Haaveena vauva 2020

En vielä, kävin tänään ostamassa RFSU:n testaa varhain -testin, kun oli halpa. Huomenna teen. Rintojen aristus hieman helpottanut, nyt hieman masentaa kun minulla on tunne etten varmaan ole tässäkään kuussa raskaana. :( Jos näyttää negaa niin enskuussa yrirän ihan kokonaan ignoorata oireet, kun näyttävät olevan vain pms-oireilua. Hitto kyllä harmittaa jo valmiiksi niin paljon! :(
Kerro sitten miten kävi ?
 
Eipä taida täälläkään plussaa tulla.. lämmöt palasi takaisin alta 36 :censored: IMG_20200116_053239.png

Yllättävää kyllä ei harmita juurikaan.. kai kaikkeen turtuu kun tarpeeksi monta kertaa pettyy :rolleyes:
Eipä tarvi tuhlata läjää testejä, ja ainakin yllättyy jos viikon päästä ei vuodakaan ja tulee plussa :ROFLMAO:
 
@W.we aikamoinen pudotus lämmöissä :unsure: Toivotaan nyt, että se ei merkkais mitään ja sieltä yllätysplussa tulisi :love: Sulla näköjään normilämpö aika alhainen?

Mulla oli toissapäivänä 36.3, eilen 36.8 ja tänään 36.9. Mut eiköhän se mullakin taas laske menkkojen lähestyessä :ROFLMAO: Ei oo taaskaan olo, että ois tärpännyt, mut eihän nyt olekaan kuin vasta dpo4 :whistle: Turvotus ärsyttää ja ilmaa on mahassa niiiiiin paljon :poop:

Punkkua kokeilin viime kierrossa ja ei vaikutusta :D
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

16.1.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★


HMami............................kp 73/28
Elllla...............................kp 73/30
Tingeli............................kp 60/34-36
Nenskuli..........................kp 58/ ?
tupsahus.........................kp 49/30
Pikkuhaave....................kp 38/32
Mustikka89.....................kp 32/25
hemuliina90....................kp 32/28
Keltasirkku..................... kp 30/28-32
Persikka123....................kp 30/32
Hypsy..............................kp 29/28-30
Lilmi89............................kp 28/28-30
Ananas90.......................kp 25/25-28
Vauvameille....................kp 25/28-35
Napsunen.......................kp 24/28-35
niinaj91...........................kp 23/26-28
Snanniska.......................kp 23/28
taikinatonttu....................kp 23/28
Koodikissa......................kp 21/24
Mirella92........................kp 19/34
Kasikuus........................kp 18/28-31
Kuumeilija23...................kp 18/25/27
Helmiina1978.................kp 17/29
Amadecasa....................kp 17/34-55
Hipposka........................kp 17/30
Unimaa...........................kp 17/27
Ninnanen........................kp 17/24-26
Masu90..........................kp 16/27-30
Shibali............................kp 14/23-28
Ilona Eloisa....................kp 13/xx
linneah........................... kp 13/26
Töppönen.......................kp 13/26-28
Karvakorvat....................kp 12/28
Haavejuttu......................kp 10/29
Lina87............................kp 10/28
Jjenn..............................kp 8/30-31
KukkaSosuli...................kp 6/33-65
Marrrsipaani...................kp 6/28
mimmi92.........................kp 5/30
Minttuni...........................kp 5/23-32
Mmohini..........................kp 3/32
Pampula3.......................kp 3/22-27

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Lilmi89...........................dpo 16
Kardemum.....................dpo 12
Ananas90......................dpo 10
niinaj91..........................dpo 9-10
vauvameille....................dpo 9
W.we..............................dpo 7
Mirella92.........................dpo 3
Ninnanen.......................dpo 3
Helmiina1978.................dpo 3
mincha...........................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
@Kasikuus joo, mulla tosiaan normit ennen ovista alta 36 ja oviksen jälkeen yleensä sen yli ja heittoa on tosiaan 35,5-36,9 välillä...

Tosin mulla vuoro työ, niin en päivittäin saa samaan aikaan mitattua kun joskus herään klo 5 ja joskus 10 :D
Eikä mulla ole kovin tarkkaa mittaria... kainalosta otan ja vain yhden desimaalin tarkkuudella.

Mulla on kanssa tuota ilmaa niin paljon että vatsa muistuttaa viikkoa ennen menkkoja siltä kuin olisi jo aika mennä rakenneultraan :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus ja Lilmi89
Mulla oli kans oviksen jälkeen masu aivan ilmapallo ja ilmaa riitti, kyllähän siinä tuli masua paineltua ja näytin miehellekin ja ihmettelin sitä. Nyt viimisinä päivinä ennen menkkoja ei mitään. MIKSI ne pms oireet muistuttaa niin raskausoireita!! :mad: Ja älkää heittäkö kirvestä kaivoon se yllätysplussa voi hyvinkin tulla!! :giggle:

Muuten oliko niin että ovulaatiosta viim 16 päivää niin menkat alkaa, vai kuinka pitkä se luteaalivaihe normaalisti on??
 
Kärsitkö useinkin migreenistä ? :(
Oletko huomannut onko hormonaalista ja yhteydessä kiertoon ?
Hyvin harvoin iskee kunnon migreeni, usein osuu oviksen paikkeille jos on iskeäkseen. Ja onneks myös sit pärjää tolla buranalla eikä tartte täsmälääkkeitä.

Huoh, ovis tosiaan oli ja meni, ja tietty miehelle iski paineita. Eli ei saatu talletettua oviksen eikä oviksen jälkeen. Itellä on kyl niin haikea fiilis. Joo otan liian suorituksena tän koko asian ja ei pitäis kattoa kalenteria miten se ovis osuu. Mut minkäs mä luonteelleni teen, mä aikataulutan muutenkin asiat (n) mut tosi paska fiilis nyt tästä kierrosta
 
Eipä taida täälläkään plussaa tulla.. lämmöt palasi takaisin alta 36 :censored: katso liitettä 9297

Yllättävää kyllä ei harmita juurikaan.. kai kaikkeen turtuu kun tarpeeksi monta kertaa pettyy :rolleyes:
Eipä tarvi tuhlata läjää testejä, ja ainakin yllättyy jos viikon päästä ei vuodakaan ja tulee plussa :ROFLMAO:
Kiinnittymisdippi? :love:
Dpo 7 progesteronin pitäisi olla korkeimmillaan,eikä menkkoihin liittyvä lämmönlaskua pitäisi vissiin vielä ilmetä :geek:
 
Mut vois laittaa listalle kp 30/28 :)

Lämpö 37.6, räkis alkaa vähä helpottaa.
Testit plussaa, ei havaittavaa eroa vahvuuksissa eiliseen kylläkään. Alkaa jo ärsyttää joten s
oitin noista arvoista uudelleen ja pitäis jo tässä vaiheessa olla nega ottaen huomioon mitä kaikkea mulle tehtiin:eek: Tänhän mä just halusinkin kuulla, nythän ne toiveet vast heräskin:ROFLMAO::love:
Mutta katsotaan tämä viikko jos ei muutu negaksi niin sit soittoa uudelleen:D
Sit jos muuttuuki negaksi ja alkaa menkat ni just tietty viikon päästä vuodan ku seula ku olis mökkeilyä tiedossa :cautious:
Tämmöistä tänään..4 päivää nyt siis piinailua:whistle::LOL:
@Lilmi89 14 päivää oviksesta alkaa menkat...ei kylläkään pidä mulla paikkaansa :ROFLMAO:
 
Mut vois laittaa listalle kp 30/28 :)

Lämpö 37.6, räkis alkaa vähä helpottaa.
Testit plussaa, ei havaittavaa eroa vahvuuksissa eiliseen kylläkään. Alkaa jo ärsyttää joten s
oitin noista arvoista uudelleen ja pitäis jo tässä vaiheessa olla nega ottaen huomioon mitä kaikkea mulle tehtiin:eek: Tänhän mä just halusinkin kuulla, nythän ne toiveet vast heräskin:ROFLMAO::love:
Mutta katsotaan tämä viikko jos ei muutu negaksi niin sit soittoa uudelleen:D
Sit jos muuttuuki negaksi ja alkaa menkat ni just tietty viikon päästä vuodan ku seula ku olis mökkeilyä tiedossa :cautious:
Tämmöistä tänään..4 päivää nyt siis piinailua:whistle::LOL:
@Lilmi89 14 päivää oviksesta alkaa menkat...ei kylläkään pidä mulla paikkaansa :ROFLMAO:
No hitto, meneepä sulla nyt jännäks! (y):love: Ei ainakaan kyllä helpota tommonen uutinen piinailua :D oispa niin ihanaa jos ois uusi pikkuinen siellä :love:
 
Särkylääkkeistä ollut täällä puhetta. Itse oon myös miettinyt tätä paljon. Oon pyrkiny minimoimaan tulehduskipulääkkeiden (burana, miranax) käytön, jota mulla menkkakipuihin ja auralliseen migreeniin. Oma migreeni tulee yleensä samaan aikaan kun menkat alkaa, joten lienee hormoniriippuvainen. Se positiivista, että kun otan yhden tbl niin se sitten tehoaa samaan aikaan menkkakipuihin ja migreeniin kun tulee yleensä samaan aikaan (y) mutta itse en ole pystynyt jättämään pois kokonaan, kivut ja särky liian kovat. Mutta tämä tosiaan menkkojen ekana päivänä, ei oviksen aikaan. Ja tuon 1tbl/kierto olen ottanut, joten oon aatellut, ettei se vielä olisi kauhean paha (n) kerran yritin migreenistä selvitä töissä panadolilla kun vuoto ei ollut alkanut. En selvinnyt siitä päivästä. Illalla kun vuoto alkoi ja otin sitten buranan niin heti helpotti.
@pehmis26 Suosittelen kysymään viisaudenhampaan poiston yhteydessä kipulääkkeen käytöstä lääkäriltä! Itse en olisi siitä selvinnyt panadolilla :ninja: mulle myös määrättiin yhden poiston yhteydessä ab ja tulehduskipulääkekuuri poiston jälkeen kun oli epäiltävissä tulehdusta. Joten en jättäis käyttämättä kysymättä. Lisäksi saattavat esilääkkeenä antaa jo valmiiksi buranaa tms jos et erikseen kiellä! Joten otapa puheeksi(y) jos ei tulehdusta hampaan alueella ja sulla panadol toimii kipuun, niin sitten ei varmaan ongelmaa!
 
Hyvin harvoin iskee kunnon migreeni, usein osuu oviksen paikkeille jos on iskeäkseen. Ja onneks myös sit pärjää tolla buranalla eikä tartte täsmälääkkeitä.

Huoh, ovis tosiaan oli ja meni, ja tietty miehelle iski paineita. Eli ei saatu talletettua oviksen eikä oviksen jälkeen. Itellä on kyl niin haikea fiilis. Joo otan liian suorituksena tän koko asian ja ei pitäis kattoa kalenteria miten se ovis osuu. Mut minkäs mä luonteelleni teen, mä aikataulutan muutenkin asiat (n) mut tosi paska fiilis nyt tästä kierrosta
jos ja kun ovulaation aikaan iskee migreeni niin mie otan parasetamolia ja triptaania kun tulehduskipulääkkeet voi estää ovulaation :) siihen aikaan ei kannata buranaa jos vaan millään pärjää ilman. Mulla vaikeahoitoinen ja krooninen migreeni ja joudun olemaan ilman naprokseenia aina 2vko kierrosta ja on kyllä tooodella tuskasta! Koitan pärjätä sumatriptaanilla ja panadolilla. Harmittelut paineista! Milloin oli edellinen kerta ennen ovulaatiota?
 
Joo ne buranan haitat on lähinnä mahdollinen ovulaation estyminen ja keskenmenonriskin kasvu. Eli menkkojen aikaan saapi rouhia hyvinki :)
Näin olen itsekin tulkinnut, mutta nyt voin vielä paremmalla omallatunnolla ottaa, kiitokset varmistuksesta (y) itselle kun ei ole triptaaneja määrätty, käskettiin mahdollisen raskaudenkin aikana vaan tulla päivystykseen jos ei migreenin kanssa panadolilla pärjää, mikä oli mielestäni aika omituinen neuvo (n)
 
Näin olen itsekin tulkinnut, mutta nyt voin vielä paremmalla omallatunnolla ottaa, kiitokset varmistuksesta (y) itselle kun ei ole triptaaneja määrätty, käskettiin mahdollisen raskaudenkin aikana vaan tulla päivystykseen jos ei migreenin kanssa panadolilla pärjää, mikä oli mielestäni aika omituinen neuvo (n)
olipa vain (n) sumatriptaani ainakin sopii raskauden aikana, muita ei ole tutkittu tarpeeksi :) toki mitä vähempi sen prempi. olis kyllä tympeä joka kerta lähteä päivystykseen ellei parasetamoli auta :eek:
 
jos ja kun ovulaation aikaan iskee migreeni niin mie otan parasetamolia ja triptaania kun tulehduskipulääkkeet voi estää ovulaation :) siihen aikaan ei kannata buranaa jos vaan millään pärjää ilman. Mulla vaikeahoitoinen ja krooninen migreeni ja joudun olemaan ilman naprokseenia aina 2vko kierrosta ja on kyllä tooodella tuskasta! Koitan pärjätä sumatriptaanilla ja panadolilla. Harmittelut paineista! Milloin oli edellinen kerta ennen ovulaatiota?
Ovista en saanu täysin kiinni, maanantain ja keskiviikon välillä. Limaa eritty vielä kyl eilen torstaina kunnolla. Ja edellinen täyslaidallinen ladattuna sunnuntaina. Et periaatteessa kyllähä ne siel smägmät säilyy useita päiviä.
 
Omaa napaa, tai siis kilpirauhasta, luvassa :D

Tänään oli soittoaika omalle lääkärille vajaatoimintaan liittyen. Hän oli sitä mieltä, että nämä mun arvot TSH 4,26 ja T4-V 18,2 on oikein hyvät. Sanoi, että oikeastaan tuo T4-V on noista se tärkeämpi arvo, se on mulla kuulemma erinomainen, ja TSH:sta ei tarvitse välittää. Olin lukenut myös, että se korkea TPOAb olisi yhteydessä keskenmenoihin, ja tästä sanoi, että ei huolta, kun vajaatoiminta on hoidossa. Kehotti olemaan murehtimatta ja kun plussa tulee, niin sitten käyn labrassa ja tehdään hoitosuunnitelma. Näillä siis kai eteenpäin. :)

Mulla myös vajaatoiminta ja TSH pyritään pitämään 1 tienoilla. Mietin, että silloin kun mulla nousee TSH noin korkealle kun sulla niin voin kyllä erittäin huonosti (!!) .. En toki nyt ole tutustunut sun taustaan, joten mahdollisesti kommenttini on turha.
 
Joo ne buranan haitat on lähinnä mahdollinen ovulaation estyminen ja keskenmenonriskin kasvu. Eli menkkojen aikaan saapi rouhia hyvinki :)
Kävin eilen muissa asioissa yleislääkärillä. Lääkekuuria määrättäessä tietysti mainitsin raskautumisyrityksestä ja hän totesi, että ibuprofeiini 'heikentää hedelmällisyyttä', että tarvittaessa parasetamolia. Käytti siis tuota nimenomaista lausetta. Olis pitäny kysyä tarkemmin, et millä tavalla :D ite en uskalla edes menkkojen tai minkään aikaan käyttää kyllä. Ja toi eilinen kommentti vahvisti taas sitä..
 
PLUSSA!! Olen samaan aikaan onnellinen, peloissani ja epäuskossa. 5. Yrityskerralla tärppäsi. Toivotaan että pysyisi matkassa ja että kaikki olisi hyvin! Oireita ollut alamahan vihlaisut, menkkamainen jomotus pari kertaa ja todella kipeät rinnat sen pari viikkoa. Tässä kuussa en myöskään ottanut yhtään stressiä yrittämisestä vaan jopa tupakoin ja kävin parilla ystävän kanssa. :unsure: Mutta nyt alan varailemaan aikaa virtsakokeisiin ja ekaan ultraan, tai mitä ne nyt sieltä lääkäristä sanoo, aivan uutta minulle! :LOL: Ps. Viiva näkyy tikusta jopa kaukaa, tosta vaan ei voi erehtyä! :love:
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Disco Volante

Yhteistyössä