Haaveena vauva 2020

Mulla on myös monesti maha löysällä sillon kun menkat on alkamassa.

Huh, vihdoin sain lähetteen sinne verikokeisiin, huomenna ottavat pienen verenkuvan ja kilpirauhaskokeet! Jotain sössivät viimeksi, olen siis lähetettä odotellut ainakin 1,5kk, välillä soittanut ja käynyt terveyskeskuksessa ja aina luvattu lähete laittaa mutta sitä ei syystä x ole koskaan laitettu. Nyt oli onneksi ymmärtäväinen sairaanhoitaja puhelimen päässä ja laittoi lähetteen heti, joten käyn huomenna aamulla verikokeissa. Hänkin ihmetteli missä oikeen mättää kun mulla on hyvät perustelut miksi haluan lähetteen.
 
ON: Onpas piinaavaa jo tää oviksen odottelu. Flon mukaan tänään on kp15 ja dpo-2, enkä eilen saanut ovistestiin edes viivan paikkaa. Kuitenkin tässä päivällä särki pari tuntia just sellaista kohtaa, missä voisin kuvitella vasemman munasarjan olevan. :ninja: Vielä ainakin tunnin verran pitäisi jaksaa olla töissä, kunnes pääsen kotiin testaamaan, saanko tikutettua mitään. Ovulaatio voi ihan hyvin olla tänäänkin jos mun kierto on edelleen lyhenemässä, mutta kai nyt eilen illalla olisi sitten jotain viivan tapaista pitänyt näkyä. :cautious: Äh, miksi ees ostin noi tikut, pitäisi ehkä enemmän mennä vain Flon arvailujen ja oman fiiliksen mukaan.
 
@Lillin hurjasti onnea! Toivon todella, että saatte vauvan syliin:love:

@niinaj91 mahtavia uutisia sielläkin:love:

@W.we verenkuva, maksa-ja kilpirauhasarvot, sokerit, sit jotain hormoniarvoja ja d- ja b12-vitamiini. Ehkä oli jotain muutakin mutta en juuri nyt muista. Ferritiinikin olisi muuten ollut hyvä katsoa, enkä tajunnut itse pyytää sitä. Toivotaan, et ois mukana listassa!

Eilen kirjailin limoja Flouhun ja ihmettelin kun se siirsi ovispäivää pari päivää eteenpäin eli huomiselle. Aattelin et se ois ehkä jo ollut. Mutta tänään tulikin taas venyvät limat, joten ehkä ovis onkin tulossa vielä! Ärsyttävää kun ovis on nyt noitten kemiallisten jälkeen myöhästynyt mikä tarkoittaa oletettavasti pidempää kiertoakin:unsure: ennen yritystä ollut aina keskimäärin 27päivää..
Saatan kyllä ens kiertoon tilata ovistestejä vaikka alussa aattelin, etten lähe ovista testailee. Niin se vaan mieli muuttuu:ROFLMAO::LOL:
 
Olen nyt sillä kannalla että tekisin raskaustestin huomenna. Vaikka en kyllä tiedä näyttäisikö jo plussaa? Huomenna siis 2 pv menkkoihin. Tissit niin saatanan kipeät. Meidän suvun naisilla on muuten mastopatiaa joka saattaa aiheuttaa kierron lopussa tällaista kipua, mutta ei minulla ennen ole näin pitkään ne kipeänä olleet. Huoh, odottavan aika on pitkä. :rolleyes:
Teitkö?
 
Sama homma täällä, maha sekaisin menkkoja edeltävästi! Lisäksi sama myös tuon suhteen mitä @minttuni ja @Lina87 puhuitte: kierto säännöllinen ennen hormonaalisen ehkäisyn aloittamista ja sen poistamisen jälkeen, kellontarkalleen 28vrk ja illasta alkaa vuoto. Nyt sitten kun alettiin tosissaan yrittämään, niin ehdittiin muutama mukava tasainen kierto yrittää, kunnes nyt sitten viime kierto ja näköjään nyt tämäkin venähtää tuosta normaalista o_O nyt siis kolmatta päivää ootellaan menkkoja alkavaksi, mutta vielä ei mitään oireita siihen suuntaan että oliaivat tulossa. Ja ma tehty testi nega. Äh, olisipa vaan säännöllinen kierto taas, oli helpompaa sen kanssa ennakoida vuoto ja ärsyttää kun uuteen yritykseenkään ei pääse ennen kun uusi kierto alkaa:cautious:
 
Luettuani ihan liikaa jenkkisivustoja, missä on plussattu superherkillä testeillä dpo 7-9, oli aivot jo ihan nyrjähtäneet ajattelemaan että plussa on oltava mullakin jo dpo 9.
Joten. Googlasin lisää :ROFLMAO:

"In most successful pregnancies, implantation occurs 8 – 10 DPO (days after ovulation). The most common day is 9 DPO.

While it’s possible for implantation to occur between 6 – 12 days after ovulation, implantation earlier than 8 days after ovulation is rare."

Lähde

Siispä ärsyttävä toivekkuus on palannut :whistle:

Mikäs oli muiden piinailijoiden tilanne tänään? :love:
 
@Ananas90 Täällä ollut samat mietteet, että on se nyt kumma, kun ei tärppää, vaikka kuinka pupuilis ja ovis pongattu ja vitamiinit kunnossa ja ja ja :ROFLMAO:

... Mut liekö sitten miettii asiaa liikaa ja siksi ei tärppää. Ja samalla oon miettinyt, et rennompi fiilis ja that's it, MUTTA miten se onnistuu, kun tuntee oviksen ja kierron noin muutenkin täysin? :cautious: Jos ei tuntis ovista niin voimakkaana ja kierto ois mitä sattuu, ni ehkä sitä sit osais ottaa rennosti :confused:
 
Luettuani ihan liikaa jenkkisivustoja, missä on plussattu superherkillä testeillä dpo 7-9, oli aivot jo ihan nyrjähtäneet ajattelemaan että plussa on oltava mullakin jo dpo 9.
Joten. Googlasin lisää :ROFLMAO:

"In most successful pregnancies, implantation occurs 8 – 10 DPO (days after ovulation). The most common day is 9 DPO.

While it’s possible for implantation to occur between 6 – 12 days after ovulation, implantation earlier than 8 days after ovulation is rare."

Lähde

Siispä ärsyttävä toivekkuus on palannut :whistle:

Mikäs oli muiden piinailijoiden tilanne tänään? :love:
Mä sain haamujen haamun dpo10 siis niin haalee et kukaa muu ei nähny :ROFLMAO:
Dpo 12 jo mieskin näki, dpo 14 oliki sit jo aika samanvahvuiset viivat.
Kävin just hakee r.testejä kaupasta (18kpl :whistle::D)
Aamulla tein ja plussaa se vieläkin näytti. Luin et raskaushormoni vähintään(!) Puolittuu viikossa. Ja 2 viikkoa sitten kun se arvo oli 190 niin nyt se vois olla n.40 luokkaa ja käytännössä siis kkm vois näkyä vielä testissä tän viikon...noh, jatketaan testailua :rolleyes::love: ja piinailua:barefoot:
 
@Kardemum mun lähipiiri käyttää termiä "menkkaripuli" eli ihan normaalia lienee, mullakin aina menkkojen aikaan maha löysällä :D.

Mulla on taas pitkä kierto menossa kun ovis oli vasta myöhemmin. Melkein mietin, että pitäiskö mun kuitenkin testata ihan varmuuden vuoksi huomenna aamulla kun perjantaille on varattu aika siemennesteanalyysiin ja lauantaille vasta ennustaa menkkojen alkua. Ehdin olla toissapäivänä n. 1-2h jo varovaisen toiveikas ja sit iski heti tuttu nykiminen mitä on aina ennen menkkoja. Eiköhän yk9 ollu tässä ja yk10 siirrytään. Ei tässä oo kuin 3 kiertoa enää niin pääsee tutkimus/hoitojonoon! Jospa ne kuluisi äkkiä.

Tämä ketju on niin aktiivininen etten ehdi (no okei en myöskään aina jaksa ollaan nyt rehellisiä) ihan niin paljon kommentoida kuin mitä toivoisin. Innokkaana silti seuraan aina kun on muillakin piinapäiviä ja odotan testien tuloksia. Jännityksellä sitä myös seuraa aina muita ns kiertokamuja joilla on samat päivät tai sama yk menossa, että koska joku plussaa.

Silloin kun yritys oli vielä alussa ajattelin, että varmaan otan kaikki konstit jossain vaiheessa käyttöön, mutta vasta on ajatuksen tasolla x). Pitäisköhän sitä harkita macaa ja sitä royal geleetä ensin toista yhteen kiertoon ja sit vaikka molempia (jos ei vaikka sovikaan mahalle niin tietäis sit heti eikä tarvi miettiä et kumpi ei sopinut).

Välillä sitä sortuu katselemaan netissä kaikkia ihania pieniä vauvanvaatteita ja miettimään mitä haluaisin itse ommella omalle pienelle. Rattaatkin oon vuosia sitten valinnut, meille hankitaan Naturkindit kun niiden aika koittaa, oon inasen mietteliäs kaikkien kemikaalialtistusten suhteen. Lopetin hiusten vaalentamisenkin siinä kun projekti alkoi ja nyt on enää oma ruskea väri jäljellä. Meikkaamista en kumminkaan koe voivani töiden takia lopettaa jollei raskausaikana tuu niistä jotain oireita.

@Wintersun oot paljon ollut mielessä, onhan siellä kaikki hyvin? Joko on la selvinnyt?

@Alinna86 kauheasti tsemppiä sinne ikävän vaiheen keskelle!

Tosi mielenkiinnolla seuraan kaikkien teidän hoitojen alkuja, jotka niihin on meitä ennen pääsemässä (joutumassa?), että tiedän mikä sitten meitäkin todennäköisesti odottaa.

Huh tulipa kauhea kilometriviesti taas, anteeksi. Oon jo monta päivää halunnut kirjottaa, mutta ei vaan jaksaminen oo riittänyt kun ei oo oikeen mitään kerrottavaa.
 
Mulla ollut hormonaalinen ehkäisy viimeksi vajaa kymmenen vuotta sitten, joten ei oo ees ollut nyt tässä sellaista kierron tasoittumista tms yrityksen alettua. Mennyt muuten vaan sekaisin kaikki :D

Ainiin ja mullakin menee maha sekaisin ennen menkkoja, taitaa siis olla normaalia.

Jotakin piti kommentoida, mut nyt ihan unohdin. Tylsää on alkukierto :whistle: vuotokin loppui, oikeastaan tänään tullut enää tippa. Kolme päivää siis kesti vuoto.
 
Heippahei, voisin tulla tänne kans kirjoittelee :rolleyes: Kirjotin aikanaan tuonne Esikoisesta haaveileviin, ja itse asiassa eilen juuri tuli 3 vuotta siitä kun esikoisesta plussasin joten hyvä tehdä nyt comeback tälle palstalle :ROFLMAO: Eli toiselle annettu lupa tulla, nyt menossa yk3, menkat juuri loppui. Eka tärppäs yk8 niin saa nähdä kauanko tässä nyt menee..

Kyselen heti että syöttekö särkylääkkeitä? Burana/ibuprofeenihan ilmeisesti voi häiritä ovulaatiota ja kiinnittymistä, joten olen nyt yrittänyt Panadolilla selvitä päänsäryistä yms. vaikka se ei itsellä kyllä niin tehokas ole. Nyt kuitenkin tulossa tilanne että mulla on viisaudenhampaan poisto parin viikon päästä, todennäköisesti juuri silloin kun mahdollinen kiinnittyminen olis tapahtunut, mutta tuskin näkyis testissä vielä. Että selviääköhän siitä tuskasta pelkän Panadolin voimalla vai tuhoaako Burana tämän kierron :ROFLMAO:
 
Millaisia vaikutuksia tuolla punaviinillä muuten pitäisi olla? Tietääkö joku :)
Tämä ei missään nimessä ole tietoa, mutta oviksen jälkeen juotuna auttaisi kiinnittymisessä. Olen itsekin joissain kierroissa tätä kokeillut :whistle:
Toinen juttu, että vaikuttaisi jotenkin limoihin, kuten greippimehu. Ja auttaa
rentoutumaan ja tällä toki hyviä vaikutuksia. Ja ylipäätänsä punaviinillä ajatellaan olevan terveysvaikutuksia.

Tässä yritysaikana on kyllä oppinut niin paljon uutta sanastoa, huvittaa kun miehelle selitän jostakin ja hän ihan ulalla. :LOL: pitäisi koota sellaista sanasto vai olenkohan joskus lukenut jostain artikkelin näistä vauvapalstojen sanastoista tms.
 
@Unimaa kattavat tutkimukset, toivotaan hyviä tuloksia (y)

Mulla tässä kierrossa kokeilussa punkku lasi päivässä :oops:
Jos ei muuta niin limat valuu pitkin reisiä, enkä ole stressaantunut :D
On kyllä! Toisaalta hyvä, että on laajat kokeet mut toisaalta pelottaa jos sieltä löytyykin jotain puutoksia tms. isompaa.

Mulle ei kyllä punkku uppoa sit millään, ei edes tän yrityksen takia:LOL:
 
@pehmis26 tervetuloa :) Minä käytän vain parasetamolia sisältäviä särkylääkkeitä. Esim. flunssa, menkkakivut. Pahoja päänsärkyjä ei ole ollut, nuorempana ollut migreenityyppistä. Jotkut kierrot menee ihan ilman lääkkeitä, aika pitkään sinnittelee ennen kuin otan. Aiemmin käytin myös buranaa jne, mutta en sitten nyt yritysaikana ole käyttänyt. Vaikka eipä nää tai muut vippaskonstit tunnu auttavan :ROFLMAO::poop:
 
On kyllä! Toisaalta hyvä, että on laajat kokeet mut toisaalta pelottaa jos sieltä löytyykin jotain puutoksia tms. isompaa.

Mulle ei kyllä punkku uppoa sit millään, ei edes tän yrityksen takia:LOL:
Mua kans pelotti, ei oo vielä ihan noin laajaa otettu, mut esim. se kilpirauhasen vajaatoiminta löytyi ja jotain pientä tulehdusta pienen verenkuvan mukaan. Olen saanut itseäni tsempattua sillä ajatuksella, että se "vika" on jo olemassa, sitten vain saan sen tietooni. Se on kyllä auttanut ylipäätänsä tässä asiassa, kaikissa tutkimuksissa jne. Tsemppiä :love:
 
Mulla ei nyt punkut auttanu, olisko ollu liian vähän prosentteja kun ruokakaupasta ostin :LOL: Helekatin flunssa, alotan kyllä duact kuurin kun menkat alkaa, poskionteloita niin jomottaa  :unsure::cry: Mulla loppu tänään se älytön alavatsaturvotuskin mikä kesti oviksesta asti, jännä!!
 
Millaisia vaikutuksia tuolla punaviinillä muuten pitäisi olla? Tietääkö joku :)
Mä oon kuullut, et auttaisi rentoutumaan ja lisäisi verenkiertoa? :LOL: Esikoisesta yhdessä kierrossa join punkkua oviksen jälkeen ja siitä tuli plussa. Nyt ei oo plussaa näkynyt, mut en oo paljoa juonutkaan. :LOL:

@pehmis26 Mä jätin nyt kaikki särkylääkkeet pois. Oon niit napsinut paljon, kun on ollut oviksen aikaan migreeniä... Ihan hyvä pitää taukoa kaikista. :)
 
En vielä, kävin tänään ostamassa RFSU:n testaa varhain -testin, kun oli halpa. Huomenna teen. Rintojen aristus hieman helpottanut, nyt hieman masentaa kun minulla on tunne etten varmaan ole tässäkään kuussa raskaana. :( Jos näyttää negaa niin enskuussa yrirän ihan kokonaan ignoorata oireet, kun näyttävät olevan vain pms-oireilua. Hitto kyllä harmittaa jo valmiiksi niin paljon! :(
 

Yhteistyössä