Haaveena vauva 2020

Kesäkuun 16. päivä tulee muistaakseni vuosi siitä, kun jätin pillerit pois ja alettiin yrittää vauvaa. Mulla on ollut tähän mennessä kahdeksan yrityskiertoa, joista vain kaksi on ollut sellaisia, joista olisin voinut raskautua. Ja toisesta niistä kierrosta raskauduin. Nyt tässä toisessa mahdollisessa kierrossa ei tärpännyt. Menkat alkavat huomenna tai ylihuomenna.

Tosi nopeasti on mennyt pian vuosi. Siihen on kyllä monenlaista mahtunut, hyvää ja huonoa. Suurimpana asiana jäi mieleen se, että sain olla raskaana kaksi kuukautta ja yhden viikon. Ja mulla on ihana rakastava mies, joka on mun tuki ja turva. ❤

Näin äitienpäivänä on vähän haikea mieli. Jos Myttyrä olisi vielä mun vatsassa, minä pitäisin itseäni varmasti jo äitinä sen kasvavan vatsani kanssa.

Voimia kaikille, joille äitienpäivä tuottaa surua. ❤ Ja hyvää äitienpäivää teille jotka olette äitejä. ❤
 
Pahoittelut @Minic (n)

Eipä ollut tämä minunkaan eka äitienpäivä, vaan valkoinen taulu kontrolliviivallahan sieltä tuli näin dpo9 :cry:
Nooh... ei saa vielä itkeä kun torstaina vasta alkaa... :)


Ihanaa äitienpäivää teille joilla jälkikasvua jo on, muistakaa miten siunattuja ja onnekkaita olettekaan !:love:
 
@Helmiina1978 vhh:lla ajattelinkin jatkaa tätä painon pudotusta, helppoa näin kesällä. :LOL:

@Owlet okei, toivotaan ettei meidänkään tarttis hirveesti odotella. Mä tosin jo labroissa oon käynyt, et varmaan vaan mieheltä näyte ja sit vasta lähete eteenpäin. (n) no, täytyy ottaa yhteyttä niin näkee miten edetään.
 
Pahoittelut @Minic :unsure: @W.we toivottavasti saat tuplaviivat vähän myöhemmin sitten vielä(y) @Ilonetsijä mä kans ostin muutama kuukausi sitten miehelle vahvaa sinkkiä, ja monivitamiinia(y) mä söin kans eka mammavitskuja, mut ne kun loppu pari kk sitten, niin vaihoin pelkkään b12+foolihappo tablettiin, katoin että siinä oli vähän enemmän foolihappoa. Ja olivat vähän halvemmat:LOL:
Meille tuli kans tällä viikolla kutsu tai mikä lie naistenpolille lapsettomuushoitoihin, tai siinä oli että odotus aika 3-4kk, ja maaliskuussa käytiin terveyskeskuksen lääkärillä, joka laitto mut kaikkiin perustesteihin, mutta ei miestä ollenkaano_O
 
Toi maca mua kiinnostaa mutten ole hankkinut koska olen jonkinverta skeptikko. Mä syön monivitaa, vahvaa d-vitamiinia satunnaisesti ja foolihappoa. Macaa mietinnässä/tutkinnassa. Ja ainiin greippimehu virallisesti aloitettu taas, tosin verigreippi mutta menkööt. Kohta voikin jo käynnistellä oviksen metsästystä.
 
Hei tälleen välikysymyksenä: aika moni on maininnut täällä tuon painon pudottamisen niin utelisin sen verran, että kuinka paljon teillä on/on ollut pudotettavaa? Onko suositus tullut jostain vai omasta halusta?

Omaa napaa sen verran, että ensi viikolla gynelle aika perustarkistukseen (lähinnä endon takia) ja miehen kanssa sovittu että syyskuussa jätetään ehkäisy pois.
Painon pudotus, omasta halusta pudottelen. Vaikkakin kahdessa edellisessä raskaudessa olen molemmissa ollut tämän kokoinen kun plussasin.
Mutta koska vasta yritys alkoi, eikä pudotuksesta haittaa ole niin samalla sitä teen :)
 
Heippa !
Onnea plussanneille!:love:
Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille, toivotaan plussia tälle kierrolle:love:

Pakko tulla vähän turisemaan omiakin juttuja kun ei oikein kellekään voi höpötellä (n)

Odottelen yhä menkkoja...ei näy eikä kuulu:unsure: tyhjennysvuodosta nyt 34 pv..kaikenlaisia oireita on ollut ja on nytkin, muttei tosiaan ole kuulunut...minkäänlaista tuhruilua edes paitsi 8 päivää tyhjennyksestä ehkä teelusikallinen..ikinä ei ole kierto ollut näin pitkä pillereillä tai ilman...mutta tosiaan kierukan kanssa ei ollut menkkoja laisinkaan joten en tiedä mitä odottaa... Alkaa mennä hermo kun ei jaksaisi enää odottaa, milloin oikein alkavat...r testit näyttäneet muutaman kerran hailua haamua, mutta ne olen kyllä todennut vain viivanpaikoiksi...(n)
Anteeksi omat vuodatukset!
 
Täällä alkaa jännät päivät olla vihdoinkin käsillä. Odottavan aika on kyllä ollut taas pitkä! :LOL: Flo ennustaa ovista kolmen päivän päähän. Peitto on heilunut jo tänään ja toissapäivänä.

Päätin jättää oviksen tikuttamisen kokonaan välistä kun ahdistuin viime kierrossa kun en sitä kiinni saanut lukemattomista testeistä huolimatta ja kiertohan sitten venähti reippaasti yliajalle.

Jatkamme siis peitonheiluttelua säännöllisesti koko flown antaman hedelmällisen ajan ja toivotaan parasta! :whistle:

Greippimehulla on ollut kyllä todella suuri vaikutus limoihin, valkuaismaista vuotoa olen myös huomioinut jo useampana päivänä vaikka ovikseen on vielä aikaa. Ei ole ollut kirkasta vielä mutta supervenyvää o_O

Toissapäivänä seksin jälkeen mies nojaili päätään mun vatsaan ja mumisi vatsalleni että "kyllä se tästä" :love:
 
Täällä kp 4/30. Edellinen kierto jäi hyvin lyhyeksi ja hyvin voi olla, että olisi tapahtunut kemiallinen. Ei kun vaan uutta yritästä tulille, vähän tulee meille lisää haastetta, kun mies lähtee työkomennukselle ja käy kesällä vain pitkillä vapailla kotona. :(

Oltiin tänään miehen isovanhempien luona ja hänen isoäitinsä tuli meille kuiskuttamaan, että alkaisi olla meidän aika tehdä lapsenlapsia. Olisi varmaan itkettänyt, jos ei olisi niin naurattanut. Hän oli hetkeä aikaisemmin vannottanut meitä nauttimaan nuoruudestamme ja vauvajutut jäivätkin sitten siihen, kun totesin, että kyllä tässä on ensin vielä nautittavat tästä nuoruudesta. :D
 
Iik, huomenna maanantaina soitan yksityiselle klinikalle, että miten ja millä aikataululla kannattaa meidän edetä:) Mies on sitä mieltä, että nyt kannattais ottaa ihan rauhassa, "unohtaa" yrittäminen tai siis tarkoitti tressittömyyttä kesän ajan. Silloin kuulemma tärppää, kun ei liikaa odota , oikeessa hän on. Toki hän ymmärtää että mä en pysty odottaa yhtään ja haluun vauvaa enemmän kuin mitään muuta:love: Mutta katsomme mitä lapsettomuus klinikalla sanovat ja kun on kesäsulku heinäkuussa ym. Mutta nyt on hyvä mieli ja odotan innolla mitä tuleva tuo:p
 
Mulla eilen ja tänään juilinut menkkakipuja. Marketista haettu herkkä testi puhdas nega. Sieltä se vuoto alkaa, edellisissä raskauksissa on tässä vaiheessa ainakin haalea viiva tässä vaiheessa tullut. Tai yhden kerran mulla oli varhainen km, ja silloin plussa näkyi myöhään ja ei meinannut vahvistua, vuoto alkoi rv 6+.

Vauvakuume tuntuu kasvavan koko ajan:love:. Voi kun saisi vielä kerran kokea raskauden, synnytyksen ja vauvan syntymän ja kasvun seuraamisen :love:.
 
Poista riippuen BMI raja on ~35. Jossain on vissiin vähemmän. Sieltä ainakin sit tulee painonpudotuskehoitus. Tosin meillä kehoitetaan aina pudottamaan painoa samalla kun on hoidoissa jos on vähänkään ylipainoa (eli yli sen normaalin bmi rajan).
Mä pudottelen painoa lähinnä omasta tahdosta. Kun vuosien aikana on kertynyt vähän painoa.

Minäkin @Helmiina1978 n tavoin suosittelen vhh!

Toivottavasti @Apustaja pian teillä on vauva mahassa kasvamassa!

Pahoittelut @W.we negasta! Onneksi se voi vielä plussaksi muuttua!

Mä syön normivitamiinien lisäksi rautaa ja vahva b:tä (foolihappoa on). Mies käyttää samoja, paitsi ei rautaa. Joskus on kokeiltu vaikka ja mitä macaa ym.
Voiko ne yksityisellä kieltäytyy hoitamasta jos BMI vaikka 35,1? Mulla on ihan kilpirauhasen vajaatoiminnasta johtuen painoa kertynyt ja nyt ku painonnousu lääkityksellä saatu pysähtyy se on tiukassa vaikka hyvät elintavat (+oon lihaksikas mikä nostaa kana painoa)
 
Heippa, voisin minäkin hypätä mukaan lueskeltuani viime syksystä asti jo edellistä keskustelua. Silloin iski vauvakuume paistinpannulla naamaan eikä ole yhtään helpottanut. Erityisesti Wintersunin matka on myös minua koskettanut ja osittain siksi luin koko edellisenkin ketjun kun toivoin, että olisi jossain kohtaa teille saatu toivottu lopputulos!

Vähän tietoja sitten... Meillä ollaan minä 28 ja mies 38. Yhdessä on oltu 9 vuotta ja 4 hääpäivä on kesäkuussa. Aloitettiin vauvan yritys tässä kuussa eli ensimmäinen yrityskierto meneillään ja kyllä jännittää! Meillä mennään muumimuki menetelmällä täysin suorituspaineita takia. Ei haittaa vaikkei itse jaksaisi, silloin mies hoitaa vaan hommat kuppiin. Silloin kun jaksetaan enemmän on meillä ensin seksiä ja sitten homma loppuun mukin kautta. Itsellä on käytössä mammavitamiinit ja mies syö normaalia monivitamiinia. Huolettaa, että kuinkahan vaikea tästä projektista vielä tulee kun minulla on ollut rankka lääkitys 11-18 vuotiaana niin luotto omiin lisääntymiskykyihin ei ole kovinkaan korkea. Toivoa silti tuntuu riittävän.

Täällä tuntuu olevan todella hyvä ryhmähenki, mukavampi jännittää yhdessä ja iloita onnistumisista!

Keltasirkku- kp 14/27-29. Onkos se sitten dpo 2 huomenna eli maanantaina jos flo ennustaa oviksen olleen eilen? Tuntuu etten vieläkään ihan hanskaa näitä vaikka ketjua on tullut luettua x). Olen nyt päättänyt toistaiseksi luottaa flohun vain enkä tikuttele vielä. Saa nähdä kuinka pian mieli muuttuu...
 
Mustakin täällä on tosi hyvä henki. Vauva.fissä pistäydyin kans mutta ei sinne viiti juuri mennä, tuntuu että siellä vaan kyräillään.

Huomenna soitan terveyskeskukseen ja pyydän aikaa kierukan poistoon. Sit katson, joko uskalletaan aloittaa yrittäminen sillä riskillä että jos heti tärppää niin heinäkuun lomamatka menee sopivasti yrjötessä (oon aiemmissa raskauksissa ollut aika heikossa hapessa viikot 7-9) vai maltetaanko oottaa sinne seuraavaan kiertoon.

Voikohan mulle vielä tulla tässä kierrossa näin niinku myöhässä ovulaatio, jos (kupari)kierukka nyt poistetaan? Menkkojen alkuun ois nyt 1,5 viikkoa. Jotenkin aattelisin että ei voi, mutta en toisaalta yhtään tiedä.
 
Mulla on sellainen mielikuva että yksityisellä olisi korkeampi raja. Kannattaa kysyä! Tiedätkö jo mikä klinikka? Sieltä voi nettisivuiltakin löytää.
Ei oo siis vielä päätetty ku vasta elo-syyskuussa mennään (jännää tätä on odotettu monta vuotta ja nyt tuohon on jäljellä enää kolme-neljä kk) (ollaan siis päätetty että ensin naimisiin ja sit klinikalle). Seurataan toki samalla myöskin sitä HUS naisparit tilannetta et milloin se sit konkreettisesti alkaa "toimia" mut jos ei heti alkusyksystä niin mennään kyl yksityiselle :) meille saa suositella. Inseminaatio lahjasukusoluilla varmasti todennäköisesti se meidän hoito ku ollaan naispari.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
Mulle voi päivittää huomenna dpo4

Painoon liittyen sen verran, että itselläni pudotettavaa reippaasti yli 20kg, mutta olen patalaiska. :D Epäilin viime kierron ovuloimattomuuden johtuneen ylipainosta ja nyt olenkin yrittänyt syödä vähemmän herkkuja ja leipää. Töissä syön pelkästään salaattia ja jotain protskua et kevenee edes vähän päivän syönnit. :sneaky: Mä en vois elää ilman maca jauhoa, huomaan hyvin niinä päivinä ku en oo tehny aamu smoothieta et oon ihan törkeen väsynyt ilman mun maca annosta. :ROFLMAO:
 
Mäkin taidan ottaa macan käyttöön ens kierrolle greippimehun lisäksi. Kova väsymys vaivaa ja siihen tarvisin apua. Seuraavan oviksen aikaan oon "kesälomalla" (työtön), niin työstressi ainakin on siinä vaiheessa jo loppunut, mikä on hyvä juttu. Tämä kierto oviksen aikaan oli vauvan yrityksen kannalta stressitön, mutta kaikkea muuta tosi kovaa stressiä ja ahdistusta mahtui loppukiertoon, mikä ei ollut hyvä asia. Tänään on dpo 11 ja viime raskaudessa sain tähän aikaan ekan haamun, nyt pregcheck oli edelleen ihan valkoinen. Eilen harmitti tosi paljon, mutta nyt on jo vähän parempi fiilis. Kyllä se vauva meille kaikille suodaan ennemmin tai myöhemmin, luotetaan siihen. ❤
 
Hei tälleen välikysymyksenä: aika moni on maininnut täällä tuon painon pudottamisen niin utelisin sen verran, että kuinka paljon teillä on/on ollut pudotettavaa? Onko suositus tullut jostain vai omasta halusta?

Omaa napaa sen verran, että ensi viikolla gynelle aika perustarkistukseen (lähinnä endon takia) ja miehen kanssa sovittu että syyskuussa jätetään ehkäisy pois.
Mulla on bmi noin 34, eli pudotettavaa riittää. Esikoisen aikaan bmi oli just alle 30 kun raskaus alkoi, ja synnärille jäi kaikki raskauskilot ja vähän enemmänkin. Hiljalleen hiipivät kummiskin kilot takaisin ja toivat kavereitakin... Pahimmillaan painoin jo yhtä paljon kuin raskausaikana enimmillään. Lääkäri, jolla kävin ovuloimattomuuden vuoksi sanoi, ettei laihduttaminen oli (mulle) nyt pakollista, mutta ovuloimattomuus johtuu todennäköisesti liiasta sokerista, joka yhdessä ylipainon kanssa sitten häiritsee hormonitoimintaa. Nyt kohta 5 % painosta jo pudonnut pelkällä sokerin vähentämisellä, vaikka välillä olen vähän herkutellutkin.
 
Mulla on kans äitiysvitamiinit olleet käytössä jo pitkään, itseasiassa yli 4 vuotta jo. Ekaa raskautta toivoessa ne aloitin, söin yli pitkän imetysajan samoja ja en sitten jaksanut vaihtaa muihin kun toisen toive oli olemassa jo. Lisäksi syön maitohappobakteereita, mutta muuta en purkista ole toistaiseksi ottanut. Greipistä tykkään, joten aina välillä tulee syötyä ihan hedelmänä sitä, saa samalla kuidut kans.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-

Yhteistyössä