Haaveena vauva 2020

Rusehtavaa pyyhittäessä :unsure:
Pitkästä aikaa tuli itku menkkoja edeltävän tiputtelun takia. En oo vuosiin enää itkenyt. Yrittäminen on :poop::cry:
 :cry::cry:
Olisin nämä mun plussat antanut sulle, jos näistä olis vauva tullut.

Mä vasta nyt aloin pillittämään tätä menetystä, kun istun odottamassa polilla uudestaan ultraan.
En ehtinyt edes ajatella raskauden mahdollisuutta. Nyt vaan mietin että oonko ihan tyhmä ja idiootti, kun edes haluaisin lisää lapsia. Kaveri toi mut tänne ja sanoi omaan suoraan tapaansa, että eikö jo lapset riittäisi. Kun näin vaikeaa raskautuminenkin on.
 
 :cry::cry:
Olisin nämä mun plussat antanut sulle, jos näistä olis vauva tullut.

Mä vasta nyt aloin pillittämään tätä menetystä, kun istun odottamassa polilla uudestaan ultraan.
En ehtinyt edes ajatella raskauden mahdollisuutta. Nyt vaan mietin että oonko ihan tyhmä ja idiootti, kun edes haluaisin lisää lapsia. Kaveri toi mut tänne ja sanoi omaan suoraan tapaansa, että eikö jo lapset riittäisi. Kun näin vaikeaa raskautuminenkin on.
Kovasti tsemppiä ja jaksamisia sulle. Itekki yhden KU läpi käynyt. :unsure:
 
 :cry::cry:
Olisin nämä mun plussat antanut sulle, jos näistä olis vauva tullut.

Mä vasta nyt aloin pillittämään tätä menetystä, kun istun odottamassa polilla uudestaan ultraan.
En ehtinyt edes ajatella raskauden mahdollisuutta. Nyt vaan mietin että oonko ihan tyhmä ja idiootti, kun edes haluaisin lisää lapsia. Kaveri toi mut tänne ja sanoi omaan suoraan tapaansa, että eikö jo lapset riittäisi. Kun näin vaikeaa raskautuminenkin on.
Tämä. Mullekin on sanottu. Toisaalta silleen ”ihan totta”.. tuntuu että tämmönen kuumeilu vie olemassa olevilta aina jotenki jotain pois.. vaikee selittää.

Tsemppiä ultraan.

@Wintersun halaus. Tuttuja tunteita. Ei sitä enää aikohin itkeny..mut sitten...
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Moikka! Liittyisin mukaan haaveilemaan!
Tai haaveiltu on jo kauan ja vihdoin yritys on alkanut... lopetin pillerit kesäkuun lopussa ja nyt toivotaan pientä. Pelko on suuri ettei raskaus onnistu kun ikääkin alkaa olla melkein 30 ja pillereitä syöty n. 10 v.

Oon myös osottautunut kauheeks himotestaajaks ku nyt testaillu jo ja tänään onestepin herkkä 10 ml testi näytti haaleen haaleeta viivaa, ehkä.... saa nähä myös laukkaako mielikuvitus. Vaikea tietää ovulaation paikkaa kun en saanut ovulaatiotesteillä selkeää toista viivaa ollenkaan mutta selkeät ovulaatio-oireet kyllä tuntui. Niiden perusteella nyt olis ehkä dpo9... tiedän liian aikaista testata mutta ei mahda itselleen mitään
Muita malttamattomia..?
 
@Wintersun niimpä. Mä lähdin aikanaan hoitoihin aika ”kevyellä” asenteella. Että nillä sit viimestään onnistuu. Onhan nuita, vissiin 12 alkiota siirretty mun elämän aikana.. Mutta joo. Kyllä siinä nopeasti aika nöyräksi oppi ja lähinnä äärettömän pessimistiksi. Meillä ne hoidot verottti parisuhdetta ja kaikkee.. mä humpsahdin nopeesti sellaiseen lievään ”pakkomielle”-kuplaan vaikka luulin ettei niin käy. Tavallaan oon myös sen luontoinen etten osaa mitään ”rennosti” -asennetta. Että ohops-alkio siirrettiin ja oho-unohdin testata. Elämä oli yhtä hoitoa ja kalenterin kyttäämistä, oireita ja oireettomuuksia. Ikuista toivomista ja ”oon ihan varma että nyt nippaili ja nappaili oikeella tavalla”. Ja kun vuodot pysyi lääkkein pois ja aiheutti oireita niin tuntu että oli jo vainoharhainenkin :ROFLMAO::unsure:. Loppujen lopuksi tuli viimein se tuloskin, mutta aika isoja hintojahan niistä maksettiin. Sikäli hienoa ettei luovutettu mutta toisaalta jälkeenpäin oltais säästytty paljolta jos olis luovuttanut. Olis kiva jos olis se kristallipallo vaikka toisaalta hyvä ettei semmosta oo.
Paljon voimia syksyyn. Roikun täällä kyttäilemässä enivei :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Veevavi nuo luge-tuet on vissin aika kiistelty asia. Olen ollu hoidossa niin julkisella kuin parissa yksityksessä klinikassa. Osa lääkäreitä antaa sen ja tavallaan ”uskoo” tukeen ja osa taas sanoo että jos luteaali on lyhyt se kertoo vain munasolun heikosta laadusta eikä raskaus jatku jokatapauksessa vaikka ”alkaisikin”. Tavallaan tää on pitäny itsellä paikkansa, mulla on maks 9pv luteaali ja olen raskautunu X kertaa luomuna. Pääsääntöisesti vuoto alkaa viimestään pv9 mutta sit kun on tarttunut se ei myöskään oo kesken menny (meillä on muut syyt miks vauvoja ei kotiin saatu). Olen syöny lugee myös muuten (ja teroluttia) mut ei raskaus oo alkanu niiden aikana. Alkion siirroillakin erittäin heikosti.
Mut joo. Eihän niistä kaiketi haittaakaan oo.

@Wintersun teillä on kyllä tosi isot mahkut onnistua hoidoin jos syy on enempi miehessä :love:
 
@Helmiina1978 olipa kurjasti sanottu ystävältäsi tämmösessä tilanteessa, voisihan sitä vaikka joissain tilanteissa olla vähän vähemmän suora o_O
Itse viimeksi, kun odotin odotushuoneessa lääkärille "viimeistä" tuomioo,eli tiesin jo raskauden keskeytyneen,mutta piti vielä odottaa toisen lääkärin lausuntoa.
Niin mietin,että miksi ihmeessä mä olen taas itseni laittanut tähän tilanteeseen ja eikö sitä olisi jo oppinut ja olisi parempi luovuttaa ja nauttia vain niistä lapsista mitkä jo on.

@Tammityttö mä ymmärrän ton ajatuksen, että tietyllä tapaa kuumeilu saattaa olla toisilta pois, itsekin huomannut vuosien varrella ajatelleeni näin.
Joskus siihen yritykseen menee vaan kaikki ajatukset ja ei huomaa elää sitä sen hetkistä elämää, kun ajatukset on koko ajan kiertopäivissä ja nenä kiinni kalenterissa.

Mutta näiden kaikkien jälkeen silti, haluan vielä uskoa että ehkä me vielä ainakin kerran yritetään, josko me vauva taloon saataisiin. Tai ainakaan ei ehkäisyä aloteta, joten katsotaan miten käy (y)

Meillä siis 12 vuotta tehty lapsia :ROFLMAO: eli jonkinlainen kokemus on monenmoisista ajatuksista ja juurikin tuosta että koska pitäisi vaan lopettaa :rolleyes:
kolme lasta (09,15&16) ja kolme kkm (11,18&19) Ongelmana on lähinnä oma ovuloimattomuus.
Eka ja toka lapsista sekä eka kkm on terolut,clomi,pregnyl ja lugesteron ja kuopus ja nämä viimeiset kkm on luomuja.
Jotenkin ovis alkoi tulla edes joskus toisen lapsemme synnytyksen jälkeen, kun nuorempana sitä ei tullut ollenkaan, ilman lääkitystä.

Mä nyt kans jäin tänne roikkuun vaikka aina oon aatellut etten kirjottaan ala mitään, kun sit tästä ei tuu yhtään mitään, kun päivittäin tulee luettua jo paljon tätä, ja joka väliin pitää kommentoidakin, niin ei jää enää aikaa mihinkään muuhun :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Lääkäristä saatu lisää teroluteja kiertoa tukemaan. Ensi kuun lopussa saa varata aikaa lääkärille, kun vuosi yritystä tulee täyteen syyskuussa. Onneksi ei ole pitkä aika. Kohta päästään lapsettomuuspolille. Toivottavasti tässä ei mene montaa kuukautta sit sinne aikaa odotelles
 
@em85 jep. Juurikin noin. Ja sit ainaki itsellä alkoi aina se tolkuton googlen vääntäminen, tiedon ja muun kokemuksien etsiminen. Ahmin muiden oirepäiväkirjoja. Semmonen lungi tjottailu on aivan tuntematon käsite:oops: Pitäs tosiaan osata vaan olla täältä pois.
Kuopuksen odotusaikana en täällä roikkunu.. nyt ku olen kotona nii vissii liikaa aikaa taas :(

Teilläkin ollu kamalan pitkä taival :unsure: en edes tajua miten kukaan muu (itseni lisäks) jaksaa täällä vuodesta toiseen roikkua :D Rupesin miettii olikohan ”kaksplus” edes olemassa kun 2001 alettii mukulaa haaveilla :ROFLMAO: Mut mulla on vähä silleen ettei oo ketään kenen kans mitään puida, mies on liian käytännönläheinen eikä ymmärrä silleen.. ja tutut lisii pelkästä pippelin näkemisestä. Hankala siinä on purkaa omia murheitaan(n) En mä koskaan miehelle kerro missä laajuudessa oon roikkunu netissä ja palstoilla ja mitkä euromäärät on kiinni kaikissa testatuissa tikuissa :ROFLMAO:
 
@em85 no, juu. Kyllähän mä vähän mieleni pahoitin ja hakiessa mua sieltä polilta, hän jatkoi samasta aiheesta. Vähän niin kuin että mieti nyt vielä... Aika pitkän rimpsun esitti. En oikein osannut sanoa muuta kuin että tää on mun valinta nyt tällä hetkellä. Mä oon tämmönen ymmärtäjä ja mulle voi kyllä sanoa mitä vaan. Siitä(kin) pitäisi päästä eroon. Mut en sano ettei hänen sanomisissaan ollut hiukan totuutta osassa, mut ne mä nyt tiesin ilman hänen saarnaa - ja elämä on.

... Mulla siis kivut pahentui 8 jälkeen aamulla ja 10 aikaan jo kävelin huonosti ja pitelin vatsaa. Lisäksi virtsaaminen sattui. Soitin polille ja pyysivät näytille. Ultrattiin eikä raskaudesta löytynyt merkkiäkään, mutta vasemmalla iso 2-3cm kysta. Onko nyt sitten sattumaa että se puhkesi samaan aikaan kun on tullut keskenmeno raskaudesta jota en tiennyt. Vai raskaus jotenkin stimuloinut sen kystan kasvamaan? Se oli siellä jo viime kierrossa; jos se nyt sitten puhkesi? En huomannut kysyä lääkäriltä, että mistä veri tulee...
Hcg-arvo otettiin myös, mutten tiedä sitä vielä.
Kipu kesti siis kovimmillaan 3h ja nyt on taas kivuton - hienoa! Helpottunut olo.
 
Moikka! Liittyisin mukaan haaveilemaan!
Tai haaveiltu on jo kauan ja vihdoin yritys on alkanut... lopetin pillerit kesäkuun lopussa ja nyt toivotaan pientä. Pelko on suuri ettei raskaus onnistu kun ikääkin alkaa olla melkein 30 ja pillereitä syöty n. 10 v.

Oon myös osottautunut kauheeks himotestaajaks ku nyt testaillu jo ja tänään onestepin herkkä 10 ml testi näytti haaleen haaleeta viivaa, ehkä.... saa nähä myös laukkaako mielikuvitus. Vaikea tietää ovulaation paikkaa kun en saanut ovulaatiotesteillä selkeää toista viivaa ollenkaan mutta selkeät ovulaatio-oireet kyllä tuntui. Niiden perusteella nyt olis ehkä dpo9... tiedän liian aikaista testata mutta ei mahda itselleen mitään
Muita malttamattomia..?
Heipsan @Mahaotus :) ihanaa että olette nyt aloittaneet yrittämään:giggle: täälä myös toinen erittäin malttamaton, testejä kuluu minkä kerkiää...:LOL: välillä se aiheuttaa liiaksikin pään vaivaa ja lupasin miehelle että nyt eka r testi testataan vasta dpo12 niin ei tule pettymyksiä ja saisi rennosti eleltyä arkea ennen testailuita. :cautious: minäkin toivon esikoista ja keskenmenon takia pelottaa tuleeko lapsia koskaan:cry: välillä päivät on todella raskaita... Mutta päivä kerrallaan. Toivotaan että sulla tärppää nopeaan:giggle:
 
Moikka! Liittyisin mukaan haaveilemaan!
Tai haaveiltu on jo kauan ja vihdoin yritys on alkanut... lopetin pillerit kesäkuun lopussa ja nyt toivotaan pientä. Pelko on suuri ettei raskaus onnistu kun ikääkin alkaa olla melkein 30 ja pillereitä syöty n. 10 v.

Oon myös osottautunut kauheeks himotestaajaks ku nyt testaillu jo ja tänään onestepin herkkä 10 ml testi näytti haaleen haaleeta viivaa, ehkä.... saa nähä myös laukkaako mielikuvitus. Vaikea tietää ovulaation paikkaa kun en saanut ovulaatiotesteillä selkeää toista viivaa ollenkaan mutta selkeät ovulaatio-oireet kyllä tuntui. Niiden perusteella nyt olis ehkä dpo9... tiedän liian aikaista testata mutta ei mahda itselleen mitään
Muita malttamattomia..?
Tervetuloa mukaan! Jos haluat etusivun haaveilijat listalle niin laita tietosi tulemaan! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Äsken tuli jotain vaaleanpunaista vuotoa, tänään on myös nippaillut vähän alamahasta ja nännit on kolmatta päivää kipeät... o_O saa nähdä alkaako menkat kohta vai tuliko vuotoa muuten vaan. Päätäkin on sillain yksittäisesti vihlonut tänään. Tää toiveikkuuskin saattaa kehittää oireita ja saada itsensä kuulostelemaan liikaa oloaan :whistle: pitää yrittää malttaa ja antaa ajan näyttää. :D

Rainbowdream: pahoittelut keskenmenosta! :( millä viikoilla se tuli sulle? Toivottavasti pian tärppää teillä uudestaan :) mä oon tähän mennessä tehnyt testit mieheltä salaa, ettei sitä ala stressaa tää vauvanteko... mies on helposti stressaantuvaa laatua niin varmaan tulis hulluks jos tietäis paljonko teen testejä :ROFLMAO: mulla itellä on ollut pitkään vauvakuume mutta kesti kauan ennenkuin mies lämpeni asialle enkä voi vieläkään uskoa että oikeasti yritetään lasta :love:

Purrri: Kiitos! :) tsekkaan tuon etusivun ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Äsken tuli jotain vaaleanpunaista vuotoa, tänään on myös nippaillut vähän alamahasta ja nännit on kolmatta päivää kipeät... o_O saa nähdä alkaako menkat kohta vai tuliko vuotoa muuten vaan. Päätäkin on sillain yksittäisesti vihlonut tänään. Tää toiveikkuuskin saattaa kehittää oireita ja saada itsensä kuulostelemaan liikaa oloaan :whistle: pitää yrittää malttaa ja antaa ajan näyttää. :D

Rainbowdream: pahoittelut keskenmenosta! :( millä viikoilla se tuli sulle? Toivottavasti pian tärppää teillä uudestaan :) mä oon tähän mennessä tehnyt testit mieheltä salaa, ettei sitä ala stressaa tää vauvanteko... mies on helposti stressaantuvaa laatua niin varmaan tulis hulluks jos tietäis paljonko teen testejä :ROFLMAO: mulla itellä on ollut pitkään vauvakuume mutta kesti kauan ennenkuin mies lämpeni asialle enkä voi vieläkään uskoa että oikeasti yritetään lasta :love:

Purrri: Kiitos! :) tsekkaan tuon etusivun ;)
@Mahaotus toivotaan että olis muu kuin menkkavuoto!:love: päivitähän tilannetta tiuhaan:) joo ehkä ihan fiksua tuo omatestailu niin talossa ei stressailla kahden edestä:ROFLMAO:
Kiitos pahoitteluista. Raskaus meni kesken 6+1 vuoto alkoi itsekseen. Jotenkin vielä odotin että tärppäisi nopeammin kun tuo raskaus alkoi heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Ja olo on että uusi raskaus ois ainoa asia joka tois helpotusta tähän tuskaan. Tämän kaiken jälkeen kyllä arvostus omia lapsia kohtaan tulee olemaan kyllä aivan toinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Hui hirveesti viestejä tullut! Luin taas monta sivua putkeen! Kyllä sen huomaa esim just täällä palstalla kuinka monia pitkään yrittäneitä onkaan :( meillä myös pikkuhiljaa alkaa olla vuosi takana ilman ehkäsyä ilman tuloksia, ilmesesti ovulaatiossa / luteaalivaiheessa häikkää. Terot on mulla ollu jo helmikuusta asti käytössä ja ei niistä mitään apua oo ollut, muutakun että kierron on tasanneet. Ensi kuussa laitan viestiä tk et alettais tutkia mikä mättää(n)
 
@Mahaotus toivotaan että olis muu kuin menkkavuoto!:love: päivitähän tilannetta tiuhaan:) joo ehkä ihan fiksua tuo omatestailu niin talossa ei stressailla kahden edestä:ROFLMAO:
Kiitos pahoitteluista. Raskaus meni kesken 6+1 vuoto alkoi itsekseen. Jotenkin vielä odotin että tärppäisi nopeammin kun tuo raskaus alkoi heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Ja olo on että uusi raskaus ois ainoa asia joka tois helpotusta tähän tuskaan. Tämän kaiken jälkeen kyllä arvostus omia lapsia kohtaan tulee olemaan kyllä aivan toinen.
Onko keskenmenosta kuinka kauan aikaa? Varmasti hankala malttaa odottaa että uudestaan tärppäisi. Ainakin tietää että se on mahdollista!

Mulla itsellä on semmonen tausta, että yksi abortti 10 vuoden takaa...

olin silloin yhden eksäni kanssa seurustellut vasta alle kuukauden kun tulin raskaaksi vaikka käytimme kondomia. Mies ei halunnut lasta enkä mäkään osittain sen takia että hän ei halunnut, halusin että saan lapsen sitten kun joku haluaa sen mun kanssa.. Jotenkin hölmösti sitä vaan nykyään pelkää ettei saa enää lasta tuon abortin takia tai koska on vanhempi kuin silloin.

Aion kyllä aamulla taas testailla :LOL: varmaan tulee joka aamu testailtua nyt :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii

Yhteistyössä