Haaveena vauva 2020

Kerrotteko sivistymättömälle miten tuo LH käyttäytyy, jos sattuukin tärppi? Jääkö sen pitoisuus silloin pidemmäksi aikaa koholle? Mietin siis kun oon ymmärtänyt, että jotkut käyttävät ovistestejä myös plussan selvittämiseen? :)

ON: itsellä tänään kp13 ja nyt alkaa testiin hiipiä väriä. Saa nähdä mille päivälle huippu osuu.
https://aijaa.com/JE9Gem
Monella loppukierrossa testiin alkaa piirtyä viiva. Tuossa testissähän ei näy juuri mitään (tai tuo toinen "viiva" on kyllä ihan väärässä paikassa). Ovistesti voi käytännössä näyttää mitä tahansa ja siksi normaalisti sanotaankin, että lopeta plussaan. Toki siis se LH on ikäänkun hcg:n kaksonen ja siks ovistesti reagoi myös hcg arvoihin ja joskus kuullut jopa raskaustestin näyttävän haaleeta oviksen aikaan
 
Mun eka raskaus sai alkunsa 5-6pv vanhoilla siittiöillä :ROFLMAO: riippuen miten se munasolu irtos, mutta n. päivän tarkkuudella pystyn kivuista sanomaan ja muista oireista
 
Viestejä tulee niin paljon, että menee jo ihan sekaisin mitä piti kirjoitella ja kenelle..

@Helmiina1978 toivottavasti ehtivät ajoissa perille ja sitten edelliset vielä hengissä :)

@hemuliina90 pahoittelut negasta, mä jostain joskus luin että klo 18 jälkeen alkavat menkat olisi vasta seuraavalle päivälle kp1, mulla myös alkoi keskiyöllä ja laitoin seuraavalle päivälle, vaikka vuoto aina yltyykin yleensä jo tunnissa ihan kunnon vuodoksi.
Mulla jostain syystä alkaa aina menkat yöllä tai aamulla niin suht helppo laskea se siksi päiväksi, nytkin jos en olisi valvonut myöhään niin olisin herännyt verilammikosta.

Ja ainakin mun olla kohdalla tuo @Helmiina1978 mainitsema raskaaksi tulon helpottuminen seuraavan kohdalla on pitänyt paikkansa, eka siis tärppäsi yk 28, toka 18 ja kolmas yk 3.
 
No mä vähän ihmettelin sitä paikkaa, mutta ajattelin sitten, tulkitsin ehkä ohjeiden kuvia väärin, kun se väärään paikkaan ilmestynyt viiva oli kuitenkin niin selkeä. :ninja: Hyvä tietää, että ihan väärässä olin.
Tuossa nuolen kohdalla taitaa näkyä sitä oikeaa viivaa haaleasti? Vai sirittääkö mullakin nyt silmät :ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Attachments

Joo kyllä mä näin jälkiviisaana tavallaan ymmärrän että miten olisin itse voinut asian paremmin muotoilla. Pitää varmaan koittaa olla enemmän varpaillaan täällä. Asiat on kuitenkin kaikille arkoja.
Minun takia ei ainakaan tarvitse olla varpaillaan. Pahoittelen, kun ymmärsin viestisi väärin. Pyörittelin sitä tuossa päässäni ja se alkaa jopa aueta minulle, ainakin uskoisin niin :) Varmaan se eka lause sai mut hämilleen ja sit ei osannut enää ajatella muuta. Ja toki aamulla kun sitä niin aikaisin luki, niin saattoi olla myös osuutta asiaan, kun olin vasta herännyt :LOL: Ja näin illalla se aamuinen päättely oli vielä päässä, niin ei vain osannut kääntää sitä tsemppaavaksi :unsure: Pahoittelen!
 
Piditkö tarpeeksi kauan virtsassa? Näyttää siltä ettei väri ole päässyt leviämään tarpeeksi ja jäi jumiin siihen ennen testi aluetta.
Joo pidin ja levisi kyllä ylös asti kuten aina aiemminkin, kyttäsin vieressä ekat minuutit. Tikku meni heti roskiin, mutta ehkä tuossa @Karvakorvat kohdassa himmeää viivanpaikkaa on. No, huomenna seuraava yritys, ei se kaukana enää ole.
 
Kukas siitä ovistestistä ja lh:sta nyt kysyikään?

"Ovulaatiotesti raskaustestinä

LH ja HCG ovat lähes identtiset hormonit. Ne ovat molemmat rakenteeltaan glykoproteiineja jotka koostuvat aminohapoista. Molemmat hormonit sisältävät saman alfaketjun sekä lähes samanlaisen beetaketjun. Niiden toimita on myös hyvin samankaltainen. Tämän takia HCG-ruiskeita käytetään hedelmällisyyshoidoissa. HCG:lla saadaan aikaseksi LH huippua muistuttava hormoni piikki, joka käynnistää ovulaation.

HCG:n ja LH:n ero on beetaketjussa, jossa HCG:n on lopussa noin 30 aminohappoa enemmän. HCG testit ovat kehitetty erityisesti etsimään tätä beetaketjua, jolla hormonit eroavat toisistaan. LH testi tunnistaa beetaketjun alkuosan, eikä loppuosalla ole väliä, joten se näyttää positiivista tulosta molemmille hormoneille.

Ovulaatiotestit eivät tyypillisesti ole yhtä herkkiä kuin raskaustestit, vaikka herkkyyksissä onkin iso kirjo. Ovulaatiotestejä on markkinoilla 20-50miu/ml ja raskaustestejä 10-40miu/ml. Positiivisen tuloksen saa ensimmäisenä herkimmällä testillä. Kannattaa tarkistaa käytettyjen testien herkkyys.

Raskaana ollessa herkempi ovulaatiotesti näyttää ensin positiivisen tuloksen kuin epäherkempi raskaustesti.

Raskaus näkyy testeillä munasolun kohtuun kiinnittymisen jälkeen, jolloin HCG:n tuotanto alkaa ja nousee tasolle jossa se on mahdollista havaita. Tämä on aikaisintaan muutama päivä ennen kuukautisten odotettua alkamisajankohtaa, mutta on hyvin yksilöllistä. Munasolu kiinnittyy kohtuun noin 7 päivää hedelmöittymisen jälkeen. Ovulaatiotesti ei jää positiiviseksi LH huipun jälkeen vaikka raskaus olisikin alkanut. Tulos on ovulaatiotestillä negatiivinen LH huipun jälkeen ennen kuin munasolu kiinnittyy ja istukka alkaa tuottamaan HCG hormonia riittävän määrän havaittavaksi.

Loppuen lopuksi positiivinen tulos raskaustestillä tarkoittaa sitä, että on raskaana. Positiivinen tulos ovulaatiotestilla tarkoittaa että ovulaatio on lähenemässä tai että on raskaana. Ovulaatiotesti voi olla negatiivinen vaikka olisi raskaana. Positiivisen raskaustestin jälkeen ei ole enää epäselvyyttä asiassa; Positiivinen ovulaatiotesti voi antaa vihjeen kuinka asian laita saattaa olla, mutta se ei anna varmaa vastausta vaan raskaustesti on syytä tehdä."
https://www.kotitesti.fi/info/ovulaatiotesti-info/118/
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Sori, tuli vähän pitkä lainaus^ :LOL:

Mutta siis ovistestillä voi bongata raskauden, mutta se plussa voi tarkoittaa muutakin tai ei mitään.

Sit omaa ulinaa: noissa mun ovistesteissä (rfsu) on tarkkuus 20 ja first responsessa 6,5... Eli huomenna voisi periaatteessa näkyä ihan raskaustestissä jos nähtävää on :confused:
Ahistaa. Miksei tää vois olla niin simppeliä, että lasti sisään ja se on siinä? :ROFLMAO:

Tänään tullut päivän mittaan semmonen olo, että nyt on tärpännyt. Sitä tulee pettymään vaan niin paljon enemmän nyt! :alien::censored:
 
@Ananas90 se oisko muuten hyvä, että voisi suhtautua yrittämiseen noin, lasti sisään ja se on siinä. Ja ei tartteis miettiä keinoja parantaa mahdollisuuksia, tunnustella tuntemuksia, pohtia oviksen tapahtumista jne. Jos jostain syystä ovistikut ei ehdi tulla, niin pitäisikö tää kierto koittaa ottaa rauhallisesti :ROFLMAO: hyvä kun ne sano sieltä lääkäristä, että ottakaa nyt loppuvuosi rauhallisesti, ilman ovistikuttelua ja kerätkää voimia tulevaan, ei ihan kyllä toteutunut täysin. Mutta toisaalta ihan ok fiilis eilistä menkka-ahdistusta lukuunottamatta :whistle:

Meillä pian vuosi täyteen esikoisen yrittämistä. Kyllä hieman miehestäkin jo tosiaan huomaa, että pettyy, kun mulla menkat alkaa. Mutta pakko uskoa, että joku päivä onnistuu :geek::love: vaikka tällä hetkellä se tuntuukin vielä kaukaiselta.
 
Mä voisin taas liittyä piinailijoihin: kp 15/24-26, dpo 1

Sain eilen aamulla digiovistestiin hymynaaman, tänään aamulla ei enää tullut, mutta kysyin klinikaltani mitä ovat mieltä. Tuumattiin, että annetaan palaa! (y) Ovis oli uskoakseni eilen alkuillasta ja tää toka inssini tehtiin tänään pikkusen ennen puolta päivää. Lekurini kertoi, että hänen kokemustensa mukaan ei ole väliä tehdäänkö hoito ovisplussatestipäivänä vai sitä seuraavana, hänen mukaansa samat onnistumismahdollisuudet.

Tällä kertaa on jotenkin ihan tosi hyvä fiilis! Lekurikin sanoi, että ajoitus olisi nyt aivan nappi, ja itse oon tyytyväinen, kun sain luontaisesti hymynaaman testiin, eikä siksi tarttenut käyttää irrotuspiikkiä. En käynyt hoitoa edeltävässä ultrassa, koska en vain kokenut sen tuottavan lisäarvoa. Eli nyt en tiedä ollenkaan minkä kokoinen folli/limakalvo siellä oli, mutta ovislimat olleet ihan älyttömän runsaat ja toivon sen olevan hyvä merkki ;) Ekassa inssissähän mun folli oli vain 17 mm, ja jouduttiin viikonlopusta johtuen irrottamaan piikillä, joten olin heti jotenkin epäuskoinen onnistumisen suhteen. Nyt kyllä tosiaan ihan eri fiilis! Parin päivän päästä aloitan taas 10 päivän Terolut-kuurin lyhyestä luteaalivaiheestani johtuen, eikä siinä mitään, ihan ok ja ilman älyttömiä valeraskausoireita se meni viimeksikin kun on kaltaiseni realisti, mutta sitä seuraavat menkat oli kyllä sellanen tulva, että apua!!! :censored:

Kiva lukea teidän juttuja! Kun oma tilanne on se, että on yksin prosessissa, niin kerrottavaa ei ole kuin sen kerran kun hoidossa on käynyt, mutta silti luen taustalla tosi mielelläni muiden kokemuksia :love:
 
En kyllä minäkään nyt oikein pysy perässä keskustelussa:D jännitän täällä teidän muiden tilanteita!:)

Iltapäivällä aattelin et ei oikein mitään ovistuntemuksia mutta niin vaan alkoi jomotukset nyt iltaa kohti. Ollaan nyt pari päivää oltu aktiivisia niin jos vielä nyt illalla jaksettais niin olis hyvä juttu(y)

Tähän loppukiertoon on nyt myös varattu verikokeet ja gynekäynti, jos jotain selviäisi näitten peräkkäisten kemiallisten taustalle.
 
@Ninnanen täällä on niin erilaisia tilanteita, että mielenkiintoista aina lukea. Oppii paljon uutta ja saa vertaistukea (y) Minua kiinnostaa tutkimuksiin ja hoitoihin liittyvät asiat, kun meillä tutkimukset menossa ja jänskättää, millaisilla hoidoilla lähdetään kokeilemaan. Täältä saa jo paljon tietoa ja voi sitten lääkäriltä kysellä lisää, ei tuu kaikki ihan uutena sitten (y) mukava kuulla, että hyvät tunnelmat jäi inssistä, toivotaan onnistumista :love:
 
Mä limailen nyt koko ajan! Ei auta kun toivoa sitä, että tää tarkottais sitä mitä eniten toivotaan :) Dpo 5 (arvelen) alkaa olla taputeltu ja lauantaina dpo 10 aion testata. Nyt täytyy vaan pysyä kiireisenä, koska tässä kohtaa se piina tuntuu kaikista pahimmalta. Onneksi koko viikonlopuksi on spessua tekemistä luvassa, mikä kyllä lohduttaa, jos menkkaoireet saapuu :rolleyes:
 
@Unimaa hyvä, että saitte lääkärille ajan ja toivottavasti löytyisi jotain syitä ja keinoja tukea raskauden etenemistä (y)

Sellainen tuli tänään mieleen, että kun tämä yrittäminen tuntuu välillä todellakin yrittämiseltä, ei läheisyydeltä tms., niin toivoisin tosiaan ovistikuttelulta sitä, että voisi sitten plussan saatua ja vielä viimeisten tallettelujen jälkeen vaikka jättää seksin harrastamisen vähemmälle. Jos siis olettaisi, että digitestillä saatu hymynaama riittäisi. Nimittäin ei vain jaksa joka toinen päivä läpi kierron. Vaikka toisaalta jos niin tulee tehdä, niin kyllä siihen pyrimme. Tai sit jos onki oviksen jälkeen monena päivänä halut korkeella, niin vois huoletta paneskella menemään, ei tarvis miettiä sitä, ehtiikö ne siittiöt valmiiksi vai miten se sanotaan :ROFLMAO: Tulipa sekava sepostus :ROFLMAO::poop: Luin täältä oviskeskusteluja, paljon asiaa ja olen pyörällä päästäni.
 
Juu tosi paljon täällä nykyään juttua, se on kyl kiva vaikkei meinaakaan pysyä perässä (y):LOL:

En tiedä minne mun menkat jäi... Ärsyttää! Kroppa toiminu tähän asti kuin kello noiden lugejen kans mut nyt ei. Tänään oli siis kp 27 ja dpo 15, viimeinen luge otettu torstaina. Olis jo pitäny alkaa, mut ei. Raskaana en oo. RTestejä ei ole, mut ovistesti nega, lauantainahan se oli vielä plussaa, niin kuin usein mulla juuri ennen menkkoja on kovin tumma viiva ovistestissä. Limaista vuotoa tulee, mut ei kipuja eikä verta vielä, mut eiköhän ne pian ala. Munasarjoissa juilii kovasti, eli nyt taisi tosiaan käydä niin että keltarauhaslääkitys pitkittää vuodon alkua vaikka uusi kierto on oikeasti munasarjoissa jo käynnissä. Lääkäri on tästä varoitellutkin. Mun oma luonnollinen kierto kun on keskimäärin vain 24 päivää. Luulen että pidän kaikista hormoonilääkityksistä nyt taukokierron kunhan ne menkat alkaa, nii saan kropan vähän tasoittuu ja luonnollisen kierron palautuu. Voi tehä pääkopalle myös hyvää... Tuskin on nyt yhdestä kuukaudesta tää projekti kiinni, ja joka tapuksessakin voi olla ettei tuo lääkitys auta mua yhtään, meillä voi olla yhtäläiset tai yhtä huonot mahikset onnistua luomuna. Yk 12 kohti siis, kunhan vain nyt ne menkat joskus alkaiso_O
 
Täällä kunnon piinailut käynnissä! Eli kp 27 alkoi (kyllä päivittelen tänne kahdelta yöllä :whistle:), Dpo 11-13 menossa, rinnat kipeytyivät 8 pv eli nyt dpo 7-9. Kuukautisiin olisi kolme päivää, jos alkavat. Hiukan syyhyää kädet kaivella raskaustesti laatikosta, mutta en millään malttaisi. Tulen oikeasti pian hulluksi tämän oireilun kanssa. :confused: Ei kyllä ikinä ole kestänyt näin pitkään tämmöinen rintojen arkuus paitsi jotain ehkäisy/minipillereitä käytettäessä. Petyn kyllä suuresti jos menkat alkavatkin, jotenkin päädyn luulemaan pms-oireiluani raskaudeksi joka kuukausi. Tuo rintojen kipeytyminenhän minulla kuuluu siihen, mutta ikinä ne eivät näin kauaa näin kipeät ole olleet. Toivotaan parasta. :rolleyes:
 
@Viennna Mulla tässä yrityksen aikana ollut yksi kierto, missä mulla oli pms-oireet jotenkin todella voimakkaat. Rinnat oli turvonneet ja kipeät 8pvä ennen menkkoja (kipeät ne yleensä on n. 3-4pvä ennen, mut ei turvonneet) ja oksensin viikon verran. Olenkin tässä jotenkin ajatuksissani päätynyt, että se oli kemiallinen, koska se kierto oli rintojen ja pahoinvoinnin suhteen niin erilainen ja tietysti oli ainut kierto, jolloin en testiä tehnyt :ROFLMAO: Toivotaan siis, että sieltä on sinulle plussa tulossa :love:
 
Lämmöistä! En ole mittaillut lämpöjä ikinä ja erehdyin tänä aamuna mittaa ekan kerran. Mitä olen lukenut, niin eikö oviksen jälkeen lämmöt ole koholla sinne asti, kunnes menkat alkaa? (n) Vai onko sekin yksilöllistä? Minulla ei kyllä lämmöt koholla ole ja nyt oletettavasti dpo2.
Viisaammat voi varmaan valaista vähän :D
 
  • Tykkää
Reactions: Viennna
Malttamaton höppänä täällä hei :D Tänään dpo 8(tai 7pv mahdollisestä hedelmöittymisestä) ja pakko oli saada testata puhdas nega :LOL:

Mäkin luen joka päivä monta kertaa, mutta vähälle jää kommentointi, aina kerkeää unohtaa kelle piti vastata. Mutta kaikille paljon tsemppiä ja plussatuulia :love:
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

14.1.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★


vauvahaaveilija2396......kp 72/28-30
HMami............................kp 71/28
Elllla...............................kp 71/30
Tingeli............................kp 58/34-36
Nenskuli..........................kp 56/ ?
tupsahus.........................kp 47/30
Pikkuhaave....................kp 36/32
Mustikka89.....................kp 30/25
hemuliina90....................kp 30/28
Keltasirkku..................... kp 28/28-32
Persikka123....................kp 28/32
Hypsy..............................kp 27/28-30
Lilmi89............................kp 26/28-30
Ananas90.......................kp 23/25-28
Vauvameille....................kp 23/28-35
Napsunen.......................kp 22/28-35
Snanniska.......................kp 21/28
taikinatonttu....................kp 21/28
Koodikissa......................kp 19/24
Mirella92........................kp 17/34
Kasikuus........................kp 16/28-31
Kuumeilija23...................kp 16/25/27
Helmiina1978.................kp 15/29
Amadecasa....................kp 15/34-55
Hipposka........................kp 15/30
Unimaa...........................kp 15/27
Ninnanen........................kp 15/24-26
Masu90..........................kp 14/27-30
Shibali............................kp 12/23-28
Ilona Eloisa....................kp 12/xx
linneah........................... kp 11/26
Töppönen.......................kp 11/26-28
Karvakorvat....................kp 10/28
Haavejuttu......................kp 8/29
Lina87............................kp 8/28
Jjenn..............................kp 6/30-31
KukkaSosuli...................kp 4/33-65
Marrrsipaani...................kp 4/28
mimmi92.........................kp 3/30
Minttuni...........................kp 3/23-32

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Lilmi89...........................dpo 14
Kardemum.....................dpo 10
Ananas90......................dpo 8
vauvameille....................dpo 7
W.we..............................dpo 5
Mirella92.........................dpo 1
Ninnanen.......................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
ÄÄH. :LOL:
Mä oon 100% varma, että OVIS oli EILEN. Ja hienosti päästiin se sitten hyödyntämään. MUTTA mun monitori näyttää tällekin päivälle huippua. (n) No, voihan se olla että LH laskee hitaasti ja ovis oli tosiaan niin myöhään eilen, ja tuo testi on sen osalta vaan niin herkkä. aamulämpö oli kuitenkin korkeampi kuin edeltävinä päivinä. Eihän tuo monitorin tulos nyt mitään muuta; veitikat saatiin matkalle ja siellä ne nyt on. (y):barefoot::love:
Katson jos tulen itse piinalistalle tässä lähiaikoina. VArmaan sitten kun tä ovis varmistuu lämpöjen mukaan sovelluksiin.
 
Hätähousu täällä, hei! :LOL:
Aamupissasta First Response, herkkyys 6,5miU.
Puhdas nega :rolleyes:
Höh.
Googlasin eilen kyseisen testin plussakuvia dpo 8 ja nyt on vaikea uskoa että tuo enää plussaksi muuttuisi :cry:
Menkkojen pitäisi alkaa lauantaina, niitä ja yk 4 kohti siis.
 

Yhteistyössä