyttämättä ketsuppia jokapäiväisessä leivässänne, amen.
 
[QUOTE="vieras";27013145]Et kai sä ny sitä ketsuppia kaikkiin ruokiin laittanu?![/QUOTE]

Ei kuule pahemmin niitä ruokia ollut joihin en olisi sitä laittanut, oikeasti.
Setäni innostamana laitoin sitä jopa hernekeittoon, joka oli hänen mielestä maailman parasta.
Ja koska olin maailman surkein ruoanlaittaja(äidin peruja)niin ketsuppi oli se jolla sai pahimmatkin ruoat alas.
 
[QUOTE="Jenis";27013163]Mutta hei, AP, kerro mihin kaikkiin ruokiin laitoit ketsuppia? Tiiä vaikka sais uusia vinkkejä :D[/QUOTE]

Hernekeiton lisäksi, lapsena suurta herkkua oli paahdettu leipä voideltuna ja päälle reilusti ketsuppia. Nykyisin en sitä söisi vaikka maksettaisi.
 
"Jenis"
Hernekeiton lisäksi, lapsena suurta herkkua oli paahdettu leipä voideltuna ja päälle reilusti ketsuppia. Nykyisin en sitä söisi vaikka maksettaisi.
Ketsuppileipä on kyllä meidänkin muksujen herkkua. Paahtis, päälle ketsuppia, basilikaa, paahdettua sipulia ja ääntä kohti. Erikoissuperherkkupäivinä saavat tuota iltapalaksi/välipalaksi, ja uppoaa paremmin kuin mikään muu :-O

Ja sipulia eivät tietenkään missään muissa olosuhteissa syö.
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
[QUOTE="Jenis";27013283]Ketsuppileipä on kyllä meidänkin muksujen herkkua. Paahtis, päälle ketsuppia, basilikaa, paahdettua sipulia ja ääntä kohti. Erikoissuperherkkupäivinä saavat tuota iltapalaksi/välipalaksi, ja uppoaa paremmin kuin mikään muu :-O

Ja sipulia eivät tietenkään missään muissa olosuhteissa syö.[/QUOTE]

Ihme kyllä, mua ei saatu edes ketsupin avulla sipulia syömään.
Enkä sipulia ole vieläkään oppinut syömään.
 
"vieras"
Itse en syö enää ollenkaan ketsuppia, syynä lapsuuden traumat.
Koulussa istuin ruokalassa aina ystäväni vieressä joka laittoi joka ruokaan ketsuppia, esim. puuroon, perunamuusiin ja kanaviilokkiin.
Muistan ikuisesti sen limaisen vihertävän kanaviilokin johon oli sotkettu jotain epämääräistä punaista yöööök ja hyi.
 
Onnistuu maniosti;)..meillä ei poikanen halua edes makaroonilaatikkoonkaan ketsuppia..mutta mies hölvää sitten siitähin edestä.:D

..ja kyllä, käytän ketsuppia itsekkin..mutta en aina muista/viitsi sitä laitella joka ruokaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä