Haaveena vauva 2020

Saa kertoa, limat kiinnostaa xD Minulla myös tässä kierrossa uskomattomat limat ollut ja ihan netistä pitänyt hakea kuvia omien tutkimusten tueksi nyt on ovistuntemuksia, kipua. Mielenkiintoista, koska testeihin en ole vielä plussaa saanut. Lämmöt aamulla vielä alhaalla. Jännä nähdä, miten tämä menee.

Minttuni 29+35/1./yk14/hoidot alkaa kun tämä koronatilanne menee ohi
Mulla normaaleissa kierroissa on lämpö dippi ollut just pari PV ennen ovista. Eli vois enteillä et ois kohta tuloillaan
 
Ja jatkoa vielä tähän hämmentelyyn että bongasin nyt sit jäätävän kasan sellaisia Lima könttejä( anteeks ällöily) kohdun suulta et onks nää nyt sit jotain ovis limoja xDD viimeisimmät tallettelut 6pv sit et hope so ei nyt sit oo mennyt jo ohi jos nyt vasta joku ovis tullut ☹
 
  • Vau!
Reactions: Lilmi89
Vaikka en ole listoilla ja raskautumismahdollisuudet on lähellä nollaa, niin tulen tänne pienesti omanapailemaan, koska pieni huumori tekee kaikille hyvää, varsinkin tällaisina aikoina. Eli, jos sallitte:
Ärsyttää, kun nyt on dpo5 ja nippailee kohdusta ja tuli vähän menkkamaista tuntemusta tänään hetken aikaa. Kovasti haluaisin tietää mitä tuolla tapahtuu. Tuulimunat kimpoilee rautaisesta kohdunseinämästä...? :ROFLMAO:

Ja sitten teille:

@Alinna86 isosti tsemppiä ja toivotaan parasta. Pysy kovana ja testaa vasta perjantaina! :love:

Onnea kaikille plussanneille! Toivottavasti mahdollisimman moni muukin saa plussan tässä ryhmässä!

Pahoittelut ja tsempit uuteen kiertoon joutuneille.

Seuraavan vuoden ketjussa toivottavasti nähdään, jos joulukuisiin ei päästä.
 
Jos mä nyt manaan oikein kunnolla, ni menkat alkais ajoissa ja pääsis uuteen kiertoon nopeammin? :p Ylensähän, kun jotain sanoo, et ei tapahdu, ni varmaam tapahtuu parin tunnin sisään :ROFLMAO: Noh, mis mun menkkajomotukset, jotka alkaa kans rinnan patin kipuilun tapaan 4-6pvä ennen menkkoja, mis on mun pms-oireet? Tuleeko ne kaikki kerralla parin pvä sisään ja mä saan taas hakata päätä seinään sen olon kanssa :poop:
 
Mulla hiukan siirtyi aukiolotutkimus, mutta kävin siellä siis eilen. Ainakin toinen puoli on täysin kunnossa, toinenkin suurella todennäköisyydellä. Kaikki muukin kunnossa. Mutta kuten täällä ainakin @minttuni kertoi, uusia hoitoja ei tällä erää aloiteta. Todennäköisesti menee syksyyn. Toisaalta siis helpottunut olo, että mahdolliset luomuraskauteen on, mutta näin kohta kahden vuoden yrityksen jälkeen olisi ollut kiva saada jo apuja tähän.
 
Mulla normaaleissa kierroissa on lämpö dippi ollut just pari PV ennen ovista. Eli vois enteillä et ois kohta tuloillaan
Mulla parista kierrosta nyt kokemusta, kun testit taas tauon jälkeen käytössä. Tulee tosiaan pari pv ennen ovista, että laskee alle 36. Vielä ei sitä oo näkynyt. Mutta katsotaan. Ovistikku selkeästi tummentunut eilisestä ja tein digin innostuksissani, nega vielä.
 
Ja jatkoa vielä tähän hämmentelyyn että bongasin nyt sit jäätävän kasan sellaisia Lima könttejä( anteeks ällöily) kohdun suulta et onks nää nyt sit jotain ovis limoja xDD viimeisimmät tallettelut 6pv sit et hope so ei nyt sit oo mennyt jo ohi jos nyt vasta joku ovis tullut
Tässä kuussa olen tutkinut tarkasti ja tosiaan tästä limaklönttibongailusta on 4 vrk ja ovis ei ole vielä tullut. Lähti klönttien jälkeen vielä kirkastumaan ja juoksevammaksi. Olkaa hyvät infosta :D
 
@Kasikuus kierto menee kyllä aina just päin vastoin, mitä toivoo. Mutta seurataanpa tilanteita itse kukin. Jospa sieltä plussa tulis ❤

@amadecasa hyviä uutisia siis, mutta ihan varmasti harmittaa tämä että hoidot ei pääse alkuun. Meillä reilu vuosi yritystä taka, syksyllä saatiin tieto lapsettomuudesta. Muutenkin aika mennyt hitaasti, mutta tällaisessa erityistilanteessa ymmärtää, että asioita pitää priorisoida. Ja turvallisuus huomioida. Tsemppiä kaikille hoitoihin pääsyä odottaville ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali ja Kasikuus
Voi hitto tuota koronaa ja että tietenkin se vaikuttaa hoitoihinkin. :((n) Mä en edes viitsinyt omalta gyneltäni (yksityiseltä) edes kysyä mikä heidän linjaus on, koska mun seuraavaan käyntiin menee nyt ainakin kolme viikkoa ja tilanne elää kuitenkin.:rolleyes:

Dpo 2 ja tissit/nännit on sairaaaan kipeät ja poskia polttaa. Näköjään kuuluu nykyään oviksen jälkeisiin oireisiin.
 
Pakko tulla tänne purkamaan omia kokemuksia. Viime viikolla siis käyty folliultrassa inssin suhteen, josta seurauksena tuli yhdyntäkielto/kondomipakko sekä toki gonalin piikittelyn lopetus kesken kaiken.
Nyt oon siis ollut viikon sitä pistämättä ja menkkojen pitäis alkaa vasta parin viikon päästä. Tänään kuitenkin on tullut jonkinlaista tuhru vuotoa mitä mulla ei koskaa aiemmin ole tullut. Onko täällä muita hoidoissa olevia ja gonalia käyttöneitä, joille olis ilmaantunut välivuotoa?

Saapa nähdä miksi tilanne tässä muuttuu, en ole ollu vielä klinikalle yhteydessä, että jatketaanko hoitoja, vai miten toimitaan tässä korona tilanteessa.
 
Pakko tulla tänne purkamaan omia kokemuksia. Viime viikolla siis käyty folliultrassa inssin suhteen, josta seurauksena tuli yhdyntäkielto/kondomipakko sekä toki gonalin piikittelyn lopetus kesken kaiken.
Nyt oon siis ollut viikon sitä pistämättä ja menkkojen pitäis alkaa vasta parin viikon päästä. Tänään kuitenkin on tullut jonkinlaista tuhru vuotoa mitä mulla ei koskaa aiemmin ole tullut. Onko täällä muita hoidoissa olevia ja gonalia käyttöneitä, joille olis ilmaantunut välivuotoa?

Saapa nähdä miksi tilanne tässä muuttuu, en ole ollu vielä klinikalle yhteydessä, että jatketaanko hoitoja, vai miten toimitaan tässä korona tilanteessa.
Kuinka paljon ja kuinka suuria folleja sulla oli, kun tuli kielto? :confused:

Mulla ei ole näissä parissa kierrossa välivuotoja näkynyt.
 
Oho... Harmillista.
Onko aiemmat gonal-kierrot kypsyttäneet vähemmän?
On joo, silloin pistos määrä oli pienempi. En edes ymmärtänyt miksi sitä piti kokeilla nostaa, kun joulukuussakin onnistui annoksella 50, mutta meni varhain kesken. Ekalla kerralla pistin 25 ja silloinkin kypsyi kaksi follikkelia, mutta inssi ei tuottanut tulosta. Tosin mulla menee ovis aina "pitkälle" kp 19-21 väliin.
 
On joo, silloin pistos määrä oli pienempi. En edes ymmärtänyt miksi sitä piti kokeilla nostaa, kun joulukuussakin onnistui annoksella 50, mutta meni varhain kesken. Ekalla kerralla pistin 25 ja silloinkin kypsyi kaksi follikkelia, mutta inssi ei tuottanut tulosta. Tosin mulla menee ovis aina "pitkälle" kp 19-21 väliin.
No onpa kyllä erikoista.:eek: Mulla nosteltiin ekassa kierrossa sataseen ja se näyttää olevan hyvä mulle. Gyne tosin kaavaili mahdolliseen tulevaan kiertoon Letrozolia+Gonalia, jotta kypsyis useampi kuin yks tai kaks. Se olisi kai parempi niin, kun on tämä pcos ja osa munasoluista voi olla toimimattomia.
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Täällä testattu aamulla blanko, jotta menkat alkaisi mahdollisimman äkkiä. Meillä tosin pupuilut kyllä ajoittui niin, että oviksen olisi pitänyt jo olla jos se on ollut ollenkaan. Kieltäydyin myös siitä vakipaikasta ja sitten vielä työpäivän loppupuolella vallitsevat ajokelit suistivat auton pöpelikköön. Mitään ei sattunut ja autokin selvisi ryskeeseen nähden lähes vaurioitta. Onneksi tämä päivä alkaa olla pulkassa! :eek:
 
@Hipposka voiei onneksi ei käyny pahemmin!! Aikamoista :(

Ei taas onnistunu tykkäysten laittaminen, harmi homma tuo hoitojen siirtyminen :(

Kylläpä niitä plussia nyt saadaan ootella, perhana. @Kasikuus tiiän tunteen, mulla kaks alkaa menkkojen lähestyessä jomottaan vasenta kainaloa. :( Viime kierto oli kyllä hanurista, vatsa aivan helekatin turvoksussa 2 viikkoa ja vasta eilen normalisoitu, oli kyllä ahdistavaa. Nyt en jaksa ressata koko raskautumista, en jaksa edes mitata lämpöjä, plääh. Mutta seurailen jos muilla tulee uutisia <3
 
Ja nyt tämä korona lisää entisestään jännitystä tähän yrittämiseen, kun ne hoidotkihan ohjeistetaan keskeyttämään myös yksityisillä, koska koronan vaikutusta sikiöön/raskauteen ei tiedetä. Niin johan se olisi surkuhupaisaa, että tässä vielä luomuna ihmeen kaupalla raskautuisi, ja sitten sikiö olisikin sairas tms. Voi vittujen kevät.
 
@Mohan THL:n sivuilla (linkki) sanotaan koronan vaikutuksista sikiöihin seuraavanlaisesti "Julkaistuissa raporteissa COVID-19-infektion sairastaminen loppuraskauden aikana ei ole johtanut vakaviin seurauksiin. Aiemmin muiden koronavirusten (SARS ja MERS) aiheuttamissa raskaudenaikaisissa hengitystieinfektioissa on todettu muun muassa keskenmenoja ja ennenaikaisia synnytyksiä, mutta ei kehityshäiriöitä."

Alle viikko sitten Lääkärilehden julkaiseman jutun mukaan (linkki) "Tähänastisten tietojen mukaan vaikuttaa kuitenkin siltä, etteivät raskaana olevat naiset ole erityisen alttiita sairastumaan uuteen koronavirukseen. Muitakin hyviä uutisia on. COVID-19 ei näytä tarttuvan äidin kautta sikiöön. Niinpä myöskään viruksen aiheuttamia sikiövaurioita ei ole havaittu. -- Virusta ei ole löytynyt istukasta, napanuoran verestä, lapsivedestä eikä äidinmaidosta, vaikka äidillä olisi tartunta. Koronavirukseen sairastuneilla raskaana olevilla naisilla ei ole havaittu olevan suurentunutta keskenmenon riskiä. Joissakin tapauksissa raskaus on päättynyt ennenaikaiseen synnytykseen. Suurimmassa osassa näistä tapauksista synnytys on päätetty käynnistää ennenaikaisesti äidin terveydentilan vuoksi."

Tämän perusteella en olisi kovin huolissani ja jatkaisin rauhassa yrittämistä, vaikka toki pitkältä aikaväliltä ei ole olemassa minkäänlaista tietoa siitä voisiko virus aiheuttaa sikiöön vasta myöhemmin ilmeneviä poikkeavuuksia. Tavalliset varotoimet viruksen leviämiseksi riittänevät ja jos tartunnan saakin, niin mitään akuuttia hätää ei pitäisi olla.

Lihavoin tärkeimmät osat, jotta tämä tieto tavoittaisi mahdollisimman monet.
 

Lisääntymislääketieteen ammattilaisten eurooppalainen järjestö ESHRE on antanut ohjeistusta siitä, miten koronaviruksen aiheuttama sairaus COVID-19 vaikuttaa raskauteen ja lapsettomuushoitoihin. Järjestö kehottaa välttämään hoitojen aloittamista uusille potilaille.
Tällä hetkellä ei ole selkeää näyttöä siitä, että COVID-19 vaikuttaisi negatiivisesti varsinkaan alkuvaiheessa oleviin raskauksiin. Maailmalla on jo raportoitu muutamasta koronaviruksen aiheuttamaa sairautta potevasta naisesta, jotka ovat synnyttäneet terveen lapsen. Joidenkin COVID-19:a sairastavien naisten on myös raportoitu synnyttäneen lapsia, joilla on ollut terveysongelmia. Näin lyhyellä aikavälillä ei voida kuitenkaan vielä päätellä, että ne olisivat johtuneet juuri virustartunnasta. Kaikki nämä tiedot on saatu hyvin pienen ajan aikana, joten niihin tulee suhtautua suurella varovaisuudella. Ei ole myöskään tiedossa, miten virus mahdollisesti vaikuttaa juuri nyt alkaviin raskauksiin.
Muista aiemmista koronaviruksista saatujen kokemusten perusteella ESHRE kehoittaakin ennaltaehkäisynä välttämään hoitojen aloittamista uusille potilaille tällä hetkellä, sairastivat he sitten virusta tai eivät. Niille potilaille, joilla hoitoprosessi on parhaillaan menossa, suositellaan raskauden alkamisen lykkäämistä esimerkiksi pakastamalla munasolu tai alkio myöhempää hoitoa varten. Virusta sairastaville, raskaana oleville henkilöille voidaan joutua antamaan lääkkeitä, jotka saattavat vaarantaa raskauden.
Raskaaksi tulleita ja hoitoja suunnittelevia miehiä ja naisia kehoitetaan välttämään tartunta-alueita sekä jo tartunnan saaneita ihmisiä. ESHRE seuraa tarkasti hedelmöityshoitoihin ja niistä alkaneisiin raskauksiin liittyviä tieteellisiä julkaisuja ja kehoittaa kaikkia alan ammattilaisia välttämään rasittamasta jo nyt ylityöllistettyä terveydenhoitoa.
Lähde: https://www.eshre.eu/Press-Room/ESHRE-News#CoronaStatement27feb

En näe siinä eroa tuleeko raskaaksi hoidoilla vai luomuna, joten tällainen ohje pistää kyllä mietityttämään pitääkö yritystä välttää. En kestäis, jos kaiken vaikeiden jälkeen, sais tiedon että lapsi ei olekaan terve, ja lopulta syy olisi tämä :(
 
  • Tykkää
Reactions: Lina87
@Alinna86 plussatestin kuvaa odotellessa :love:

@Hipposka huii. Onneksi ei käyny kuinkaan <3

Inhottavaa kun korona vaikuttaa hoitoihinkin :(

oma napailu: menkat alkoi sitten yöllä. Onneksi sillon kun menin vessaan ennen nukkumaan menoa eikä joutunu herää märästä sängystä. Nyt tulikin sitten iso mietintä, vaihdoin vuosi sitten toiseen työpaikkaan ja nyt sain vakipaikan. Mietin että pitäisikö nyt jättää hetkeksi vauvahaaveet etten jäisi heti äitiyslomalle kun paikan sain vai jatkaako vaan yritystä eli ottaa nyt tässä kierrossa clomit käyttöön. Vaikka aiemmat raskaudet alkanut ekasta clomikierrosta ei tarkoita että nyt alkaisi. Äh on vaikeeta :oops:
 

Yhteistyössä