Haaveena vauva 2020

Kaikkeahan kannatta kokeilla, myös päättäväistä ja positiivista asennetta! Näin ainakin itse totesin ja päätöksen tein. Meillä myös tallettelut osui kohdalleen ja tänään nyt töissä ihan yht äkkiä mulle iski sekä hikoilu että kylmät väreet/palelu! Nyt oon ihan että joo joo siellä se vauva nyt on tekeytymässä että tästä se lähtee. Pieniä nippailuja on edelleen myös. En tiedä maltanko perjantaihin asti odottaa testin kanssa . @Alinna86 nyt todellakin mennään sinne marraskuisiin!
Ja @Kasikuus ei kannata vielä toivosta luopua!
 
Paljonko sun ferritiinii on? Mulla just vastattiin kans ja oli 37, vähän kuumottelee kyl onko tolla mitään mahkuja onnistuneeseen plussauksen
Mun ferritiini oli 38 eikä lapsettomuusgyne kommentoinut sitä mitenkään. Olin tosin käynyt juuri verenluovutuksessa, mut en usko, että se tieto päätyi lääkärille asti.
 
Mun kaverilla oli ennen raskautta 17 ja kaikki meni hyvin. Niin moni asia vaikuttaa. Toivottavasti lähtis äkkiä nousuun kuitenkin sulla
Ja mun ystävällä oli 2 :eek: Hänellä ei koskaan noussut yli 24. Mut kyllä he sit yritti kaikkia neljää 6kk-2v. Esikoisessa meni tuo 2v ja toiset tuli 6-8kk sisään.
Niin moni asia tosiaan vaikuttaa. Itse toivon, että syynä olisi vain tuo ferritiini ja minun oma ikä, mutta kun ei tietoa miehen siittiöiden laadusta, ni ei voi kuin arvailla.
 
  • Vau!
Reactions: Jjenn
Voi että mua on ketuttanu koko pvä se eilinen lakanoille tuleminen o_O Joten olen sit tänään siihen ketutukseen pyyhkiny koko kämpästä pölyt, imuroinut, laittanut pyykit, tiskit ja pessyt pesuhuoneen/saunan ja ollut puhumatta miehelle, koska ärsyttää niiin sunnattomasti, vaikka minkäs hän sille voi (häntä itteään harmittaa myös, koska ois saattanut olla vielä otollinen pvä) ja minä "kiukuttelen turhaan" :( Oispa huomenna jo parempi pvä ja harmitus ohi. Kyllä osaa yks vauvan"teko" ottaa koville :confused:
 
@ei hitsi tuommonen lakanalle tuleminen kyrpii varmasti!!! Pitää toivoa että olis edes vähän menny oikeaan osoitteeseen Tänään testasin negan, 4pv menkkoihin ootan vaan että tää olo jo helpottuu
Ja toivoa, että dpo -2 ja dpo0 riittäis myös, kun dpo -1 meni myös ketuiksi o_O
Mulla se olo helpottuu, kun menkat kestänyt päivän verran. Toi on niin hanurista, sen kivun kestäis jos sille olis ihana syy ❤ mutta ei sitä kyllä muuten meinaa kestää :censored:
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Mua taas ärsyttää tää vauvan tekeminen! Tuntuu, että seksin harrastaminen painottuu lähes ainoastaan oviksen aikaan ja spontaani harrastaminen on jäänyt. Onneksi mies ei valita ja tekee kaikkensa silloin kun on otollinen aika, mutta kyllähän tää tekemällä tekeminen vaikuttaa hieman negatiivisesti meidän seksielämään.
Niin ärsyttää minuakin. Lähinnä mua ärsyttää se, että halut on aina oviksen aikaan ja toki siihen se seksikin painottuu. Mihin hittoo ne halut sit katoaa, kun ovis on ohi? Minä ite haluaisin läheisyyttä koko kierron ajan (mies varsinkin) , että se ei ois sitä lapsen tekemistä vaan, mutta kun ei oo vaan niitä haluja :(
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Ooh ihanaa että tänne on plussauutisia tullut :love: Onnea @rosanne ! ja tsemppiä kaikille negoja tikuttaneille.

@Kasikuus Meilläkin meni tärppikierrolla yks sessio vähän huti, mut ei vissiin haitannut kun vauva jostain kanssakäymisestä alkunsa sai kuitenkin :D

Täällä kp5 ja menkat selätetty. Ihanaa, kun esikoisen jälkeen en kärsi enää kamalista tappokivuista paria ekaa päivää. Ei tarvi ottaa edes särkylääkettä. Vuotokin maltillisempi.

Täällä pähkäillään edelleen lähdetäänkö joulukuista yrittämään. Katsoin, että la olisi 6.12... että itsenäisyyspäivävauvako :LOL: :love:
 
Niin ärsyttää minuakin. Lähinnä mua ärsyttää se, että halut on aina oviksen aikaan ja toki siihen se seksikin painottuu. Mihin hittoo ne halut sit katoaa, kun ovis on ohi? Minä ite haluaisin läheisyyttä koko kierron ajan (mies varsinkin) , että se ei ois sitä lapsen tekemistä vaan, mutta kun ei oo vaan niitä haluja
Sama. Mutta toisaalta meillä tää nykyinen on aika huomattava parannus menneiden kuukausien ja jopa vuosien tilanteeseen, niin kai pitää olla tyytyväinen tähänkin. Pikku askelin eteenpäin. :X3:

Kaipa ne tämän päivän kivut oli ovulaatiokipuja kuitenkin. Mulle voisi huomiselle laittaa dpo1, katellaan sitten myöhemmin, että menikö yhtään oikeaan vai ei. Olispa kyllä kiva jos menis. Viime vuonna tehtiin vastaava reissu kuin missä ollaan nyt ja porukan kuopus sai kuulemma alkunsa siellä, olispa hauskaa jos tulisi reissuvauvaperinne. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
@Riama No ei auta kuin toivoa parasta :D
Kyllä joulukuinen vauvakin olisi ihana (vaikka alkuu oli mulla ehdoton ei) ja eihän sitä tiedä vaikka tulisi ajoissa ja marraskuun puolella, ku joulukuun alkuun menis la ;)

@Korallikala Joo meilläkin huomattava parannus tullut tän yrityksen myötä, eli tyytyväinen pitäis olla tähänkin :) Olen vain harmitellut ukon puolesta, kun tuntuu, et olettaa mun haluavan peittojen heiluvan vaan oviksen aikaan. Ei, ei se niin mene. Mut harvoinpa sitä väkisin pystyy touhuamaan, jos ei vaan ole niitä haluja :(
Nyt vaan sit reissu_tärppi_onnea teille ❤:love: Ps. Lisäsin sut jo listalle valmiiksi :)
 
Oletteko muut ajatelleet tehdä sellasta päätöstä, jos raskaudutte, ettette liity odotusryhmään?
Musta tuntuu et mulle ois nyt edullisinta olla liittymättä mihinkään missä vertaillaan oireita ja oireettomuutta. Toiset ovat edellä ja toiset vasta odottaa esim. ultrauutisia. Ryhmissä on toki erilaisia tilanteita kaikilla, monesti tuntunut että itsellä on se paskin tilanne :D Siis esikoista kun odotin olin ollut sairaslomalla kuukausia. Kuopus oli yllätys ja kaikki meni uusiksi. Nyt kolmas tulee eropuheiden keskelle.
Siis siinä mielessä, että "me mentiin just naimisiin ja rakennutettiin omakotitalo niin nyt annettiin vauvalle lupa tulla"
Plus tämä, että loppukuun odottajana katsot kaikkien muiden ultrauutiset ja vauvojen syntymät viimeisimpänä.
Olen todella symppis ihminen, onnellinen ihmisten puolesta. Osaan eläytyä tilanteisiin ja liikutunkin tosi helposti, kyseessä ei ole mikään katkeruus tai semmonen. Mietin vaan, mitä ois odottaa tää mahdollinen kolmas lapsi ilman mitään vertailukohteita.. haluaisin kyllä jakaa kokemuksia sitten samaninäisistä lapsista.. hmm.

Tämmänen pohdinta tälle iltaa, kun mies on edelleen töissä tuplavuorossa ja voi hormoneissaan täällä miettiä asioita laidasta laitaan.

Pikkuhiljaa siis poistun tästä ryhmästä, tulen toki kurkkailemaan mitä kenellekin kuuluu :)
Kiitos kaikista tsempeistä ihanat naiset, en tiedä miten täältä malttais pysyä poissa

<3
 
Oletteko muut ajatelleet tehdä sellasta päätöstä, jos raskaudutte, ettette liity odotusryhmään?
Musta tuntuu et mulle ois nyt edullisinta olla liittymättä mihinkään missä vertaillaan oireita ja oireettomuutta. Toiset ovat edellä ja toiset vasta odottaa esim. ultrauutisia. Ryhmissä on toki erilaisia tilanteita kaikilla, monesti tuntunut että itsellä on se paskin tilanne Siis esikoista kun odotin olin ollut sairaslomalla kuukausia. Kuopus oli yllätys ja kaikki meni uusiksi. Nyt kolmas tulee eropuheiden keskelle.
Siis siinä mielessä, että "me mentiin just naimisiin ja rakennutettiin omakotitalo niin nyt annettiin vauvalle lupa tulla"
Plus tämä, että loppukuun odottajana katsot kaikkien muiden ultrauutiset ja vauvojen syntymät viimeisimpänä.
Olen todella symppis ihminen, onnellinen ihmisten puolesta. Osaan eläytyä tilanteisiin ja liikutunkin tosi helposti, kyseessä ei ole mikään katkeruus tai semmonen. Mietin vaan, mitä ois odottaa tää mahdollinen kolmas lapsi ilman mitään vertailukohteita.. haluaisin kyllä jakaa kokemuksia sitten samaninäisistä lapsista.. hmm.

Tämmänen pohdinta tälle iltaa, kun mies on edelleen töissä tuplavuorossa ja voi hormoneissaan täällä miettiä asioita laidasta laitaan.

Pikkuhiljaa siis poistun tästä ryhmästä, tulen toki kurkkailemaan mitä kenellekin kuuluu
Kiitos kaikista tsempeistä ihanat naiset, en tiedä miten täältä malttais pysyä poissa

<3
Minä itse koin kuopuksen odotusaikana odotusryhmän todella suureksi voimavaraksi. Tilanteet oli kaikilla niin erilaisia ja loppujen lopuksi ei niilläkään ”juuri naimisiin menneillä ja oman kodin rakentaneilla” välttämättä kaikki niin ruusuista ollut. Oli ihana antaa ja saada tukea! Mutta usealta ystävältä olen kyllä kuullut ettei kaikilla ole käynyt niin hyvä tuuri ryhmän kanssa ja se on ennemminkin lisännyt stressiä ja paineita. Ymmärrän hyvin ettei kaikki halua semmoista ylimääräistä turhaa stressiä, jos siltä voi välttyä!

Hirmuisesti onnea sinulle ja teidän perheelle odotukseen! <3
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Oon herännyt jo klo 3 pyörimään. Kello on nyt hieman yli 5 ja oon hörppinyt jo aamukahvit. Maha aivan ruikulilla! Unettomuus ja löysä maha on mulla yleensä aina merkki siitä, että 2-3 päivän päästä alkaa menkat :( Tosin nyt pitäis olla vielä viikko kuukautisten alkuun! Mahassa kaikenmoista tunnetta ja joka toinen hetki oon varma raskaudesta ja joka toinen hetki ihan varma, että ei oo tärpännyt. Jotenkin tuntuu, että edellisissä raskauksissa tiesin jo heti kiinnittymisen aikoihin, että nyt on tärpännyt. Mutta ehkä se oli vaan sattumaa, että silloin ajatteli niin ja nyt jälkikäteen voi sitten ajatella, että minä tiesin! :D
 
VAUVA 2020 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

12.3.2020

Nimi Kiertopäivä

Nenskuli........................kp 53/28-33
Koodikissa......................kp 51/24
Vauvameille....................kp 51/28-35
Minttara.............................kp 51/26
Mandariinilohko..............kp 50/xx
taikinatonttu....................kp 48/28
Mirella92......................... kp 47/29
Tupsahus.........................kp 42/x
Napsunen......................kp 35/35
Zennuli.............................kp 35/26-28
lolu......................................kp 32/28
Keltasirkku-....................kp 28/28-32
Hipposka.........................kp 28/30
Lilmi89..............................kp 27/29
Jjenn..................................kp 27/30-31
Nieve30...........................kp 26/29
Korallikala.....................kp 25/32-36
Magnolia89.....................kp 22/26
Helmiii............................kp 22/29-43
Alinna86.........................kp 20/28
Töppönen_..................kp 19/26-28
Futurmama......................kp 19/29-34
Vesinokkaeläin.............kp 18/28
Kasikuus..........................kp 18/27-28
Mmohini.........................kp 17/32-42
Snanniska.......................kp 17/28
Brunet82........................kp 15/26-28
Persikka123....................kp 13/32
Vaniljapulla.....................kp 12/30
Hypsy..............................kp 12/36
Ilona Eloisa....................kp 11/28
pehmis26........................kp 11/27-29
Shibali................................kp 10/23-28
Millimetrii.........................kp 9/27
minttuni...........................kp 8/26
Marrrsipaani..................kp 8/27-28
Masu90............................kp 8/27-30
Lina87...............................kp 7/28
Riama................................kp 6/27-29
mimmi92.........................kp 6/26
Krippis..............................kp 5/22-24
BonBon88......................kp 4/30-32
Amadecasa....................kp 2/34-55

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Mandariinilohko............dpo 36
Tupsahus..........................dpo 25
Napsunen.............................dpo 15
Lilmi89..................................dpo 13
Magnolia89.........................dpo 10
Keltasirkku-.........................dpo 9
Töppönen_..........................dpo 8
Zennuli................................dpo 8
Alinna86.................................dpo 7
Kasikuus...............................dpo 4
Vesinokkaeläin................dpo 2
Korallikala...........................dpo 1
Brunet82..............................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Saanko kysyä tyhmän kysymyksen miten voi laueta lakanaan seksin aikana, jolloin tarkoituksen mukaista EI ole keskeytetty yhdyntä. Terveisin sivusta seuraaja ja hieman ymmällään 4 lapsen äitinä, monien vuosien yrittelyillä ja "tallettelu"kokemuksilla
Ootko ajatellut, että ihan mikä vain on mahdollista :D Pikkusen jos sattuu olemaan liian liukasta ja just kun oot tajunnan räjäyttävässä hetkessä ja meinaat sen viimesen työnnön tehdä, ni luiskahtaa pois ja a'vot (y) Ole hyvä tästä suht tarkasta selityksestä ;) Ja kyllä, neljän lapsen äiti olen itsekin ja ei ole kyllä eka kerta, kun noin käy, mut hyvä, että teillä onnistuu aina :ROFLMAO:
 
@Töppönen_ toivottavasti oireet enteilee plussaa kun näin aikaisin alkaa :love:

@rosanne tsemppiä sinne ja saahan niihin ryhmiin liittyä myöhemminkin vielä kai!

Itse haluan heti liittyä kun plussa varmistuu, onhan tämä meille ensimmäinen raskaus ja lapsi.

Ja hätähousuna testasin kun untakin näin testaamisesta ja plussan saamisesta ja aivan on blanko tikku :LOL: tämän siitä saan kun alan aikaisin testaamaan. Ei voi edes kuvitella toista viivaa siihen kun ei siinä mitään oo. Testaan myös huomenna ja lauantaina siihen asti, että näkyy se plussa minkä oon nyt päättänyt saada. Tosi oudosti oikein pisti oikeaan tissiin/nänniin tuossa monta minuuttia kun makasin sängyssä selaamassa puhelinta. Ihan uusi juttu, ei ole koskaan tuollaista ollut! Muuten tissit ei kyllä ole kipeät vaikka yleensä tässä kohtaa pitäisi jo olla. Sekin luo lisää uskoa meidän onnistumiseen ja marraskuun vauvan saamiseen!

Keltasirkku 28+38/ya5/19/yk11/1 lapsi
 
Oi onnea @rosanne <3

Mä putosin kärryiltä että kenelle piti kommentoida ja mitä niin toivottelen vaan kaikille kovasti tsemppiä ja plussatuulia <3

ON: kp10 ja tänään illalla alotetaan tallettelut ja mulla tunne et voisko olla jo tänään ovis :O Kun lämpökin oli normia vähän alempi aamulla ja selkeet halut päällä. Tikutellut en oo. Mä oon vaan ollu oletuksessa et ois ovis joskus kp14-16 tienoilla vasta. En oo nyt muutamaan kiertoon lämpöjä mittaillut ja nyt otin sen taas käyttöön mielenkiinnosta. Toivottavasti tänään viä ehtii eikä oo liian myöhästä, tässä kierrossa ei siis viä oo talleteltu, menkatkin kun aina kestää sen 7 päivää... Mutta siis edelleen positiivisin mielin et tää on se meidän kierto <3
 

Yhteistyössä