Haaveena vauva 2020

Hei,

liityn seuraan ekaa kertaa joten esittäydyn ennen muuhun kommentointia :)

Täällä yritys alkanut 1/2019/ ikä 29/ 1. ja ainoa lapsi toiveissa/ yk 4/ kp 17/32-36. Pillerit lopetettu tammikuun alkupuolella, minkä jälkeen olen opetellut tuntemaan luonnollisen kierron oireita :) vasta tässä kierrossa tikuteltu ja melko varmasti vahva piikki bongattu kp 15 eli ovis n. päivä sen jälkeen, sillä sen jälkeen tikut haalenivat saman tien. Jos olisin pelkän kalenterin kanssa mennyt olisin veikannut vasta paria päivää sitä myöhemmin. Selkeähkönä oireena oli kuitenkin myös alavatsakipu ja nyt jälikäteen alkanut nännikipu/arkuus jota ei aikaisemmin ole ollutkaan näin vahvasti.

Toisaalta ekaa kertaa seurailen ja kirjaan näin tarkkaan asioita ylös joten vaikea sanoa varmasti millaista aiemmin on ollut. Kuukautisia edeltää aina hirveän hikoilujakson alkaminen ja matala mieliala joten bongaan yleensä jo ennen kk alkamista että en ole raskaana. Muilla samaa?
 
Olikos noista testeistä mielipiteitä? Ostin rfsu:n testin jonka vois tehdä jo 6 pvää ennen menkkoja, onko kannattavaa ees tehdä sitä ja missä vaiheessa? Myös clearbluen testejä tulossa postissa et niillä sit testaan jos menkat on myöhässä. Tässä kierrossa on kyllä pupuiltu toooodella paljon, ja varsinkin oviksen aikoihin, joten toivotaan et tärppäis. :love:
 
Olikos noista testeistä mielipiteitä? Ostin rfsu:n testin jonka vois tehdä jo 6 pvää ennen menkkoja, onko kannattavaa ees tehdä sitä ja missä vaiheessa? Myös clearbluen testejä tulossa postissa et niillä sit testaan jos menkat on myöhässä. Tässä kierrossa on kyllä pupuiltu toooodella paljon, ja varsinkin oviksen aikoihin, joten toivotaan et tärppäis. :love:
RFSU:n testit antaa tosi törkeitä viivanpaikkoja. Viime kierrossa en ollut raskaana, testi näytti tällaista kp33(oletin olevan dpo 10 mutta todennäköisesti en ovuloinut lainkaan) (toinen kuva muokattu, koska kuvaan en saanut viivaa niin selkeästi näkyviin kuin se livenä oli).
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Täällä on nyt ensikäynti ja aukkari takana. Ultrassa näkyi kiinnikkeiset munasarjat jotka endometrioosi on liimannut kohtuun kiinni. Aukkarissa vasen puoli auki, oikea ummessa. Ennen kesätaukoa keritään kokeilemaan yksi Letrozol kierto. Sillä jos saadaan follikkeli kasvamaan niin syön niitä omatoimisesti kesätauon ajan. Korkeintaan 6 kiertoa Letroilla ja sen jälkeen todennäköisesti suoraan IVF tuon endometrioosin takia. Mahdollisesti jo aikaisemmin, sillä alkaa omat kivut olemaan sietämättömiä.

Ensi viikolla aloitan taas Terolutit ja sitten pääseekin pitkästä aikaa todella taas yrittämään, vaikka en hirveästi noiden Letrojen varaan laske.
Millaisia kipuja sulla on?
Tsemppiä tulevalle kierrolle!

Jos taas vaihteeksi omanapaa: mietin kovasti miten teroluttia uskaltaa omatoimisesti nyt käyttää, kun myös metformiini käytössä PCO:hon. Mistäköhän sitä osaa ennustaa tuleeko kuukautiset olemaan myöhässä ja että en oo raskaana (n) vai pitääkö tässä odottaa että kierto menee johonkin 30 ennen ku uskaltaa testata raskauden varalta ja aloittaa sitten vasta sen 10pv terolut-kuurin. Ja se taas tarkottais uuden kierron ja yrittämisen pitkittämistä. Kun tosiaan eka kierto näillä aseilla menossa, en tiedä miten metformiini vaikuttaa kieroon. Jos vaikka lyhentäisi kuten jostain luin. Huoh :ROFLMAO: ehkä vaan soittelen lääkärille/terkkarille ens viikolla kun ei niitä lääkkeitä sais turhaankaan syödä
 
@KukkaSosuli Kaikenlaisia endometrioosiin liittyviä kipuja. Esimerkiksi erittäin kivuliaat, lamauttavat kuukautiskivut jotka alkavat jo pari päivää ennen kuukautisia. Sen lisäksi varsinkin kuukautisten aikaan järkyttävät suolistokivut ja rakkokivut sekä ajoittaiset yhdyntäkivut.

Pelottaa kuinka pahaksi endo ehtii tässä leimahtaa. Lääkärikin kyllä sanoi, että mun kohdalla olisi todella tärkeää saada mut nopeasti raskaaksi. Kokeillaan nyt tosiaan aluksi ihan vain Letroja (mä kun en ilmeisesti ovuloi ollenkaan luomusti), koska muuta ei ennen kesätaukoa ehdi. Mutta seuraava askel on sitten jo heti IVF.

Ja Teroluteista.. Mä olen nyt syönyt niitä kolme kiertoa kp15-24, että saataisiin joku kierto aikaiseksi. Miten mä olen ymmärtänyt, että ne saattaa ovulaation estää, mutta ei alkanutta raskautta. Joten eiköhän niillä sitten uskaltaisi kiertoa käynnistää kp30 tienoilla.
 
@KukkaSosuli Kaikenlaisia endometrioosiin liittyviä kipuja. Esimerkiksi erittäin kivuliaat, lamauttavat kuukautiskivut jotka alkavat jo pari päivää ennen kuukautisia. Sen lisäksi varsinkin kuukautisten aikaan järkyttävät suolistokivut ja rakkokivut sekä ajoittaiset yhdyntäkivut.

Pelottaa kuinka pahaksi endo ehtii tässä leimahtaa. Lääkärikin kyllä sanoi, että mun kohdalla olisi todella tärkeää saada mut nopeasti raskaaksi. Kokeillaan nyt tosiaan aluksi ihan vain Letroja (mä kun en ilmeisesti ovuloi ollenkaan luomusti), koska muuta ei ennen kesätaukoa ehdi. Mutta seuraava askel on sitten jo heti IVF.

Ja Teroluteista.. Mä olen nyt syönyt niitä kolme kiertoa kp15-24, että saataisiin joku kierto aikaiseksi. Miten mä olen ymmärtänyt, että ne saattaa ovulaation estää, mutta ei alkanutta raskautta. Joten eiköhän niillä sitten uskaltaisi kiertoa käynnistää kp30 tienoilla.
Kivut kuulostaa kyllä kauheilta :unsure: Kuulostaa, että lääkäri on hyvin kuitenkin mukana ja tärkeintä että jotain tehdään.
Tarkoittaako se sit sitä, et hoidot alkaa heti kesätauon jälkeen? Toivotan sulle paljon tsemppiä! Vaikeaahan se on olla rauhassa ja vain odotella, pitää lippua korkealla.

Kiitos tuosta terolut-vinkistä :)
 
Onnea @Nyyyti paljon tarroja sukkiin ja kaikkea hyvää uuteen jännään :love:

Eritevaroitus! :ROFLMAO:

Mulla tuli tänään tosi tosi haaleeta punaista paperiin vessa reissulla, niin että just erotti värin(n) nyt on dpo10 kp27/30. valkovuotoa ollut kolme päivää runsaasti, semmosta litkua :ROFLMAO: ei muuten huomaa, mut pikkareihin jää todistusaineistoa. Toivottavasti ei oo menkat etuajassa, mitä ei kyl koskaan oo ollu(n) mulla kyl myös menkka vuoto alkaa heti kunnon värillä ja juuri itsellään. Nyt jännääno_O
Ihanaa kun joku mainitsee eritteet! :ROFLMAO:
Noh, mitä oon oireisiin tutustunut, mikä vaan voi kertoa raskaudesta. Testihän vois kertoa miten asia on (n)
Lomat taitaa monilla liittyä täällä ovulaatioon, mut mulla tulee ainakin ennen menkkoja (tai aikana jolloin me menkat olis pitäny tulla). Mutta nyt itsellä vähän samaa limaisuutta, toivotaan et se kertoo ovulaatiosta :whistle:
 
@Ilonetsijä miten oot voinut olla testaamatta?  :whistle:(y)
Saisimpa itsekin pysyttyä nahoissani.
No en mä ihan pysynyt olee testaamatta:whistle: kaivoin laatikkoa epätoivoisesti r-testin kaipuussa, olihan siellä joku bonuksena tullut One step:eek: tein tunnin pissasta ja kääntelemmällä näin viivanpaikan. Eli ei merkkaa mitään, varsinkaan tuolla testi merkillä(n) oon kuullut huonoa mainetta. Huomenna kipitän kauppaan vaikka Pc ostoksille;)

Mitään vuotoa ei oo alkanut, paitsi tänään tuli myös kerran pyyhittäessä eilisen tapaan tosi vaalean vaalearuskea valkovuodon tapainen jälki. Mutta menkat pitäisi alkaakin vasta keskiviikkona. Mä en kestä tätä jännitystä :ROFLMAO:

Mikä tilanne sulla @Helmiina1978 on?:)
 
@Wintersun Mut voi tosta piinailija listasta myös poistaa :)

Ostin nyt vihdoib ovulaatiotestejä, lähikaupassa oli vain rfsu:n testejä. Kellään kokemuksia? Mistä olette tilannut testejä ja minkä merkkiset on parhaita? Ajattelin myös tilata jotta voin tikuttaa koko kierron huomisesta alkaen kun ei mitään hajua mikä kp se ovulaatio tosiaan mulla on.
 
@Wintersun Mut voi tosta piinailija listasta myös poistaa :)

Ostin nyt vihdoib ovulaatiotestejä, lähikaupassa oli vain rfsu:n testejä. Kellään kokemuksia? Mistä olette tilannut testejä ja minkä merkkiset on parhaita? Ajattelin myös tilata jotta voin tikuttaa koko kierron huomisesta alkaen kun ei mitään hajua mikä kp se ovulaatio tosiaan mulla on.

Mä oon tilannu ovistesteistä liuskaversioita raskauskeijusta. En sit vaan saanut ovista tikkuun kun siinä kierrossa sitä ei tullutkaan. Siellä oli myös semmosia syljestä mitattaavia, kuinkahan luotettava se on (n) olis kyllä kivaa vaihtelua tikkujen analysointiin ja vois vaivihkaa testata töissä
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Ilonetsijä testit negaa. Huomenna 29/29 eli tiistaille odotan vuotoa. Tavalliset pms oireet enää jäljellä..
Toivottavasti sun viivanpaikka siitä vahvistuu (y) noi one stepit tosiaan taitaa niitä näyttää.
 
Mut voisi poistaa piinailijoista ja siirtää plussanneisiin. Sain torstaina liuskaan vähän vahvemman haamun ja viikonlopun vietin reissussa ilman testejä (ja ilman menkkoja). Nyt kotiin palattuani testasin heti uudelleen ja viiva sinne jälleen ilmestyi :) Huomenna teen vielä digin, mutta sen jälkeen lopetan testailut ja toivon, että vaavi pysyy matkassa mukana tammikuuhun saakka :love:

Jään kyllä vielä seurailemaan teidän muiden kuulumisia, ja toivon teille kaikille kovasti plussaonnea ja voimia yritykseen <3
 
Viimeksi muokattu:
@Haavejuttu itse tilasin ovistikut Raskauskeijulta, tosi perus One Step -liuskoja mutta niitä herkempiä taisivat olla. Ne näyttivät selkeästi viivan tummenemisen ja huipun sekä sen jälkeisen viivan katoamisen. Tulkitseminen ei ole ihan helppoa kun viivoja pitää vertailla keskenään että ovatko kontrolliviiva ja testiviiva nyt yhtä vahvat vai ei, mutta monena päivänä testattaessa ja vertaillessa eteneminen oli selkeä. Tosin testasin sen oviksen aamupissasta mitä ei joidenkin ohjeiden mukaan saisi tehdä koska testitulos voi olla väärä (en tiedä kumpaan suuntaan sen on isompi riski olla väärä). Mut nää liuskatestit oli mukavan edullisia ja pystyy testailemaan vaikka aamuin illoin puolet kierrosta... Jos tällä kierrolla ei nyt tärppää niin voi kyl olla että sitten kaipais jo esim. digitaalista testiä jolla saisi taas lisää varmuutta...
 
Ihania plussauutisia tullut taas, onnea plussanneille!

Täällä nyt kp 47, ei edelleenkään menkkoja mutta ei myöskään plussaa. Tein yhen testin eilen aamulla ja se oli edelleen ihan puhdas nega. Joten uutta kiertoa odotellaan vaan edelleen.
 
@Siniheinä Onnittelut! :love:
@Neo/Slo Mä muistelisin kuulleeni, että luteinisoivaa hormonia erittyy virtsaan parhaiten päiväsaikaan, joten aamulla tehty testi ei välttämättä näytä ovista kunnolla. Mut varmaksi en mee sanomaan.
Ahaa, ok! Mietinkin että mikä on se tekijä joka siinä aiheuttaa epävarmuutta. En ole itse löytänyt tuon kaltaisia varsinaisia selityksiä asialle, jossain paikoissa vain maininnan että voisi antaa väärän negan, kun taas esim. alla olevassa että väärän posin. Tiedä nyt sit häntä että miten tää on... (n)
tässä https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-ovulaatiotesti-testipuikko-10-kpl-56494.html
 

Yhteistyössä